1. Nabavni proces v podjetju Pošta Slovenije d. o. o.Urška Jerebic, 2024, diplomsko delo Opis: Nabava je proces, ki odločilno vpliva na razvoj podjetja. Zelo pomemben je kakovosten odnos med podjetjem in dobavitelji, predvsem takrat, ko poslovna partnerja skupaj rasteta ter se razvijata. V podjetju sami brez podpore ne bi morali spremljati razvoja na vseh področjih. Ravno ob tem se pokaže odnos z dobavitelji, ki s svojim znanjem izobražujejo zaposlene v podjetju o novostih na trgu. Nabava torej skrbi, da izdelki sledijo trendom in izpolnjevanju potreb kupcev.
Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo podrobno predstavili vlogo in cilje nabave v podjetju ter podrobno opisali korake nabavnega procesa. Prav tako smo predstavili, kako pomembno je, da nabavni oddelek sodeluje z ostalimi oddelki v podjetju. Opisali smo orodje TCO (Total Cost of Ownership of Component) in pojasnili, kako je pandemija COVID-19 vplivala na podjetja ter nabavo v Sloveniji.
V praktičnem delu smo predstavili podjetje Pošta Slovenije d. o. o., njene cilje, vizije in poslanstvo. V nadaljevanju je na podlagi podjetja Pošta Slovenije podrobno predstavljen nabavni proces, statistika izvedenih postopkov javnega naročanja omenjenega podjetja v letu 2023. Prav tako smo pisali tudi o tem, kako je rusko-ukrajinska vojna vplivala na poslovanje podjetja. Ključne besede: Nabava, nabavni proces, storitvene dejavnosti, Pošta Slovenije, organizacijska struktura podjetja, statistika. Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 147; Prenosov: 61
Celotno besedilo (3,18 MB) |
2. |
3. Izboljšanje poslovnih procesov v podjetju Deportivo d.o.o.Manja Ančevski, 2023, diplomsko delo Opis: Procesi se odvijajo na vsakem koraku življenja. Čeprav jih v vsakdanjem življenju ne definiramo tako pogosto, je za organizacije bistvenega pomena, da te jasno opredelijo njihove poslovne procese. Z naraščajočo mednarodno konkurenco se organizacije danes spopadajo z izzivi za svoj obstoj. Z namenom preživetja v konkurenčnem mednarodnem okolju se veliko organizacij odloča za prenovo svojih poslovnih procesov, kar pa povzroči še druge organizacijske spremembe. V diplomskem delu smo najprej opredelili poslovne procese, management poslovnih procesov in organizacijsko strukturo podjetij, pri čemer smo podrobneje obravnavali funkcijsko in procesno organizacijsko strukturo. V nadaljevanju smo opredelili prenovo poslovnih procesov ter sistematizacijo delovnih mest. V aplikativnem delu smo opisali in analizirali poslovne procese, organizacijsko strukturo in delovna mesta v podjetju Deportivo, d. o. o. Prišli smo do spoznanja, da je treba poslovne procese izboljšati, saj so ti trenutno neoptimalni in zaradi njih prihaja do težav. V nadaljevanju smo podali ter analizirali predloge izboljšav za obravnavano podjetje ter ocenili učinke predlaganih sprememb. Ugotovili smo, da bi spremembe v organizacijski strukturi in izboljšanje poslovnih procesov pozitivno vplivali na delovanje in poslovanje podjetja. Prišli smo do spoznanja, da prenova poslovnih procesov ni enkraten projekt, vendar da je treba procese posodabljati in prenavljati skozi celoten življenjski cikel podjetja. Prenova poslovnih procesov velikokrat privede tudi do organizacijskih sprememb. Za lažji potek dela po prenovi imajo podjetja idealno priložnost, da posodobijo ali na novo napišejo sistematizacijo delovnih mest. Ključne besede: poslovni procesi, prenova, organizacijska struktura, sistematizacija delovnih mest. Objavljeno v DKUM: 09.10.2023; Ogledov: 393; Prenosov: 65
Celotno besedilo (1,91 MB) |
4. Delovanje športnih organizacijAljaž Kocet, 2022, magistrsko delo Opis: Šport že dolgo časa ne predstavlja samo enega izmed mnogih hobijev, ki si ga lahko posamezniki izberemo. Športne organizacije so se v zadnjih nekaj letih, morda celo desetletjih, razvile do tolikšne mere, da v današnjih časih skoraj ni več posameznika, ki ne bi prepoznal logotipa svetovno znanega športnega kluba ali pa vsaj nekaterih glavnih zvezdnikov teh klubov. Športno okolje že dalj časa tudi ni več odmaknjeno od poslovnega sveta, vedno večji postaja namreč tudi poslovni segment športnih organizacij, ki se vedno bolj zavedajo pomembnosti rasti in razvoja celotne organizacije. Dejstvo je tudi, da lahko, če gledamo skozi prizmo delovanja organizacij, v športnih organizacijah najdemo večino mehanizmov, pristopov in principov, ki jih najdemo tudi v klasičnih organizacijah.
Prav tako, kot lahko v klasičnih poslovnih organizacijah najdemo veliko različnih tipov managerjev, lahko te najdemo tudi v športnih organizacijah, kjer imajo managerji enako pomembno vlogo pri ustvarjanju rasti in razvoja celotne organizacije kot managerji v klasičnih poslovnih organizacijah. V povezavi z managerji je pomembno razmisliti tudi o načinih vodenja, ki se pojavljajo v organizacijah. Tudi tukaj športne organizacije niso izjema, saj je tudi v športnem okolju veliko odvisno od načina vodenja, ki ga managerji uporabljajo pri svojem delu.
Omenjena dejstva predstavljajo glavno tematiko tega magistrskega dela, saj se zavedamo, da so športne organizacije v poslovnem svetu še vedno na nek način na stranskem tiru oziroma se jim ne posveča prav veliko pozornosti. Čeprav se v zadnjih nekaj letih ta trend nekoliko spreminja, pa je šport vseeno še vedno v večini obravnavan zgolj kot hobi in ne toliko kot predmet posla. Tako lahko povzamemo, da se tudi športne organizacije vse bolj ravnajo po principih delovanja poslovnih organizacij, saj jim to prinaša tako športne kot poslovne rezultate.
V empirični raziskavi smo prišli do nekaterih pomembnih spoznanj. Jasno je na primer razvidna povezava med velikostjo nogometnega kluba in natančno ter celovito razdelano organizacijsko strukturo. V primerjavi s klasičnimi poslovnimi organizacijami smo lahko ugotovili tudi, da gre pri športnih organizacijah za manjše število opredeljenih področij. V analizi smo analizirali tudi prihodke v določenih uspešnih evropskih nogometnih klubih. Rezultati so jasno pokazali dejstvo, da imajo največje število osvojenih lovorik tisti nogometni klubi, ki v svojem poslovanju ustvarjajo tudi največ prihodkov. Ključne besede: organizacija, organizacijska struktura, struktura prihodkov, uspešnost organizacije, management, šport, športni management, športna organizacija, nogomet, nogometni klubi Objavljeno v DKUM: 07.10.2022; Ogledov: 619; Prenosov: 100
Celotno besedilo (2,62 MB) |
5. Določitev možnih izboljšav v procesih podjetja Optium d.o.o.Tadej Kancler, 2021, diplomsko delo/naloga Opis: Diplomsko delo je osnovano na podlagi večletnih analiz in opazovanj procesov
podjetja. V začetnem poglavju so predstavljene osnove teorije na podlagi vrst
organizacijskih struktur, med katere štejemo enostavno, funkcijsko, divizijsko,
projektno, matrično in procesno. Pod teoretične osnove, ki se nanašajo na diplomsko
delo, spada tudi organizacija skladiščnega poslovanja, s poudarkom na skladiščnih virih
in temeljnih skladiščnih procesih. V zadnjem podpoglavju teoretičnih osnov govorimo o
procesnih diagramih, pod katere spadajo špageti diagram, blok diagram in diagram
poteka. V poglavju obstoječega stanja je predstavljenih vseh pet oddelkov podjetja
Optics Trade. V nadaljevanju pa je predstavljeno tudi obstoječe stanje skladišča in
fizične poslovalnice. V zaključku naloge smo izdelali kritično analizo na podlagi
procesne karte, z uporabo ASME simbolov, in sicer za vsak posamezni oddelek,
skladišče in fizično poslovalnico. Iz poglavja kritične analize smo lahko ugotovili številne
vzroke za nastanek problematike, ki primarno vodi v izgubo časa. V zadnjem poglavju
smo navedli predloge za izboljšave ali odpravo razpršenosti komunikacije in
posodobitve sistema izdajanja računov. Ključne besede: Skladiščenje, izboljšava, proces, diagram poteka, ASME simboli, organizacijska struktura. Objavljeno v DKUM: 03.03.2022; Ogledov: 860; Prenosov: 133
Celotno besedilo (1,84 MB) |
6. Management prodaje in upravljanje odnosov z odjemalci v podjetju vitaminka a. d.Marija Gjurchinova, 2021, diplomsko delo Opis: Ena izmed najosnovnejših in najpomembnejših stvari za preživetje podjetja je seveda prodaja. Vsako podjetje, organizacija si prizadeva doseči zadovoljstvo strank in doseči svoje cilje, vključno z dolgoročno prisotnostjo na trgu. Seveda to vključuje odnos zaposlenih ali prodajalcev do kupcev. Povečano število kupcev je dokaz kakovosti in zelo analizirane prodaje. Odnos in kakovost odnosov med podjetjem in strankami je mogoče določiti ali ovrednotiti po zaslugi enega najbolj poznanih konceptov upravljanja odnosov s strankami ali s CRM.
Razumevanje strank, spoznavanje njihovih potreb ali iskanje rešitev za njihove potrebe so ena glavnih nalog v podjetju. Današnji tehnološki razvoj zelo pomaga pri razvoju kognitivnih informacij o strankah in pri napovedovanju nadaljnjih odločitev. Razvit medij, internet, pomaga hitro vzpostaviti stik in komuniciranje med prodajalci in kupci. Zbiranje pravih informacij vodi do uspešnega sodelovanja. Ključne besede: CRM, Prodajni lijak, Organizacijska struktura, Življenjska vrednost odjemalca Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 870; Prenosov: 68
Celotno besedilo (903,81 KB) |
7. Organizacijske strukture v bančništvuBlaž Roškarič, 2021, diplomsko delo Opis: Organizacijska struktura je pomemben del vsakega podjetja, banke in katerekoli organizacije nasploh. Oblikovana je zato, da jasno prikazuje, kateri so deli podjetja, banke oz. organizacije ter kako so ti deli med seboj povezani. Podjetja, banke in organizacije svojo organizacijsko strukturo redno objavljajo in posodobljajo v svojih letnih poročilih ter objavijo na spletnih straneh. Podjetja in organizacije uporabljajo tri vrste organizacijskih struktur, in sicer navpična (enostavna, poslovno-funkcijska in decentralizirana ali poslovno-enotna), vodoravna (produktno-matrična in projektno-matrična) in vodoravna ali procesna organizacijska struktura. Na njihovo oblikovanje vplivajo notranji in zunanji dejavniki. Organizacijske strukture v bančništvu so deležne sprememb in drugačnih oblik, kot pri ostalih vrstah organizacij. V bančništvu poznamo tri vrste organizacijskih struktur, to so poslovno-enotna, funkcionalna in divizijska organizacijska struktura. Digitalizacija in COVID-19 sta ena izmed najbolj vplivnih dejavnikov, ki pomembno vplivata na organizacijsko strukturo, delovanje, organiziranje in poslovanje bank, tudi v slovenskih poslovnih bankah. Štiri največje slovenske poslovne banke, Nova KBM d.d., NLB d.d., SKB d.d. in UniCredit Banka Slovenija d.d. imajo hierarhično poslovno-enotno organizacijsko strukturo na podlagi vrste komitenta. Omenjene slovenske poslovne banke so bile primerjane tudi na podlagi naslednjih primerjalnih kriterijev: število nivojev managementa banke, število oddelkov znotraj posameznega nivoja, število divizij, prevladujoči tip organizacijske strukture, obstoj oddelka za etičnost in družbeno odgovornost, pozicioniranost upravljanja s tveganji znotraj organizacijske strukture ter število podružnic. Podatki o teh primerjalnih kriterijih so bili pridobljeni iz letnih poročil omenjenih bank. Glavne ugotovitve so, da so štiri največje slovenske poslovne banke med seboj primerljive oz. da imajo enake lastnosti glede števila nivojev managementa banke, prevladujočega tipa organizacijske strukture, obstoju oddelka za etičnost in družbeno odgovornost ter pozicioniranosti upravljanja s tveganji znotraj organizacijske strukture, medtem ko se v številu divizij in številu podružnic med seboj razlikujejo. Podatkov o tem, koliko oddelkov znotraj posameznega nivoja imajo Nova KBM d.d., NLB d.d., SKB d.d. in UniCredit Banka Slovenija d.d., nimajo razkritih, ker so del internega akta in posledično poslovna skrivnost. Ključne besede: organizacijska struktura, banka, tipi bančnih organizacijskih struktur, slovenske poslovne banke, organizacijska struktura slovenskih poslovnih bank Objavljeno v DKUM: 14.10.2021; Ogledov: 1396; Prenosov: 247
Celotno besedilo (1,53 MB) |
8. VIDIKI ORGANIZACIJE DELA V RAČUNOVODSKIH SERVISIH V SLOVENIJI IN AVSTRIJIVesna Verdnik, 2019, magistrsko delo Opis: Računovodski servisi vodimo računovodstvo in izdelujemo davčne napovedi za večje število poslovnih partnerjev. Pri svojem delu se srečujemo s povečanim obsegom dela v prvem trimesečju leta, saj moramo do 31. 3. tekočega leta izdelati letne davčne napovedi za preteklo leto za vsa podjetja, za katera vodimo računovodstvo, in poleg navedenega dela opraviti še vse tekoče delo.
Posledično smo zaradi tega zaposleni v računovodstvu pod velikim pritiskom in doživljamo povečan stres na delovnem mestu. V tem obdobju je prisotno veliko kampanjskega dela in povečana obremenitev zaposlenih. Zaposleni v računovodstvu moramo vedno prilagajati izrabo letnega dopusta datumom, ki nas vežejo k oddaji mesečnih in letnih davčnih napovedi. V večini računovodskih servisov si izrabe letnega dopusta v prvem trimesečju leta zaposleni ne morejo privoščiti.
Nekateri računovodski servisi vodijo računovodstvo tudi za samostojne podjetnike, ki imajo podjetja v Avstriji. Roki za izdelavo letnih davčnih napovedi v Sloveniji se razlikujejo od rokov, ki jih imajo za izdelavo letnih davčnih napovedi določene v Avstriji. Roki za izdelavo letnih davčnih napovedi v Avstriji so veliko daljši kot v Sloveniji. Zato se samostojni podjetniki, ki imajo podjetja v obeh državah, srečujejo z dodatnimi stroški vodenja računovodskih evidenc, saj v nekaterih primerih avstrijski računovodski servisi ne izdelajo pravočasno letnih davčnih napovedi, ki jih morajo slovenski računovodski servisi vključiti v davčne napovedi v Sloveniji.
Ob tem spoznanju smo se odločili, da bomo s pomočjo raziskave raziskali in vam predstavili, kakšna je organizacijska struktura računovodskih servisov Slovenije in Avstrije, kako imajo organizirano delo, kaj omogočajo zaposlenim, kaj pomenijo za računovodske servise različni roki izdelave letnih davčnih napovedi in kaj bi bilo po našem mnenju in mnenju anketiranih računovodskih servisov najboljše spremeniti glede organizacije dela v slovenskih računovodskih servisih na področju zaposlenih.
V raziskovalni nalogi smo ugotovili, da so organizacija dela in razporeditev dela ter roki do državnih institucij, ki jih imajo računovodski servisi v Avstriji, veliko prijaznejši do zaposlenih kot v Sloveniji. Ključne besede: računovodski servis, organizacijska struktura, organizacija dela, roki davčnih napovedi, letni dopust. Objavljeno v DKUM: 22.01.2020; Ogledov: 1497; Prenosov: 282
Celotno besedilo (2,14 MB) |
9. Nabavno poslovanje v podjetju ocean orchids d. o. o.Urška Berden, 2019, diplomsko delo Opis: Nabava v podjetju je tista, ki mu daje priložnost za odpiranje in širitev na trg. Posledično ima to zelo pomemben strateški vpliv na razvoj gospodarstva. Pomembno je, da vsako podjetje nabavlja zalogo materiala od najugodnejših dobaviteljev.
V teoretičnem delu diplomskega projekta je na podlagi različnih strokovnih virov natančneje opredeljen pojem nabava in vse kar je povezano z nabavo. Predstavljene so podrobnosti procesa nabave ter kako poteka nabava v sodelovanju z ostalimi poslovnimi funkcijami.
V praktičnem delu diplomskega projekta je predstavljeno nabavno poslovanje v podjetju Ocean Orchids d. o. o., ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo tropskih orhidej Phalaenopsis. Opisana je vizija in strategija podjetja, njegova organizacijska struktura ter trajnostne prakse. Ključne besede: nabava, nabavni marketing, reverzibilni marketing, organizacija nabavne funkcije, centralizirano nabavno poslovanje, decentralizirano nabavno poslovanje, proces nabavnega poslovanja, proces nabave, Ocean Orchids, vizija podjetja, strategija podjetja, organizacijska struktura, analiza nabavnega poslovanja, analiza nabave, raziskava nabave. Objavljeno v DKUM: 29.10.2019; Ogledov: 1681; Prenosov: 225
Celotno besedilo (1,50 MB) |
10. Organizacijska struktura na primeru podjetja COMTRADE D.O.O.Tjaša Leš, 2018, diplomsko delo Opis: V diplomskem projektu predstavimo kaj je organizacija, cilji organizacije, ter kakšne vrste organizacij poznamo. Nato podrobneje predstavimo organizacijsko strukturo in organizacijsko shemo in spoznamo vrste organizacijskih struktur. Kasneje predstavimo lastnosti organizacijske strukture, ter njene dejavnike. Predstavimo podjetje COMTRADE D.O.O., kjer spoznamo nekatere njegove dejavnike v organizacijski strukturi. Ključne besede: organizacija, organizacijska struktura, poslovanje, cilji, podjetje Objavljeno v DKUM: 04.03.2019; Ogledov: 1757; Prenosov: 224
Celotno besedilo (930,32 KB) |