SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 17
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
PRIMERJAVA ALGORITMOV ZA BARVNO KALIBRIRANJE DIGITALNIH SLIK
Martin Šavc, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu raziskujemo barvno vtzrajnost za digitalne slike. V uvodu predstavimo problem osvetlitve pri analizi barvnih slik. Barvno vztrajnost povezujemo s prilagajanjem osvetlitvi, ki ga zmore človeški in živalski vid. Naš cilj je preučiti obstoječe algoritme za barvno vztrajnost in nato razviti lasten algoritem, ki bi ga lahko uporabili pri nadaljnjem raziskovanju na področju računalniškega vida. Najprej smo se seznanili s programskimi orodji, ki že vključujejo pogosto uporabljane algoritme za obdelavo slik in video posnetkov. Podrobneje opisujemo tudi rutine in koncepte, ki smo jih srečali pri poglobljenem študiju algoritmov za barvno vztrajnost. Nekatere od njih smo izbrali kot izhodišče pri razvoju lastne metode za barvno korekcijo slik. Dodatno poglavje namenjamo barvnemu kalibratorju. Uporabljamo ga za ocenjevanje algoritmov in tudi kot referenco pri nadzorovanem strojnem učenju. Osrednji del diplome je posvečen razvoju in opisu lastne metode. Razvili smo jo kot obteženo vsoto obstoječih algoritmov, ki imajo komplementarne lastnosti, tako da njihova združitev odpravlja slabosti posameznih pristopov. Uteži za linearne kombinacije petih izbranih algoritmov smo določali s štirimi metodami, in sicer od preproste z enakimi utežmi do najzahtevnejše s strojnim učenjem. V eksperimentih smo za vrednotenje rezultatov in delovanja metod uporabili barvni kalibrator. Ugotavljamo, da postopek za barvno vztrajnost, ki smo ga razvili, dosega boljše rezultate kot posamezni algoritmi, iz katerih je sestavljen.
Ključne besede: osvetlitev, barve, barvna vztrajnost, ravnovesje beline, računalniški vid, mešanica metod, obtežena vsota, barvni kalibrator, barvne slike
Objavljeno: 21.07.2011; Ogledov: 1522; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (13,16 MB)

3.
ŠPORTNA FOTOGRAFIJA SKOZI TEORIJO IN PRAKSO
Jaka Thaler, 30, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo predstavi športno fotografijo skozi teorijo in prakso. V prvem delu se osredotočimo na teoretični vidik, kjer spoznamo osnove fotografije, samo delovanje fotoaparata, fotografske zvrsti in kako sta povezana zakon in fotografija. Za lažje razumevanje sledijo fotografski pojmi (osvetlitev, osvetlitveni čas, ostrina in drugo). V drugem delu preidemo od teorije k praksi, ki zajema analizo dela športnega fotografa, kjer so opisane značilnosti njegovega dela. Nato je podrobneje predstavljena teorija športne fotografije, kaj se zanjo potrebuje, tehnike in naposled športna fotografija v praksi, o čimer smo za mnenje povprašali športnega fotografa Sama Vidica.
Ključne besede: fotoaparat, objektiv, osvetlitev, ostrenje, športna fotografija
Objavljeno: 11.11.2011; Ogledov: 11516; Prenosov: 383
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

4.
Vpliv tehnologije osvetljevanja na fiziološki status, zdravstveno stanje in proizvodne rezultate pri reji puranov
Januš Juhart, 2012, diplomsko delo

Opis: Leta 2009 smo na družinski kmetiji Juhart z zastavljenim poskusom ugotavljali vpliv tehnologije osvetljevanja na fiziološki status, zdravstveno stanje in proizvodne rezultate pri reji puranov. Reja 2200 puranov in 2400 pur provenience BIG-6 je potekala v domačem dvoetažnem hlevu od 29. 7. do 26. 12. 2009, poskus pa je začel teči z 28. dnem starosti oziroma z razselitvijo živali v obe etaži. V kontrolni jati (zgornja etaža) so imele živali 24-urno osvetlitev, medtem ko so imele živali v testni jati (spodnja etaža) 21-urno osvetlitev in 3-urno temo. Pri purah ni bilo moč ugotoviti nobenih statistično značilnih razlik niti v poginu niti v končni telesni masi, ki so jo dosegle v 14. tednu. V obeh jatah je bila povprečna telesna masa pur 9,41 kg, normativno vrednost (8,6 kg) sta obe presegli za 0,81 kg kilograma. Drugače je bilo pri puranih, saj so bili ti na zadnjem tehtanju pred klanjem (20. teden) v testni jati kar za 0,91 kg težji od kontrolne jate. Kar je statistično značilno odstopanje (P= 0,026). Na podlagi tega rezultata lahko trdimo, da je do razlike prišlo prav zaradi načina osvetljevanja.
Ključne besede: Puran, osvetlitev, telesna masa, pogin
Objavljeno: 20.04.2012; Ogledov: 1390; Prenosov: 164
.pdf Celotno besedilo (872,74 KB)

5.
ZASNOVA MODULARNE LESENE HIŠE
Rok Koncilia, 2012, diplomsko delo

Opis: V tej nalogi je predstavljena zasnova modularne lesene hiše. Modul je zasnovan v okviru konstrukcijske zmožnosti velikopanelnega okvirnega sistema lesene gradnje in potencialne kombinacije namembnosti, ki jih lahko nosi. Slednji argument bo predstavljen skozi več primerov. Fleksibilnost tlorisa bo še povečana z načrtovanjem prostorov in z združenimi funkcijami brez nepotrebnih predelnih sten. Tako je hipoteza ta naloge, da se na tak način lahko zasnuje hiša, ki brez večjih sprememb lahko ustreza trem različnim lokacijam. Podane lokacije so: Radvanje pri Mariboru, Limbuš pri Mariboru, Biba planina pri Kamniku.
Ključne besede: lesena, modularna, enodružinska hiša, odprti prostor, velikopanelni okvirni sistem, naravna osvetlitev, PHPP, različne lokacije
Objavljeno: 21.09.2012; Ogledov: 1380; Prenosov: 196
.pdf Celotno besedilo (7,11 MB)

6.
FOTOGRAFIRANJE Z VISOKIM DINAMIČNIM RAZPONOM
Alfonz Bauman, 2012, diplomsko delo

Opis: Fotografija z visokim dinamičnim razponom omogoča, da se z zajemom večih različno osvetljenih posnetkov ustvari sliko celotnega dinamičnega razpona scene, ki ga z eno fotografijo ne bi bilo mogoče zajeti v celoti. Končen izdelek tako omogoča prikaz podrobnosti na celotni sceni, pa tudi dodatne izrazne možnosti. Seveda obstajajo tudi ovire in omejitve, ki jih je koristno poznati, saj lahko otežijo ali onemogočijo uspešno združitev skupine posnetih fotografij. V digitalni dobi združevanje posnetkov in nekatere bistvene popravke omogoča sodobna programska oprema, kar pot do končne fotografije močno poenostavi in pohitri. Na koncu pa je najbolj pomembno to, da je končna fotografija vizualno privlačnaza gledalca, s sporočilom, ki ga je želel predati fotograf.
Ključne besede: dinamični razpon, fotografija, osvetlitev, scena, kontrast
Objavljeno: 18.12.2012; Ogledov: 4326; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (4,17 MB)

7.
PODVODNA FOTOGRAFIJA
Jaka Brdnik, 2013, diplomsko delo

Opis: Podvodno fotografiranje se močno razlikuje od navadnega fotografiranja in je predvsem strokovno zahtevnejše. Prva podvodna fotografija je bila narejena leta 1893, v Sloveniji pa leta 1938. Uspešna podvodna fotografija je mogoča le s posebno opremo in tehniko. Pod vodo se prav tako lahko uporablja fotoaparate, ki so zasnovani za uporabo na suhem, vendar jih je potrebno zaščititi s posebnim vodotesnim ohišjem. Glavna težava pri zajemanju fotografij pod vodo je izguba barv in kontrastov, še posebej pri večjih globinah. Izguba barv ne narašča samo z globino, tj. z vertikalo, temveč tudi po horizontali. Podvodni fotografi se težav z izgubo barv lotevajo na dva načina – tako, da se objektu skušajo čim bolj približati, pri čemer uporabljajo širokokotne ali makro objektive, ki imajo točko ostrenja zelo blizu objektiva. Drugi način, s katerim si pomagajo pri ohranitvi barv, je uporaba bliskavice. Na ta način zagotovijo poln spekter svetlobe, ki objekte primerno obarva. Z množičnostjo tovrstnega fotografiranja se je, zlasti na spletu, pojavilo zelo veliko podvodnih fotografij, ki so z vidika strokovnih kriterijev pogosto slabše kvalitete. Obstajajo namreč kriteriji, ki natančno opredeljujejo kvalitetno podvodno fotografijo.
Ključne besede: podvodna fotografija, osvetlitev, kompozicija, fokus
Objavljeno: 07.10.2013; Ogledov: 1082; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (3,05 MB)

8.
TEKSTURA IZBOKLIN
Jani Majerič, 2014, diplomsko delo

Opis: Teksture izboklin predstavljajo metodo v računalniški grafiki, s katero lahko prikažemo strukturo površine objekta. Za njeno delovanje potrebujemo svetlobni vir in perturbirane normale. V našem programu Bumper je uporabljen zemljevid normal, v katerem so shranjene normale v barvnih kanalih. Napisan je z uporabo grafičnih knjižnic OpenGL, ki ima vgrajeno tvorbo GLSL (Graphics Library Shader Language) in dveh senčilnikov, in sicer senčilnika oglišč in senčilnika fragmentov, s pomočjo katerih prikažemo tridimenzionalni objekt z izboklinami.
Ključne besede: Senčilnik, osvetlitev, OpenGL, teksture
Objavljeno: 20.02.2014; Ogledov: 592; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (3,98 MB)

9.
TEKSTURA, SVETLOBA IN KAMERE V 3D ANIMACIJI
Marko Jesenek, 2014, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je izdelava 3D animacije s poudarkom na področjih teksturiranja, osvetljevanja in dela s kamerami v 3D svetu. Pri občinstvo so slednja področja ključnega pomena za sledenje in dojemanje zgodbe. Vsako izmed njih nosi pri končni animaciji enako veliko odgovornost kot modeliranje ali animiranje objektov. Zunanji videz predmetov, osvetlitev scene in premiki kamere v občinstvu obudijo določena občutja in ustvarijo vzdušje. V diplomskem delu so opisane in prikazane metode, ki se tukaj uporabljajo, njihove prednosti in slabosti. Pri teksturiranju bomo govorili o tehnikah mapiranja, lastnostih materialov in teksturnih mapah. Pri osvetlitvi bomo spoznali tipe luči, lastnosti svetlobe, senc in tehnike osvetlitve. Pri delu s kamerami pa bomo pojasnili pomembnost pri izbiri objektiva, globinsko ostrino, premikanja kamere in vrste prehodov.
Ključne besede: tekstura, teksturiranje, osvetlitev, 3D kamera
Objavljeno: 10.12.2014; Ogledov: 602; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (2,77 MB)

10.
NOČNA FOTOGRAFIJA
Gregor Grgurič, 2014, diplomsko delo

Opis: Nočna fotografija se zajema na prostem med mrakom in zarjo. Z njo poskušamo izkoristiti drugačen ambient kot pri dnevni svetlobi. Zaradi pomanjkanja svetlobe izvedba nočne fotografije zahteva uporabo daljših osvetlitvenih časov. Če je čas osvetlitve senzorja daljši, je ponavadi prisotna določena stopnja šuma, ki ga lahko omilimo s kvalitetnejšimi fotoaparati in s prilagojeno tehniko fotografiranja. Pomemben faktor pri nočni fotografiji je oprema. Poslužujemo se tudi različnih pripomočkov, kot so daljinski sprožilci, filtri, luči in bliskavice.
Ključne besede: nočna fotografija, dolgi osvetlitveni časi, nizka ambientalna osvetlitev, umetna osvetlitev
Objavljeno: 18.12.2014; Ogledov: 913; Prenosov: 362
.pdf Celotno besedilo (2,83 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici