| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Večkriterijsko odločanje pri nabavi nove strojne opreme v organizaciji x
Simona Janežič, 2019, diplomsko delo

Opis: Glavni cilj vsake organizacije je pridobiti čim večji dobiček, torej prodati izdelek/storitev po čim ugodnejši ceni, hkrati pa s čim nižjimi stroški. Da bi organizacije to lahko dosegle, morajo sprejemati pravilne odločitve. Za reševanje kompleksnih problemov, kot nakup opredmetenih osnovnih sredstev (OOS) v organizacijah, lahko uporabimo odločanje po več kriterijih, in sicer z metodami za lažjo opredelitev samega problema. Tako se organizacije lahko pravilno opredelijo, kateri kriteriji so pomembnejši od drugih, brez da bi na odločitev vplivali subjektivno. V delu diplomskega projekta smo teoretično in praktično predstavili večkriterijsko odločanje. V praktičnem primeru smo ga obravnavali za nabavo OOS v organizaciji X. S povpraševanjem je organizacija prejela tri različne ponudbe. Pojavljal se je problem, kateri dobavitelj je najbolj ugoden in hkrati ponuja kvalitetno OOS. Za opredelitev problema smo v delu diplomskega projekta uporabili tehniko W, s pomočjo katere smo v organizaciji X različnim oddelkom postavili vprašanja in skupaj poiskali nadaljne rešitve ter natančno opredelitev zastavljenega problema. Ugotovili smo, da je za organizacijo najbolj pomemben kriterij čista nakupna cena. S pomočjo večkriterijskega odločanja smo merili vrednosti alternativ glede na atribute in določali pomembnost kriterijev s kvantitativnimi metodami, ki smo jih tudi teoretično predstavili. Na praktičnem primeru smo uporabili vrednostne funkcije, neposreden vnos podatkov, metodo SMART in metodo SWING. S pomočjo vrednostnih funkcij in neposrednega vnosa smo merili vrednosti alternativ glede na atribute. Z metodo SWING smo določili pomembnost kriterijev glede na glavni cilj in z metodo SMART smo določili pomembnost podkriterijev. S pomočjo analize računalniškega programa Web-HIPRE smo ugotovili, kateri dobavitelj je za organizacijo X naugodnejši. Teoretično smo predstavili tudi nabavo in proces OOS. Predstavili smo različne načine vodenja nabavne funkcije, ki so centraliziran, decentraliziran ali kombiniran način vodenja. Nabavo OOS se izvršuje s pomočjo procesa nabave. Faze za proces nabave so povpraševanje, naročilo in prevzem OOS. Prav tako pa se OOS mora knjigovodsko obravnavati, kar smo teoretično in praktično tudi predstavili. Na podlagi izbire dobavitelja in podane ponudbe, smo knjigovodsko obravnavali nabavo OOS in amortizacijo le-tega. Prejeti račun za nabavo OOS se knjigovodsko obravnava kot obveznost do dobavitelja, razen v primeru predujma, se ta knjigovodsko obravnava kot terjatev do dobavitelja. Ko OOS preide v uporabo, se mora amortizirati glede na stopnjo amortizacije, ki smo jo v praktičnem delu s pomočjo organizacije X opredelili na 10%. Na koncu se vsi dokumenti arhivirajo v papirni in elektronski obliki.
Ključne besede: opredmeteno osnovno sredstvo, večkriterijsko odločanje, nabava, organizacija
Objavljeno v DKUM: 20.12.2019; Ogledov: 947; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

2.
Prenova procesa popisa osnovnih sredstev z RFID v podjetju Aerodrom Ljubljana d.o.o.
Boris Zorec, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: V vsakem podjetju so osnovna sredstva (OS) nujno potrebna za njegovo nemoteno delovanje. Posledično je tako popis osnovnih sredstev za podjetje naloga, ki mora biti opravljena hitro, racionalno in s čim manjšimi stroški. Trenutno se zato v podjetju Aerodrom Ljubljana d.o.o. pri popisovanju zanašamo na črtno kodo, ker nam omogoča preglednost nad dejanskim stanjem osnovnih sredstev, vendar pa sam popis še vedno vzame veliko časa da se zaključi. V našem iskanju rešitve se je za naše potrebe kot najboljša alternativa izkazala RFID tehnologija. Zato smo v podjetju izvedli testno prenovo popisa osnovnih sredstev z omenjeno tehnologijo in tako na realnem primeru dokazali, da bi praktična uvedba RFID tehnologije podjetju prihranila kratkoročno tako čas kot človeško silo, dolgoročno pa denar, ker bi bil doslej obstoječi sistem zamenjan s hitrejšim in predvsem učinkovitejšim RFID, teoretično pa smo praktično dobljene dokaze podkrepili tudi s komparativno analizo črtne kode in RFID.
Ključne besede: RFID, črtna koda, popis, osnovno sredstvo (OS), Aerodrom Ljubljana d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 20.12.2017; Ogledov: 8210; Prenosov: 182
.pdf Celotno besedilo (2,81 MB)

3.
PRENOVA PROCESA POPISA OSNOVNIH SREDSTEV V JAVNEM ZAVODU
Mojca Izlakar, 2013, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi predstavljamo študijo primera procesa popisa osnovnih sredstev v javnem zavodu. To je proces, ki se izvaja enkrat letno z namenom preveriti stanje sredstev v obravnavanem zavodu, kot tudi v vseh organizacijah zasebnega in javnega prava. Popis osnovnih sredstev se izvaja letno in predstavlja v zavodu s skoraj 400 zaposlenimi kompleksen organizacijski problem. Osredotočili smo se na popis osnovnih sredstev. Proces smo analizirali predvsem s kadrovskega vidika. Zanimale so nas predvsem težave, s katerimi se srečujejo sodelujoči pri popisu in zakaj inventura, kot jo še drugače imenujemo, predstavlja tako »nezaželeno« opravilo pri sodelujočih. Raziskave smo se lotili po mehkosistemski metodologiji, ki je primerna predvsem za analiziranje kompleksnih organizacijskih problemov. Z metodo anketiranja ter analize dokumentov in procesa smo analizirali obstoječe stanje zadnjega popisa in opažanj preteklih let. Na podlagi analize obstoječega stanja smo izdelali predlog prenove oziroma izboljšave procesa popisa osnovnih sredstev v zavodu. Na podlagi analize težav smo podali predloge za odpravo ozkih grl v procesu. Ugotovili som, da lahko že z manjšimi ukrepi na posameznih področjih popisa zmanjšamo težave izvajalcev in s tem omogočimo njegovo hitrejše izvajanje ter večje zadovoljstvo zaposlenih.
Ključne besede: prenova poslovnega procesa, popis osnovnih sredstev, osnovno sredstvo, javni zavod
Objavljeno v DKUM: 07.11.2013; Ogledov: 1982; Prenosov: 371
.pdf Celotno besedilo (6,30 MB)

4.
NABAVA OSNOVNEGA SREDSTVA V PODJETJU X
Jasna Udovič, 2010, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Diplomska naloga je sestavljena iz uvoda, teoretičnega in praktičnega dela. V uvodu je opredeljeno področje, ki je predmet raziskave, namen in cilji, osnovne trditve, predpostavke, omejitve raziskave in predvidene metode raziskovanja. Teoretični del opisuje investicije in nabavo. Temeljna naloga nabave je opisana s procesom nabave in sicer teoretično, s pomočjo del številnih domačih in tujih avtorjev, prikazana pa je tudi na praktičnem primeru podjetja x. Velik pomen nabavnega poslovanja ima proces nabave. V praktičnem delu je na kratko predstavljeno podjetje x na podlagi podatkov dobljenih iz podjetja. Nadalje je prikazana nabava novega osnovnega sredstva, ki bo povečala konkurenčne prednosti podjetja
Ključne besede: Ključne besede: nabava, proces nabave, investicija podjetja x, osnovno sredstvo, podjetje
Objavljeno v DKUM: 30.08.2010; Ogledov: 2465; Prenosov: 242
.pdf Celotno besedilo (611,01 KB)

5.
POSEBNOSTI VAROVANJA SREDSTEV IN PREMOŽENJA NA VETERINARSKI POSTAJI
Martina Juvan, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava vidik sistema notranjih kontrol na veterinarski postaji. V literaturah obstaja veliko različnih definicij o notranjih kontrolah. Notranje kontrole so metode in postopki, ki jih je uvedlo vodstvo podjetja z namenom, da se zagotovi zaščita sredstev, ki se uporablja v delovnem procesu. Notranje kontrole obsegajo celotno poslovanje ter predstavljajo glavno in osnovno vrsto oblike notranje samozaščite v podjetju. Poznamo aktivne in pasivne notranje kontrole. V praksi se bolj uporabljajo aktivne notranje kontrole, čeprav so pasivne večkrat učinkovitejše. V diplomskem delu sem opisala proces nabave osnovnega sredstva in materiala ter katere kontrole se pojavijo v podjetju ob poslovnem procesu.
Ključne besede: notranje kontrole, material, osnovno sredstvo, računovodske kontrole, veterinarska postaja, varovanje sredstev, varovanje premoženja, poslovni proces.
Objavljeno v DKUM: 26.01.2010; Ogledov: 2256; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (451,41 KB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici