| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 992
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Proces všolanja in prilagajanje na osnovno šolo pri otrocih z motnjo avtističnega spektra (mas) : magistrsko delo
Sabina Božak, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo smo razdelili na dva dela. V prvem, teoretičnem delu smo opredelili motnje avtističnega spektra, predstavili poimenovanje in etiologijo, povedali nekaj o diagnostiki in pojavnosti ter pomenu zgodnje obravnave. Predstavili smo glavne značilnosti otrok z MAS, metode in strategije dela, prilagoditve in povedali nekaj o inkluziji teh otrok. Na kratko smo se dotaknili vzgojno-izobraževalnega procesa, zakonskih podlag in individualiziranega programa. Za konec smo povzeli še nekaj primerov dobrih in slabih praks. V drugem, empiričnem delu smo predstavili raziskavo, ki smo jo izvajali aprila 2021. Raziskava se je nanašala na proces, ko se otrok z MAS iz vrtca vpisuje v redno osnovno šolo. Želeli smo pridobiti poglede, pristope in strategije, ki jih deležniki vrtca uporabljajo pri delu z otroki z MAS ter pridobiti informacijo, na kakšen način so sodelovali pri procesu všolanja. Na drugi strani smo v raziskavo vključili tudi deležnike šole, ki bodo z novim šolskim letom sprejeli otroka z MAS. Zanimalo nas je, ali je med vrtcem in šolo stekel dober sodelovalni odnos in na kakšen način so bili zraven vključeni starši. Prav tako smo želeli ugotoviti, kateri so tisti načini in metode dela, prilagoditve, strategije in pristopi, ki so uspešni pri delu z otroki z MAS, in na kaj je treba biti še posebej pozoren, kadar delamo s tovrstnimi otroki. Kaj je pri otroku z MAS pri tako veliki spremembi še posebej pomembno opazovati in spremljati in na kaj ne smemo pozabiti, kadar govorimo o spremembi okolja, prostora in oseb v odnosu z otroki z MAS. Z analizo odgovorov smo ugotovili, da je izbira ustreznega vzgojno-izobraževalnega programa prva pomembna stvar, ki jo starši naredijo, pri čemer so bili deležniki vrtca v veliko pomoč. Ena izmed ključnih stvari je sodelovalni odnos med vrtcem, šolo in starši, ki je dobro, da steče že pred samim vpisom v šolo in poteka tudi med šolanjem. Na tak način lahko delavci šole pridobijo koristne in pomembne informacije o načinih, pristopih dela, prilagoditvah, strategijah za odpravljanje neželenega vedenja, uspešnih metodah ipd. Ugotovili smo, da deležniki naše raziskave zelo podpirajo inkluzijo in njen namen, če je to še dobro in koristno za otroka z MAS. Kakorkoli pa pride do točke, da je sistem v rednem programu prezahteven, pa se z inkluzijo in vključevanjem otrok v redne programe več ne strinjajo. V tem primeru menijo, da jim je treba poiskati program, kjer se bodo lahko razvijali čim bolj celostno in bodo ustrezno vključeni v skupino vrstnikov.
Ključne besede: avtizem, motnje avtističnega spektra, proces všolanja otrok z motnjo avtističnega spektra, redna osnovna šola
Objavljeno v DKUM: 19.05.2022; Ogledov: 24; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

2.
Spoznajmo COVID-19 skozi lutke : diplomsko delo
Patricija Zobec, 2022, diplomsko delo

Opis: Lutka je veliko več kot le predmet ali igrača, ki pritegne otroke in tudi odrasle. Ne-le da se otroci z njo igrajo ali zaigrajo v predstavi, lahko se tudi preprosto pogovarjajo, se od nje naučijo novih stvari ali si jo celo sami izdelajo. Z lutkami lažje otrokom približamo probleme, s katerimi se srečuje današnja družba, in jih predstavimo na njim razumljiv način. Z lutko se lažje poistovetijo, se ji zaupajo in se ob njej prej sprostijo. Zato je odličen posrednik v komunikaciji in uporabna pri različnih dejavnostih. Njeno vsestranskost smo izkoristili za izvedbo projekta v Vrtcu Hoče, s katerim smo predšolskim otrokom približali dejstva o koronavirusu SARS-CoV-2, ki povzroča bolezen COVID-19. Otroci so spoznali značilnosti virusa, bolezni COVID-19 in ukrepe za preprečevanje širjenja novega virusa. Hkrati so se seznanili, se igrali in izdelovali lutke ter pripravili lutkovno predstavo. V njej so zaigrali s svojimi lutkami na zgodbo o pandemiji novega koronavirusa. S projektom so otroci pridobili nova znanja in se navdušili nad lutkovnimi dejavnostmi.
Ključne besede: Lutkovno-gledališka vzgoja, lutke, otrok, koronavirus.
Objavljeno v DKUM: 19.05.2022; Ogledov: 22; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)

3.
Spodbujajmo razvoj govora v vrtcu : diplomsko delo
Urška Očko, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi z naslovom Spodbujajmo razvoj govora v vrtcu bomo v teoretičnem delu pisali o tem, kaj je govor, kaj na razvoj govora vpliva ter kako se razvija. Podrobneje bomo predstavili sam razvoj govora in dejavnike, ki nanj vplivajo. Nekaj besed bomo posvetili tudi vlogi staršev in vzgojiteljev pri razvoju otrokovega govora ter kako lahko le-ti pripomorejo k boljšemu govoru in večjemu besednemu zakladu otroka. Pisali bomo tudi o razvoju posameznih glasov. Predstavili bomo govorne napake, nekaj besed pa bomo namenili tudi vajam za razgibavanje govornega aparata, ki pa jih bomo vključili v sam praktični del naše diplomske naloge. V empiričnem delu bomo preučili razvoj govora skozi pripovedovanje ob sličici ilustratorke Jelke Reichman. Prvo in drugo preverjanje bomo izvedli v razmaku treh mesecev. V vmesnem času pa bomo pripravili dejavnosti, s katerimi bomo skušali spodbujati otrokov govorni razvoj in s katerimi si bodo širili svoj besedni zaklad.
Ključne besede: predšolski otrok, razvoj jezika, spodbujanje govora, govor otrok, besedni zaklad
Objavljeno v DKUM: 22.04.2022; Ogledov: 97; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (2,50 MB)

4.
Baletna predstava hrestač kot izhodišče za plesne dejavnosti v vrtcu
Anja Žlaus, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo želeli raziskati možnosti načrtovanja in izvedbe plesnih dejavnosti v vrtcu na temo baletne predstave Hrestač. Uporabili smo klasično baletno glasbo in vsebinske motive plesov iz baletne predstave. Diplomsko delo je sestavljeno iz treh delov. V teoretičnem delu smo opredelili teoretična izhodišča, na podlagi katerih smo načrtovali plesne dejavnosti. Osredotočili smo se tudi na vsebino baletne predstave Hrestač in izpostavili pomen kulturno-umetnostne vzgoje v predšolskem obdobju. V praktičnem delu so predstavljene dejavnosti in evalvacije vzgojnega dela, ki smo jih izvedli v vrtcu Anice Černe s skupino otrok, starih 4–5 let. V empiričnem delu je prikaz rezultatov naše diplomske naloge, ki smo jih pridobili s pomočjo opazovalnega lista. Pri opazovanju in sodelovanju otrok smo ugotovili, da so bile dejavnosti otrokom zanimive. Preko njih so spoznali vsebino baletne predstave Hrestač in baletno umetnost ter tako razvijali smisel za plesno kulturo. Velik vpliv na otrokov plesni izraz je imela tudi klasična baletna glasba. Z ogledom posnetkov lastnih plesov so otroci razvijali estetsko tankočutnost in sposobnost vrednotenja plesa.
Ključne besede: Balet, Hrestač, Načrtovanje, Predšolski otrok, plesna vzgoja
Objavljeno v DKUM: 31.03.2022; Ogledov: 112; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (819,49 KB)

5.
Razvoj aplikacije za spremljanje otrokovega razvoja : diplomsko delo
Tjaša Ornik, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo načrtovali in razvili namizno aplikacijo, s pomočjo katere lahko zdravstveni delavci spremljajo otrokovo rast in razvoj. Aplikacija je implementirana v programskem jeziku C# in zasnovana s pomočjo Windows Forms. Funkcionalnosti aplikacije vključujejo spremljanje višine, teže in obsega glavice pri otrocih, starih do treh let. S temi podatki lahko uporabniki preverjajo, ali otrok dosega določene standarde v rasti glede na uveljavljene percentilne tabele mejnikov za rast in razvoj otrok, zbrane in teoretično opisane v diplomski nalogi. Prav tako aplikacija beleži nekatere druge otrokove podatke in njihovo zdravstveno stanje. Aplikacija je zdravstvenim delavcem lahko v veliko pomoč, saj jim pomaga in olajša marsikatero odločitev pri vsakodnevnem delu.
Ključne besede: namizna aplikacija, otrok, rast in razvoj, percentilne tabele, digitalizacija
Objavljeno v DKUM: 25.03.2022; Ogledov: 401; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (2,86 MB)

6.
Predšolski otrok med gibalno aktivnostjo in mobilnimi napravami : magistrsko delo
Ingrid Marovič, 2022, magistrsko delo

Opis: Sodobne raziskave kažejo, da pogostost uporabe mobilnih naprav med predšolskimi otroki strmo narašča, pogostost gibalne aktivnosti pa se zmanjšuje, kar lahko negativno vpliva na njihov razvoj in zdravje. V teoretičnem delu smo obravnavali vpliv gibalne aktivnosti in (prekomerne) uporabe mobilnih naprav na otrokov razvoj v predšolskem obdobju, posebno pozornost pa smo posvetili tudi vlogi družine in zgledu staršev, ki ga imajo pri tem. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave, ki smo jo izvedli med 519 materami štiri-, pet- in šestletnih predšolskih otrok. Ugotovili smo, da je bila le dobra polovica predšolskih otrok v našem vzorcu po poročanju njihovih mater gibalno aktivna vsak dan. Dečki so bili pogosteje gibalno aktivni kot deklice, pogostost gibalne aktivnosti pa je s starostjo otrok upadala. Sedmina otrok je mobilne naprave uporabljala prekomerno in tako že samo z uporabo mobilnih naprav presegala smernice Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) o priporočenem času uporabe vseh digitalnih naprav v predšolskem obdobju. Gibalno aktivnejši otroci so manj pogosto uporabljali mobilne naprave. Otroci gibalno aktivnejših mater so bili tudi sami gibalno aktivnejši. Mobilne naprave so pogosteje uporabljali otroci, katerih matere so jih tudi same uporabljale pogosteje. Na podlagi dobljenih rezultatov smo v sklepnem delu magistrskega dela podali smernice za ozaveščanje staršev o vplivu gibalne aktivnosti in uporabe mobilnih naprav na razvoj predšolskih otrok ter možnosti za nadaljnje, bolj poglobljeno raziskovanje obravnavane tematike.
Ključne besede: predšolski otrok, gibalni razvoj, mobilne naprave, vloga družine, zgled staršev
Objavljeno v DKUM: 07.03.2022; Ogledov: 182; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

7.
Vloga staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj : diplomsko delo
Staša Deranja, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vloga staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj je bilo zastavljeno z namenom ugotoviti in raziskati, kakšno vlogo imajo starši pri vključevanju otrok v plavalni tečaj. Cilj diplomskega dela je s pomočjo anketnega vprašalnika staršev ugotoviti, zakaj je po njihovem mnenju pomembno plavanje, kakšne cilje imajo glede plavanja in ali poznajo učinke plavanja na otrokovo telo. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljeno, kaj je plavanje in njegov pomen z različnih vidikov ter pomen plavanja na človeški organizem. Predstavljeno je tudi plavanje v učnem načrtu vrtcev, športnem programu Mali sonček in plavalnem tečaju. Na koncu teoretičnega dela je opredeljenih nekaj raziskav, ki se nanašajo na temo diplomske naloge, torej na vlogo staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati in interpretacija rezultatov izvedenega anonimnega anketnega vprašalnika. Uporabili smo neslučajnostni vzorec konkretne populacije staršev otrok iz različnih enot vrtca iz določenega kraja. Pridobljene podatke smo obdelali s pomočjo deskriptivne statistike in regresijske analize. Raziskava je pokazala, da dobijo starši največ informacij o plavalnih tečajih s strani vzgojitelja in da v goriški regiji po mnenju staršev nimamo velike ponudbe za plavalne tečaje. Na vključitev otroka v plavalni tečaj vpliva oddaljenost kraja, kjer se izvajajo plavalni tečaji. Ugotovili smo, da znanje plavanja staršev vpliva na vključitev v plavalni tečaj, medtem ko neznanje plavanja staršev ne vpliva na vključitev otrok v plavalni tečaj. Poznavanje koristnih vplivov plavanja na otroka prav tako vpliva na vključitev v plavalni tečaj. Preko raziskave smo spoznali najpomembnejše cilje in razloge staršev za vključitev otroka v plavalni tečaj. Raziskava je pokazala, da je vključitev otroka v plavalni tečaj odvisna od njegove starosti in da stopnja izobrazbe staršev ne vpliva na vključitev v plavalni tečaj. Spoznali smo še, zakaj je po mnenju staršev plavanje pomembno.
Ključne besede: plavanje, vloga staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj, razlogi za vključitev otroka v plavalni tečaj, učinki plavanja na otrokovo telo in razvoj, gibalni razvoj, šport.
Objavljeno v DKUM: 20.01.2022; Ogledov: 159; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (1001,84 KB)

8.
Moč lutke za izražanje otrokovih čustev : diplomsko delo
Eva Roj, 2021, diplomsko delo

Opis: Lutka je otrokov zaupnik in zaveznik, zato jim je lahko v veliko pomoč pri izražanju čustev. V teoretičnem delu smo predstavili značilnosti in uporabo lutkovnih tehnik. Osredotočili smo se na tehnike, ki smo jih uporabili v praktičnem delu diplomskega dela. Predstavili smo pomen čustev, kako so čustva koristna in dragocena v predšolskem obdobju. Podrobneje smo raziskali osnovna čustva – veselje, žalost, jezo in strah. Lutko in čustva smo povezali v poglavjih, kjer smo opisali metode dela z lutko in predstavili vlogo lutke v čustvenem razvoju otroka. Pri izvedbi praktičnega dela smo spoznali, da imajo otroci izredno radi lutke in delo z njimi. Lutka jih privlači, motivira, spodbudi in jim daje možnost za izboljšanje na vseh področjih razvoja. Namen diplomskega dela je bil uporabiti lutko kot pripomoček za lažje prepoznavanje in izražanje čustev. Skozi premišljeno pripravljene priprave so otroci usvojili to, kar smo si zadali. Znanje otrok o čustvih se je povečalo, čustva so se naučili prepoznati, jih ponotranjiti in vedo povedati, zakaj določeno čustvo občutijo.
Ključne besede: otrok, lutka, čustva, veselje, jeza, žalost, strah
Objavljeno v DKUM: 14.01.2022; Ogledov: 138; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

9.
Pogledi staršev na razloge za športno udejstvovanje njihovih otrok : diplomsko delo
Maša Jerman, 2020, diplomsko delo

Opis: Motivacija je zelo pomembna za ukvarjanje s športom in ima velik pomen pri doseganju ciljev, ki si jih zadamo iz športnega vidika. Prav zato je ena od najpogosteje obravnavanih tem na področju športa, saj je motivacija pogoj za to, da se posameznik sploh začne ukvarjati s športno dejavnostjo. Poznamo notranjo in zunanjo obliko motivacije. Pri notranji motivaciji prihaja želja po športnem udejstvovanju iz posameznika samega, ženejo ga neki notranji goni, za zunanjo motivacijo pa je značilno, da pobuda, dražljaj ali pritisk prihajajo nekje od zunaj, velikokrat pa je prisotno tudi nagrajevanje. Gibanje je za otroka zelo pomembno, podobno kot dihanje, hrana in na primer igra. Predvsem je gibanje pomembno v prvih letih otrokovega življenja, ko se hitro razvija na gibalnem, emocionalnem, socializacijskem in kognitivnem nivoju. Otrok gibanje nujno potrebuje vsak dan, saj tako sprošča nakopičeno energijo, se giba, na tak način skrbi za svoje zdravje in dobro fizično počutje, ob gibanju pa spoznava tudi vrtčevske prijatelje in ustvarja ter razvija odnose z njimi. Podobno kot pri igri, ki je, enako kot gibanje, za otroka nujno potrebna. To je zanj najboljši in najlažji način za odkrivanje sveta, saj se otrok s pomočjo igre uči in razvija na najrazličnejših področjih. Za otroka in njegovo ukvarjanje oziroma neukvarjanje s športnimi dejavnostmi so zelo pomembni starši in vzgojitelji, saj so prav oni tisti, ki odločajo o tem, če in koliko se bo otrok gibal. Starši in vzgojitelji, ki visoko cenijo športno udejstvovanje in želijo to pravilno in pozitivno razmišljanje prenesti na otroka, so na dobri poti, da otroku pomagajo, da bo vzljubil šport in se športno udejstvoval, kolikor bo le mogoče. Želimo si, da bi bilo takšnih staršev in vzgojitelj čim več, saj se dobro zavedamo, kako zelo pomemben vpliv ima gibanje na otroka. V diplomski nalogi smo raziskali pomen gibanja za otroka in njegov razvoj na vseh področjih, kakšno vlogo imajo pri tem starši in vzgojitelji, kako pomembna je ob tem za otroka motivacija, kakšen pomen ima za otroka družina in ukvarjanje oziroma neukvarjanje z gibalnimi dejavnostmi v okviru družine, raziskali pa smo tudi, kakšen je dober vzgojitelj in kakšen pomen ima za otroka igra. Upamo, da bo diplomska naloga pomagala kakšnemu staršu doma in vzgojitelju v vrtcu, da uvidi zelo velik pomen gibanja in omogočanja gibalnih dejavnosti za otroka in njegov razvoj na vseh področjih, ob tem pa tudi, kako zelo pomembna je pri tem motivacija, za katero morajo predvsem v prvih letih otrokovega življenja poskrbeti le ti, starši in vzgojitelji.
Ključne besede: otrok, motivacija, športno udejstvovanje, starši, vzgojitelji
Objavljeno v DKUM: 14.01.2022; Ogledov: 77; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)

10.
Profesionalni razvoj vzgojitelja : diplomsko delo
Jan Jeraj, 2021, diplomsko delo

Opis: Za kakovostno opravljanje vzgojno-izobraževalnega dela je pomemben profesionalni razvoj vzgojiteljev. Le-ti morajo poleg širokega spektra znanj in spretnosti posedovati tudi psihofizične sposobnosti, empatijo ter komunikacijske sposobnosti. Za namen diplomske naloge smo na podlagi kvantitativne raziskovalne metode preučili profesionalni razvoj vzgojiteljev ter vpliv biografij starejših predšolskih vzgojiteljev na profesionalni razvoj mlajših predšolskih vzgojiteljev. S preučitvijo sekundarnih virov in primarnih podatkov, ki smo jih pridobili na podlagi anketiranja in statistične analize, smo prišli do ugotovitve, da med starejšimi in mlajšimi vzgojitelji ne obstajajo statistične razlike v vplivu posameznih oblik strokovnih usposabljanj, ter da na njihov profesionalni razvoj ne glede na starost vplivajo podobni dejavniki, kot so branje strokovne literature ter stalno strokovno izpopolnjevanje na tematskih konferencah in ostalih usposabljanjih.
Ključne besede: vzgojitelj predšolskih otrok, profesionalni razvoj, otroci, predšolska vzgoja.
Objavljeno v DKUM: 14.01.2022; Ogledov: 142; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici