| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Pomen izobraževanja prostovoljcev v Slovenskem društvu Hospic : magistrsko delo
Jernej Horvat, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava pomen izobraževanj za prostovoljce Slovenskega društva Hospic. Preučevali smo doživljanje osebnostne rasti prostovoljcev kot posledico udeležbe na izobraževanjih. V teoretičnem delu smo na podlagi pojasnitve pojma izobraževanje odraslih predstavili pomen izobraževanja za prostovoljce. V nadaljevanju smo se posvetili predstavitvi vloge izobraževanja odraslih pri osebnostni rasti posameznikov. Sledi predstavitev pojma »hospic« in Slovenskega društva Hospic. Osrednji del teoretičnega dela je obravnava izobraževanj za prostovoljce v Slovenskem društvu Hospic in pregled raziskav, ki se osredotočajo na vlogo izobraževanj za prostovoljce hospica v povezavi z njihovo osebnostno rastjo. V empiričnem delu smo izvedli polstrukturirane intervjuje s šestimi prostovoljkami Slovenskega društva Hospic, ki so dejavne v Območnem odboru Maribor. Zbrane podatke smo pozneje obdelali s fenomenološko metodo. S tem smo dobili vpogled v pomen izobraževanj za prostovoljce v Slovenskem društvu Hospic pri njihovi osebnostni rasti. Ugotovili smo, da se je osebnostna rast pri udeleženih prostovoljkah v raziskavi pokazala na treh področjih. Sprva se je pokazala sprememba v dojemanju svojega življenja in samega sebe. Nadalje se je izkazalo, da imajo po udeležbi na izobraževanjih prostovoljke predrugačen odnos do njihovih bližnjih, hkrati pa smo ugotovili, da so udeleženke začele drugače dojemati tematiko smrti.
Ključne besede: Slovensko društvo Hospic, prostovoljstvo, izobraževanje za prostovoljce, osebnostna rast, izobraževanje odraslih
Objavljeno v DKUM: 20.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

2.
Pomen sodelovanja staršev in trenerjev v mladinskem športu : diplomsko delo
Urška Kadilnik, 2024, diplomsko delo

Opis: Ta diplomska naloga obravnava pomen sodelovanja med starši in trenerji v mladinskem športu, pri čemer poudarja njun ključni vpliv na celosten razvoj mladih športnikov. Poudarek je na vlogah staršev in trenerjev, ki skupaj ustvarjajo podporno okolje za telesni, čustveni in socialni napredek otrok. Raziskava analizira, kako učinkovita komunikacija in usklajeno delovanje med obema stranema prispevata k pozitivnim izkušnjam mladih športnikov. Starši zagotavljajo čustveno in materialno podporo, spodbujajo vztrajnost ter pomagajo otrokom razviti zdrav odnos do športa. Trenerji delujejo kot mentorji in vzorniki, s tehničnim znanjem in prilagojenimi metodami treninga spodbujajo razvoj spretnosti, samozavesti in discipline. Sodelovanje med starši in trenerji zmanjšuje možnosti za prekomerni pritisk ter omogoča boljše usklajevanje športnih ciljev in potreb otrok. Raziskava temelji na kombinaciji kvalitativnih in kvantitativnih metod, vključno z anketami staršev in trenerjev različnih športnih disciplin. Rezultati kažejo, da kakovostno sodelovanje izboljšuje športne rezultate, motivacijo otrok in njihovo splošno zadovoljstvo s športom. Študija potrjuje, da je usklajeno delovanje staršev in trenerjev ključno za dolgoročen uspeh in užitek otrok v športu, hkrati prispeva k njihovemu osebnemu razvoju in vrednotam, ki so pomembne zunaj športnih aktivnosti.
Ključne besede: mladinski šport, sodelovanje med starši in trenerji, motivacija, celostni razvoj, komunikacija, podporno okolje, razvoj spretnosti, osebnostna rast, disciplina, timsko delo
Objavljeno v DKUM: 14.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

3.
NOVODOBNIŠKE PREDSTAVE O ČLOVEŠKI DUŠEVNOSTI IN OSEBNOSTNI RASTI NA PRIMERU UDELEŽENCEV DUHOVNE ŠOLE VILIJA RAVNJAKA
Anja Simonič, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil raziskati novodobniške predstave o človeški psihični naravi in osebnostni rasti. Za novodobniško duhovnost je značilen poudarek na posamezniku, ki si sam oblikuje svojo duhovno pot, tako da prosto izbira med raznimi novodobniškimi ponudbami. Kot primer takšne novodobniške ponudbe smo analizirali Duhovno šolo Vilija Ravnjaka. S primerjavo študijskega gradiva in socioloških novodobniških teorij smo ugotovili, da duhovna šola vsebuje ključne novodobniške karakteristike in s svojimi dodatnimi idejnimi koncepti celo presega Jungov koncept individuacije in sebstva. V nadaljnji raziskavi smo z intervjuji dveh skupin, udeležencev Duhovne šole Vilija Ravnjaka in njihovih ne-novodobniških vrstnikov, ter s pomočjo metode kodiranja odkrivali razlike v njihovih novodobniških pogledih. Analizirali smo njihove predstave o človeški psihi, njihovo samopodobo, dojemanje lastnih senc ter identifikacijo s konceptom sebstva. Rezultati so pokazali, da pri predstavi o človeški psihi in pri samopodobi ni večjih razlik, saj oboji izražajo pozitivne vidike, medtem ko se pri dojemanju lastnih senc in identifikaciji s sebstvom razlike povečajo v prid skupine novodobnikov. To je posledica tega, da se novodobniki aktivno ukvarjajo z osebnostno rastjo in se zato bolj intenzivno soočajo s svojo notranjostjo. Z dodatnimi vprašanji smo ugotovili tudi, da ima duhovna šola po mnenju udeležencev nanje velik vpliv, in sicer predvsem v smeri boljših medosebnih odnosov, drugačnega pogleda na svet, večje samozavesti ter večjega notranjega miru. Na koncu smo še naredili analizo največjih razlik med obema skupinama, ki je pokazala, da so novodobniki dosti manj družbeno kritični, bolj so osredotočeni vase, da v večji meri poročajo o občutkih notranjega miru in da svoje življenje v primerjavi z ne-novodobniki doživljajo kot bolj harmonično.
Ključne besede: novodobništvo, novodobniki, novodobniška duhovnost, novodobniško gibanje, Duhovna šola Vilija Ravnjaka, osebnostna rast, individuacija, predstave o človeški psihi, psihologija Carla Gustava Junga, koncept sebstva, sociologija religije
Objavljeno v DKUM: 16.11.2016; Ogledov: 2280; Prenosov: 161
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

4.
Osebnostna rast in sprostitev : višješolski učbenik
Evalda Bizjak, 2013, učbenik za višje in visoke šole

Ključne besede: Osebnostna rast, Učbeniki za visoke šole
Objavljeno v DKUM: 30.12.2015; Ogledov: 1892; Prenosov: 96
URL Povezava na celotno besedilo

5.
IZOBRAŽEVANJE ZAPOSLENIH V VRTCU VRHNIKA
Jadranka Ribić, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: Z diplomskim delom sem želela ugotoviti in prikazati kakšno je zanimanje in potreba po izobraževanju zaposlenih v Vrtcu Vrhnika. Cilj raziskave je analizirati zanimanje in željo zaposlenih po pridobivanju novih znanjih, hkrati pa dobiti vpogled v zadovoljstvo glede dosedanjega načina izobraževanja v Vrtcu Vrhnika. Predmet raziskovanja je bilo izobraževanje zaposlenih v Vrtcu Vrhnika. Raziskovala sem: ali je v vrtcu organiziranih zadostno število izobraževanj, ali je dosedanji način izbire vsebin izobraževanj dober, ali vsebine izobraževanj ustrezajo zaposlenim v vrtcu, zakaj se zaposleni določenega izobraževanja udeležijo, zakaj se zaposleni določenega izobraževanja ne udeležijo, zakaj se zaposleni izobražujejo in ali zaposleni uporabljajo novo prodobljena znanja pri svojem delu. Pri izdelavi diplomskega dela sem uporabila anketno metodo; raziskavo sem izvedla s pomočjo anketnega vprašalnika. Anketo sem izvedla junija 2014. Anketni vprašalnik sem razdelila le zaposlenim, ki izvajajo vzgojnoizobraževalno in svetovalno delo. Na podlagi odgvorov anketirancev je razvidno, da so zaposleni Vrtca Vrhnika zadovoljni glede števila organiziranih izobraževanj in vsebini le-teh. Dosedanji način izbire vsebine izobraževanja ni všeč vsem anketirancem, všeč pa je večini. Izobraževanja se določijo z letnim delovnim načrtom, ki ga potrdi zbor delavecv in svet zavoda. Izobraževanja pa se določijo v skladu z dokumentom Politika izobraževanja v Vrtcu Vrhnika. Zelo pozitivna pa je ugotovitev, da je razlog izobraževanja anketirancev, izboljšanje kakovosti dela na delovnem mestu ter, da pridobljena znanja uporabljajo na delovnme mestu.
Ključne besede: Izobraževanje, zaposleni, vzgojno izobraževalno delo, osebnostna rast.
Objavljeno v DKUM: 01.10.2015; Ogledov: 1471; Prenosov: 219
.pdf Celotno besedilo (815,52 KB)

6.
INDIVIDUALNE METODE ZA PREMAGOVANJE STRESA
Sabrina Udrih, 2014, diplomsko delo

Opis: Način življenja postaja vse bolj umeten. Ljudje se oddaljujejo od narave, ne poslušajo in ne upoštevajo več sebe, svojega telesa, temveč hitijo, da bi uspeli slediti in postati del sprememb, ki jih prinaša sodobno življenje. Posledično se povečujeta psihična in fizična obremenjenost, kar posameznika vodi v stres. Naravni stres človeku ni škodljiv, medtem ko je umeten stres vzrok številnim boleznim današnjega časa. S seboj prinaša mnoge negativne posledice, ki se kažejo na telesni, vedenjski, miselni, čustveni, zdravstveni in osebnostni ravni posameznika. Vendar pa je stres lahko tudi priložnost, da se posameznik začne kot oseba razvijati in rasti. To je mogoče doseči z individualnimi metodami za premagovanje stresa, saj z njimi ne premagujemo zgolj stresa kot takega, ampak postajamo tudi močnejša, bolj umirjena in ljubeča oseba. Individualnih metod za premagovanje stresa je veliko. V diplomskem seminarju bomo predstavili jogo, meditacijo, vizualizacijo, psihoterapijo, hipnoterapijo, reiki, masažo, aromaterapijo, zdravljenje z zelišči, terapijo s pomočjo živali, ples, življenje v sedanjem trenutku, smeh in številne druge metode, s katerimi se je mogoče učinkovito spopasti s stresom in že preventivno preprečiti njegove škodljive posledice. Predstavili bomo tudi Društvo Joga v vsakdanjem življenju Maribor, ki s ponudbo različnih vrst vadb skrbi za dobro počutje svojih članov, med katere sodijo tudi otroci, nosečnice in starostniki.
Ključne besede: stres, zdravje, osebnostna rast, individualne metode za premagovanje stresa, Društvo Joga v vsakdanjem življenju Maribor
Objavljeno v DKUM: 17.11.2014; Ogledov: 2224; Prenosov: 424
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

7.
RAZREDNE URE Z VIDIKA DIJAKOV
Vesna Turičnik, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali razredne ure, ki so lahko odlična priložnost za usposabljanje učencev za nadaljnje življenje. Razredne ure se od šole do šole razlikujejo. Nekatere šole izvajajo razredne ure samo z namenom opravljanja administratitnih nalog, medtem ko se na nekaterih šolah obravnava kakovostna tematika. V teoretičnem delu diplomske naloge smo najprej na kratko predstavili razrednika in razred, nato pa smo se osredotočili na razredne ure. Predstavili smo njihov pomen, metode dela, značilnosti, pripravo, namen izvajanja in vsebino. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, ki smo jo izvedli med dijaki treh srednjih strokovnih oz. tehniških šol s Koroške. Namen empiričnega dela je bil raziskati pričakovanja učencev glede izvajanja razrednih ur, vsebine, katere si učenci želijo obravnavati na razrednih urah, sodelovanje med učenci in razrednikom pri izbiri vsebin in vpliv razrednih ur na osebnostni razvoj učencev, na odnose s sošolci in razrednikom ter na sposobnost reševanja težav. Prav tako pa smo ugotavljali, kakšne spremembe razrednih ur predlagajo učenci. Pri omenjenih sklopih smo preverjali obstoj razlik glede na spol in letnik učencev. V raziskavi je uporabljena deskriptivna in kavzalno neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Rezultati kažejo, da se učenci, vključeni v raziskavo, na razrednih urah počutijo dobro. Učenci menijo, da bi morale razredne ure potekati enkrat tedensko po 45 minut, da bi morala biti udeležba na razrednih urah obvezna in da je najprimernejša metoda za izvajanje razrednih ur frontalno delo razrednika z vsem razredom. Ugotovili smo, da pri izbiri vsebin ne sodelujejo z razrednikom, saj ta le-te izbere sam. Po mnenju učencev pa so najprimernejše vsebine za obravnavanje na razrednih urah ravno administrativne zadeve, kot je pregled izostankov in pregled ocen. Prav tako smo ugotovili, da razredne ure ne vplivajo na osebnostni razvoj učencev in na njihove odnose s sošolci in razrednikom. Prepričanje učencev o tem, ali so se na razrednih urah naučili reševati težave, je razdeljeno, večina pa jih meni, da na razrednih urah, ki jih obiskujejo, ni potrebe po spremembah.
Ključne besede: razredne ure, razrednik, razred, osebnostna rast, reševanje težav, vsebina razrednih ur.
Objavljeno v DKUM: 28.05.2013; Ogledov: 3954; Prenosov: 465
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

8.
IDENTIFIKACIJA ZAPOSLENIH S CILJI ORGANIZACIJE
Urša Dremelj, 2010, diplomsko delo

Opis: Današnji način življenja v zahodni družbi vse bolj označujejo hiter način življenja, pehanje za čim boljšim zaslužkom in vedno več materializma na vseh ravneh življenja. Poleg naštetega je v času obsežne gospodarske krize, visoke brezposelnosti in posebnih razmer na trgu dela, danes marsikateri posameznik prisiljen v opravljanje določenega dela zgolj zato, da zadosti svojim osnovnim materialnim potrebam. Zato tak posameznik v delu, ki ga opravlja, navadno ne prepozna svojega cilja ali globljega smisla. Tak odnos do dela imenujemo instrumentalen odnos do dela. V tej diplomski nalogi se bomo ukvarjali predvsem z razmišljanjem o tem, kako lahko dobra organizacijska kultura, ugodni delovni pogoji, učinkovit način vodenja, sistem nagrajevanja ter dobre možnosti za karierni razvoj posameznika, pripomorejo k istovetenju posameznika s cilji organizacije. To posledično vodi v tako imenovano vdanost podjetju, kjer posameznik nezavedno uresničuje cilje podjetja. Na tem mestu lahko torej govorimo o sovpadanju osebnih ciljev posameznika s cilji organizacije, pri čemer se posameznik osebnostno in hkrati strokovno razvija, organizaciji pa prinaša dodano vrednost. Z raziskavo, izvedeno v dveh popolnoma različnih organizacijah, smo odgovorili na ključni del zastavljenih vprašanj. Iz zaključka bo razvidno, da se zaposleni, ki so sodelovali v raziskavi, v povprečju istovetijo s cilji organizacije. Ta rezultat smo interpretirali kot posledico ugodne organizacijske kulture, dobrega vodstva, ustreznega načina nagrajevanja in dobrih delovnih pogojev. S pomočjo ankete smo hkrati ugotovili, da se posamezniki ob delu v organizaciji tudi osebnostno in strokovno razvijajo, saj je povprečje odgovorov na določene karakteristike višje od polovice. Rezultat smo interpretirali kot posledico dejstva, da če se večina zaposlenih poistoveti s cilji organizacije, se posameznik ob tem tudi osebnostno in strokovno razvija. Zanimalo nas je tudi, s katerimi strateškimi cilji in v kolikšni meri se zaposleni v obeh organizacijah istovetijo. Dobljene rezultate smo preverili neposredno pri zaposlenih v obeh podjetjih.
Ključne besede: Strateški cilji, Istovetenje s cilji, Osebnostna in strokovna rast
Objavljeno v DKUM: 17.01.2011; Ogledov: 2910; Prenosov: 470
.pdf Celotno besedilo (2,80 MB)

9.
OSEBNOSTNA RAST KOT POSLEDICA STRESA V DELOVNEM OKOLJU
Majida Garibović, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava pojmovanje stresa v vsakdanjem življenju, vire in posledice stresa. Predstavi različne definicije in vrste stresa. V nadaljevanju je podrobneje predstavljeno pojmovanje stresa v delovnem okolju in njegove posledice, predstavitev načinov za obvladovanje in premaganje stresa, njegova vloga v življenju posameznika in delovanju organizacije. Velikokrat se niti ne zavedamo, da živimo s stresom in ne prepoznamo njegovih posledic, saj veliko število posameznikov živi v zmoti, da stres doživljamo občasno v življenju, zato so podrobneje predstavljeni viri in posledice stresa. Namreč stres doživljamo tudi takrat, ko vznemirjenja niso velika npr. branje črne kronike, vendar prav tako ne smemo zanemariti tovrstnih vznemirjenj in njihovega vpliva na psihično in fizično zdravje. Vendar pa stres lahko doživljamo tudi v pozitivnem smislu. Z različnimi metodami odpravljanja stresa izboljšamo medsebojne odnose v delovnem okolju in družini, povečamo učinkovitost in kakovost opravljenega dela, kar posledično vpliva na našo samopodobo in osebnostno rast. Torej stres je v določenih primerih dobrodošel, saj nas motivira in nas potiska naprej,da se osebnostno razvijamo da raziskujemo tudi druga znanja, modrosti, vede, ki vplivajo na odnos in sprejemanje stresorjev oziroma postanemo kreatorji svojih življenj.
Ključne besede: stres, vrste stresa, posledice stresa, delovno okolje, soočanje s stresom in osebnostna rast
Objavljeno v DKUM: 23.11.2010; Ogledov: 2803; Prenosov: 357
.pdf Celotno besedilo (438,20 KB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici