| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1480
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Stili vodenja mlajših generacij
Eva Tihole, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema tako teoretični kakor tudi praktični del. Teoretičen del diplomskega dela obsega teorijo na temo vodenja in generacij. Vodenje je sposobnost spodbujanja, vplivanja in usmerjanja ljudi k doseganju želenih ciljev. Uspešnost vodenja je odvisna od osebnostnih značilnosti vodij, zato smo le-te opisali in s tem opredelili značilnosti, ki bi jih moral imeti dober vodja za uspešno vodenje organizacije. K večji uspešnosti in razumevanju zaposlenih pripomore tudi izbrani stil vodenja. Stile vodenja smo opredelili skozi prizmo vedenjskih in situacijskih teorij vodenja ter spoznali temeljne vodstvene sposobnosti. Vodenje ima v današnjem času velik pomen, saj je zaščita in ustrezno vodenje zaposlenih pomemben dejavnik k uspešnosti podjetja. Kako bo vodja ravnal s svojimi zaposlenimi, veliko pove o njegovi osebnosti in ugledu podjetja. Raziskovalci so preučevali veliko stilov vodenja, ki so lahko specifični tudi za vsakega posameznika. S pomočjo teorij vodenja smo poudarili tiste, kjer so vodje usmerjene k nalogam/delu ali k zaposlenim. Vse skupaj smo povezali z opredelitvijo generacij, ki nam veliko povedo o načinu življenjskega sloga in pogledu na življenjske in sprejete odločitve. Vsaka generacija ima svoje pozitivne in negativne vrline in tako bomo spoznali, kako bodo mogoče oni nekoč vodili zaposlene. Od vseh generacij, ki so se razvile do danes in smo jih v nadaljevanju tudi spoznali – veterani, »baby boom«, generacija X, Y in Z , smo se v nalogi osredotočili na generaciji Y/milenijci in Z. V praktičnem delu smo s pomočjo izvedenega anketnega vprašalnika, raziskali kakšen stil vodenja bo značilen za mlajše generacije oz. ali bo njihov stil vodenja usmerjen na zaposlene ali naloge. S pomočjo raziskave smo ugotovili, da se v določenih trditvah pojavljajo generacijske razlike, največja se je pojavila pri trditvi ali bi pokvaril/a prijetno in udobno razpoloženje skupine, na drugem mestu največjih razlik je trditev, kjer bi sodelavcem podelil/a nagrado za uspešnost in na tretjem mestu trditev, kjer bi bile moje ideje vedno v korist sodelavcem. Trditve, ki so si bile med seboj najbolj podobne so, da se o spremembah v podjetju obvešča vnaprej, da bi naredil/a urnik dela, da bi bilo sodelavcem lažje in tako delo pravočasno opravljeno ter da bi sodelavcem obrazložil/a, kakšen položaj in vlogo imajo v podjetju. Na koncu se je izkazalo, da bodo bodoče generacije v večji meri usmerjene na zaposlene.
Ključne besede: vodenje, vodja, organizacija, stili vodenja, generacije, podjetje, vedenjske teorije vodenja
Objavljeno: 15.10.2021; Ogledov: 12; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

2.
Reorganizacija proizvodnje v podjetju NIEROS d.o.o.
Timotej Laure, 2021, diplomsko delo

Opis: V sklopu diplomskega dela sem skupaj s podjetjem NIEROS Metal d.o.o. obravnaval problem reorganizacije dela njihove proizvodnje. V prvem delu diplomske naloge sem se osredotočil predvsem na teoretične osnove, ki sem jih spoznaval tekom dosedanjega študija, v nadaljevanju pa sem pridobljeno znanje uporabil za reševanje realnega problema. Naloga temelji na premestitvi in obnovi zastarelega dela proizvodnje, ki je podjetju predstavljal nepotrebne dodatne stroške, neizkoriščen prostor ter daljše pretočne čase proizvodov. Svoje ideje in rešitve sem prikazal s tlorisnimi in 3D načrti, za skladišča pa sem predstavil tudi dva sistema za bolj organizirano in sistematično vodenje zalog.
Ključne besede: organizacija proizvodnje, planiranje proizvodnje, načrtovanje proizvodnje, layout proizvodnje, skladiščenje materiala, obvladovanje zalog
Objavljeno: 13.10.2021; Ogledov: 51; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

3.
Analiza in optimizacija pretočnih časov delovnih nalogov v podjetju var d.o.o.
Nika Uzelac, 2021, magistrsko delo

Opis: Vsa proizvodna podjetja si želijo čim hitrejše realizacije naročil in pravočasnega izpolnjevanja dobavnih rokov kupcem. Iz navedenih razlogov je v proizvodnji nujno potrebno minimizirati pretočne čase delovnih nalogov, ki jih lahko razumemo kot čas med lansiranjem delovnega naloga in prispetjem gotovih izdelkov v skladišče (ta čas pa je sestavljen iz časov posameznih delovnih operacij in prehodnih časov oz. časov ''ležanja''). V družbi VAR d.o.o. izdelujejo številne visokokakovostne izdelke za avtomobilsko industrijo in želijo, da so le-ti pri kupcih v najkrajšem možnem času. Zaradi proizvodnje teh izdelkov v obsežnih serijah pa je nujno potrebna temeljita organizacija in optimizacija proizvodnje. Magistrsko delo obsega posnetek trenutnega stanja na področju vodenja proizvodnje za določene izdelke, ki so produkt znanja podjetja VAR d.o.o., beleženje strukture pretočnih časov, njihovo analizo, na koncu pa tudi predloge izboljšav z ekonomsko oceno.
Ključne besede: analiza, optimizacija, delovni nalogi, pretočni časi, organizacija proizvodnje
Objavljeno: 27.09.2021; Ogledov: 78; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

4.
Možnosti vzpostavljanja krizne komunikacije organizacij na socialnih medijih v logistiki
Tadej Gračner, 2021, magistrsko delo/naloga

Opis: Dandanes podjetja poslujejo v okolju, ki predstavlja mnoge nepredvidljive situacije, katere lahko ogrozijo vsakodnevno poslovanje podjetij. K nepredvidljivim situacijam pa lahko zadnja leta štejemo tudi razna dogajanja na družbenih omrežjih, kjer ospredje predstavljajo uporabniki družbenih medijev. Zaradi omogočene svobode govora, hitre možnosti interakcije med uporabniki ter omogočenega hitrega širjenja informacij med uporabniki, družbeni mediji predstavljajo možnost hitrega sporočanja kriznih sporočil, vzpostavitev dvosmerne komunikacije med podjetjem in uporabniki ter dodaten dejavnik, ki pospeši ali podaljša trajanje krize. Krize so neizogiben del poslovanja vsakega podjetja v današnjem času. Zato so podjetja primorana predvidevati krize, se pripraviti na morebiten nastanek ali, če je možno, se jim izogniti. Kljub nevarnostim, ki jih povzroči kriza, krizni časi ponujajo tudi številne priložnosti dokazovanja strokovnosti. Tako teoretični del predstavlja ključne sestavne dele kriz, krizne komunikacije ter družbenih omrežij. V praktičnem delu so predstavljene ključne ugotovitve izbranih vzorcev člankov. Ugotovili smo, da družbeni mediji omogočajo podjetjem cenovno ugodne objave ključnih kriznih informacij, ki hitro potujejo do ciljnih skupin uporabnikov pri obveščanju o potencialnih nevarnostih. Omenjeno pa prinese hitre pozitivne rezultate v primeru uporabe ustrezne vrste družbenih medijev kot posamična izbira ali kot kombinacija različnih vrst družbenih medijev.
Ključne besede: kriza, krizna komunikacija, družbeni mediji, logistika, organizacija – podjetje
Objavljeno: 24.09.2021; Ogledov: 37; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

5.
Vpliv bolezni covid-19 na organizacijo dela v domovih za starejše občane
Adis Burzić, 2021, magistrsko delo

Opis: Pandemija je močno prizadela zdravstvene sisteme po celemu svetu, med najbolj ogroženimi pa so bili domovi za starejše občane. Ti so se v času epidemije srečevali z različnimi izzivi – pomanjkanje zaščitne opreme, sredstev za razkuževanje in hitrih testov so samo nekateri od problemov, ki so se pojavljali. Cilji in namen naloge so bili predstaviti vpliv pandemije covida-19 na organizacijo dela v domovih za starejše občane v Sloveniji. Želeli smo ugotoviti, kakšne načrte so imeli domovi za spopadanje z epidemijo ter kaj se je pri teh načrtih izkazalo za dobro in kaj slabo. V raziskavo so bili vključeni zaposleni v domovih za starejše občane v času epidemije. Na podlagi analize rezultatov smo ugotovili, da so glavni problemi, s katerimi so se srečevali v domovih po Sloveniji, pomanjkanje kadra, nepravočasna izobraževanja zaposlenih o ukrepih za preprečevanje širjenja virusa ter pomanjkanje strokovne pomoči (delavnice, izobraževanja, sproščanja) za zaposlene na temo premagovanja stresa in spopadanja z novonastalo situacijo. V prihodnosti bi bil poudarek predvsem na ustreznem in pravočasnem izobraževanju zaposlenih.Obvezno bi bilo teoretično in praktično usposabljanje na temo preventivno-zaščitnih ukrepov, ki bi se ponavljalo na vsakih nekaj mesecev ter bi bilo obvezno za vse nove zaposlene v domovih za starejše občane. Poleg tega bi dodali še dodatna izobraževanja oz. delavnice na temo premagovanja stresa, ki bi zaposlenim pomagali pri spopadanju s stresom v takih situacijah. Na ta način bi lahko zmanjšali tudi izgorelost zaposlenih.
Ključne besede: bolezen covid-19, organizacija dela, domovi za starejše občane, izobraževanje
Objavljeno: 23.09.2021; Ogledov: 56; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (603,07 KB)

6.
Analiza možnosti vpeljave modela poslovne odličnosti v organizacijo
Nik Bizjak, 2021, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu sta predstavljena pojem in pomen kakovosti za organizacijo. V okviru diplomskega dela so prikazani načini in orodja za izboljševanje kakovosti in sistematično vpeljavo stalnih izboljšav. Posebej je predstavljen sodoben pristop za izvedbo samoocene kakovosti in odličnosti v organizaciji, to je model EFQM, ki je akronim za European Foundation for Quality Management (EFQM, 2019). Struktura modela je zasnovana tako, da omogoča celosten pogled na organizacijo, in sicer od vizije in strategije do rezultatov. V nadaljevanju je predstavljeno orodje RADAR, ki omogoča enostavno in učinkovito ocenjevanje celotne organizacije. Na osnovi teoretičnih spoznanj so podane smernice in izdelan priročnik za vpeljavo modela v podjetje. V zaključnem delu diplomsko delo sestoji iz interpretacije ugotovitev in sklepnih spoznanj.
Ključne besede: organizacija, poslovna odličnost, model EFQM, orodje RADAR, bolnišnica
Objavljeno: 21.09.2021; Ogledov: 45; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

7.
Razvoj aplikacije za organizacijo športnih aktivnosti za Android
Sandra Rozman, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo razvili beta verzijo Android mobilne aplikacije za organizacijo športnih aktivnosti, ki temelji na spletni strani. Aplikacija je namenjena trenerjem oziroma organizatorjem športnih aktivnosti, ki uporabljajo mobilno napravo z Android operacijskim sistemom. Uporablja se za SMS obveščanje o dogodku in prejemanje povratnih informacij o prisotnosti udeležencev. Trenerju omogoča hitro kreiranje dogodka in pošiljanje sporočil udeležencem ter enostaven pregled nad prisotnostjo in odgovori udeležencev. Tako se lahko bolje pripravi na trening in ima, manj dela s pripravo poročil za klub. Za razvoj Android mobilne aplikacije je bilo potrebno izbrati ustrezna orodja. Pri tem smo si pomagali z zgledi v praksi. Izbrali smo razvojno orodje Android Studio, s katerim smo spletno stran preoblikovali mobilnim napravam prijazno. Lepši prikaz nam je omogočil vmesnik WebWiev, ki je sistemska komponenta za Android operacijski sistem. Funkcionalno in oblikovno zasnovo aplikacije smo izdelali na podlagi naročnikovih želja. Spletna stran testno gostuje na lokalnem strežniku, ki kot strojno opremo uporablja mini računalnik Raspberry Pi 3. Za dostop do nje smo testnemu uporabniku za testiranje aplikacije predložili naslov strežnika s katerim smo ga preusmerili na domenski IP, kjer je naša spletna stran. Ob koncu testnega obdobja smo opravili intervju s trenerjem, ki je potencialni uporabnik. Predstavil nam je izkušnje in podal predloge za izboljšave. Predlagane izboljšave bomo v bližnji prihodnosti poskušali vključiti v trenutno različico aplikacije ter jo ponuditi tudi drugim potencialnim uporabnikom. Seveda bo pred tem potrebno dobro raziskati trg.
Ključne besede: Android operacijski sistem, mobilna aplikacija, organizacija športnih aktivnosti, Android Studio
Objavljeno: 21.09.2021; Ogledov: 41; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (4,85 MB)

8.
ORGANIZACIJA GRADBIŠČA IN TEHNOLOŠKI PROCESI GRADNJE BENCINSKEGA SERVISA V CELJU
Jan Škrablin, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi so predstavljeni organizacija gradbišča ter tehnološki procesi rekonstrukcije in novogradnje obstoječega bencinskega servisa Celje. Prvi del naloge prikazuje splošne podatke o projektu, predvideni investiciji, prav tako pa tudi opiše obstoječe stanje in nakazuje na predvideno novo stanje objekta. V nadaljevanju sledi proučevanje pogojev za gradnjo objekta, in sicer se posveča proučevanju projektne dokumentacije, gradbene pogodbe, lokacijskih zmožnosti, klimatskih razmer in razpoložljivosti internih virov podjetja. Jedro diplomskega dela predstavlja organizacija gradbišča, ki obsega dimenzioniranje vseh začasnih prostorov, deponij gradbenega materiala in opreme, priključitev na komunalno oskrbo in opise notranjih ter zunanjih transportov. Zadnji del naloge opisuje procese rekonstrukcije in novogradnje objekta, kjer so natančno opisani vsi postopki gradnje, ki jih izvedemo, da zagotovimo optimalno opravljeno delo. V zaključku je prikazan načrt organizacije gradbišča.
Ključne besede: gradbeništvo, gradbena dela, organizacija gradbišča, dokumentacija, tehnološki procesi gradnje
Objavljeno: 15.09.2021; Ogledov: 110; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (5,22 MB)

9.
Tehnološki elaborat za objekt Rekonstrukcija regionalne ceste Dole - Ponikva i. faza
Zala Esih, 2021, diplomsko delo

Opis: V operativnem gradbeništvu predstavlja ključni del gradnje Tehnološki elaborat, na katerega se izvajalec opira tekom celotne gradnje. Na gradbišču ga potrebujemo kot iztočnico za vsako delo, ki se bo izvedlo. V tem diplomskem delu smo se osredotočili na praktični primer izvedbe tehološkega elaborata za izvedbo Rekonstrukcije regionalne ceste z R3-687/7207 Dole – Ponikva – Loče od km 4,100 do km 4,760, I. faza. V diplomskem delu smo želeli prikazati obstoječe stanje, predvidena dela na objektu, posamezne vrste del, projektne rešitve, način in kvaliteto izvedbe, organizacijo gradbišča, predvidene vgrajene materiale, mehanizacijo in opremo za izvedbo del. Izvajalec se z dobro in pravilno opisanimi postopki v tehnološkem elaboratu lahko izogne nepredvidenim situacijam, morebitnemu nepravilnemu izvajanju del tekom gradnje objekta in nepotrebnim dodatnim stroškom.
Ključne besede: tehnološki elaborat, rekonstrukcija ceste, organizacija gradbišča, izvedba gradbenih del, operativno gradbeništvo.
Objavljeno: 07.09.2021; Ogledov: 67; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (2,90 MB)

10.
Uvedba koncepta inteligentne organizacije z uporabo rešitev SAP
Nejc Trpin, 2021, magistrsko delo

Opis: Tehnologija se nenehno razvija in kot odraz na to se v poslovnem svetu pojavljajo različni koncepti, s pomočjo katerih lahko organizacije implementirajo najsodobnejše tehnologije kot so internet stvari, strojno učenje, napredna analitika in umetna inteligenca v svoje poslovanje. V zadnjih letih se vedno bolj govori o konceptu inteligentnih organizacij (angl. Intelligent enterprise), katere s pomočjo implementacije naprednih inteligentnih tehnologij v različnih industrijah uvajajo inovacije na raznih področji poslovanja ter s tem postavljajo mejnike tehnološkega napredka in strateškega razvoja za podjetja po vsem svetu. Ker številna podjetja, želijo doseči to inteligentno komponento poslovanja s pomočjo uvedbe koncepta inteligentne organizacije, so različni ponudniki programskih rešitev na trgu predstavili okvirje informacijske infrastrukture, nove programske rešitve in aplikacije, ki omogočajo integracijo najsodobnejših tehnologij v poslovanje. Eno takšnih podjetji je podjetje SAP, katero je na trg predstavilo svoj komplet rešitev za SAP inteligentno organizacijo. V prvem delu magistrske nalogo smo se posvetili pojmu inteligentne organizacije, ga pojasnili, opredelili smo katere pogoje morajo podjetja izpolnjevati, da jih lahko tretiramo kot inteligentne organizacije inteligentne organizacije in predstavili pogoje za opredelitev podjetja kot SAP inteligentne organizacije ter opredelili osnovno sestavo SAP inteligentnih organizacij. Raziskali smo napredne tehnologije inteligentnih organizacij ter preučili pojem rešitev ERP, saj rešitve ERP predstavljajo digitalno jedro inteligentnih organizacij. V nadaljevanju smo raziskovali različne metodologije, strategije in kritične dejavnike katere je potrebno upoštevati pri uvedbi koncepta inteligentne organizacije v podjetje. Sledila je podrobnejša analiza SAP S/4 HANA rešitve in drugih tehnologij, ki pogosto igrajo pomembno vlogo pri uvedbi koncepta inteligentne organizacij ter predstavljajo njihove ključne komponente digitalnega okvirja ter informacijske podpore. Drugi del magistrske naloge smo posvetili analizi treh študijskih primerov podjetij različnih panog, ki so v svoje poslovanje v določeni meri že uvedle koncept inteligentne organizacije s pomočjo rešitev podjetja SAP. Ob tem smo poskušali ugotoviti uspešnost implementacij koncepta v podjetja glede na njihove predhodno zastavljene cilje, preučili smo tudi katere rešitve so v posamezna podjetja bile implementirane, ter analizirali splošno stanje po uvedbi koncepta v podjetje. Ta del raziskave je predstavljal praktično osnovo, za potrditev ugotovitev iz teoretičnega dela.
Ključne besede: Inteligentna organizacija, SAP, umetna inteligenca, ERP solutions, SAP S/4 HANA
Objavljeno: 01.09.2021; Ogledov: 95; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

Iskanje izvedeno v 0.57 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici