1. Stanje podjetništva v podravski regiji: analiza ovir in možnost za razvojVid Jus, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo obravnavali podjetništvo kot pomemben element gospodarskega razvoja in generiranja delovnih mest. Ugotovili smo, da podjetništvo predstavlja karierno priložnost za posameznike in je ključno gonilo gospodarstva države, pri čemer država igra vitalno vlogo pri ustvarjanju ugodnega poslovnega okolja z ustrezno regulativo.
Raziskovali smo podjetniški proces, kjer se posamezniki vključujejo v ustvarjanje in vodenje organizacij z namenom doseganja dobička. Naše ugotovitve kažejo, da je razvoj podjetništva kompleksen proces, ki se odvija v različnih oblikah in kontekstih, odvisno od številnih dejavnikov.
Analizirali smo vlogo države v razvoju podjetništva, pri čemer smo se osredotočili na infrastrukturno in finančno podporo ter na politike in predpise, ki lahko ustvarijo ugodno poslovno okolje. Poudarili smo tudi pomen ažurnih informacij o trgu, strankah in industrijskih trendih za uspešno poslovanje podjetij.
Posebej smo se posvetili analizi ovir za poslovanje podjetij v Podravski regiji, kot eni izmed statistično najgosteje naseljenih regij v Sloveniji. Ugotovili smo, da se podjetja soočajo z različnimi ovirami, med katerimi so najpogostejše prevelika konkurenca, pomanjkanje kvalificirane delovne sile in pomanjkanje finančnih sredstev.
V zaključku diplomskega dela smo poudarili pomen izboljšanja podpornega okolja za podjetja kot ključnega elementa za spodbujanje gospodarske rasti, inovacij in ustvarjanje ugodnega poslovnega okolja. Ključne besede: podjetništvo, ovire za poslovanje, podporni ukrepi, zadovoljstvo s podpornimi ukrepi, predlogi za izboljšanje stanja. Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 355; Prenosov: 48 Celotno besedilo (1,98 MB) |
2. ePolicist v Republiki Sloveniji : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloPrimož Skumavec, 2021, diplomsko delo Opis: Policija je s ciljem odprave administrativnih ovir, olajšanjem dela policistov na terenu, racionalizacijo stroškov in doseganjem večjih pozitivnih učinkov, pristopila k uvedbi elektronskega poslovanja. Le-to je z uvedbo aplikacije ePolicist nadgradila tudi v elektronsko mobilno poslovanje, ki bi olajšalo in skrajševalo postopke policistov pri preverjanju podatkov v evidencah in izdaji plačilnih nalogov. Z uvedbo aplikacije so bili opredeljeni tudi operativni cilji, in sicer zmanjšati potrebo po komunikaciji z Operativno-komunikacijskimi centri, pohitriti izvedbo celotnega postopka, zmanjšati število pritožb na postopek, zmanjšati administrativne obremenitve uslužbencev, prihraniti pri tiskovinah in poštnih storitvah, omogočiti, da policist vnaša podatke le enkrat in zmanjšati možnost napak pri vnašanju podatkov.
Aplikacija ePolicist predstavlja pomemben napredek pri opravljanju nalog policistov s področja varnosti cestnega prometa. Ugotavljamo, da je elektronsko mobilno poslovanje, seveda pod pogojem, da deluje brezhibno, zelo poenostavilo postopek izdaje plačilnega naloga in tudi ostalih obrazcev. Aplikacija v primerjavi s klasičnim papirnim poslovanjem, omogoča poenostavljene postopke zadolževanja in razdolževanja plačilnih nalogov, zmanjša možnosti napak pri izpolnjevanju, do katerih prihaja pri papirnem poslovanju. Velika prednost se kaže tudi pri vnosu podatkov v evidenco prekrškov. Ko policist zaključi postopek izdaje plačilnega naloga, se podatki avtomatsko vnesejo že na kraju ugotovljenega prekrška, na ta način pa je razbremenjena tudi administracija. Statistični podatki kažejo na to, da policisti, tako na območju Policijske uprave Kranj, kot na nivoju Republike Slovenije še vedno izdajo več papirnih kot elektronskih plačilnih nalogov. Razlogi za to so različni. V diplomskem delu smo poskušali ugotoviti, ali so doseženi učinki, ki so bili pričakovani ob uvedbi aplikacije. Ugotavljamo, da se je komunikacija policistov z operativno-komunikacijskimi centri zaradi preverjanja vsekakor zmanjšala, saj policisti precejšnje število preverjanj opravijo sami s pomočjo aplikacije. Postopek izdaje plačilnega naloga od zadolževanja, do izdaje in vnosa podatkov v centralno evidenco, se je vsekakor pohitril, s tem pa se je nedvomno tudi razbremenila administracija na policijskih postajah, vsekakor pa so se zmanjšali tudi stroški pri tiskovinah. Statistični podatki o zmanjšanju pritožb zoper postopke policistov na področju varnosti cestnega prometa tega ne morejo potrditi, saj je število pritožb precej povezano s številom izdanih plačilnih nalogov in ne na konkretno izdane papirne ali elektronske plačilne naloge. Mnenje vodstev policijskih postaj na območju Policijske uprave Kranj o aplikaciji ePolicist je pozitivno. Z rezultati uporabe aplikacije, pa večinoma niso zadovoljni. Menijo, da so policisti dovolj usposobljeni in seznanjeni z delovanjem aplikacije, vendar se pri uporabi pogosto srečujejo s težavami, ki so razlog, da je policisti ne uporabljajo. Ključne besede: policija, elektronsko poslovanje, mobilno elektronsko poslovanje, aplikacija ePolicist, administrativne ovire, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 1267; Prenosov: 116 Celotno besedilo (1,44 MB) |
3. Slovenski podjetniški observatorij 2000Miroslav Rebernik, Dijana Močnik, Matej Rus, 2001, končno poročilo o rezultatih raziskav Opis: Pomen malih in srednjih podjetij je zelo velik in teh podjetij je v evropskem in svetovnem merilu vse več, v njih pa je tudi zaposlenih vse več ljudi. Nobenega dvoma tudi ni, da bo pomen malih in srednjih podjetij še nadalje naraščal, ne nazadnje tudi zaradi tega, ker se z digitalizacijo poslovanja bistveno spreminjajo meje podjetja, razvoj tehnologije, globalizacija poslovanja in splošno zniževanje transakcijskih stroškov pa pripomorejo k temu, da so tudi mala in srednja podjetja vse bolj konkurenčna večjim. Skladno z naraščanjem pomena malih in srednjih podjetij pa seveda narašča tudi potreba po rednem spremljanju njihovega razvoja in po primerjavi med državami. Slovenski podjetniški observatorij je prva tovrstna publikacija v Sloveniji, ki se v celoti posvetila proučevanju tega fenomena. V prvem delu podajamo analizo slovenskih podjetij za leto 1999 po regijah, dejavnostih in velikostnih razredih. V drugem delu primerjamo slovensko gospodarstvo z evropskim gospodarstvom, v tretjem delu pa smo razgrnili nekatere pomembnejše izide terenske raziskave, ki smo jo opravili med slovenskimi podjetji.
Publikacija je dvojezična (slovenščina in angleščina). Ključne besede: Slovenija, podjetništvo, podjetje, poslovni rezultati, zadolženost, podatki, informacije, statistični podatki, ocenjevanje, mala podjetja, srednja podjetja, zaposlenost, dodana vrednost, dobiček, reševanje problemov, birokracija, uporaba računalnika, Internet, inovacijska dejavnost, primerjave, mednarodne primerjave, Evropa, Evropska unija, Slovenski podjetniški observatorij, poslovna analiza, ovire za poslovanje Objavljeno v DKUM: 18.01.2017; Ogledov: 1425; Prenosov: 140 Celotno besedilo (1,93 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. FINANČNE IN DRUGE OVIRE PRI POSLOVANJU MALIH IN SREDNJE VELIKIH PODJETIJ V SLOVENIJI V ČASU GOSPODARSKE KRIZEMaja Rihtarič, 2016, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo preučevali vpliv plačilne nediscipline na poslovanje malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji v letu 2014. Ta skupina podjetij opravlja v poslovnem okolju zelo pomembno vlogo na področju gospodarske rasti in zaposlovanja. Zaradi svoje majhnosti so velikokrat v podrejenem položaju in se zato dodatno soočajo s številnimi ovirami. Od leta 2008 pa se tako kot drugi gospodarski subjekti soočajo s poostrenimi gospodarskimi razmerami, ki dodatno vplivajo na poslabšanje finančnega stanja.
Z namenom preučevanja trenutnega stanja smo v začetku leta 2015 izvedli raziskavo, ki smo jo opravili na izbranem vzorcu v Sloveniji registriranih MSP ob koncu leta 2014. Z raziskavo smo preverjali eno temeljno hipotezo in pet podhipotez. Z analizo rezultatov raziskave smo postavljeno hipotezo H1 ‒ več kot 50 % anketiranih MSP v Sloveniji kot temeljno oviro pri poslovanju v času gospodarske krize navaja plačilno nedisciplino ‒ potrdili. V okvirju preverjanja podhipotez smo ugotovili, da je obremenjenost podjetji s plačilno nedisciplino ista ne glede na velikost podjetja in starost podjetja, pomemben dejavnik pa predstavlja dejavnost, v katerem podjetje deluje. Podjetja, ki delujejo v gradbeništvu, so bila plačilni nedisciplini bolj izpostavljena. Dodatno smo v okvirju potrjevanja podhipotez ugotovili, da vrsta ovire pri poslovanju in uspešnost poslovanja podjetja v zadnjih 12 mesecih nista povezana in da tudi izbrani viri financiranja podjetja niso povezani z uspešnostjo poslovanja v zadnjih 12 mesecih.
Z izvedeno raziskavo smo analizirali stanje v MSP v Sloveniji v letu 2014, ugotavljali, na katerih področjih so imela ta podjetja največje težave in analizirali, kako velik je bil njihov vpliv. V magistrskem delu smo predstavili tudi rezultate podobnih raziskav iz preteklih let, kar nam je omogočilo primerjavo tudi s predkriznim obdobjem. Ključne besede: poslovanje podjetij, MSP, ovire pri poslovanju, finančna kriza Objavljeno v DKUM: 29.03.2016; Ogledov: 2313; Prenosov: 255 Celotno besedilo (1,25 MB) |