| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Poezija za predšolske otroke v povezavi s praznovanjem praznikov in svetovnih dni : diplomsko delo
Valerija Belej, 2021, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela so na podlagi strokovne literature obravnavane in opisane različne razlage definicij poezije za otroke. Razložen je kontekst estetike v otroški pesmi. Zajema opis, kako avtorji doživljajo otrokov svet in kaj jim ponujajo. V empiričnem delu je zbrana otroška poezija v povezavi s praznovanjem državnih praznikov in določenih svetovnih dni. Praznovanje državnih praznikov in svetovnih dni ter osebnih praznikov ima v vrtcu velik pomen. Praznovanje praznikov se izvaja tako, da se otrokom prilagodijo vsebine. Otroci se seznanjajo s slovenskimi navadami in kulturo. Svetovni dnevi ponujajo priložnost za osredotočenost na določene vrednote, na primer svetovni dan otroka, svetovni dan družine, svetovni dan poezije. Glavni cilj svetovnih dni je ozaveščanje svetovnega prebivalstva in opozarjanje na težavo, na katero se praznik navezuje. Različni avtorji se strinjajo, da je potrebno za lažje razumevanje umetniškega besedila umetniško delo razstaviti, razčleniti oziroma ga analizirati. Sestavne dele umetniškega dela je treba poimenovati, vedeti, kako se obnašajo kot celota, šele nato je omogočeno opazovati, kako učinkujejo na bralca. V analizi in interpretaciji pesmi so izpostavljene literarne sestavine izbranega literarnega dela. Za vsak praznik ali svetovni dan so navedeni primeri dejavnosti in do pet primerov otroške poezije. Estetsko bogata avtorska pesem otroka doživljajsko bogati.
Ključne besede: otroška poezija, estetika, praznovanje praznikov, svetovni dnevi
Objavljeno v DKUM: 13.01.2022; Ogledov: 807; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (783,97 KB)

2.
Humor v antologijah Enci benci na kamenci
Katarina Fink, 2012, pregledni znanstveni članek

Opis: V slovenskem otroškem izročilu se pojavlja humor, kot ga utemeljujejo različne teorije. Po Attardu (1994) sta osrednja predstavnika teorije superiornosti Platon in Aristotel - po tej teoriji smejanje sledi spoznanju, da je človek, ki se smeje, boljši od tistega, ki se mu smeje. Kant in Schopenhauer sta predstavnika teorije neujemanja, ki temelji na neskladju resničnosti med pojmom in objektom. Bergson v Eseju o smehu (1977) dokazuje, da lahko vse napake postanejo smešne; smešna oseba nam je na začetku pogosto simpatična. Kmecl v Mali literarni teoriji (1995) pa navaja, da je humor etološka vrsta, ki temelji na vedrem, svobodnem razpoloženju/obnašanju, na nasmejanem distanciranju od neprijetnosti, na duševni uravnovešenosti in miselnem odnosu do sveta. V mladinski književnosti moramo biti pozorni tudi na bralčevo/poslušalčevo starost, saj je od otrokove starosti odvisno, kaj je zanj smešno, in na okoliščine (realni čas, splošni kulturni nivo, socialni status otroka). V otroškem ljudskem izročilu se pojavljajo različne vloge humorja: nonsensni humor, ki ima poleg posredne spoznavne tudi očitno zabavno vlogo, vzgojni humor komičnega (nezglednega) otroškega lika, ki poleg zabavne vloge posredno vzgaja, ter humor oporekanja, ki se izraža v tabujih. Obravnavane pesmi so iz otroškega ljudskega izročila in so prikaz konkretnih primerov ter značilnosti uvrščanja med literarna dela z elementi humornega.
Ključne besede: slovenska otroška poezija, humor, teorije humorja, vloge humorja, otroško ljudsko izročilo
Objavljeno v DKUM: 21.09.2017; Ogledov: 1576; Prenosov: 190
.pdf Celotno besedilo (169,81 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
OTROŠKE LJUDSKE PESMI IZ ŠTREKLJEVE ZAPUŠČINE
Janja Črnko, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Otroške ljudske pesmi iz Štrekljeve zapuščine sem predstavila biografijo Karla Štreklja, pomembnega zbiratelja slovenske folklorne poezije, in njegovo zbirko Slovenske narodne pesmi 4. zvezek s poudarkom na razdelku Pesmi otroške. Pesmi sem razdelila na 16 vsebinskih sklopov in jih poimenovala: Pobožne pesmi, Vprašalne pesmi, Pesmi o ljudeh, Posmehljive pesmi, Narobe svet, Pastirske pesmi, Pesmi o vremenu, Pesmi o določenih časih, Odrasli pojejo otrokom, Pesmi o hrani, Zabavne pesmi, Pesmi o živalih, Pesmi o zvokih, Otroci med igro, Uspavanke in Pleši, pleši, črni kos. Predstavila sem značilnosti folklorne otroške poezije iz Štrekljeve zapuščine. Predstavljene so značilnosti folklorne otroške poezije, kot jih uvidimo skozi Štrekljevo zapuščino. Diplomskemu delu sem dodala dve prilogi. To sta Zbiralci otroške folklorne poezije v zbirki Slovenske narodne pesmi in Preglednica krajev zapisanih otroških folklornih pesmi. Namen diplomskega dela je opredeliti splošne značilnosti folklorne poezije, otroške folklorne poezije in pomen folklorne pesmi v življenju, predstaviti, kdo so bili zbiratelji, ter ugotoviti, kako pomembna je Štrekljeva zbirka Slovenske narodne pesmi za Slovence.
Ključne besede: Karel Štrekelj, Slovenske ljudske pesmi, Folklorna poezija, Otroška folklorna poezija, Značilnosti folklorne poezije
Objavljeno v DKUM: 03.06.2016; Ogledov: 3889; Prenosov: 355
.pdf Celotno besedilo (2,73 MB)

4.
Tetine pesmice
Alenka Dobeic, 2014

Opis: Malček nam s svojimi prvimi koraki v svet podarja najlepšo pesnitev življenja. Mamice in očki so z njo tako prevzeti, da nimajo časa za sprotno beleženje njenih verzov, zato sem vzela v roke svinčnik in napisala vsaj nekaj utrinkov iz poezije, ki sem jo občutila ob svojem nečaku. Poslušala sem njegovo čebljanje in skoraj po nareku napisala, kar mi je povedal in pokazal. Napisala sem tudi tisto, kar sem hotela povedati njemu jaz in tako so nastale Tetine pesmice. Sprva so bile namenjene le njemu, sedaj, ko si ustvarja družino tudi on, pa jih podarjava vsem otrokom, mamicam, očkom, babicam, dedkom, tetam in stricem. Teta Alenka
Ključne besede: otroška poezija, elektronske knjige
Objavljeno v DKUM: 30.12.2015; Ogledov: 758; Prenosov: 34
URL Povezava na celotno besedilo

5.
6.
BIBARIJE IN PRSTNE IGRE (v prvem starostnem obdobju predšolskih otrok)
Vida Grušovnik, 2012, diplomsko delo

Opis: Naslov diplomskega dela je BIBARIJE IN PRSTNE IGRE (v prvem starostnem obdobju predšolskih otrok).Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega ter empiričnega dela. V teoretičnem delu diplomskega dela smo bibarije in prstne igre opredelili ter se seznanili z vrstami in elementi bibarij. Opisali smo vlogo in pomen bibarij ter prstnih iger v prvem starostnem obdobju predšolske vzgoje in predstavili razvojne značilnosti otrok v prvem starostnem obdobju. V empiričnem delu diplomskega dela smo predstavili analize desetih bibarij in prstnih iger, ki smo jih izvedli v skupini otrok prvega starostnega obdobja predšolske vzgoje. Ugotavljali smo, ali so bibarije in prstne igre primerna literarna oblika besedila za otroke najmlajšega starostnega obdobja, da jih z njimi očaramo in navdušimo nad literaturo ter hkrati v njihovo življenje vnašamo toplino, sproščenost, srečo, veselje in radost. Pri izvajanju bibarij smo prišli do ugotovitve, da so bibarije in prstne igre v tem obdobju zelo pomembne, saj jih otroci radi izvajajo oziroma v njih sodelujejo, hkrati pa vzpodbujajo lepa doživetja, globoka čustvovanja, domišljijo in ustvarjalnost. Med odraslim in otrokom ustvarjajo topel odnos, nudijo ugodje ter čustveno toplino.
Ključne besede: bibarije, prstne igre, otroška književnost, otroška poezija
Objavljeno v DKUM: 02.04.2012; Ogledov: 16575; Prenosov: 3123
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

7.
OHRANJANJE LJUDSKE POEZIJE V POMURSKIH VRTCIH
Tadeja Bagari, Sandra Ulen, 2011, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge smo podrobneje predstavili ljudsko pesem, ljudsko izštevanko, ljudske šaljivke in nagajivke ter ljudske prstne ali dotikalne igre. Vsa ta pridobljena ljudska peta in govorjena besedila smo zbrali in zapisali. V empiričnem delu smo predstavili pridobljene podatke, ki smo jih zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika, katerega so izpolnile vzgojiteljice nekaterih pomurskih vrtcev. Z anketnim vprašalnikom smo želeli ugotoviti, če vzgojiteljice uporabljajo ljudske pete in govorjene pesmi ter katere izmed teh so najpogosteje uporabljene. Ugotovili smo, da v vseh skupinah anketiranih vzgojiteljic uporabljajo ljudsko poezijo in da so najbolj zastopane ljudske pete pesmi, saj smo ravno pri teh zbrali največ različnih naslovov. Cilj, da bi zbrali čim več gradiva s področja otroške ljudske poezije, je bil dosežen.
Ključne besede: otroška ljudska poezija, ljudska pesem, ljudska izštevanka, ljudska nagajivka in šaljivka, ljudska prstna in dotikalna igra, otrok
Objavljeno v DKUM: 05.12.2011; Ogledov: 3562; Prenosov: 1254
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

8.
OTROŠKA IGRA V BESEDI IN GIBU
Martina Pučko, 2011, diplomsko delo

Opis: Otroška poezija nas spremlja že od najzgodnejših let življenja doma in v vrtcu, zato je pomembno, da ji posvetimo dovolj časa in jo prenašamo na naslednje generacije. Namen raziskovanja v vrtcih je bilo ugotoviti kakšne igre se igrajo v vrtcih, ali so to navadne igre ali pa so med njimi tudi takšne, ki vsebujejo rimana besedila in drobne folklorne vzorce. Pomembno je poudariti, da vzgojitelji ne morejo ohranjati in prenašati takih iger, če jih sami ne poznajo. Pomemben dejavnik je tudi čas, koliko časa so vzgojitelji namenili takim igram in ali so se jih učili kot samostojno dejavnost ali pa le kot dopolnilno dejavnost. Zanimivo je bilo tudi primerjati, kako so se igre z rimanimi besedili razlikovale v sodelujočih vrtcih. V vseh treh sodelujočih vrtcih so takim igram namenili veliko časa. Igrali so se v vseh starostnih skupinah. V skupinah mlajših otrok kot dopolnilne dejavnosti, starejši otroci pa so obiskovali folklorni krožek. Zbrane igre so si med seboj kar podobne. Nekatere med njimi so se pojavile v vseh vrtcih, vendar so se med sabo razlikovale, bodisi po besedilu ali po izvedbi. Bilo pa je tudi nekaj iger, ki so se jih igrali le v posameznih vrtcih.
Ključne besede: otroška poezija, igre, rimana besedila, drobni folklorni vzorci, vrtec, folklorna interesna dejavnost
Objavljeno v DKUM: 07.11.2011; Ogledov: 3263; Prenosov: 1023
.pdf Celotno besedilo (9,69 MB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici