| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Spodbujanje komunikacije pri otrocih z avtistično motnjo s pomočjo lutk
Barbara Barat, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Spodbujanje komunikacije pri otrocih z avtistično motnjo s pomočjo lutk temelji na teoretičnem, praktičnem in empiričnem delu, kjer nas je zanimalo, ali lahko s pomočjo lutk spodbudimo govorno-komunikacijski razvoj otrok, ki imajo avtistično motnjo. V teoretičnem delu predstavimo lutke in lutkovno umetnost v povezavi z delom s predšolskimi otroki, sestavine učinkovite komunikacije (asertivnost, aktivno poslušanje in empatijo) v povezavi z lutkami in značilnosti otrok z avtistično motnjo. V okviru praktičnega dela smo izvedli pet obiskov v enem izmed vrtcev v Podravski regiji, kjer smo v raziskavo vključili pet otrok z avtistično motnjo. Načrtovali in izvedli smo dejavnosti za spodbujanje komunikacijskih spretnosti (tj. navezovanje stika z opazovalcem, navezovanja stika z lutko, navezovanje socialnega stika s pomočjo lutke, asertivnost, empatija v komunikaciji in aktivno poslušanje). Vsak naš obisk sta spremljali lutki v obliki zajca in medveda, ki sta predstavljali povezovalno sredstvo med opazovalci in otroki. Za zbiranje podatkov smo uporabili opazovalno listo, ki smo jo izpolnjevali v času izvedbe praktičnega dela. Z rezultati opazovalne liste smo ugotovili, da smo spodbudili vidike komunikacije, kot so asertivnost in empatija, z uporabo lutke pa smo prav tako razvili odnos z vključenimi otroki in prispevali k njihovi motivaciji. Prav tako smo ugotovili, da vključenim otrokom ni ustrezala frontalna oblika dela, zaradi česar nismo mogli spodbuditi vidikov komunikacije, kot sta navezovanje medsebojnega stika pri otrocih s pomočjo lutk in omogočanje komunikacije s pomočjo lutk. Izsledki našega praktičnega in raziskovalnega dela dodatno dokazujejo uporabno vrednost lutk ne samo v umetniške namene ampak tudi kot motivacijsko sredstvo za spodbujanje vseh vidikov komunikacije, saj lutke predstavljajo stvarnost in otipljivost, ki jo besede pri otrocih z avtistično motnjo potrebujejo.
Ključne besede: lutke, komunikacija, otrok z avtistično motnjo, pogovarjanje skozi lutko, asertivnost
Objavljeno v DKUM: 18.08.2023; Ogledov: 457; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (7,09 MB)

2.
IZOBRAŽEVANJE OTROK Z AVTISTIČNO MOTNJO
Mateja Bertoncelj, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Avtistična motnja je kompleksna razvojna motnja, pri kateri imajo otroci slabše socialne zmožnosti, slabše govorne in komunikacijske sposobnosti, omejene interese in ponavljajoče se aktivnosti. Diplomsko delo temelji na izobraževanju šoloobveznih otrok z avtistično motnjo, ki obiskujejo različne izobraževalne ustanove v Sloveniji. Preučili smo, katere izobraževalne ustanove ponujajo ustrezne programe za osnovnošolske otroke z avtistično motnjo. Predstavili smo izobraževalne programe, ki so pogojeni s stopnjo avtistične motnje in morebitnimi pridruženimi motnjami, ki jih ima otrok. Osredotočili smo se na izvajanje primernih metod, tehnik in pristopov, ki so namenjeni otrokom z avtistično motnjo. Cilj empiričnega dela je bil ugotoviti, katere metode in tehnike izobraževanja so za otroke z avtistično motnjo najbolj primerne. Zanimalo nas je, katere izobraževalne ustanove jih izvajajo, kaj vpliva na izbor ustrezne metode in pripomočkov za izobraževanje ter kako dostopna in kakovostna so izobraževanja. Z anonimno spletno anketo smo anketirali starše otrok z avtistično motnjo, starih od 6 do 18 let. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da se otroci z avtistično motnjo izobražujejo v različnih izobraževalnih ustanovah, lahko tudi v redni osnovni šoli, če je stopnja motnje nižja in če so zagotovljeni vsi primerni pogoji za izobraževanje. V posameznih programih izobraževanja strokovni kader uporablja različne metode in tehnike izobraževanja, ki ustrezajo posameznemu otroku glede na stopnjo avtistične motnje in morebitnih pridruženih motenj. Zelo pomembna faktorja sta znanje in motiviranost strokovnega kadra, ki dela z otrokom.
Ključne besede: avtistična motnja, osnovnošolsko izobraževanje otrok z avtistično motnjo, metode in tehnike izobraževanja, materiali in pripomočki za izobraževanje
Objavljeno v DKUM: 28.10.2016; Ogledov: 1970; Prenosov: 218
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici