1. Analiza igre in učenja na prostem z elementi tvegane igre : diplomsko deloEva Ocepek, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu bomo predstavili pomen preživljanja časa na prostem, prav tako pa se bomo oprli tudi na tvegano igro, ki otrokom omogoča pridobivanje ključnih spretnosti in izkušenj. V teoretičnem delu bomo na podlagi različnih avtorjev raziskali igro in učenje na prostem v naravnem okolju in na igrišču, vlogo vzgojitelja, igre ob različnih letnih časih in vremenu, kakšne ovire se na prostem pojavljajo ter kako igra vpliva na gibalni razvoj. Osredotočili pa bi se tudi na tvegano igro, njen pomen, kategorije, vlogo vzgojitelja ter varnost in vzroke za morebitne poškodbe. V empiričnem delu pa bomo predstavili podatke, ki smo jih pridobili z anketnim vprašalnikom ter primerjali dobljene informacije z že opravljeno raziskavo Kosa in Jermana (2013). Poleg primerjave podatkov pa bomo z anketnim vprašalnikom preverili tudi mnenja slovenskih vzgojiteljev o tvegani igri. Pri anketnem vprašalniku je sodelovalo 139 vzgojiteljev/ic in pomočnikov/ic vzgojiteljev/ic z območja celotne Slovenije. Na podlagi anketnega vprašalnika lahko ugotovimo, da anketiranci prepoznajo vrednost preživljanja časa v naravnem okolju, kar kaže na ozaveščenost o pomembnosti naravnih izkušenj za otroke. Prav tako pa se opazi razumevanje pomena in koristi tvegane igre za razvoj otrok in hkrati potrebo po ustvarjanju varnega okolja za tovrstno igro. Ključne besede: predšolski otrok, otroško igrišče, naravno okolje, tvegana igra, vloga vzgojitelja Objavljeno v DKUM: 26.03.2024; Ogledov: 350; Prenosov: 97
Celotno besedilo (1,15 MB) |
2. Zasnova arhitekture in interierja vrtca v ŠentjurjuAnja Cimerman, 2020, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava arhitekturno zasnovo novega vrtca v Šentjurju, ki vključuje tudi oblikovanje interierja vrtca ter pripadajoče otoško igrišče. V nalogi so v teoretičnem delu predstavljena načrtovalska izhodišča za gradnjo vrtca, zgodovina vrtcev na Slovenskem, zakonske podlage za gradnjo vrtcev, referenčni primeri vrtcev ter analize lokacije širšega in ožjega območja. Na podlagi izdelanih analiz ter teoretičnih osnov je predlagana nova lokacija za zasnovo vrtca v Šentjurju. Izdelana je idejna zasnova za vrtec s pripadajočimi prostori, upravo, kuhinjo, športno igralnico ter parkiriščem z gospodarskim dvoriščem. Izdelana je tudi idejna zasnova za otroško igrišče na ploščadi objekta, za igrišče ob potoku ter zasnova interierja prostorov vrtca. Ključne besede: arhitektura vrtcev, otroško igrišče, predšolska vzgoja, vrtec, občina Šentjur Objavljeno v DKUM: 22.05.2020; Ogledov: 1973; Prenosov: 372
Celotno besedilo (85,27 MB) |
3. Parkovna ureditev sprehajalne poti ob Pekrskem potokuMateja Žnidarič, 2016, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo podaja idejno zasnovo parka ob Pekrskem potoku z namenom preureditve zelene površine v kvaliteten prostor, namenjen zdravemu preživljanju prostega časa. Idejna zasnova vsebuje oblikovanje vodotoka, elementov parkovne ureditve, večnamenskega objekta, piknik prostora, otroškega igrišča, fitnesa na prostem in učne poti. Zasnovano območje ponuja možnost sprostitve, druženja, gibanja, rekreacije, učenja in igre. Park ob potočku bi bistveno vplival na kvaliteto življenja krajanov. Ključne besede: park, vodotok, večnamenski objekt, piknik prostor, otroško igrišče, fitnes, učna pot, oblikovanje, vizualizacija Objavljeno v DKUM: 06.06.2016; Ogledov: 2651; Prenosov: 488
Celotno besedilo (7,44 MB) |
4. OPREMLJENOST PREKMURSKIH VRTCEV S ŠPORTNIMI REKVIZITIMonika Sobočan, 2014, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Opremljenost prekmurskih vrtcev s športnimi rekviziti je sestavljeno iz dveh delov – teoretičnega in empiričnega dela.
V teoretičnem delu smo predstavili gibalni razvoj otroka, športne rekvizite in igrala, improvizirane športne pripomočke, športno igralnico, otroško igrišče in doseganje raziskave in ugotovitve.
V empiričnem delu smo predstavili rezultate ankete, katere namen je bil raziskati, ali so vrtci ustrezno opremljeni za izvajanje gibalnih dejavnosti. Rezultate smo pridobili z anonimnim anketnim vprašalnikom. Ankete smo razdelili 44 vzgojiteljem po Prekmurju. Vzgojitelji so prihajali iz različnih območij iz podeželja in mesta. Iz podeželja je bilo vključenih 32 vzgojiteljev, iz mesta pa 12 vzgojiteljev. Rezultati ankete so pokazali, da so v prekmurskih vrtcih najbolj prisotne žoge, obroči, blazine, tobogani, poganjavčki na dveh kolesih, stožci, plezalne mreže, sanke, klopi, snežne lopate, vozila na širi kolesa brez pedalov, skiroji in tricikli. Nekateri športni rekviziti in igrala so prisotni le v mestnih vrtcih. Redkeje pa je v vseh anketiranih vrtcih prisotna žična košara na kolesih za žoge, voziček s športnimi pripomočki, oprema za alpsko smučanje, drsalke. Ugotovili smo tudi, da so igrišča delno pokrita z umetno senco in delno z naravno senco, da so igrišča vsakodnevno pregledana, da se vrata na igriščih avtomatsko zapirajo ter da igrala ustrezajo standardom s področja opreme igrišč. Rezultati so pokazali, da je vsem vzgojiteljem uporaba športnih pripomočkom pomembna pri gibalnem razvoju otroka. Ključne besede: gibalni razvoj, športni rekviziti, igrala, športna igralnica, improvizirani športni pripomočki, otroško igrišče Objavljeno v DKUM: 12.11.2014; Ogledov: 1762; Prenosov: 237
Celotno besedilo (686,26 KB) |
5. OPREMLJENOST VRTCEV ZA POTREBE GIBALNIH DEJAVNOSTISimona Jamnikar Pukl, 2012, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Opremljenost vrtcev za potrebe gibalnih dejavnosti je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili telesni in gibalni razvoj otrok, prostore za izvajanje gibalnih dejavnosti, športne, improvizirane in didaktične pripomočke in igrala ter primere gibalnih dejavnosti za predšolske otroke s cilji in športnimi pripomočki. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati, ki smo jih pridobili z anonimno anketo. Anketne vprašalnike smo razdelili med 231 vzgojiteljev. Od tega je bilo 131 vzgojiteljev iz mesta in 100 vzgojiteljev s podeželja. Ti vzgojitelji pa so prihajali iz 22 različnih vrtcev. Ugotovili smo, da imajo vrtci na razpolago telovadnice in otroška igrišča z naravno senco, da športne igralnice in osrednji prostori v večini vrtcev ne ustrezajo Pravilniku o normativih in minimalnih tehničnih pogojih za prostor in opremo vrtca, da večina vrtcev prostora za izvajanje gibalnih dejavnosti nima na razpolago vsak dan in da so v vrtcih kot športni pripomočki najbolj prisotne žoge, obroči, blazine, kolebnice, tobogani, stožci, skiroji, klopi, snežne lopate, tricikli, poganjavčki, hodulje, A-letveniki in mini koši. Redkeje so prisotne gredi, skrinje, kotalke ali rolerji, voziček za športne pripomočke, mini goli, prožne ponjave, plezalne vrvi, drogovi in mreže. Zelo redko pa so prisotne drsalke, bazeni za plavanje, miza za namizni tenis ter oprema za alpsko smučanje in tek na smučeh. Ključne besede: telesni in gibalni razvoj otrok, otroško igrišče, športna igralnica, osrednji prostor, športni pripomočki in igrala, improvizirani pripomočki, didaktični pripomočki. Objavljeno v DKUM: 12.07.2012; Ogledov: 2970; Prenosov: 625
Celotno besedilo (881,35 KB) |