| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 38
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Prednosti in priložnosti trajnostnega upravljanja mednarodnih oskrbnih verig v proizvodnih podjetjih
Katja Emeršič, 2022, magistrsko delo

Opis: Živimo v 21. stoletju, ko so trgi in podjetja med seboj vedno bolj povezani in soodvisni. Zaradi tega so oskrbne verige podjetij postale obsežnejše, bolj zapletene in pomembnejše za doseganje mednarodne konkurenčnosti podjetij. Povečevanje pomena družbene odgovornosti in trajnostnega poslovanja narekuje podjetjem, da te vidike upoštevajo tudi v svojih oskrbnih verigah. Podjetja želijo poslovati uspešno, želijo biti najboljša v svoji panogi in pri tem so se pričela zavedati, da so za njihov uspeh ključne tudi njihove mednarodne oskrbne verige. Zaradi tega so pričela iskati načine, kako jih izboljšati, da bodo konkurenčnejša. Trajnost sestavljajo trije pomembni stebri, in sicer ekonomski, družbeni in okoljski. V sklopu magistrskega dela smo jih predstavili in utemeljili, zakaj je pomembno, da podjetje upošteva vse tri. Opisali smo tudi njihovo medsebojno povezanost in kako drug na drugega vplivajo. Upoštevanje vidikov trajnosti od podjetij zahtevajo potrošniki, kot tudi pristojne nacionalne in nadnacionalne organizacije. Za podjetja je ključno, da trajnostne vidike vključujejo v vse člene oskrbne verige in nato merijo njihove učinke. Proučujejo jih lahko s kazalniki, ki pokažejo, ali je bilo vključevanje trajnostnih vidikov zadostno in na katera področja morajo biti še posebej pozorni. Uspešno vključevanje trajnostnih vidikov v mednarodno oskrbno verigo prinaša podjetju prednosti in priložnosti. V času negotovosti in zdravstvene krize podjetja še v večji meri razmišljajo kako zmanjšati tveganja in kako poslovati na način, da bi kljub krizi delovali uspešno. Hkrati jih vedno večja konkurenca sili, da iščejo nove načine poslovanja. Zato je vedno bolj v ospredju trajnostna mednarodna oskrbna veriga. V sklopu empirične analize magistrskega dela so sodelovala tri uveljavljena slovenska podjetja, ki že vključujejo trajnost v svoje mednarodne oskrbne verige, in sicer Steklarna Hrastnik, Plastika Skaza in Talum. Zavedajo se, da se morajo nenehno truditi za rast in konkurenčnost na domačem in tujih trgih. Vsa tri podjetja spadajo v proizvodni sektor. Skupno imajo to, da jim vključevanje trajnosti v njihove mednarodne oskrbne verige prinaša prednosti in priložnosti pri poslovanju.
Ključne besede: trajnost, stebri trajnosti, trajnostno poslovanje, mednarodna oskrbna veriga, upravljanje mednarodne oskrbne verige
Objavljeno v DKUM: 28.03.2022; Ogledov: 1270; Prenosov: 212
.pdf Celotno besedilo (2,47 MB)

2.
Oskrbne verige tekstilnih in oblačilnih izdelkov
Narina Kosec, 2019, diplomsko delo

Opis: Oskrbne verige so za podjetja najpomembnejši del poslovanja. Podjetje lahko uspešno posluje, če ima strogo načrtovane oskrbne verige in zadovoljuje zahteve odjemalcev. Delovanje podjetja na konkurenčnih trgih zahteva vedno boljšo organizacijo poslovnih procesov. Organizacija in načrtovanje poteka od samega začetka procesov. Poteka od razvoja, nabave, proizvodnje, prodaje, do logističnih in distribucijskih procesov. Upravljanje oskrbne verige postaja čedalje bolj pomembno pri managerskih disciplinah, saj managerji skrbijo za učinkovitost in kakovost odnosov med udeleženci v oskrbni verigi. V podjetju Hokston d. o. o se zavzemajo za dobro organizirano oskrbno verigo, saj jim to prinaša konkurenčno prednost na trgu. Namen diplomskega projekta je ugotoviti kakšna je oskrbna veriga v podjetju. Podjetje se mora stalno prilagajati konkurenci, ne sme pa pozabiti na končne odjemalce, katerih želje so vedno bolj zahtevne.
Ključne besede: oskrbna veriga, fleksibilnost, tekstilna industrija, nabava, skladiščenje, prodaja
Objavljeno v DKUM: 17.11.2020; Ogledov: 887; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (440,01 KB)

3.
Primerjava MTS/MTO naročanja v podjetju Henkel, d.o.o.
Barbara Brežnik, 2019, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu je izpostavljen problem naročanja etiket po principu Make to Stock (v nadaljevanju MTS) podjetja Henkel, d. o. o. Analizirali smo MTS naročanje in ga primerjali z Make to Order (v nadaljevanju MTO) načinom ter na podlagi pridobljenih podatkov primerjali dobljene rezultate. Ugotovljeno je bilo, da je za doseganje ciljev in nenehnih sprememb trga potrebno spremeniti nabavni proces. Primernejše bi bilo MTO naročanje. Kot glavno prednost, ki smo jo izpostavili, je krajši dobavni rok, možnost prilagajanja naročil, prihranek stroškov pri uničenju materiala in s tem posledično manjši skladiščni stroški pri dobaviteljih in možnost takojšnje proizvodnje pri kratkoročnih spremembah.
Ključne besede: embalaža, koordinacija procesov, oskrbna veriga, MTS in MTO naročanje
Objavljeno v DKUM: 08.05.2019; Ogledov: 1388; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (893,96 KB)

4.
OPTIMIZACIJA POSLOVANJA V MATERIAL MANAGEMENTU SCHWARZKOPF HENKEL
Luka Rogič, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu na primeru podjetja Schwarzkopf Henkel predstavljamo strategije optimizacije material managementa. Pri tem se osredotočamo na strategije offshoringa, v okviru katerih podjetje v svoji oskrbovalni verigi vzpostavlja skupne storitvene centre ter pristojbinske pogodbene proizvajalce. V diplomski nalogi obravnavamo vzpostavitev tehnično kompetentnega centra v Mariboru in vzpostavitev pristojbinskega pogodbenega izvajalca na Slovaškem. Pri tem ugotavljamo posamezne korake v procesu optimizacije in pomen podpore informacijskega sistema. Obravnavani postopek predstavljamo kot primer dobre prakse, ki lahko služi kot vodilo ali model velikim proizvodnim podjetjem, ki se lotevajo optimizacij v material managementu.
Ključne besede: material maganement, oskrbna veriga, offshoring, skupni storitveni centri
Objavljeno v DKUM: 09.06.2016; Ogledov: 1352; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

5.
OSKRBNE VERIGE V TEKSTILNI INDUSTRIJI
Mateja Munda, 2015, diplomsko delo

Opis: Ena izmed strateško najpomembnejših področij poslovanja podjetja je postalo nabavno poslovanje, temelj njegove uspešne in učinkovite oskrbe pa oskrbna veriga. Delovanje podjetja na konkurenčnih in globalnih trgih zahteva vedno bolj učinkovito organizacijo poslovnih procesov, od samega razvoja, nabave, proizvodnje, prodaje, do logističnih in distribucijskih procesov. Poslovanje vključuje vedno več udeležencev, ki izvajajo in upravljajo vse več aktivnosti in tako pripomorejo k realizaciji ciljev oskrbne verige kot celote. Upravljanje oskrbne verige je postalo eno pomembnejših managerskih disciplin, ki skrbi za učinkovitost in kakovost odnosov med udeleženci v oskrbni verigi. Vodjem pa predstavlja največji izziv, da dosežejo dobre in učinkovite odnose, ki temeljijo na sodelovanju, partnerstvu, povezovanju in zaupanju. Tako se tudi v podjetju s.Oliver S L O zavzemajo za dobro organizirano oskrbno verigo, saj jim ta prinaša konkurenčne prednosti pred drugimi tekstilno-oblačilnimi industrijami. Namen projekta je oceniti trenutno strategijo oskrbne verige ter izdelati izboljšan model, ki bo odpravil pomanjkljivosti in izkoristil prednosti obstoječega sistema. Na eni strani se mora podjetje nenehno prilagajati pritiskom globalizacije, na drugi strani pa ne smejo pozabiti na same potrošnike, katerih želje pri oblačenju in modnih trendih postajajo vedno bolj zahtevne.
Ključne besede: oskrbna veriga, nabava, proizvodnja, prodaja, distribucija, tekstilna industrija
Objavljeno v DKUM: 01.12.2015; Ogledov: 1823; Prenosov: 246
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

6.
7.
8.
9.
10.
DRUŽBENA ODGOVORNOST PODJETIJ V OSKRBNI VERIGI KOT PODLAGA OKOLJSKIM INOVACIJAM
Sanja Predovič, 2012, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo družbeno odgovornost podjetij (DOP) v oskrbni verigi ter inovativnost, ki izhaja iz strategij podjetij da prestopijo okvire ustaljenega poslovanja in ustvarijo dodano (zeleno) vrednost svojim izdelkom in storitvam. Magistrsko delo je zastavljeno tako, da vključuje poglobljen strokovni in znanstveno-raziskovalni nivo in v ta namen uporabljamo pristop z raziskovanjem domače in tuje strokovne literature. Vsebinsko je naloga razdeljena na teoretičen del, kjer v drugem poglavju obravnavamo DOP, razloge vključevanja v norme, poslovno politiko in prakso ter dimenzije in področja, ki jih pokriva DOP. V tretjem poglavju govorimo o inovacijah, povezovanju DOP v inovacijski proces in iz tega izhajajočih družbenih inovacij. Četrto poglavje pa je posvečeno oskrbni verigi in vključevanju DOP v njo ter vzvodom in oviram za zeleno nabavo. Drugi del naloge zajema terensko raziskavo v podjetjih IMI plc, kjer smo izvajali anketo o družbeni odgovornosti podjetij in njeno izvajanje preko okoljskih inovacij, ki so odvisne od zakonskega okvirja, od pričakovanih koristi za kupce izdelkov in koristi podjetij samih, od splošne inovativnosti in od »zelene zrelosti« podjetja. V sklepu so povzete ključne misli in ugotovitve, ki smo jih pridobili skozi nastajanje magistrske naloge. Izsledki te raziskave bodo lahko služili vodstvu kot informacija, kako povečati konkurenčnost in hkrati prenoviti politiko podjetja v duhu DOP. Z razvojem strategije trajnostnega razvoja lahko podjetja namreč razumejo pomembnost svojega vpliva na družbo in okolje, kot rezultat tega pa spodbudijo sprejemanje ukrepov z merljivimi cilji.
Ključne besede: družbena odgovornost podjetij, inovacije, oskrbna veriga, zelena nabava
Objavljeno v DKUM: 10.06.2013; Ogledov: 2479; Prenosov: 216
.pdf Celotno besedilo (2,59 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici