1. Nabavni proces v podjetju Pošta Slovenije d. o. o.Urška Jerebic, 2024, diplomsko delo Opis: Nabava je proces, ki odločilno vpliva na razvoj podjetja. Zelo pomemben je kakovosten odnos med podjetjem in dobavitelji, predvsem takrat, ko poslovna partnerja skupaj rasteta ter se razvijata. V podjetju sami brez podpore ne bi morali spremljati razvoja na vseh področjih. Ravno ob tem se pokaže odnos z dobavitelji, ki s svojim znanjem izobražujejo zaposlene v podjetju o novostih na trgu. Nabava torej skrbi, da izdelki sledijo trendom in izpolnjevanju potreb kupcev.
Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo podrobno predstavili vlogo in cilje nabave v podjetju ter podrobno opisali korake nabavnega procesa. Prav tako smo predstavili, kako pomembno je, da nabavni oddelek sodeluje z ostalimi oddelki v podjetju. Opisali smo orodje TCO (Total Cost of Ownership of Component) in pojasnili, kako je pandemija COVID-19 vplivala na podjetja ter nabavo v Sloveniji.
V praktičnem delu smo predstavili podjetje Pošta Slovenije d. o. o., njene cilje, vizije in poslanstvo. V nadaljevanju je na podlagi podjetja Pošta Slovenije podrobno predstavljen nabavni proces, statistika izvedenih postopkov javnega naročanja omenjenega podjetja v letu 2023. Prav tako smo pisali tudi o tem, kako je rusko-ukrajinska vojna vplivala na poslovanje podjetja. Ključne besede: Nabava, nabavni proces, storitvene dejavnosti, Pošta Slovenije, organizacijska struktura podjetja, statistika. Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 147; Prenosov: 40 Celotno besedilo (3,18 MB) |
2. Nabavno poslovanje v podjetju ocean orchids d. o. o.Urška Berden, 2019, diplomsko delo Opis: Nabava v podjetju je tista, ki mu daje priložnost za odpiranje in širitev na trg. Posledično ima to zelo pomemben strateški vpliv na razvoj gospodarstva. Pomembno je, da vsako podjetje nabavlja zalogo materiala od najugodnejših dobaviteljev.
V teoretičnem delu diplomskega projekta je na podlagi različnih strokovnih virov natančneje opredeljen pojem nabava in vse kar je povezano z nabavo. Predstavljene so podrobnosti procesa nabave ter kako poteka nabava v sodelovanju z ostalimi poslovnimi funkcijami.
V praktičnem delu diplomskega projekta je predstavljeno nabavno poslovanje v podjetju Ocean Orchids d. o. o., ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo tropskih orhidej Phalaenopsis. Opisana je vizija in strategija podjetja, njegova organizacijska struktura ter trajnostne prakse. Ključne besede: nabava, nabavni marketing, reverzibilni marketing, organizacija nabavne funkcije, centralizirano nabavno poslovanje, decentralizirano nabavno poslovanje, proces nabavnega poslovanja, proces nabave, Ocean Orchids, vizija podjetja, strategija podjetja, organizacijska struktura, analiza nabavnega poslovanja, analiza nabave, raziskava nabave. Objavljeno v DKUM: 29.10.2019; Ogledov: 1681; Prenosov: 223 Celotno besedilo (1,50 MB) |
3. SPREMINJANJE ORGANIZACIJE V IZBRANEM PODJETJU IN VZROKI ZA NJIHOVO RASTLeon Rebrica, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomski projekt obsega analizo spreminjanja organizacije in vzrokov za rast podjetja na primeru izbranega podjetja Plastika Skaza d.o.o., ki ima sedež v Velenju. V podjetju se ukvarjajo z razvojem in izdelavo izdelkov iz plastičnih mas, naročniku pa zagotavljajo celostno izvajanje projekta. V podjetju razvijajo tudi izdelke, ki niso sestavljeni samo iz plastike, ampak tudi iz kovine, lesa in gume. Svoje izdelke ponujajo na različne trge, kot so pohištvena industrija, elektroindustrija, bela tehnika in avtomobilska industrija. Razvili so tudi dve lastni blagovni znamki, pod katerima tržijo svoje izdelke za končne kupce.
V teoretičnem delu diplomskega projekta smo opredelili pomen rasti in razvoja v hitro rastočem podjetju ter predstavili, kaj hitro rastoče podjetje (gazela) sploh je. Preučili smo načine za rast in razvoj podjetja ter kakšni so vzroki za to oziroma zakaj se podjetje odloči za rast in razvoj. Ker so z rastjo povezane tudi določene težave, ki pri tem nastanejo, smo predstavili tudi te. Prav tako smo pojasnili tudi, na kakšne načine se lahko hitro rastoče podjetje financira med rastjo. Nato smo se osredotočili na to, kako se med rastjo v podjetju spreminja organizacijska struktura, zakaj pride do spremembe organizacijske strukture in kaj so prednosti ter slabosti spreminjanja organizacije. Navedli smo še, kaj je reorganizacija podjetja in nazadnje opisali še ključne dejavnike, ki pomagajo podjetju pri rasti in razvoju.
V praktičnem delu diplomskega projekta smo predstavili izbrano podjetje Plastika Skaza d.o.o. in ugotovili, da gre za podjetje, ki je pomembno odvisno od izvoza, saj delež izvoza znaša več kot 97 %. Poglobili smo se v trenutno organizacijsko strukturo podjetja in proučili, kako se je organizacija v podjetju spreminjala od samega začetka. Ugotovili smo, da se je organizacijska struktura najbolj spremenila, ko je podjetje začelo hitro rasti in se razvijati, zato smo opredelili še rast in razvoj v podjetju ter naredili konkurenčno in tržno analizo podjetja. Poleg tega smo proučili tudi oblike financiranja podjetja skozi čas in ugotovili, da se podjetje v največji meri financira s pomočjo lastniškega kapitala. Na koncu smo navedli še dejavnike, ki so vplivali na uspeh rasti podjetja, in prišli do zaključka, da je na uspeh pomembno vplival razvoj lastnih blagovnih znamk. Ključne besede: rast in razvoj podjetja, hitro rastoče podjetje, financiranje rastočega posla, spreminjanje organizacije, organizacijska struktura, reorganizacija Objavljeno v DKUM: 16.11.2016; Ogledov: 2102; Prenosov: 241 Celotno besedilo (967,02 KB) |
4. |
5. UVAJANJE KORPORACIJSKEGA PODJETNIŠTVA V PODJETJE ŠTAJERLES TRADE D.O.O.Daša Korpar, 2013, diplomsko delo Opis: V delu diplomskega seminarja sem obravnavala pojem in pomen korporacijskega podjetništva za podjetje ter njegovo uvajanje na praktičnem primeru podjetja Štajerles trade d.o.o. Osnovna dejavnost družbe je prodaja in montaža stavbnega pohištva iz lesa in PVC-ja.
Korporacijsko podjetništvo opredelimo kot podjetništvo znotraj obstoječe organizacije. Pomeni način vedenja podjetij in poudarja uvajanje novosti na različnih področjih, npr. izdelki, storitve, tehnologije, strategije, organiziranosti itd.
Pri uvajanju korporacijskega podjetništva v podjetje Štajerles trade smo prišli do kar nekaj zaključkov. Tako smo ugotovili, da vizija podjetja v celoti podpira korporacijsko podjetništvo, saj povedo, da bodo najuspešnejše in cenovno najugodnejše podjetje, ki ponuja vse od estriha do strešnega okna na enem mestu. Poslanstvo podjetja Štajerles trade temelji na poslovanju organizacije in zadovoljstvu kupcev. Da bi ustrezalo po zgledu korporacijskega podjetništva, bi moralo v poslanstvo vključiti še preostale vidike kot so: odnos do zaposlenih, konkurenca in temeljne vrednote podjetja. V podjetju Štajerles trade so smotri in temeljnih cilji zelo dobro zastavljeni. Govorijo o obnašanju in delovanju podjetja, vključujejo udeležence v podjetju in izražajo namen podjetja, zato ustrezajo kriterijem korporacijskega podjetništva. Podjetje Štajerles trade ima poslovno-funkcijsko organizacijsko strukturo. Ker pa se podjetje razvija in beleži rast glede na prejšnja leta, bo s časoma moralo začeti razmišljati o naprednejši organizacijski strukturi, saj se bo z morebitnim povečanjem števila zaposlenih, spremenila tudi sama organizacijska struktura. Kultura podjetja Štajerles trade poudarja tri vrednote: sposobnost, odgovornost in poštenost. Podjetje dokaj dobro uvaja notranje podjetništvo v kulturo podjetja, saj izpolnjujejo vse vidike notranjepodjetniške kulture. Tudi zaposlenih v podjetju podpirajo korporacijsko podjetništvo, saj je odprta možnost napredovanja, izobraževanja, komunikacije in nagrajevanja. Uvajanje korporacijskega podjetništva vključuje tudi elemente, ki se prepletajo z zadovoljstvom zaposlenih. Podjetje zato redno izobražuje in usposablja svoje zaposlene in ima razvit tudi sistem nagrajevanja.
Če pogledamo podjetje Štajerles trade d.o.o. in koncept korporacijskega podjetništva v celoti, lahko trdimo, da podjetje uspešno razvija in upošteva večino kriterijev korporacijskega podjetništva. Menimo, da podjetja kot je Štajerles trade prav zaradi vpeljave korporacijskega podjetništva beležijo pozitivne učinke na poslovne rezultate. Korporacijsko podjetništvo je zato izjemnega pomena za razvoj posameznega podjetja oz. organizacije in hkrati tudi za razvoj regije oz. narodnega gospodarstva. Ključne besede: Korporacijsko podjetništvo, politika podjetja, kultura podjetja, organizacijska struktura, vodstvo podjetja in zaposleni. Objavljeno v DKUM: 21.11.2013; Ogledov: 2378; Prenosov: 241 Celotno besedilo (1,27 MB) |
6. VPLIV RASTI NA SPREMEMBO ORGANIZACIJSKE STRUKTURE V PODJETJU VILKOGRAD D.O.O.Andreja Kolar, 2012, diplomsko delo Opis: Podjetja se danes na trgu srečujejo z močno konkurenco. Za svoj obstoj se morajo neprestano boriti in soočati z izzivi, ki jih silijo v nenehno raziskovanje trgov, iskanje novih poslovnih možnosti in ustvarjanju dolgoročnih odnosov s poslovnimi partnerji.
Vsako podjetje se mora že od samega začetka poslovanja truditi za svoj obstoj in svoje poslovanje sproti prilagajati okolju, v katerem deluje. Vodja mora nenehno slediti ciljem podjetja ter v poslovne odločitve vključevati tudi zaposlene. Struktura podjetja ne sme temeljiti na zapletenosti ter dolgih in zapletenih analizah, pač pa se morajo zaposleni posluževati hitrih in učinkovitih realizacij odločitev.
Ker je trg zasičen z vedno več ponudniki podobnih izdelkov oziroma storitev, je pomembno poudariti, da je treba poslovne procese kakor tudi tehnologijo podjetja nenehno izboljševati in dopolnjevati ter vedeti, kaj je potrebno spremeniti oziroma izpopolniti, pa naj bo to organizacijska struktura, kultura podjetja ali njegova tehnologija. Pri tem je vedno pomembno upoštevati vplive okolja. Prav tako je potrebno natančno proučiti, v kateri fazi rasti se nahaja podjetje, ter posledično temu prilagoditi organizacijsko strukturo in nadaljnji razvoj. Rast je lahko kakovostna ali kolikostna. Kakršna koli oblika rasti zahteva novo zastavljeno vizijo, sredstva za financiranje in dolgoročni strateški razvojni program podjetja.
V podjetju Vilkograd, d. o. o., vedno znova sledijo novim smernicam izboljševanja svoje tehnologije in ponudbe storitev, prav tako pa si prizadevajo za vzpostavljanje dobrih in zanesljivih odnosov s poslovnimi partnerji. Svoje zaposlene nenehno izobražujejo in informirajo z novostmi, kakor tudi usmerjajo na področja nenehnega raziskovanja oziroma ustvarjanja novih idej, ki bi pomembno pripomogle k pozitivnim poslovnim odločitvam podjetja. Direktor se po svojih najboljših zmožnostih trudi biti najboljši organizator, analitik in načrtovalec poslovne strategije podjetja, zato nenehno izpopolnjuje strukturo podjetja in svoje odločitve gradi na dobro pripravljenih predhodnih finančnih analizah. Njegova največja težnja je in bo doseganje cilja po povečevanju prepoznavnosti, učinkovitosti, kvalitete in kakovosti storitev podjetja. Ključne besede: rast, vzroki za rast, razvojna obdobja podjetja, kazalniki rasti, problematika rasti, organizacija, organizacijska struktura, reorganizacija podjetja. Objavljeno v DKUM: 12.12.2012; Ogledov: 2006; Prenosov: 184 Celotno besedilo (1,37 MB) |
7. |
8. Intelektualni kapital : diplomsko deloMaša Danilović, 2007, diplomsko delo Ključne besede: intelektualni kapital, struktura, znanje, kapital, meritve, metode, management, upravljanje, podjetje, človeški kapital, delovna organizacija, organizacijske strukture, finančni kapital, organizacija, izobraževanje, informacije, podpora, uspešnost poslovanja, povezanost, organizacijska kultura, poslovanje podjetja Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 1676; Prenosov: 99 Celotno besedilo (419,13 KB) |
9. ORGANIZACIJSKA STRUKTURA PODJETJA XTanja Cebek, 2010, diplomsko delo Opis: Svet se sooča s hitrimi in kompleksnimi spremembami, kar neposredno vpliva na delovanje podjetij in njihovo organiziranost. Podjetja se soočajo z izzivi organizacijskega okolja, kot so: globalna konkurenca, organizacijska turbulenca, elektronsko poslovanje, ustrezno ravnanje z znanjem in informacijami, z raznolikostjo svojega okolja ter z etiko in družbeno odgovornostjo.
Okolje in potreba po razvoju podjetja narekujeta smer in spreminjanje organizacije podjetja. Obstoječa organizacijska rešitev ni vedno najbolj ustrezna. Podjetje, kjer sem zaposlena, je usmerilo svoje delo v doseganje čim večjega tržnega deleža in s tem v doseganje čim večje učinkovitosti. S tem namenom je prišlo do združitve dveh srednje velikih podjetij v eno močno in veliko podjetje. Z združitvijo se je pojavil problem združitve dveh v veliki meri različnih organizacijskih oblik. Obstajala je samo ena možnost — preoblikovati organizacijo podjetja in zastaviti nove, skupne cilje.
Pri uvajanju organizacijskih in tehnoloških sprememb mora sodelovati celotno podjetje. Bistveno je, da vodstvo s svojo namero seznani zaposlene, jih seznani s svojo vizijo in seznani zaposlene z nujnostjo sprememb. Rezultati procesov uvajanja organizacijskih sprememb so usmerjeni v zunanje okolje. Zato je potrebno pri uvajanju sprememb postaviti konkretne, merljive cilje ter pritegniti zaposlene k sodelovanju.
Dane so prvi rezultati združitve in spremembe organizacije podjetja že vidni in prinašajo v življenje in delo zaposlenih velike spremembe. Prav tako te spremembe vplivajo na okolje podjetja. Nekateri zastavljeni cilji so že doseženi, vendar je sprememba organizacije dolgotrajen proces. Glede na to, da se spremembe v okolju in na trgu dogajajo nenehno, se tudi v podjetju soočamo z vedno novimi spremembami, izzivi in zahtevami okolja.
Podjetje bo moralo za zagotavljanje odličnosti tudi v prihodnje slediti ključnim idejam razvoja: strateška usmerjenost, jasna vizija strateškega managementa, dobro oblikovana in okolju prilagojena organizacija podjetja in dobra organizacijska kultura. Stalno prednost družbe lahko dosegamo le s stalnimi spremembami, ki prinašajo podjetju novo kakovost. Ključne besede: Organizacija podjetja, organizacijska struktura, strateška usmerjenost, vizija podjetja, strategija podjetja, cilji podjetja, management, organizacijsko okolje, organizacijska odličnost, reorganizacija. Objavljeno v DKUM: 15.12.2010; Ogledov: 3910; Prenosov: 842 Celotno besedilo (271,98 KB) |
10. |