1.
DIDAKTIKA MLADINSKE KNJIŽEVNOSTI ZA KNJIŽEVNO VZGOJO OTROK IN MLADOSTNIKOV Z ZMERNO MOTNJO V DUŠEVNEM RAZVOJUErina Hodžić, 2009, diplomsko delo
Opis: Diplomska naloga raziskuje primernost komunikacijskega modela didaktike
mladinske književnosti za književno vzgojo otrok in mladostnikov z zmerno
motnjo v duševnem razvoju.
Teoreticni del naloge je sestavljen iz dveh poglavij.
Prvo poglavje preucuje sodobni pristop k recepcijski in didakticni komunikaciji
ob recepciji mladinske književnosti oz. komunikacijski model didaktike
mladinske književnosti.
Drugo poglavje teoreticnega dela naloge opisuje otroke in mladostnike z zmerno
motnjo v duševnem razvoju, ki obiskujejo oddelke vzgoje in izobraževanja ter
umešcenost književne vzgoje v kontekst Posebnega programa vzgoje in
izobraževanja, ki opredeljuje izvajanje pedagoškega procesa v oddelkih vzgoje in
izobraževanja.
Empiricni del naloge prikazuje nacrt in izvedbo eksperimenta, ki s skupino
mladostnikov z zmerno motnjo v duševnem razvoju preverja pravilnost hipoteze.
Slednja predpostavlja, da je komunikacijski model didaktike mladinske
književnosti še posebej primeren za književno vzgojo otrok in mladostnikov z
zmerno motnjo v duševnem razvoju, ker najvecje število didakticnih metod izhaja
iz nižjih semioticnih funkcij: odloženega posnemanja, ponavljanja, simbolne igre,
otroške risbe in notranjih slik.
Rezultati eksperimenta postavljeno hipotezo potrdijo.
Ključne besede: književna vzgoja, komunikacijski model didaktike mladinske književnosti, otroci
in mladostniki z zmerno motnjo v duševnem razvoju, Posebni program vzgoje in
izobraževanja.
Objavljeno v DKUM: 08.07.2009; Ogledov: 4148; Prenosov: 559
Celotno besedilo (1,84 MB)