| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Naravoslovna gozdna učna pot Vurberk
Martina Bela, 2019, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je oblikovati naravoslovno gozdno učno pot za predšolske otroke po poti do gradu Vurberk. Naravoslovna gozdna učna pot poteka v celoti po gozdu in je opremljena z dejavnostmi, preko katerih so predšolski otroci v neposrednem stiku z naravo ter doživljajo naravno okolje z vsemi čuti. Na podlagi strokovne literature so v teoretičnem delu predstavljene naravoslovne učne poti, otrok in naravoslovje, raziskovanje in aktivno učenje otrok v naravi, vloga vzgojitelja pri raziskovanju in aktivnem učenju otrok v naravi in gozdu. Predstavljena sta tudi grad Vurberk in njegova okolica. V praktičnem delu je najprej opisano načrtovanje naravoslovnih dejavnosti, v nadaljevanju pa je predstavljena praktična izvedba naravoslovne gozdne učne poti.
Ključne besede: otrok, vzgojitelj, učna pot, naravoslovje, raziskovanje in aktivno učenje
Objavljeno: 11.11.2019; Ogledov: 482; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (7,77 MB)

2.
PREDŠOLSKI OTROK SPOZNAVA GOZD PREKO DIDAKTIČNIH IGER
Lucija Sovič, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Predšolski otrok spoznava gozd preko didaktičnih iger predstavljamo, kakšen pomen imajo didaktične igre za raziskovanje, učenje ter razvijanje otrokovih spretnosti in sposobnosti. Na podlagi strokovne literature smo v teoretičnem delu predstavili igro in njen pomen za otrokov razvoj. Našteli smo vrste iger in jih opisali ter pojasnili, zakaj je igra na prostem tako pomembna. V nadaljevanju smo opredelili didaktično igro in naravoslovno didaktično igro. Poudarili smo pomen, cilje in vlogo, ki jo ima vzgojitelj pri izvajanju le-teh. Sledi poglavje o naravoslovnih vsebinah in pomenu raziskovanja v predšolskem obdobju. Na koncu smo opisali gozd kot naravno okolje, ki nam ponuja možnosti za raziskovanje, igro in sprostitev. V praktičnem delu smo zbrali didaktične igre, ki jih lahko izvajamo v naravnem okolju, večinoma v gozdu. Nekaj teh iger smo praktično izvajali, jih kvalitativno analizirali ter s pridobljenimi rezultati ugotovili, da naravoslovne didaktične igre ponujajo otroku priložnost za učenje v naravnem okolju. V diplomskem delu smo ugotovili, da otrok skozi didaktične igre pridobi naravoslovne izkušnje, sposobnosti in spretnosti, kot so na primer razvijanje sposobnosti učenja ob reševanju problemov, sposobnost opazovanja in zbiranja informacij, analiza in organiziranje informacij, interpretacija in opisovanje, samostojno in timsko delo ter medosebne interakcije. Hkrati pa napreduje tudi na drugih razvojnih področjih.
Ključne besede: predšolski otrok, naravoslovje, raziskovanje, naravoslovne spretnosti in sposobnosti, gozd, igra, naravoslovna didaktična igra
Objavljeno: 08.11.2016; Ogledov: 1788; Prenosov: 336
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

3.
EKSPERIMENTIRANJE V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Klaudija Gomboc, 2016, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu naloge, v katerem je bila uporabljena domača in tuja literatura, je približano zgodnje uvajanje otrok v naravoslovje in njegova povezanost z razvojem otroka. Podana so spoznanja iz raziskav, kaj otroci v predšolskem obdobju že vedo. Opredeljeni so tudi motivacijski aspekti ter spoznavanje naravoslovja preko raziskovalnega dela, kjer je poudarjeno, da naravoslovno raziskovalno delo v predšolskem obdobju predstavlja temelj zgodnjega učenja ter poučevanja naravoslovja, s katerim otroci spoznavajo in začenjajo razumeti procese in pojme iz njihovega vsakdana. Na kratko so podane tudi osnovne značilnosti eksperimentov, ki so primerni za otroke v predšolskem obdobju, saj ti ne smejo biti težko izvedljivi, pojav pa mora biti jasno viden oziroma zaznaven. Priporočljivo je, da je eksperiment povezan z vsakdanjim življenjem otroka, prav tako pa mora biti v ospredje postavljena varnost otroka. V praktičnem delu so podana raziskovalna vprašanja in raziskovalne hipoteze zaključnega dela, predstavljenih je 5 eksperimentov s področja kemije, ki so bili izvedeni v vrtcu, in sicer v skupini otrok starih 4–6 let. Podrobneje sta opisani priprava ter izvedba eksperimentiranja. Posebej so izpostavljene otrokove prvotne zamisli pred izvedbo eksperimentiranja in spremembe le-teh po sami izvedbi. Dokazali smo, da eksperiment, v katerega je otrok aktivno vključen, otroku omogoči graditi znanje o razumevanju sprememb snovi in poteka posameznih procesov.
Ključne besede: predšolski otrok, naravoslovje, kemija, eksperiment, prvotne zamisli
Objavljeno: 18.08.2016; Ogledov: 2159; Prenosov: 423
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

4.
NARAVOSLOVNE DIDAKTIČNE IGRE V VRTCU
Natalija Jevšenak, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Naravoslovne didaktične igre v vrtcu je praktično delo, ki ga sestavljata teoretični del in zbirka preverjenih didaktičnih iger. Za ta naslov diplomskega dela smo se odločili, ker je naravoslovje področje, s katerim se otrok v predšolskem obdobju vsakodnevno srečuje, hkrati pa je igra otrokova osnovna potreba. V delu smo pojasnili pomen naravoslovja v predšolskem obdobju, posamezna področja in teme naravoslovja, ki jih obsega predšolski Kurikulum in možnosti aktivnega vključevanja otrok vanje. Našteli in opisali smo tudi različne postopke, preko katerih lahko vključimo naravoslovje, in kakšno vlogo ima pri tem vzgojitelj. Sledi poglavje o igri, njenem pomenu za otroka in njegov razvoj, vrstah in delitvi iger ter podrobneje o didaktični igri. Na koncu so na kratko opredeljene še naravoslovne didaktične igre. V praktičnem delu je oblikovana zbirka naravoslovnih didaktičnih iger, ki so jih pripravili študentje programa Predšolska vzgoja na PeF Maribor, in sicer v okviru predmeta Didaktika spoznavanja naravnega okolja v študijskih letih 2012/13 ter 2013/14. Poudarek zbirke je na analizi didaktičnih iger in opredelitvi možnosti razvoja sposobnosti in spretnosti, ki so pomembne za celosten razvoj otroka, nekatere pa še posebej za naravoslovno področje. Končna ugotovitev dela je, da so didaktične igre zelo dober pripomoček za učenje, pri čemer otrok preko igre z največjo motivacijo razvija vrsto sposobnosti in spretnosti.
Ključne besede: predšolski otrok, naravoslovje, igra, didaktična igra, naravoslovne didaktične igre, sposobnosti in spretnosti
Objavljeno: 08.12.2015; Ogledov: 4640; Prenosov: 666
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

5.
RAZISKOVALNO UČENJE V VRTCU
Nataša Leskovar, 2015, diplomsko delo

Opis: Raziskovalno učenje je sodobna metoda aktivnega učenja, pri katerem ustvarjamo pogoje, v katerih otroci čim bolj samostojno in na različne načine poskušajo reševati probleme. Takšno učenje omogoča pridobivanje kakovostnega znanja in povečuje motivacijo otrok za spoznavanje naravoslovnih vsebin, zato se za izvajanje naravoslovnih dejavnosti v vrtcu vedno bolj spodbuja uporaba pristopa raziskovalnega učenja. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili strokovna teoretična izhodišča zgodnjega naravoslovja v vrtcu in pomen, pristop, načrtovanje ter izvajanje raziskovalnega učenja v predšolskem obdobju. Opredelili smo vlogo vzgojitelja pri raziskovalnem delu otrok in preučili dostopnost literature s tematiko raziskovalnega učenja. V drugem delu smo predstavili rezultate empirične raziskave, ki smo jo aprila 2015 izvedli v mestnih in vaških vrtcih. Z empirično raziskavo smo ugotavljali, kako vzgojitelji opredeljujejo pojem raziskovalnega učenja, kako pogosto in kje izvajajo naravoslovne dejavnosti s tem pristopom, kaj so za njih prednosti in pomanjkljivosti pristopa ter kako ocenjujejo dostopnost strokovne literature raziskovalnega učenja za predšolske otroke. Ugotovili smo, da vzgojitelji pravilno opredeljujejo pojem raziskovalnega učenja. Naravoslovne dejavnosti pogosto izvajajo s pristopom raziskovalnega učenja; najpogosteje v naravnem okolju. Kot prednost raziskovalnega učenja navajajo povečano motivacijo otrok za spoznavanje naravoslovnih vsebin. Ocenjujejo, da je dostopne dovolj strokovne literature za raziskovalno učenje otrok v vrtcu.
Ključne besede: raziskovalno učenje, zgodnje naravoslovje, predšolski otrok, vzgojitelj, vrtec
Objavljeno: 13.10.2015; Ogledov: 3477; Prenosov: 590
.pdf Celotno besedilo (771,99 KB)

6.
PROJEKTNO DELO V VRTCU: SKRBIMO ZA NAŠ PLANET
Nina Podgoršek, 2015, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je predstaviti projektno delo, v okviru katerega se otrok seznanja in se aktivno vključuje v različne načine ohranjanja in varovanja okolja ter ob tem razvija spoštljiv odnos do žive in nežive narave. Predvsem želimo, da otroci razumejo pomembnost pitne vode, varčevanja z energijo ter škodljivost onesnaževanja okolja in zraka. V teoretičnem delu so predstavljene značilnosti zgodnjega učenja naravoslovja in vloga vzgojitelja pri naravoslovnih dejavnostih. V nadaljevanju je opisana vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj, vsebine, cilji, opredelitev v Kurikulumu in možne socialne interakcije. Praktični del zajema celostno, desetdnevno, didaktično zasnovo okoljskega projekta za predšolske otroke »Skrbimo za naš planet«. Za vsak dan posebej so ob didaktični opredelitvi in podrobni pripravi podani opisi izvedbe in končne evalvacije z osnovnimi ugotovitvami in spoznanji otrok.
Ključne besede: okoljska vzgoja, predšolski otrok, ekologija, projektno delo, naravoslovje.
Objavljeno: 07.10.2015; Ogledov: 1182; Prenosov: 303
.pdf Celotno besedilo (3,19 MB)

7.
NARAVOSLOVNI PROJEKT: OD JAJCA DO KOKOŠI
Katja Krivec, 2015, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Naravoslovni projekt: od jajca do kokoši je bil spoznavanje in raziskovanje razvoja kokoši v primerjavi z nekaterimi drugimi živalmi s pomočjo projektnega dela. Otroci v starosti od 4 do 5 let so spoznavali značilnosti živali na zanimiv in zabaven način s pomočjo izkustvenega učenja. Tako smo jih najlažje spodbujali k naklonjenemu, spoštljivemu in odgovornemu odnosu do vseh živih bitij. V teoretičnem delu smo najprej predstavili pomen naravoslovja v predšolskem obdobju ter vlogo vzgojitelja pri tem. V nadaljevanju smo opisali projektno in raziskovalno delo v vrtcu, ki bazirata na osnovi aktivnega učenja in raziskovanja ter neposrednih izkušnjah. Predstavljeno je tudi gojenje živali (piščančkov, polžev ahatnikov in vietnamskih paličnjakov) v vrtcu, ki poteka s pomočjo otrok. Praktični del zajema osem različnih dejavnosti ter anketiranje otrok pred in po začetku dela. Projekt se je izvajal deset dni. Za vsak dan je napisana priprava s cilji, opisom ter vlogo vzgojitelja in otrok. Na koncu vsakodnevne priprave je podana še evalvacija izvedene dejavnosti z vsemi ugotovitvami.
Ključne besede: jajce, kokoš, vietnamski paličnjaki, naravoslovje, predšolski otrok, projektno delo, raziskovanje
Objavljeno: 23.07.2015; Ogledov: 2195; Prenosov: 376
.pdf Celotno besedilo (2,61 MB)

8.
RAZISKOVANJE SNOVI IN NJIHOVIH LASTNOSTI (PREDŠOLSKO OBDOBJE)
Simona Cerar, 2014, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil omogočiti otrokom neposredno prepoznavanje in spoznavanje snovi, s katerimi se srečujejo vsak dan, in jim omogočiti, da doživijo raziskovalno učenje kot prijeten in zanimiv način pridobivanja informacij z lastno aktivnostjo. Ciljna zasnova projekta je bila, da otroci prek praktičnega dela pridejo do novih izkušenj in odkritij in da razvijejo specifične naravoslovne spretnosti in sposobnosti. V teoretičnem delu smo podrobneje predstavili raziskovalno učenje, na katerem temelji projektno delo. V empiričnem delu smo predstavili projekt z naslovom »Raziskovanje snovi in njihovih lastnosti (predšolsko obdobje)«, ki je bil izveden v skupini otrok, starih od pet do šest let. Projekt je potekal pet dni, za vsak dan pa smo podali opis izvedbe z analizami in osnovnimi ugotovitvami. Načrtovan in izveden projekt je otrokom omogočil raziskovanje snovi z lastno aktivnostjo, reševanje problemov in razvijanje sposobnosti pridobivanja, razumevanja ter urejanja novih informacij
Ključne besede: naravoslovje, raziskovanje, projektno delo, predšolski otrok, snov.
Objavljeno: 28.01.2015; Ogledov: 773; Prenosov: 186
.pdf Celotno besedilo (2,97 MB)

9.
NARAVOSLOVJE V VRTCU
Lidija Proje, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo tako v teoretičnem kot empiričnem delu prinaša pogled na didaktično opredeljenost, vsebinsko zastopanost in izvedbo naravoslovnih dejavnosti v vrtcu. V teoretičnem delu se tako skozi različno strokovno literaturo naravoslovje opredeljuje kot skupek znanosti; predstavlja se vsebinska zastopanost posameznih ved pod skupnim področjem 'narava' v Kurikulumu za vrtce ter se vzporedno s tem opredeljuje kognitivni razvoj otroka v povezavi z naravoslovnimi dejavnostmi, razvoj spretnosti in sposobnosti ter vloga in naloge vzgojitelja. Empirični del predstavlja rezultate raziskave, ki je temeljila na anketiranju. Raziskavo smo izvedli v mesecu marcu in aprilu 2014. V njej so sodelovale tri skupine anketirancev: vzgojitelji, študentje tretjih letnikov predšolske vzgoje in starši otrok v vrtcih. Ugotavljali smo, ali je področje narave glede na izvedbeni vidik enako pomembno področje kurikula kot ostala področja. Pozorni smo bili tudi na odziv otrok na naravoslovne dejavnosti v vrtcu in kako se to odraža doma. Preverili smo, kakšno vlogo ima voden razgovor in s kakšnimi vprašanji anketiranci vodijo pogovor. Rezultati raziskave so pokazali, da je področje narave glede na ostala področja dejavnosti v vrtcu v večini enakovredno zastopano. Med posameznimi vedami pa je najpogosteje zastopana naravoslovna disciplina biologija. Vsem trem skupinam narava pomeni sprostitev, možnosti za raziskovanje in učenje, hkrati pa naravoslovnim dejavnostim pripisujejo enak pomen. Tako starši kot tudi vzgojitelji in študenti opažajo oz. so opazili napredek ne samo na kognitivnem področju, ampak na vseh področjih razvoja ter napredek v znanju in razvijanju spretnosti in sposobnosti. Vzgojitelji pa spodbujajo aktivnost otrok s postavljanjem odprtih vprašanj.
Ključne besede: predšolski otrok, narava, naravoslovje, naravoslovne vede, kognitivni razvoj, vloga vzgojitelja, spretnosti in sposobnosti, vprašanja
Objavljeno: 10.10.2014; Ogledov: 4715; Prenosov: 826
.pdf Celotno besedilo (745,51 KB)

10.
NARAVOSLOVNA UČNA POT ZA PREDŠOLSKE OTROKE
Staša Šipek, 2013, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je oblikovati naravoslovno učno pot za predšolske otroke. S tem želimo predvsem doseči, da so otroci v neposrednem stiku z naravo in se učijo iz lastnih izkušenj. V teoretičnem delu je predstavljen pomen naravoslovja v predšolskem obdobju ter predvsem raziskovalno in izkustveno učenje v vrtcu. V praktičnem delu je predstavljena naša naravoslovna učna pot za predšolske otroke, zasnovana v neposredni bližini vrtca Benedikt. Učna pot je nastala z željo in ciljem, da otrokom približamo naravo skozi igro ter da se ima vsak otrok možnost učiti preko raziskovanja in z lastnim izkustvom priti do novih spoznanj.
Ključne besede: učna pot, otrok in naravoslovje, raziskovalno delo in raziskovalni problem, izkustveno učenje
Objavljeno: 08.01.2014; Ogledov: 2624; Prenosov: 423
.pdf Celotno besedilo (3,28 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici