1. Analiza marketinškega komuniciranja v podjetju Novatel, d. o. o.Lara Bah, 2021, diplomsko delo Opis: Skozi diplomski projekt smo se seznanili s pomembnostjo marketinškega komuniciranja, s katerim podjetje vzpostavi stik z odjemalci in ostalimi podjetji. Podrobneje smo obravnavali posamezna orodja marketinškega komuniciranja, kot so osebna prodaja, oglaševanje, pospeševanje prodaje, odnosi z javnostmi in neposredni marketing. Vsako izmed omenjenih orodij ima svojo vlogo pri načrtu komuniciranja. Lahko jih uporabljamo posamično, vendar je za večjo učinkovitost bolje, da uporabljamo vsa orodja, ki se med sabo dopolnjujejo in povezujejo, hkrati. Pri analizi v podjetju Novatel smo ugotovili, da je glavni kanal komuniciranja osebna prodaja, s katero se trudijo poistovetiti z odjemalci ter pridobiti njihovo zaupanje. V podjetju so mnenja, da je osebni stik tisti, ki šteje največ ter da se tako lahko najbolj povežeš z odjemalci in jim nudiš, kar potrebujejo in zahtevajo. Poleg osebne prodaje za doseganje svojih ciljev uporabljajo tudi ostala orodja marketinškega komuniciranja. Prišli smo tudi do ugotovitve, da se podjetje Novatel sooča z nekaj pomanjkljivostmi na področju marketinškega komuniciranja, kar bodo v prihodnje skušali tudi odpraviti. Ključne besede: marketinško komuniciranje, podjetje Novatel, osebna prodaja, analiza marketinškega komuniciranja Objavljeno v DKUM: 09.11.2021; Ogledov: 542; Prenosov: 82
Celotno besedilo (1,20 MB) |
2. Priprava načrta marketinškega komuniciranja za podjetje »x«Nik Herga, 2021, diplomsko delo Opis: Na izbiro teme je vplivalo predvsem podjetje »X« in potencial, ki ga ustvarja na trgu. Marsikdo podcenjuje potencial, ki ga družinsko podjetje lahko ustvari na trgu. Na nek način mora vsako podjetje delovati kot družina, če želi biti na trgu uspešno in imeti močen položaj.
V diplomskem delu bomo v teoretičnem delu opisali, kaj sploh je marketinško komuniciranje. V predstavitev in opis bomo vključili njegov pomen, instrumente, strategije in strukturo učinkovitega marketinškega načrta. Marketinško komuniciranje sestavljajo štirje pomembni instrumenti: oglaševanje, osebna prodaja, odnos z javnostmi in pospeševanje prodaje. Z uporabo teh instrumentov poskuša podjetje svoj izdelek približati odjemalcem in jih prepričati za nakup.
V praktičnem delu bomo najprej predstavili družinsko podjetje »X« in pripravili načrt za marketinško komuniciranje podjetja. V tem podjetju se zavedajo, da je marketinško komuniciranje in načrtovanje le-tega izjemno pomembno, posebej pri širjenju na novi trg. S pravilnim načrtom marketinškega komuniciranja lahko dosežejo prepoznavnost kot spletna tiskarna ter na tak način povečajo obseg prodaje in posledično dobiček. Ključne besede: načrt marketinškega komuniciranja, oglaševanje, osebna prodaja, odnosi z javnostmi, pospeševanje prodaje, družinsko podjetje, odjemalec Objavljeno v DKUM: 06.09.2021; Ogledov: 570; Prenosov: 97
Celotno besedilo (814,79 KB) |
3. NAČRT MARKETINŠKEGA KOMUNICIRANJA RESTAVRACIJE MAKVesna Horvat, 2013, magistrsko delo Opis: Podjetje, ki želi ohraniti ali celo povečati svoj tržni delež, mora z okolico uspešno komunicirati. Zato je ključnega pomena, da si zastavi uresničljiv načrt marketinškega komuniciranja. S potrošniki je namreč potrebno vzpostaviti dialog, ki mora biti učinkovit in dolgotrajen, ki temelji na zaupanju med obema stranema in prinaša zadovoljstvo tako potrošniku kot ponudniku.
Magistrsko delo je posvečeno preučevanju marketinškega komuniciranja restavracije Mak v Mariboru. Sama naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. Prvi del zajema teorijo s področja marketinškega komuniciranja, predstavljene so osnove marketinškega komuniciranja, poseben poudarek pa je na njegovih orodjih. Na kratko je orisana tudi gostinska dejavnost. V raziskovalnem delu so navedeni rezultati anketnega vprašalnika in predstavljen je načrt marketinškega komuniciranja restavracije Mak. Ključne besede: marketinško komuniciranje, orodja marketinškega komuniciranja, oglaševanje, pospeševanje prodaje, odnosi z javnostmi, neposredno trženje, osebna prodaja, restavracija Mak, gostinska dejavnost Objavljeno v DKUM: 16.03.2021; Ogledov: 824; Prenosov: 70
Celotno besedilo (921,82 KB) |
4. Procesi prodaje in nabave v podjetju delo prodaja d.d.Katja Gundelj, 2018, magistrsko delo/naloga Opis: Procesi prodaje in nabave so za podjetje zelo pomembni elementi v povezavi z ostalimi orodji pri marketinškem komuniciranju. Zelo pomembno je sodelovati z nabavno službo in tudi ostalimi oddelki, da lahko podjetje posluje optimalno. Podjetje, prodajni prostori in celovita organizacija morajo biti pozitivno predstavljeni, osebje prijazno in uslužno ter dobro informirano o prodajnih izdelkih, tako da lahko pravilno svetuje svojim kupcem.
Nabavna služba mora zelo tesno sodelovati s prodajnimi oddelki in transportom, saj morajo biti izdelki ob pravem času na pravem mestu. Prav tako mora nabavni oddelek poskrbeti za najbolj optimalno nabavno ceno in izbrati najbolj zanesljive dobavitelje za nemoteno poslovanje podjetja.
Pomembno je imeti optimalno zalogo blaga, tako da imamo vedno na voljo izdelke, ki jih želijo kupci. Če izdelka nimamo, gre kupec v drugo prodajalno, s tem pa smo kupca izgubili in zelo težko ga je prepričati, naj se vrne. Ker je konkurenca vedno večja, je treba najti način, kako vzbuditi pozornost pri kupcih, in jih s tem pritegniti k ponovnemu nakupu in obisku.
Najpomembnejši cilj vsakega podjetja je doseči čim večji dobiček, hkrati pa ohraniti visoko kakovost, dobre odnose in konkurenčnost. Vse to je dosegljivo z uporabo različnih orodij marketinškega sistema. Ključne besede: komunikacija v marketingu, procesi prodaje, procesi nabave, oglaševanje, odnosi z javnostmi, osebna prodaja, management zalog, Delo prodaja, d. d. Objavljeno v DKUM: 30.11.2018; Ogledov: 746; Prenosov: 117
Celotno besedilo (1,31 MB) |
5. Marketinško komuniciranje v podjetju Spar d.o.o.Jan Kološa, 2018, diplomsko delo Opis: Uspešno tržno komuniciranje je v sodobnih podjetjih ključnega pomena za uspeh podjetja.
Uspešno tržno komuniciranje podjetju prinaša prepoznavnost njihovih izdelkov in/ali storitev, prepoznavanje prednosti izdelkov/storitev v primerjavi s konkurenčnimi produkti in ob uspešnem marketinškem komuniciranju vodi k večji prodaji ter posledično ustvarjanju dobička. Ustvarjen dobiček pa je danes tisto merilo, ki kaže, da je poslovni izid podjetja pozitiven in uspešen in daje podjetju možnost samoohranitve na zahtevnem in običajno konkurenčno močnem trgu.
Ohranjanje podjetja in njegova uspešna rast na trgu pa je še kako pomembna za ohranjanje delovnih mest vseh zaposlenih v ponudbi izdelka ali storitve. Uspešna ponudba in prodaja izdelka/storitve pa je še kako odvisna od uspešnega marketinškega komuniciranja, ki kupca pripelje do odločitve o nakupu.
Tukaj je dobro poznavanje in uporaba orodij marketinškega komuniciranja izjemnega pomena. Oglaševanje, odnosi z javnostjo, pospeševanje prodaje, neposredno trženje in osebna prodaja so dragocena orodja uspešnega marketinškega komuniciranja, katerih namen je vzpostaviti zvezo med proizvajalcem/ponudnikom izdelka/storitve in uporabnikom.
Cilj marketinškega komuniciranja je uspešno prenesti marketinško informacijo od ponudnika h kupcu. Sodobni svet je danes preplavljen z marketinškimi sporočili vseh vrst in zlahka prihaja do prezasičenosti, ko sporočila v obtoku presegajo maksimum in tako težje dosegajo svoj cilj.
V zastavljenem projektu sem se osredotočil na orodja marketinškega komuniciranja in njihov uspeh v doseganju kupcev za podjetje Spar, ki trži izdelke široke potrošnje, ki jih potrebuje vsako gospodinjstvo in vsak dom. Prav na tem področju pa je konkurenca izredno močna, saj so v zadnjih letih naselja opremljena z blagovnicami močnih konkurenčnih ponudnikov: Spar, Mercator, Tuš, Lidl, Hofer, … ki vneto zasipajo svoje potencialne kupce z mnoštvom marketinških pristopov, od TV in radijskih objav, digitalnih sporočil do vsakodnevnih letakov in časopisov, s katerimi mašijo poštne nabiralnike kupcev.
V podjetju Spar so oblikovali uspešen splet orodij marketinškega komuniciranja, ki podjetju prinaša povečanje prodaje, prepoznavnost izdelkov in prednost pred konkurenco.
Uporaba orodij tržnega komuniciranja je za Spar izrednega pomena. Uporabljajo široko paleto orodij marketinške komunikacije, od oglaševanja v časopisih, revijah, katalogih, do televizijskega in radijskega oglaševanja. Ob Hervisu so prvi, ki so uporabili tudi pošiljanje sms sporočil v direktni komunikaciji s kupcem. Prisotni so na Facebooku in Instagramu.
S projektom Štartaj Slovenija, so vzpodbudili razvoj podjetniških idej malih podjetnikov in jih podprli s ponudbo njihovih izdelkov na Sparovih policah. S tem projektom postajajo mladi podjetniki prepoznavni, Spar pa se dvigne nad običajne marketinške pristope svoje konkurence.
V Sparu so tudi mojstri pospeševanja prodaje s kartico zvestobe, ponujenimi popusti, ugodnostmi in akcijskimi ponudbami.
V podjetju se zavedajo, da načrtovane cilje in poslovni uspeh lahko dosežejo samo s primernim načrtovanjem uporabe široke palete orodij marketinškega komuniciranja. S takim premišljenim pristopom h komunikaciji s kupci, pa ohranjajo vodilno mesto ponudnika široke palete kakovostnih izdelkov široke potrošnje po ugodni ceni. Ključne besede: tržno komuniciranje, oglaševanje, odnosi z javnostjo, pospeševanje prodaje, neposredno trženje, osebna prodaja, povečanje prodaje, štartaj Slovenija, kartica zvestobe. Objavljeno v DKUM: 23.10.2018; Ogledov: 1410; Prenosov: 256
Celotno besedilo (2,40 MB) |
6. Marketinško komuniciranje v podjetju MoiPatricija Kostanjšek, 2017, diplomsko delo Opis: Komuniciranje je širok pojav, ki vsebuje procese ljudi, prav tako pa tudi procese v nas samih. Uporabljamo ga vsakodnevno in vsepovsod. Kot posamezniki komuniciramo tako v zasebnem življenju kot tudi na delovnem mestu. Poleg nas samih komunicirajo tudi podjetja, društva, organizacije in države. Marketinško komuniciranje je povezava med organizacijo in zunanjim svetom, še posebej s kupci izdelkov oziroma storitev, in vključuje vse marketinške dejavnosti.
V diplomskem projektu bomo v teoretičnem delu predstavili, kaj sploh je marketinško komuniciranje. Skozi različne definicije bomo predstavili njegov pomen, instrumente, strategije in oblikovali proračun marketinškega komuniciranja. V marketinškem komuniciranju poznamo pet instrumentov: oglaševanje, odnose z javnostjo, osebno prodajo, pospeševanje prodaje ter neposredno trženje in prav z njimi podjetje poskuša svoje izdelke in storitve predstaviti odjemalcem.
V empiričnem delu bomo predstavili podjetje Moi. Tako kot vsa druga podjetja se tudi ta zaveda, da je pomembno, kakšno marketinško komuniciranje uporabljajo, da bodo kar najbolj uspešni na konkurenčnem trgu. S pravilno uporabo in izbiro orodij marketinškega komuniciranja lahko vplivajo na nakupne odločitve njihovih ciljnih in novih kupcev ter posledično povečujejo svojo prodajo oziroma dobiček.
K izbiri teme diplomskega projekta je poleg sodelovanja s podjetjem Moi pri Marketinškem semaforju, ki ga na Ekonomsko-poslovni fakulteti Maribor organiziram s Klubom za marketing, pripomoglo tudi to, da je to področje, ki me zanima, saj nas spremlja skozi vse življenje in se z njim soočamo skoraj vsak trenutek. Ključne besede: marketinško komuniciranje, oglaševanje, osebna prodaja, odnosi z javnostjo, pospeševanja prodaje, podjetje Moi Objavljeno v DKUM: 15.12.2017; Ogledov: 1031; Prenosov: 296
Celotno besedilo (845,98 KB) |
7. Marketinško komuniciranje na primeru podjetja Paloma d. d.Martina Oreški, 2017, diplomsko delo Opis: Diplomski projekt je sestavljen iz teoretičnega in empiričnega dela. V uvodu je predstavljena tema samega projekta, njegov namen, cilji, metode in omejitve. V teoretičnem delu je predstavljen pomen komuniciranja in njegov potek. Predstavljene so opredelitve marketinškega komuniciranja in oblikovanja celovitega programa marketinškega komuniciranja. Marketinško komuniciranje običajno sestoji iz štirih instrumentov in sicer, oglaševanja, pospeševanja prodaje, osebne prodaje in stikov z javnostmi. Samo komuniciranje pa služi kot dvosmerni tok informacij med organizacijami in obstoječimi ter potencialnimi odjemalci. Odjemalce informira o izdelkih, storitvah in blagovnih znamkah neke organizacije ter jih opominja na nakup in uporabnost le teh.
V empiričnem delu diplomskega projekta je predstavljeno marketinškego komuniciranje na primeru podjetja Paloma d.d.. Predstavljeno je podjetje, njegova zgodovina ter njegovi izdelki in blagovne znamke. Opisan je celoten komunikacijski program podjetja in predstavljeni so instrumenti marketinškega komuniciranja na primeru tega podjetja.
Cilji diplomskega projekta zajemajo predstavitev in opredelitev komuniciranja, marketinškega komuniciranja in njegovih instrumentov. Prav tako zajemajo predstavitev družbe Paloma, njenih izdelkov in blagovnih znamk ter njenega programa in instrumentov marketinškega komuniciranja. Ključne besede: Marketinško komuniciranje, oglaševanje, pospeševanje prodaje, osebna prodaja, odnosi z javnostmi, odjemalci. Objavljeno v DKUM: 27.11.2017; Ogledov: 794; Prenosov: 93
Celotno besedilo (1,67 MB) |
8. Komuniciranje s potencialnimi odjemalci preko spletnih družbenih medijevUrška Garmut, 2017, diplomsko delo Opis: Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. V teoretičnem delu je predstavljeno marketinško komuniciranje in inštrumenti marketinškega komuniciranja. Inštrumenti marketinškega komuniciranja so oglaševanje, pospeševanje prodaje, osebna prodaja in odnosi z javnostjo. Podjetja vse več pozornosti polagajo na marketinško komuniciranje, saj z dobro komunikacijo obdržijo obstoječe in pridobijo nove odjemalce. Z marketinškim komuniciranjem podjetje odjemalcu predstavi izdelke in hkrati lahko to vodi v nakup. Za nakupne odločitve pa so pomembni tudi mediji. Pri podjetjih je pomembno preko katerih spletnih družbenih medijev oglašujejo svoj izdelek. Družbene medije zbiramo po različnih kriterijih, glede na to, da so odjemalcu najbližji, glede na značilnost izdelka, značilnost sporočila in pa tudi stroškov, ki nastanejo pri oglaševanju.
V teoretičnem delu je predstavljeno komuniciranje podjetja Loreal preko spletnih družabnih medijev. Prikazano je, na katerih spletnih družbenih medijih blagovna znamka Loreal oglašuje svoje izdelke in na kakšen način. Ključne besede: marketinško komuniciranje, pospeševanje prodaje, osebna prodaja, oglaševanje, spletni družbeni mediji. Objavljeno v DKUM: 08.11.2017; Ogledov: 1120; Prenosov: 96
Celotno besedilo (885,68 KB) |
9. NAČRT MARKETINŠKEGA KOMUNICIRANJA V PODJETJU TA HUDA KLOBASA D.O.O.Danilo Križe, 2016, specialistično delo Opis: Vsako podjetje, ki želi biti marketinško aktivno, mora vsakodnevno komunicirati. Zato ima na razpolago vrsto orodij marketinškega spleta. Uspešna podjetja so tista, ki ustrezno kombinirajo orodja oglaševanja, pospeševanje prodaje, odnose z javnostmi, osebno prodajo in interno komuniciranje. Da bi pri tem bila še bolj uspešna, predvsem pa učinkovita, morajo dobro načrtovati. Osnova za dobro izvedbo je priprava primernega načrta marketinškega komuniciranja.
Podjetje »Ta huda klobasa, d. o. o.« že načrtno uporablja določena orodja komuniciranja. To ne počne dovolj povezano in konstantno. Zato si bom v tem specialističnem delu prizadeval nadgraditi dosedanje komuniciranje podjetja z ustrezno izbiro instrumentov marketinškega spleta. S tem bom poskušal kar najbolje izkoristiti omejena finančna sredstva in jih ustrezno porazdeliti med različne aktivnosti komuniciranja.
Specialistično delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu, sem povzel teoretična spoznanja različnih avtorjev o marketinškem komuniciranju in opredelil posamezna marketinška orodja.
V drugem, praktičnem delu, sem pripravil načrt marketinškega komuniciranja za podjetje »Ta huda klobasa, d. o. o.«. Ime podjetja je izmišljeno, uporabljeni podatki pa so bili pridobljeni od podjetja, ki ne želi biti imenovano. Načrt marketinškega komuniciranja sem pripravil na osnovi analize trenutnega stanja v podjetju, opredelitve ciljev in strategij, priprave proračuna za uporabljena orodja komuniciranja in metod merjenja učinkovitosti posameznih orodij ter s pomočjo modela SOSTAC. Ključne besede: marketinško komuniciranje, oglaševanje, pospeševanje prodaje, osebna prodaja, odnosi z javnostmi, interno komuniciranje. Objavljeno v DKUM: 19.12.2016; Ogledov: 2314; Prenosov: 269
Celotno besedilo (2,22 MB) |
10. Poslovna etika v trgovskem podjetju AFP d.o.o. na lokaciji CeljeMirjana Lazarevič, 2016, magistrsko delo/naloga Opis: Podjetja, ki želijo biti uspešna na dolgi rok, se morajo zavedati pomena poslovne etike. Ta pa je definirana kot pošten odnos do potrošnikov, dobaviteljev in drugih udeležencev na trgu. Predmet magistrskega dela je etika poslovanja z vidika potrošnika. Zanimalo nas je, kako potrošniki vidijo etično ravnanje prodajalca.
Magistrsko delo smo razdelili na dva dela, in sicer na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo najprej definirali etiko, potem pa natančneje opredelili še poslovno etiko. Opisali smo proces osebne prodaje, v zadnjem poglavju pa smo prikazali etiko v osebni prodaji. Tu smo predstavili Evropski kodeks ravnanja v odnosu do potrošnikov na področju direktne prodaje in opisali varstvo potrošnikov. V empiričnem delu smo na podlagi teoretičnih izhodišč pripravili anketni vprašalnik zaprtega tipa. Ciljna skupina v anketnem vprašalniku so bili potrošniki podjetja AFP, d. o. o., na lokaciji Celje v obdobju od 25. 4. do 8. 5. 2016.
Proučevano podjetje AFP, d.o.o., je bilo ustanovljeno leta 1990 in se ponaša s 40 let družinske tradicije podjetništva v tekstilni panogi. Maloprodajna mreža vključuje 12 lastnih prodajnih enot po Sloveniji, med katerimi je tudi proučevana poslovalnica v Celju. Ključne besede: poslovna etika, osebna prodaja, prodajno osebje, kupec, potrošnik, varstvo potrošnikov, etični kodeks Objavljeno v DKUM: 16.11.2016; Ogledov: 1316; Prenosov: 131
Celotno besedilo (757,92 KB) |