| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
INFORMACIJSKA PRENOVA NABAVNEGA PODROČJA Z UVEDBO E-PODPRTEGA POSLOVANJA NA PRIMERU PODJETJA AERO
Sabina Cokan, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrsko delo z naslovom Informacijska prenova nabavnega področja z uvedbo e – podprtega poslovanja na primeru podjetja Aero, smo v grobem razdelili na dva dela in sicer na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo s pomočjo strokovne literature različnih avtorjev opredelili poslovno modeliranje, prenovo poslovnih procesov ter e – poslovanje in informatizacijo nabavnega področja, medtem ko smo v praktičnem delu naloge, na podlagi dokumentacije in strokovne pomoči podjetja Aero iz Celja, predlagali in analizirali informatizacijo nabavnega področja v omenjenem podjetju. V drugem poglavju magistrskega dela smo podrobneje govorili o poslovnem modeliranju in pri tem pojasnili poslovni proces in procesni vidik, nekaj na splošno o modelih, poslovne modele in modele poslovnih procesov, metode, tehnike in orodja za poslovno modeliranje in nakazali, kateri so cilji poslovnega modeliranja. V tretjem poglavju smo se podrobneje dotaknili prenove poslovnih procesov in pojasnili vlogo poslovnih procesov pri prenovi poslovanja, celovito prenovo poslovanja, cilje in uspešnost prenove poslovnih procesov, informacijsko tehnologijo, zagotavljanje računalniških rešitev in poudarili uporabo informacijske tehnologije v prenavljanju procesov. V četrtem poglavju teoretičnega dela smo opisali nabavo kot poslovno funkcijo podjetja in elektronsko podprto poslovanje podjetja, pojasnili smo kaj je SCM oziroma management oskrbovalne verige, kateri so potenciali na področju SCM in kakšni so vplivi e – poslovanja na SCM. To poglavje oziroma teoretični del magistrske naloge smo zaključili z modelom e – oskrbe. V praktičnem delu magistrske naloge smo pojasnili prenovo poslovnih procesov na področju oskrbe v podjetju Aero, pri tem pa izhajali iz obstoječega stanja na nabavnem področju. V okviru tega dela smo najprej predstavili podjetje Aero, njegovo nabavno področje ter opisali potek in analizo poslovnega procesa nabavne službe. V nadaljevanju smo podrobneje pojasnili izhodišča za informacijsko prenovo procesa nabavne službe v omenjenem podjetju, ki temelji na uvedbi e – podprtega poslovanja in elektronske izmenjave podatkov, ob koncu tega poglavja oziroma praktičnega dela magistrske naloge pa smo analizirali prenovljeni proces nabave v podjetju Aero.
Ključne besede: poslovno modeliranje, prenova poslovnih procesov, informacijska tehnologija, nabava, elektronsko poslovanje, oskrbovalna veriga, management oskrbovalne verige.
Objavljeno: 02.11.2010; Ogledov: 2394; Prenosov: 499
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

2.
3.
4.
5.
6.
UVEDBA E-POSLOVANJA ZA MALE TRGOVCE
Božidar Bajsič, 2013, diplomsko delo

Opis: V Republiki Srbiji (RS) je po informaciji z Gospodarske zbornice - Privredne komore Srbije v trgovskem sektorju okoli 15 velikih trgovcev (Delhaize, Ideja, Mercator, Discommerce, Metro, Univerexport, dm – drogerie markt, Lilly, AD Podunavlje, Merkur, Tehnomanija, Veropolus,..) ter več kot 50.000 manjših trgovskih organizacij z eno do deset trgovin, ki so v večini organizirane kot manjša podjetja (Samostalne Trgovačke Radnje – STR). V RS živi 8 milijonov prebivalcev, od tega v glavnem mestu Beogradu 2,3 milijona. Zaradi tega se velika proizvodna in distribucijska podjetja, ki nudijo blago za široko potrošnjo, spopadajo s stroškovno neugodnim procesi pri pridobivanju povpraševanj in naročil od kupcev, pa tudi z visokimi stroški pri sami distribuciji blaga. Zato različna podjetja uporabljajo različne prakse, kako na klasičen način kar najučinkoviteje in z minimalnimi stroški pridobiti naročila kupcev. V diplomski nalogi smo raziskali možnosti uvedbe enotne internetne portalne rešitve, preko katere bi manjši kupci sami sporočali naročila, prevzemali odgovore ali dobavnice in posredovali informacije o vračilih blaga. Pri tem smo uporabili storitve Poslovnega omrežja Panteon.net® in B2B »web-shop« Panteon.biz® podjetja Panteon Group®. Diplomska naloga zajema analizo poslovanja štirih podjetij: VODA, MLEKO, KRUH in TISK in njihovih poslovnih procesov z njihovimi številnimi malimi kupci – malimi lokalnimi trgovinami. Skupni problem teh podjetij je v razdrobljenosti in množici malih kupcev ter povezanih stroškov za zbiranje naročil po klasični poti s trgovskimi potniki. V nadaljevanju je izvedena analiza možnih izboljšav in rešitev na osnovi spletnih tehnologij, kjer je predlagana in razdelana rešitev s spletnim portalom. Mali kupci preko tega lahko sami vnašajo naročila in dobivajo potrditve naročil oz. dobavnic. To bistveno izboljša njihovo kontrolo nad dobavo in odzivnostjo dobavitelja. Pri dobavitelju zmanjšuje stroške trgovskih potnikov, ki zaradi tega male kupce redkeje obiskujejo.
Ključne besede: Oskrbovalne verige, Elektronsko naročanje, Elektronsko poslovanje, Upravljanje zalog, Web portali, Web-Shop, B2B - Business to business, rip - Računalniška izmenjava podatkov, Elektronska poslovna omrežja, Standardi elektronskih dokumentov GS1
Objavljeno: 13.05.2013; Ogledov: 1024; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (2,83 MB)

7.
Integracija ERP in MES sistema
Simon Oman, 2015, doktorska disertacija

Opis: Doktorska disertacija obravnava integracijo poslovnega informacijskega sistema (ERP) in sistema za upravljanje proizvodnje (MES). Podatki v ERP nastajajo kot posledica poslovnih dogodkov in so relativno majhni po obsegu in redki v primerjavi z obsegom in frekvenco podatkov v MES. Zadnje je treba zajemati in obdelovati v realnem času, medtem ko obdelava poslovnih podatkov prenese večurne zakasnitve. Raziskava je osredotočena na konkreten informacijski sistem v poslovnem okolju avtomobilske industrije. Razvit je bil programski vmesnik za dvosmerno povezavo med poslovnim informacijskim sistemom Microsoft Dynamics NAV in sistemom za upravljanje proizvodnje Hydra. Programski vmesnik smo razvili z razvojnim okoljem C/SIDE (client/server integrated development environment). Vmesnik omogoča, da podatke ERP, kot so naročila, odpoklici, prodajni nalog in delovni nalog, v standardiziranem formatu dokumenta IDoc (intermediate document) prenesemo v delovni nalog posameznega stroja, ki ga nadzira MES. Prenos iz ERP v MES lahko sproži operater ali pa programirani časovni mehanizem. S tem je minimiran čas za implementacijo kakršnekoli spremembe delovnih nalogov na strojih (npr. povečanje količine izdelave ali najhitrejša mogoča ustavitev). Tok podatkov iz smeri MES v ERP se prav tako lahko sproži na zahtevo operaterja ali pa jo krmili časovni mehanizem. Tudi v tem primeru je uporabljen standardizirani format sporočila IDoc. V sistem ERP se prenesejo vsi relevantni podatki o dogodkih na strojih, kot so izdelana količina na posameznem delovnem nalogu, časi začetka in konca operacij in spremembe stanj strojev (delovanje, zastoj, okvara). Razvita je bila tudi aplikacija, ki te podatke prenese v sistem poslovnega obveščanja (BI, business intelligence). Za vrednotenje implementirane integracije je bil uporabljen model VRM (value reference model), ki smo ga prilagodili in prenesli v sistem poslovnega obveščanja. Model VRM definira merljive kazalnike učinkovitosti v več dimenzijah. Prilagojeni model VRM v konkretnem poslovnem okolju uporablja dimenzije: pretok, stroški in sredstva. Meritve eksperimenta, ki se nanašajo na 6-mesečno uporabo razvitega vmesnika za dvosmerno povezavo sistemov ERP in MES, so pokazale izboljšave v procesu naročanja in procesu načrtovanja. Doseženi so bili naslednji prihranki: v dimenziji pretok 48 %, v dimenziji stroški 25 % in v dimenziji sredstva 29 %. Razviti mehanizem dvostranske izmenjave podatkov je učinkovit, doseženi prihranki pa v rangu napovedi. Predstavljeni predlog omogoča nadaljnje raziskave s področja integracij med sistemi ERP in sistemi MES vzdolž celote oskrbovalne verige.
Ključne besede: Integracija, Poslovni informacijski sistem, Sistem za upravljanje proizvodnje, Menedžment oskrbovalne verige, Poslovna inteligenca
Objavljeno: 04.05.2016; Ogledov: 2210; Prenosov: 236
.pdf Celotno besedilo (7,61 MB)

8.
9.
Dejavniki uspešnosti oskrbovalne verige v poslovnem sistemu Zara
Ida Alukič, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Management oskrbovalne verige in dejavniki uspešnosti oskrbovalne verige so v literaturi in poslovni praksi še vedno slabo poznani, hkrati pa je njihov vpliv na uspešnost oskrbovalne verige slabo raziskan. Dandanes poznavanje ključnih dejavnikov uspešnosti oskrbovalne verige in predvsem njihov uspešen management, predstavlja eno izmed najpomembnejših orodij za doseganje konkurenčne prednosti podjetja v okviru njegovega delovanja v oskrbovalnih verigah. Diplomska naloga obravnava podjetje Zara, katerega cilj je ohraniti konkurenčno prednost in dobiček. V nalogi so opredeljeni pojem oskrbovalna veriga, njeni cilji in dejavniki oskrbovalne verige v poslovnem sistemu Zara, podrobno je predstavljeno podjetje in oskrbovalna veriga podjetja Zara ter njeni dejavniki oskrbovalne verige. Osrednji prispevek diplomskega dela je identifikacija ter opredelitev vloge in pomena posameznih ključnih dejavnikov uspešnosti oskrbovalne verige na delovanje oskrbovalne verige poslovnega sistema Zara. Na koncu so podane tudi rešitve oziroma predlogi, ki bi lahko imeli vpliv k boljšemu poslovanju podjetja ter možnost uporabe spoznanj v širši poslovni praksi.
Ključne besede: logistika, oskrbovalna veriga, uspešnost, dejavniki oskrbovalne verige, podjetje, Zara.
Objavljeno: 21.11.2016; Ogledov: 660; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (934,98 KB)

10.
Pomen stalnega izboljševanja kakovosti v analitiki oskrbovalne verige
Miha Kovač, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Stalne izboljšave v analitiki oskrbovalne verige naj bojo del vsakdanjika. V današnjem svetu, kjer so spremembe prisotne vsak dan, je prava strategija za izboljšave in povečanje kakovosti pot k uspehu. Namen diplomske naloge je prikazati na primeru, kako z malimi izboljšavami procesov prispevamo k stalnemu izboljševanju organizacije. Preučevana problematika prikazuje kako se s pomočjo strategije »six-sigma« uspešno lotimo izboljševanja procesov in pripomoremo k trajnostnemu razvoju. Preučevano podjetje se vsakodnevno srečuje s tovrstno problematiko, zato je ključ do uspeha pravilna strategija in podpora vseh funkcij. Predstavljen začetni proces je otežil delo osebe, ki je zadolžena za oskrbo stranke. Do težave je prišlo ob nenadnem povečanju tovrstnega spremljanja podatkov. Rešitev mu predstavlja orodje za učinkovito spremljanje stanja podatkov, hkrati pa je proces popisan in standardiziran. Analitika v oskrbovalni verigi je pomembna vez med vodstvom in drugimi oddelki v oskrbovalni verigi, hkrati pa naj bo tudi podpora za izboljšave in povečanje kakovosti.
Ključne besede: - Strategija »six-sigma« - Izboljševanje kakovosti procesov - Kontroling oskrbovalne verige
Objavljeno: 02.06.2017; Ogledov: 345; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (931,46 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici