| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 31
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Podatkovni slovar objektno orientirane podatkovne baze
1991, diplomsko delo

Ključne besede: podatkovne baze, podatkovni slovar, objektna orientacija
Objavljeno: 26.07.2007; Ogledov: 1882; Prenosov: 0

3.
PRIMERJAVA RAZLIČNIH PRISTOPOV PRI IZVEDBI OSNOV PISANJA
Maja Deželak, 2009, diplomsko delo

Opis: Za učenje pisanja morajo imeti učenci razvite sposobnosti za osnovne elemente pisanja, za orientacijo v prostoru, na telesu in na listu in za poteze, ki tvorijo prvine črk. S pomočjo gibalno-grafičnih vaj in vaj za orientacijo se učenci naučijo nadzorovati gibe rok in telesa, ter uporabljati različna pisala. V teoretičnem delu diplomske naloge je opisana grafomotorika, pomen učenčevega delovnega okolja, opismenjevanje in podrobnejši opis osnov pisanje. V empiričnem delu ugotavljamo, kakšne razlike se pojavijo med dvema skupina učencev, ki sta deležni različnih pristopov pri izvedbi osnov pisanja. Ugotavljamo tudi napredek, ki so ga učenci dosegli pri osnovnih elementih pisanja in različnih grafomotoričnih vajah, po določenem časovnem obdobju. Za diplomsko nalogo s tem naslovom sem se odločila predvsem zaradi pomena, ki ga imajo osnove pisanja na kasnejše učenje pisanja črk, namreč želim vpliv različnih pristopov pisanja na učence.
Ključne besede: osnovni elementi pisanja, sedem osnovnih potez, grafomotorika, orientacija, opismenjevanje, delovno okolje
Objavljeno: 04.06.2009; Ogledov: 2845; Prenosov: 979
.pdf Celotno besedilo (4,75 MB)

4.
RAZVOJ OSNOV PISANJA IN GRAFOMOTORIČNE VAJE Z UPORABO DIDAKTIČNEGA GRADIVA
Katrca Vezjak, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo razvoj osnov pisanja in grafomotoročne vaje z uporabo didaktičnega gradiva. V prvem delu diplomskega dela je širše opredeljeno področje motorike in grafomotorike. Predstavljena so didaktična gradiva. Izpostavljeni so cilji začetnega opismenjevanja, kot jih predvideva učni načrt. Razvoj sposobnosti za pisanje posameznih črt smo spremljali tudi v raziskavi. V empiričnem delu smo iskali odgovore na raziskovalna vprašanja, ki smo si jih zastavili. Zanimalo nas je, ali učenci napredujejo v razvoju sposobnosti za pisanje posameznih črt, ki so osnova za kasnejše pisanje črk in številk. Učenčevo napredovanje naj bi bilo opazno zaradi doslednega in temeljitega izvajanja vaj s pomočjo didaktičnega gradiva. Izvedli smo spremljavo dela v obdobju šolskega leta in delo učencev vrednotili glede na pritisk pisal, smer pisanja in kvaliteto zapisane črte. Izidi spremljave so pokazali, da so opazna izboljšanja pri zapisu navpične, vodoravne in poševne črte ter polkroga. Izboljšanje je bilo opazno tudi na področju orientacije, upoštevanju pravilne smeri pisanja in pravilnem pritisku pisala. Napredovanje je bilo doseženo tudi s pomočjo didaktičnega gradiva za učence.
Ključne besede: Ključne besede: osnove pisanja, grafomotorika, orientacija, didaktično gradivo, razvoj sposobnosti, črta.
Objavljeno: 08.07.2009; Ogledov: 9269; Prenosov: 1634
.pdf Celotno besedilo (2,29 MB)

5.
ANALIZA VKLJUČEVANJA ELEMENTOV PROSTORSKE ORIENTACIJE V POUK 4. RAZREDA OSNOVNE ŠOLE
Ines Nedeljko, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo podrobneje predstavili vključevaje elementov prostorske orientacije učencev mestnih in primestnih šol. Mnogim učencem razredne stopnje prostorska orientacija predstavlja precejšnje breme, zato je tudi težje dojemljiva. V teoretičnem delu predstavljamo razvoj otroka v povezavi s prostorskim dojemanjem sveta, opisujemo učni načrt družbe in nekatera učna gradiva v četrtem razredu, ki se nanašajo na prostorsko orientacijo. Podrobneje opisujemo kako se orientiramo v naravi. V empiričnem delu smo predstavili analizo raziskave med učenci četrtih razredov, kjer smo preverjali znanje anketiranih o orientaciji v prostoru. Pri tem smo ugotovili, da je večina učencev dobro seznanjena s prostorsko orientacijo. V praktičnem delu skušamo najti rešitve, ki bi odpravile težave ugotovljene v empiričnem delu s pomočjo modela izvedbe učne priprave. Čeprav bi tako izboljšali znanje učencev o orientaciji v prostoru, pa vendar menimo, da bo potrebno realizirati še veliko več podobnih modelov za boljšo iznajdljivost učencev v naravi.
Ključne besede: orientacija, strani neba, učni načrt, četrti razred, narava
Objavljeno: 11.02.2010; Ogledov: 2025; Prenosov: 220
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

6.
SVETOVALNI DELAVEC IN POKLICNA ORIENTACIJA
Monika Špes, 2010, diplomsko delo

Opis: Izbira poklica je zelo pomembna odločitev vsakega posameznika in zato je nujno, da je premišljena, da odraža posameznikove želje in sposobnosti ter da je po drugi strani primerna za potrebe na trgu dela. V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili osnovne pojme, kot so poklicna vzgoja, poklicno svetovanje in poklicna orientacija, nadalje smo predstavili načela in cilje poklicne orientacije ter ugotovili, zakaj je potrebna. V teoretičnem delu smo se dotaknili tudi zgodovine poklicne orientacije v Sloveniji ter kako poteka v osnovni in srednji šoli. Predstavili pa smo tudi centre za poklicno usmerjanje in njihove programe. Opredelili smo njene prednosti in slabosti poklicne orientacije in na koncu predstavili še razlike med učenci in učenkami pri poklicni orientaciji. V empiričnem delu pa smo preučevali, koliko so učenci in dijaki seznanjeni z možnostjo pomoči svetovalnega delavca, koliko so informirani o nadaljnjem izobraževanju ter kje bi iskali pomoč pri poklicnih odločitvah. Zanimalo nas je, ali učenci in dijaki poznajo centre za poklicno svetovanje in ali se jim zdi njihovo obiskovanje smiselno. Prav tako pa smo ugotavljali, ali se zdijo učencem in dijakom svetovalni delavci dovolj kompetentni ter kaj menijo o količini poklicne orientacije med poukom.
Ključne besede: poklicna orientacija, svetovalni delavec, poklicna vzgoja, poklicno svetovanje, načela in cilji poklicne orientacije, poklicna orientacija v osnovni in srednji šoli, centri za poklicno svetovanje, prednosti in slabosti
Objavljeno: 04.04.2011; Ogledov: 3413; Prenosov: 433
.pdf Celotno besedilo (534,10 KB)

7.
DEJAVNIKI, KI VPLIVAJO NA NAČRTOVANJE KARIERE ŠTUDENTOV
Anja Zule, 2012, diplomsko delo

Opis: Načrtovanje kariere je proces, ki se mora začeti čim bolj zgodaj. Eden najpogostejših modelov načrtovanja kariere omenja naslednje stopnje: določitev kariernih cijev, samooceno (ocenitev lastnih znanj, interesov, vrednot, veščin, prednosti in slabosti ipd.), raziskovanje oziroma zbiranje informacij o področju, ki nas zanima, in pripravo načrta za dosego zastavljenih ciljev. Vsak posameznik sam prevzema odgovornost za svojo kariero, vendar študenti kljub temu večkrat odgovornosti glede svoje kariere prepuščajo drugim, kar posredno zmanjšuje zadovoljstvo in kasnejšo kakovost dela. V diplomski nalogi smo zato predstavili zgodovino kariere, osnovna pojmovanja kariere, karierne teorije, karierne dejavnike, poklicno orientacijo, model Scheinovih kariernih sider in razvoj kariere. V raziskovalnem delu smo raziskovali ali študenti načrtujejo svojo kariero, ali obstajajo razlike pri načrtovanju kariere med spoloma in ali obstajajo razlike v načinu študija pri načrtovanju kariere. Ugotovili smo, da študenti načrtujejo svojo kariero in da so karierno usmerjeni. Študenti so mnenja, da dovolj časa posvetijo načrtovanju lastne kariere in si postavljajo karierne cilje. Večjih razlik med spoloma ni. Razlike so se pokazale v načinu študija, saj večje število izrednih študentov več časa posveti načrtovanju kariere, prav tako jih je več mnenja, da so karierno usmerjeni.
Ključne besede: kariera, dejavniki kariere, karierne teorije, karierna orientacija, študenti
Objavljeno: 21.08.2012; Ogledov: 1842; Prenosov: 202
.pdf Celotno besedilo (746,48 KB)

8.
9.
VLOGA UČITELJEV PRI POKLICNI ORIENTACIJI MLADOSTNIKOV V OSNOVNI IN SREDNJI ŠOLI
Tadeja Strnad, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opredeljuje poklicno orientacijo, izvajanje omenjene dejavnosti v osnovni in srednji šoli, vlogo šolske svetovalne službe in učiteljev ter njihovo sodelovanje pri načrtovanju in izvajanju aktivnosti poklicne orientacije. Teoretični del diplomskega dela zajema natančno opredelitev poklicne orientacije, smernice, ki jih narekuje Evropska unija, teoretične podlage izbire poklica, dejavnike poklicne odločitve, razvoj poklicne orientacije v Sloveniji ter njeno organizacijo v osnovni in srednji šoli danes. Podrobno je razložena vloga in sodelovanje učiteljev pri poklicni vzgoji, kot eni izmed temeljnih aktivnosti poklicne orientacije. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, ki smo jo izvedli med osnovnošolskimi in srednješolskimi učitelji Podravske in Pomurske regije. Namen raziskave je bil ugotoviti, kako učitelji ocenjujejo posamezne dejavnike, ki vplivajo na izbiro poklica pri mladostnikih; kakšna je vloga učiteljev in šole pri poklicni orientaciji oz. poklicni vzgoji in spoznati, kakšno je sodelovanje med učitelji in šolsko svetovalno službo pri načrtovanju in izvedbi poklicne orientacije. Pri vseh vidikih raziskovalnega problema smo preverili obstoj razlik glede na delovno mesto učiteljev. Rezultati kažejo, da učitelje sebe prepoznavajo kot pomemben člen poklicne orientacije, vendar se v posamezne aktivnosti premalo vključujejo. Ugotovili pa smo, da je večina učiteljev, ne glede na pogostost in intenzivnost vključenosti v poklicno orientacijo, s sodelovanjem s šolsko svetovalno službo zadovoljnih. Prav tako smo spoznali, da so osnovnošolski učitelji s poklicno orientacijo nekoliko bolj povezani. Naša ugotovitev se sklada z dosedanjimi teoretičnimi spoznanji. Slednja pravijo, da imajo osnovnošolski učitelji pri poklicni orientaciji večjo vlogo od srednješolskih, in sicer zaradi večje zastopanosti poklicne vzgoje.
Ključne besede: dejavniki poklicne izbire, poklicna orientacija, poklicna vzgoja, osnovna in srednja šola, šolska svetovalna služba, vloga učiteljev, sodelovanje
Objavljeno: 09.07.2013; Ogledov: 1534; Prenosov: 213
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

10.
SODELOVALNO UČENJE V KONTEKSTU Z ORIENTACIJO V 4. IN 5. RAZREDU
Katja Čakš, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je sestavljena iz treh delov, teoretičnega, empiričnega in praktičnega. V teoretičnem delu je predstavljeno sodelovalno učenje, njegova načela, zakaj ga je dobro uvajati in učiteljeva vloga. Predstavljene so tudi tri razvojne teorije s poudarkom na 9, 10 in 11-letnikih, orientacija v 4. in 5. razredu ter nekaj o osnovni šoli Šmarje pri Jelšah. V empiričnem delu sledijo rezultati raziskave, dobljeni s pomočjo anketnega vprašalnika, rešenega s strani četrto in petošolcev. Zanimalo nas je, koliko učenci poznajo sodelovalno učenje, kako poteka delo v skupinah, ali učenci že nevede uporabljajo sodelovalno učenje pri svojem učenju in ali pri tem obstajajo razlike glede na starost, spol in razred. Le-te se večinoma kažejo glede na starost in razred, pri spolu razlike niso tako očitne. Učenci so deležni dela v skupini, vendar ne uporabljajo prvin sodelovalnega učenja, kot so oblikovanje skupin s strani učencev, menjava učencev v skupinah in seznavanje učencev o vsakdanji rabi sodelovalnega učenja pri učenju nove snovi. To smo želeli spremeniti s praktičnim delom. Izvedli smo dve uri sodelovalnega učenja v kontekstu z orientacijo v 4. in 5. razredu ter pri tem uporabili dve različni strukturi. Ugotovili smo, da je zelo pomembno, da poznaš učence in veš, katero strukturo sodelovalnega učenja izvajati, ker se drugače pomen učenja izgubi.
Ključne besede: Sodelovalno učenje, razredni učitelj, razvojne teorije, orientacija, 4. in 5. razred.
Objavljeno: 25.09.2014; Ogledov: 925; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (7,96 MB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici