1. Analiza strešnih nosilcev : diplomsko deloJan Karnet, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je prestavljen kratek opis podjetja, kjer sem prejel temo diplomske naloge. V nadaljevanju so predstavljeni programi, ki sem jih uporabljal, kratek opis strešnih nosilcev vozila, postopek konstruiranja, numerična simulacija, ki sem jo izdelal v programih UltraEdit in Ansa ter pregled rezultatov v programu Meta. Sledila je izbira nosilca z najboljšimi rezultati. Temu sem nato v programu SolidWorks dodal objemke in ostale potrebne dele za montažo na avto. Opisana je izbira materiala, izdelava simulacije v programu Ansa in pregled rezultatov v programu Meta. Ključne besede: Konstruiranje, strešni nosilci za osebno vozilo, trdnostna analiza, metoda končnih elementov. Objavljeno v DKUM: 09.10.2023; Ogledov: 596; Prenosov: 63 Celotno besedilo (3,61 MB) |
2. Vrednotenje poškodb na osebnem vozilu po prometni nesreči : diplomsko deloMelisa Kosi, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava tematiko vrednotenja poškodb na osebnem vozilu po prometni nezgodi. Ker se zavarovalnice dandanes pogosto srečujejo z lažnimi škodnimi prijavami poškodb, se bomo osredotočili na samo delo cenilca in goljufije v zavarovalnici glede poškodb na vozilu. Najpomembnejše delo cenilca je, da ugotovi, ali so prijavljene poškodbe resnične ali gre za poskus goljufije. Zato smo se odločili, da bomo naredili dva preizkusa na tematiko širjenja rje oziroma korozije.
Zadali smo si cilj, da bi s tem lahko pripomogli k ugotovitvi resničnih dogodkov. Ker je v našem preizkusu bil namen, kako hitro se širi korozija, smo dodali v diplomsko nalogo tudi nekaj splošne teorije o koroziji.
Preizkus je pokazal, da se rja oziroma korozija komajda vidno začne že po 16 dneh od poškodbe na nekaterih vzorcih (odvisno od poškodbe in od materiala) in se potem dokaj hitro začne širiti, če se ne ukrepa s protikorozijsko zaščito. Predvidevamo, da bo naš preizkus lahko pomagal cenilcu k hitrejši ugotovitvi starosti poškodbe. Ključne besede: prometna nesreča, osebno vozilo, vrednotenje poškodb, cenilec Objavljeno v DKUM: 16.03.2023; Ogledov: 784; Prenosov: 75 Celotno besedilo (6,71 MB) |
3. Ukrepi za zmanjšanje ogljičnega odtisa z uporabo vodikovih tehnologij v transportuMatevž Pavlič, 2021, diplomsko delo/naloga Opis: Onesnaževanje okolja in posledično globalno segrevanje je v zadnjih desetletjih postal velik problem. Največji povzročitelj so izpusti ogljikovega dioksida, ki nastajajo zaradi gorenja fosilnih goriv. V prihodnosti bomo morali delati na ozaveščanju ljudi in spodbujati uporabo alternativnih virov pogonskih goriv, da bomo s tem pripomogli k manjši onesnaženosti planeta, vode in zraka. Na področju prometa bo potrebno pomladiti slovenski vozni park, za vozila na alternativna goriva pa vzpostaviti ustrezno infrastrukturo.
V diplomskem delu smo predstavili alternativne vire pogonskih goriv in se še posebno osredotočili na vodik, ki v zadnjem času postaja vroča tema kot pogonsko gorivo osebnih vozil. Podrobneje sta predstavljeni tudi najnovejši vozili, ki ju poganja vodik.
Diplomska naloga zajema tudi anketo, ki je bila izvedena prek spleta. V anketi smo preverili poznavanje in uporabo alternativnih goriv. Vprašali smo o pripravljenosti ljudi uporabljati vodik kot alternativni vir pogonskega goriva, če bi s tem zavestno pripomogli k zmanjšanju onesnaženosti okolja. Ključne besede: Ogljični odtis, alternativni viri pogonskih goriv, vodik, transport, osebno vozilo na vodik, ukrepi Objavljeno v DKUM: 30.11.2021; Ogledov: 998; Prenosov: 101 Celotno besedilo (35,66 MB) |
4. Modeliranje trka osebnih vozilBoštjan Žigon, 2016, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava gibanje vozil, udeleženih v prometnih nezgodah s pomočjo programskega orodja PC-Crash. Zaradi obširnosti problema je obravnava omejena na trk dveh osebnih vozil. V delu je uporabljena metoda togih teles, kjer deformabilnost upoštevam s korekcijskimi faktorji, impulzna in energijska metoda. Rezultati dosedanjih teoretičnih in tudi praktičnih (eksperimentalnih) raziskav s področja rekonstrukcij prometnih nesreč so uporabljeni kot izhodišče za delo, pri čemer so sproti zasledovani najnovejši znanstveni dosežki na omenjenem področju. Vsi potrebni materialni podatki za izvajanje računalniških simulacij so pridobljeni iz ustrezne strokovne literature ter na osnovi eksperimentalnih analiz in meritev. Ključne besede: Prometna nezgoda, osebno vozilo, mesto prometne nezgode, trk, gibanje vozil, analiza. Objavljeno v DKUM: 02.09.2016; Ogledov: 1508; Prenosov: 238 Celotno besedilo (6,39 MB) |
5. PROMETNO-VARNOSTNA ANALIZA PASIVNIH VARNOSTNIH SISTEMOV OSEBNIH VOZILPeter Božnik, 2015, magistrsko delo Opis: V današnjem času si osebnega vozila, brez mnogih sistemov za varovanje potnikov, skoraj ne moremo predstavljati. Tako poleg aktivnih obstajajo tudi pasivni varnostni sistemi. Pasivni sistemi pričnejo služiti svojemu namenu šele v trenutku trka, za razliko od aktivnih, ki trk vozila preprečujejo. Da pa se zagotovi maksimalna varnost potnikov, se morajo ti sistemi med sabo dopolnjevati. Tako je npr. zračna blazina učinkovito varnostno sredstvo šele tedaj, ko je potnik pripet z varnostnim pasom. Magistrsko delo vsebuje prometno varnostni vidik pasivnih varnostnih sistemov osebnih vozil. Podrobneje so predstavljeni posamezni elementi pasivnih sistemov: varnostna kletka, deformacijske cone karoserije, varnostni pasovi, varnostni vzglavniki, zračne blazine in otroški varnostni sedeži. Izvedena je bila tudi anketa o poznavanju, navadah in izkušnjah potnikov osebnih vozil s sistemi pasivne varnosti ter njena analiza. Ključne besede: osebno vozilo, pasivna varnost, varnostni pas, zračna blazina, varnostni vzglavnik, otroški varnostni sedež, analiza ankete Objavljeno v DKUM: 14.07.2015; Ogledov: 2858; Prenosov: 481 Celotno besedilo (5,95 MB) |