| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
OTROŠKO SRCE JAKOBA JEŽA
Tadeja Osredkar, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sta uvodoma predstavljena biografija skladatelja Jakoba Ježa in njegovo delovanje na različnih glasbenih področjih. Sledi predstavitev njegovega celotnega opusa, razdeljenega na podpoglavja glede na glasbene oblike nastalih del. Drugi del diplomskega dela predstavlja analiza zborovskih partitur pesmi za diplomski koncert prilagojenih in izbranih za otroški pevski zbor z inštrumentalnimi spremljavami za različne inštrumente. V nadaljevanju sta opisani priprava partiture (opis dirigentskih kretenj s primeri) in izvedba koncerta (zajema organizacijsko in strokovno pripravo).
Ključne besede: Jakob Jež, Opus Jakoba Ježa, Otroški pevski zbor, Dirigiranje, Diplomski koncert, Dirigentska analiza, Analiza partitur
Objavljeno: 12.06.2012; Ogledov: 2124; Prenosov: 336
.pdf Celotno besedilo (719,05 KB)

2.
VODENJE OTROŠKEGA PEVSKEGA ZBORA V VRTCU
Tamara Hren, 2012, diplomsko delo

Opis: Glasba je v času otroštva zelo pomembna. Z glasbo lahko otroku vnesemo v življenje radost in veselje, s pesmijo ga sproščamo, čustveno plemenitimo in bogatimo, mu razvijamo glasbene zmožnosti in vplivamo na razvoj otrokovih dispozicij za glasbo. Otrokov posluh se lahko razvija in če bo otrok veliko pel, bo pel vedno bolje, vedno jasneje. Poleg veselja in radosti, ki jo pesem in glasba nudita otroku, pri otroku lahko vzgajamo tudi občutek pripadnosti. Pesem otroke združuje, otroci se pri petju v skupini dobro počutijo. Glasba skozi igro ima zelo velik pomen za otroka. Glasba v tem obdobju naj bo preprosta (otroške, ljudske pesmi), iz okolja, narave in stvari, ki so otrokom blizu. V tem obdobju otrok glasbo posluša, se igra glasbene igre, igra na improvizirane instrumente in poje. Diplomsko delo z naslovom Vodenje otroškega pevskega zbora v vrtcu obravnava pomen glasbe in zborovskega petja na otrokov razvoj, vlogo, pomen vodenja otroškega pevskega zbora, pevsko tehnične vaje in glasbeno-didaktične igre, ki so primerne za vodenje otroškega pevskega zbora v vrtcu.
Ključne besede: otroški pevski zbor, predšolski otrok, pevsko tehnične vaje, zborovsko petje, zborovodja, glasbeno-didaktične igre, glasbene sposobnosti.
Objavljeno: 10.01.2013; Ogledov: 4404; Prenosov: 876
.pdf Celotno besedilo (305,77 KB)

3.
VLOGA IN POMEN ZBOROVODJE V OTROŠKEM IN MLADINSKEM PEVSKEM ZBORU
Simona Kamenik, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo vlogo in pomen zborovodje v otroškem in mladinskem pevskem zboru. Namen diplomskega dela je bil proučiti: • izkušnje zborovodij z vodenjem otroških in mladinskih pevskih zborov ter izkušnje zborovodij z njihovim predstavljanjem oz. nastopanjem v javnosti, • samooceno zborovodij glede na njihove strokovne sposobnosti in občečloveške lastnosti. Ugotoviti smo želeli, ali se zborovodje po samooceni strokovnih sposobnosti in občečloveških lastnosti razlikujejo glede na delovno mesto in glasbeno izobrazbo. V teoretičnem delu smo osvetlili osebnost in strokovne sposobnosti zborovodje, obiskali in analizirali različne revije pevskih zborov ter opisali glasbeno novost – Navidezni pevski zbor. Za empirično raziskavo smo uporabili deskriptivno kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. V vzorec smo zajeli 115 učiteljev razrednega pouka in glasbene umetnosti. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotovili, da imajo zborovodje z vodenjem pevskih zborov pozitivne izkušnje, saj kot glavni razlog za vodenje interesne dejavnosti navajajo veselje do vodenja pevskih zborov. Otroški in mladinski pevski zbori se vsako leto udeležijo vseh prireditev matične osnovne šole in občinskih revij pevskih zborov. Od strokovnih sposobnosti zborovodje najvišje ocenjujejo muzikalnost, ritmični čut in glasbeni posluh, od občečloveških lastnosti pa spoštovanje in ljubezen do otrok. Pri samoocenjevanju zborovodij glede na delovno mesto smo ugotovili statistično značilne razlike pri skoraj vseh strokovnih sposobnostih in pri samo eni občečloveški lastnosti (spoštovanje in ljubezen do otrok). Pri samoocenjevanju zborovodij glede na glasbeno izobrazbo statistično značilnih razlik nismo našli.
Ključne besede: zborovodja, profesor glasbene umetnosti, profesor razrednega pouka, glasbeni pedagog, pevski zbor, otroški pevski zbor, mladinski pevski zbor, petje, vokalna glasba.
Objavljeno: 22.07.2015; Ogledov: 737; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (767,09 KB)

4.
Petr Eben in njegov opus skladb za otroški zbor
Franja Kmetec, 2015, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Petr Eben in njegov opus skladb za otroški zbor je v teoretičnem delu predstavljeno življenje in delo Petra Ebna, njegova razmišljanja, njegove nagrade in seveda njegovo ustvarjanje. Prav tako v teoretičnem delu je povzet seznam njegovih del. Rastemo s pesmijo, pesem pa z nami je zbirka pesmi za otroški zbor skladatelja Petra Ebna. Vse pesmi omenjene zbirke je v slovenski jezik prepesnil Jože Humer. Celotna slovenska izdaja zajema več zbirk iz skladateljevega ustvarjalnega opusa za otroški zbor. Tukaj so združene zbirke Kaj vse doživiš v enem dnevu, Vesna prihaja, V travi, Radovedne pesmice in Tri jesenske pesmi. Sledi kratka predstavitev prevajalca pesmi v slovenski jezik Jožeta Humra in Otroškega pevskega zbora KUD-a Štefana Romiha Črešnjevec, ki je zbirko izvedel. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, v katero so bili vključeni pevke in pevci omenjenega zbora. Zanimalo nas je, ali obstajajo razlike med njimi glede na spol in starost ter glede na obiskovanje glasbene šole. Ali se odgovori razlikujejo tudi glede na to, kako dolgo že pojejo v zboru, torej glede na pevski staž? Predvsem nas je zanimalo, kaj jim je bilo najbolj všeč in kaj jim je bilo najtežje pri pesmicah, ki so se jih učili skozi celotno pevsko sezono in jih na koncu predstavili s samostojnim koncertom. Vsa literatura, uporabljena pri izdelavi tega magistrskega dela, je v tujem jeziku: češčini, nemščini in angleščini; zato, upamo, bo ta naloga še dodatno doprinesla k boljšemu poznavanju v svetu dobro znanega skladatelja, kot je Petr Eben, tudi v Sloveniji.
Ključne besede: Petr Eben, otroški pevski zbor, V travi, Jože Humer, OPZ KUD-a Štefana Romiha Črešnjevec, priljubljenost pesmi, težavnost pesmi
Objavljeno: 30.11.2015; Ogledov: 1241; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

5.
OTROŠKI PEVSKI ZBOR V VRTCU
Matej Pucko, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen pomen ukvarjanja s petjem in sodelovanjem v glasbenih dejavnostih v predšolskem obdobju. Ena od teh oblik je sodelovanje v vrtčevskem otroškem pevskem zboru (v nadaljevanju vrtčevski OPZ). Čeprav je prvi pogoj za sodelovanje v otroškem pevskem zboru spodbujanje in navduševanje za petje (motivacijski vidik), pa je izredno pomemben strokovni pristop, kako otroke pravilno usmerjati v dani dejavnosti. Pri tem je zelo pomembno, da oseba, ki vodi vrtčevski OPZ, dobro pozna razvoj otroškega glasu, glasbene dejavnosti v vrtcu in v skladu z otrokovim glasbenim razvojem te dejavnosti tudi pravilno izvaja. Eden pomembnejših dejavnikov sodelovanja v vrtčevskem OPZ je tudi poznavanje vokalne tehnike. Le s pravilno izbiro vaj za opevanje bomo lahko naše delo pravilno izvajali in ga nadgrajevali.
Ključne besede: otrok, otroški pevski zbor, glasbene dejavnosti, razvoj glasu, glasbeni razvoj otroka, izbor primernih skladb.
Objavljeno: 04.01.2016; Ogledov: 1599; Prenosov: 207
.pdf Celotno besedilo (6,87 MB)

6.
Pevski zbor kot obogatitvena dejavnosti v vrtcu
Nina Pušenjak, 2019, diplomsko delo

Opis: Delo v vrtcu me navdaja s pozitivnimi občutki, novimi izzivi in priložnostmi. Eden od izzivov je pevski zbor. Ker me glasba spremlja že od malih nog, sem se odločila, da bo to tema mojega zaključnega dela. V svoji praksi sem opazila veliko pomanjkanja glasbe v vrtcu. Ne le petja, tudi spoznavanja instrumentov, plesa, igranja na instrumente ter spoznavanja novosti v svetu glasbe. Iz literature je razvidno, da glasba otroku pomaga pri razvoju, izražanju, pridobivanju besednega zaklada in posluha, prav tako k boljši interakciji med vrstniki. Otroci v predšolskem času so za glasbo zelo dovzetni. Naša naloga je, da jim petje približamo na njim razumljiv način, saj ga bodo le tako vzljubili. Pomembno je, da ima otrok glasbo in petje rad. Za to je potrebna motivacija, pohvala, vztrajnost in vnema do dela. Tudi otroci morajo razumeti, da je pevska dejavnost obveznost, pri kateri se je potrebno marsikaj naučiti, ne le peti. Kot zborovodja je potrebno paziti, da so glasba, besedilo in melodija predstavljeni celostno ter na njim razumljiv način in da so za otrokovo starostno obdobje primerni. Predšolsko obdobje je obdobje razvoja, pridobivanja znanja in izkušenj za šolo, obdobje otroštva in tudi učenja. Pomemben del otrokovega razvoja z glasbo so tudi starši in družina, saj doma spoznajo svoje prve melodije in pesmi. Glasbena dejavnost v vrtcu je oblika pedagoške dejavnosti, s katero otroci rastejo čez predšolsko v šolsko obdobje, saj jih glasba tudi izven vrtca spremlja povsod iz drugih zvočnih medijev. Prav zato je to dejavnost v vrtcu in šolah potrebno obogatiti, dopolniti in negovati.
Ključne besede: Otroški pevski zbor, glasbeno-didaktične igre, priprava na petje, poustvarjalno petje, vzgojitelj kot zborovodja, pevski nastop.
Objavljeno: 10.05.2019; Ogledov: 156; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici