| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 932
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Z lutko odkrivam svet okoli sebe
Nina Fijavž, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Z lutko odkrivam svet okoli sebe obsega teoretični ter praktični del, v okviru katerega smo izpeljali projekt – od ogleda lutkovne predstave pa vse do samostojnega dela otrok (lutkovne predstave otrok). V prvem delu so predstavljena različna teoretična izhodišča o spoznavanju otrok z lutkami, njihovem pomenu in vplivu na razvoj otrok. Omenjenih je tudi več načinov, kako se spopasti z različnimi izzivi, pred katere nas otroci popolnoma nezavedno postavljajo. V sklopu teorije podamo kar nekaj nasvetov, da bi bilo prvo srečanje otroka z lutko čim bolj zabavno, zanimivo in predvsem nevsiljivo. Vodi nas torej k lutki, ki jo uporabimo kot sredstvo za doseganje, spoznavanje ter utrjevanje novih ciljev na različnih področjih in kako s tem bistveno pripomoremo k otrokovemu razvoju. Z opisanim v teoretičnem delu smo v nadaljevanju diplomske naloge predstavili koncept projekta, ki smo ga preizkusili še v praksi. Zasnovan je bil od ogleda lutkovne predstave, ki jo mi pripravimo otrokom, preko spoznavanja, raziskovanja ter izdelovanja lutk, pa vse do lutkovne predstave otrok. Osnova petdnevnega projekta je bila zgodba Katje Reider: Najraje bi te kar pojedel, s pomočjo katere smo odigrali lutkovno predstavo. Zgodbo so otrokom pripovedovale lutke marionete, ki so jih popeljale v svet lutkarstva in jih spodbudile k nadaljnjemu ustvarjanju na področju umetnosti iz kurikuluma. Projekt je bil oblikovan tako, da so otroci vseeno dobili veliko različnih moţnosti izraţanja na tem istem področju. Pripravili smo različne spontane in vodene dejavnosti, preko katerih smo otroke spodbudili k aktivnemu sodelovanju, mi pa smo dane priloţnosti izkoristili za opazovanje otrok. Aktivnosti znotraj projekta so otroke pritegnile ter motivirale.
Ključne besede: lutka, lutkovna predstava, otrok, vzgojitelj, razvoj, ustvarjalnost.
Objavljeno: 07.04.2021; Ogledov: 14; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

2.
Pomen vrtca in vloga vzgojitelja pri postavljanju pravil in mej v predšolskem obdobju
Patricija Vrzel, 2018, diplomsko delo

Opis: V predšolski dobi otroka je zelo pomembno postavljanje pravil in mej, saj le-tako lahko sobivamo ter zadovoljujemo njihove in naše potrebe. V teoretičnem delu diplomske naloge je predstavljeno, kako pomembno je postavljanje pravil in mej, na katere načine jih lahko postavimo in kako velik vpliv ima na to vzgojitelj predšolskih otrok v vrtcu. Z raziskavo smo v empiričnem delu raziskali, kdo v skupini in na katere načine postavlja pravila in meje ter zakaj je to tako zelo pomembno za otroka ter kako ukrepajo pri kršenju pravil in ali so pri tem dosledni ter ali pri tem obstajajo razlike glede na starostno skupino, starost strokovnih delavcev in delovno mesto. Vzorec zajema diplomirane vzgojitelje predšolskih otrok in pomočnike vzgojitelja iz vrtcev vzhodne regije. Podatke, ki smo jih zbrali z anketnim vprašalnikom, smo obdelali s pomočjo programa SPSS, pri tem pa smo ugotovili, da obstajajo značilne razlike pri postavljanju pravil in mej v skupini glede na starostne skupine, starost strokovnih delavcev ter delovno mesto.
Ključne besede: doslednost, meje, pravila, predšolski otrok, vrtec, vzgojitelj
Objavljeno: 30.03.2021; Ogledov: 39; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (649,21 KB)

3.
Participacija otrok v vrtcu
Anja Mesarič, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava participacijo otrok v vrtcu. V prvem delu diplomske naloge so predstavljena teoretična izhodišča participacije nasploh, participacija otrok v vrtcu in participacija otrok v zakonskih podlagah. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki sem jo opravila z diplomiranimi vzgojiteljicami in vzgojitelji vrtca Otona Župančiča Slovenska Bistrica. V raziskavi je sodelovalo 48 vzgojiteljev in vzgojiteljic. Cilj raziskave je bil ugotoviti, koliko so otroci vključeni v posamezne dele dnevne rutine, pri načrtovanju dejavnosti, opremljanju igralnice in nakupu igrač. Pri tem nas je zanimalo, ali obstajajo razlike glede na delovno dobo vzgojiteljev in vzgojiteljic in glede na starostno skupino, v kateri delajo. Ugotovili smo pozitiven odnos vzgojiteljev in vzgojiteljic do participacije otrok v vrtcu, le majhen delež je bilo takih, ki se niso strinjali, da mora vrtec biti kot del demokratične družbe organiziran po demokratičnih principih. Ugotovili smo, da večina vzgojiteljev in vzgojiteljic otroke vključuje v načrtovanja dela in dnevne rutine. Glede na starostno skupino, v kateri vzgojiteljice oz. vzgojitelji delajo, prihaja do statistično značilnih razlik: Vzgojitelji oz. vzgojiteljice, ki delajo v drugi in mešani starostni skupini pogosteje vključujejo otroke v sodelovanje pri dnevni rutini in načrtovanju dejavnosti. Glede na delovno dobo vzgojitelja oz. vzgojiteljice ne prihaja do statistično značilnih razlik v pogostosti sodelovanja otrok.
Ključne besede: Participacija, soodločanje otrok v vrtcu, odnos vzgojiteljev do soodločanja otrok v vrtcu
Objavljeno: 12.02.2021; Ogledov: 112; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (868,56 KB)

4.
Spoznavanje vremenskih pojavov z didaktično igro v vrtcu
Sanja Vodan, 2021, diplomsko delo

Opis: Pomembno je, da otroke spodbujamo k raziskovanju narave, saj je srečanje z naravo bistvenega pomena za otroke. Dandanes se otroci premalo srečujejo z naravo, vremenskimi pojavi in naravoslovnimi eksperimenti v vrtcu . Namen diplomskega dela je, pripraviti in preizkusiti eksperimente o vremenskih pojavih v vrtcu ter preveriti pridobljeno znanje otrok s pomočjo izdelane didaktične igre. Otroci so tri dni spoznavali pet vremenskih pojav: slano, dež, tornado, mavrico in meglo. Kasneje so preko didaktične igre utrdili znanje. Didaktična igra je bila preizkušena z 20 otroki (12 deklic in 8 dečkov), starih 5 let, ki so igro igrali razdeljeni po skupinah. Pri didaktični igri so bila vprašanja vezana na pogovor in predstavljene eksperimente. Cilje, ki smo si jih zastavili v začetku diplomske naloge, torej da otrok spoznava vremenske pojave, otrok razume nastanek vremenskih pojavov, otrok opisuje vremenske pojave smo uresničili.. Pri opazovanju in sodelovanju otrok smo ugotovili, da so dečki pokazali več zanimanja za vremenske pojave kot deklice. Po izvedbi ocenjujemo, da so izbrani eksperimenti in izdelana didaktična igra ustrezni in primerni za predšolske otroke.
Ključne besede: vremenski pojavi, otrok, didaktična igra, eksperiment
Objavljeno: 12.02.2021; Ogledov: 104; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (2,17 MB)

5.
Vpliv hrupa na predšolskega otroka
Hanna Bači, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv hrupa na predšolskega otroka je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili ter predstavili zvok in hrup, opisali, kako hrup vpliva na človeka, vzgojitelja, predšolskega otroka in zapisali nekaj načinov za zmanjševanje hrupa v vrtcu. Velik poudarek smo dali na vpliv hrupa. Kot vemo, se danes pojavlja vedno več hrupa. Posledice hrupa pa lahko vplivajo na zdravje otrok in zaposlenih, težave se lahko pojavljajo tudi pri komunikaciji in otežujejo tudi kakovost dela v vrtcu. Z empiričnim delom smo želeli ugotoviti, kaj menijo vzgojitelji ter pomočniki vzgojiteljev o hrupu ter o samem vplivu hrupa na otroka. Empirični del zajema raziskavo o hrupu. Anketni vprašalnik je bil oblikovan na spletu in posredovan vzgojiteljem ter pomočnikom vzgojiteljev v vrtcih po Prekmurju. Vseh izpolnjenih anketnih vprašalnikov je bilo 95. V raziskavi smo ugotovili, da vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev v vrtcih zaznavajo hrup kot moteč dejavnik. Opažajo, da hrup vpliva na samo delo in tudi na otroke ter na njihovo zbranost, poslušnost. Večina vzgojiteljic in pomočnic vzgojiteljic pri svojem delu uporablja sredstva za zmanjševanje hrupa. Vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic nimajo veliko usposabljanj na temo hrupa, kar bi morda bilo potrebno, da bi lahko še bolj pripomogle k zmanjševanju hrupa v skupini za lažje ter boljše delo.
Ključne besede: hrup, otrok, vrtec, škodljivi učinki hrupa, zmanjševanje hrupa
Objavljeno: 05.02.2021; Ogledov: 48; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (417,66 KB)

6.
VKLJUČEVANJE OTROK S CEREBRALNO PARALIZO IN STALIŠČA VZGOJITELJEV DO INTEGRACIJE/INKLUZIJE V VRTCIH V KOROŠKI REGIJI
Katja Škrubej, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem se v širokem področju vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami osredotočila na gibalno ovirane otroke s cerebralno paralizo ter na stališča vzgojiteljev do integracije/inkluzije v predšolskem obdobju v koroški regiji. Zanimalo me je kaj več o cerebralni paralizi, pomenu zgodnjega odkrivanja otrok s cerebralno paralizo, njenih vzrokih in nastankih, o soočanju, doživljanju in sprejemanju družine z rojstvom otroka s cerebralno paralizo, ter o obravnavi teh otrok v času predšolskega obdobja in njihovo vključevanje v vrtec. V empiričnem delu diplomskega dela sem s pomočjo raziskave želela dobiti vpogled v izvajanje integracije/inkluzije v koroških vrtcih, kako vzgojitelji sprejemajo otroke s cerebralno paralizo, kakšen je njihov pogled na te otroke ter kakšne so njihove izkušnje z njimi. Nadalje me je zanimalo, če so zagotovljeni pogoji za vključevanje otrok s cerebralno paralizo, v kolikšni meri vzgojitelji sodelujejo s potrebnimi strokovnjaki v vrtcu in na kakšen način sodelujejo s starši, ter ali se vzgojiteljem zdi pomembno dodatno izobraževati na tem področju.
Ključne besede: Ključne besede: cerebralna paraliza, družina, integracija/inkluzija, vključevanje otrok s cerebralno paralizo v vrtec.
Objavljeno: 04.02.2021; Ogledov: 78; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (369,16 KB)

7.
VLOGA STARŠEV PRI RAZVIJANJU GIBALNIH SPOSOBNOSTI OTROK V PODEŽELSKEM OKOLJU
Lidija Retuznik, 2010, diplomsko delo

Opis: Avtorica v diplomskem delu raziskuje vlogo staršev pri gibalnem razvoju otrok na podeželju. V teoretičnem delu je predstavila telesni in gibalni razvoj, pomen gibalnih dejavnosti za otrokov celostni razvoj, vpliv okolja na otrokov razvoj in možnosti za gibalne dejavnosti otrok na podeželju. V empiričnem delu je predstavila rezultate zbranih anket, ki ga je izpolnilo 139 staršev otrok starih od 2 do 6 let iz vrtcev Zg. Ložnica, Oplotnica, Makole in Poljčane. Ugotavlja, da starši namenijo dovolj časa za gibalni razvoj svojih otrok. Najbolj so športno aktivni otroci staršev s srednješolsko izobrazbo. Ugotavlja tudi, da se starši zavedajo pomena športne aktivnosti otrok, vendar imajo premalo časa, da bi bili več športno aktivni s svojimi otroki. Starši menijo, da če bi imeli več možnosti za gibalne dejavnosti na podeželju, bi se več ukvarjali s športnimi aktivnostmi skupaj s svojimi otroki. Najbolj so starši športno aktivni skupaj s svojimi otroki starimi od 3 do 5 let.
Ključne besede: predšolski otrok, gibalne sposobnosti, vloga staršev, šport.
Objavljeno: 04.02.2021; Ogledov: 66; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (428,68 KB)

8.
SPREMENJENA VLOGA STARŠEVSTVA V SLOVENSKI POSTMODERNI DRUŽBI
Brigita Cug, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. Teoretični del začenjamo s splošnim pogledom na družino, s predstavitvijo nekaterih definicij o družini različnih avtorjev, opisom in analizo njenih temeljnih funkcij ter opredelitvijo z vidika različnih klasifikacij glede na njeno vlogo v družbi. Globalni cilj diplomskega dela je analiza družine v času moderne družbe in značilnosti družine v njej ter predstaviti nekatera razmišljanja o krizi družine. Glede na to, da nas je zanimal fenomen starševstva v postmoderni družbi, smo jo opisali in znotraj nje izpostavili nekatere pomembne značilnosti in ključne spremembe vezane na družinsko življenje in vpliv družbenega razvoja nanje. Nadalje smo starševstvo kot osrednji pojem najprej definirali, opisali dejavnike odločanja za starševstvo, dejavnike kvalitetnega starševstva ter samo psihodinamiko le-tega. Posebej smo izpostavili še cilje starševstva, predstavili bistvo odgovornega starševstva ter izpostavili pomen komunikacije za kvalitetnejše družinsko življenje. Glede na strokovne ugotovitve smo izpostavili še ekonomski in pravni vidik starševstva. In ker so starši pomembni člen, ki skupaj z otroki tvori družino, katere ena izmed najpomembnejših nalog je socializacija ter tudi vzgoja, smo dobršen del pozornosti namenili tudi njima. Po analizi pomena socializacije, smo razložili njen potek in opisali njene dejavnike. Tudi pojem vzgoje smo najprej definirali, predstavili njene cilje in naloge. Nato smo opisali vzgojne stile in posledice njihove uporabe pri vzgoji otrok. Ker se danes pogosto zdi, da je otrokom v veliki meri skoraj vse dovoljeno, smo izpostavili še problem razvajenosti otrok v današnji (postmoderni) družbi. Nakazali smo probleme, ki kličejo po dodatnem izobraževanju staršev ter predstavili vsebine in cilje le-tega, prav tako pa našteli organizacije, ki se ukvarjajo z izobraževanjem staršev. Nato smo predstavili odnos staršev do samega izobraževanja. Ob koncu teoretičnega dela smo opisali še pomen izobraževanja staršev za kvalitetnejši in optimalni razvoj otroka ter znotraj tega nakazali, kakšno naj bi bilo izobraževanje staršev, da bi bilo uspešno ter bi kot tako pripomoglo k učinkovitemu opravljanju starševske vloge. Empirični del pa zajema predstavitev in analizo dobljenih empiričnih podatkov anketiranih staršev s posebnim ozirom na institut starševstva v postmoderni družbi: glavne dimenzije staršev; vzgoje, katere so bili deležni starši; opravljanje starševske vloge v postmoderni družbi ter izobraževanje staršev.
Ključne besede: družina, moderna družba, moderna družina, postmoderna družba, starševstvo, družine v postmoderni družbi, otrok, starši, socializacija, vzgoja, izobraževanje.
Objavljeno: 29.01.2021; Ogledov: 98; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (2,51 MB)

9.
Uporaba informacijske tehnologije pri zgodnjem učenju in poučevanju matematike v vrtcu
Špela Jazbec, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so raziskana mnenja vzgojiteljev o uporabi tehnologije pri učenju in poučevanju matematike v vrtcu. Delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljene prednosti in pasti uporabe tehnologije v procesu izobraževanja. Opisana je uporaba tehnologije pri učenju in poučevanju matematike. Zapisanih in opisanih je pet matematičnih področji, področja imajo pripisane primere brezplačnih in prosto dostopnih matematičnih računalniških aplikacij. V empiričnem delu je raziskana uporaba tehnologije v vrtcu s poudarkom na uporabi matematičnih računalniških aplikacij. Med drugim smo analizirali pogostost uporabe tehnologije v pedagoškem delu, vzgojiteljeve razloge za uporabo in neuporabo tehnologije v oddelku, možnost dostopa do tehnologije itd. Podatki so bili pridobljeni z anketnim vprašalnikom, ki je vseboval vprašanja odprtega in zaprtega tipa. Ti podatki so analizirani s programom SPSS in predstavljeni s tabelaričnimi prikazi. Glavna ugotovitev raziskave je, da večina vzgojiteljev ne uporablja tehnologije pri poučevanju in učenju matematike v oddelku, a se matematika kljub temu uvršča med področja kurikuluma, pri katerih se vzgojitelji najpogosteje poslužujejo uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije.
Ključne besede: informacijska tehnologija, matematika, otrok, predšolsko obdobje, računalniške aplikacije
Objavljeno: 21.01.2021; Ogledov: 107; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

10.
Mnenje staršev o pomenu plavanja otrok
Terezija Šogorić, 2020, diplomsko delo

Opis: Tema diplomskega dela, mnenje staršev o pomenu plavanja otrok, je bila zastavljena z namenom pridobiti mnenje staršev o pomenu plavanja otrok in ugotoviti razloge staršev za vključevanje otrok v trening plavanja. Cilj diplomskega dela je, na teoretičnem nivoju, pojasniti vpliv plavanja na otrokov celotni razvoj, preveriti, ali se razlikuje mnenje o gibanju in športu otrok med starši, ki so vključili otroke v trening plavanja in starši, katerih otroci ne trenirajo plavanja. Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela, na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je predstavljen pomen plavanja za otrokov telesni in gibalni razvoj in možnost plavanja za otroke. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati in interpretacija rezultatov izvedene anonimne ankete. Podatke smo zbrali s kvantitativno tehniko. Uporabili smo neslučajnostni vzorec konkretne populacije staršev otrok, starih od 4 do 7 let, ki trenirajo plavanje, in staršev otrok, ki ne trenirajo plavanja. Pridobljene podatke smo obdelali s t-testom za neodvisne vzorce, hi kvadrat testom in metodo frekvenčne distribucije. Ugotovili smo, da v mnenju o gibanju in športu otrok med starši, ki so vključili svoje otroke v trening plavanja, in starši, katerih otroci ne trenirajo plavanja, ne obstaja statistično značilna razlika. Prav tako je raziskava pokazala, da znanje plavanja staršev vpliva na vključevanje otrok v trening plavanja. Najpomembnejši razlog staršev za vključitev otrok v trening plavanja je pozitiven vpliv na razvoj gibalnih sposobnosti njihovih otrok. Velika večina staršev otrok, ki ne trenirajo plavanja, bi otroke vključila v trening plavanja, če bi imeli to možnost.
Ključne besede: gibalni razvoj, predšolski otrok, plavanje, mnenja staršev o plavanju, razlogi staršev za vključitev v športne dejavnosti, šport.
Objavljeno: 11.01.2021; Ogledov: 122; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

Iskanje izvedeno v 0.35 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici