1. Organizacija tekomovanja v računalniških igrahRok Mlakar, 2023, diplomsko delo Opis: Z modernizacijo in razvojem različnih tehnologij so v 21. stoletju vse bolj v ospredje prihajale računalniške igre, ki so se v času razvijale in na svojem področju dosegle vrh. Tako se je praktično iz nič razvila nova športna panoga, profesionalno igranje tovrstnih iger. Tako v svetu kot pri nas je bilo izvedenih že kar nekaj tovrstnih tekmovanj, ki pa jih je bilo zaradi različnih dejavnikov težje izpeljati do popolnosti. Zato smo se odločili zasnovati in predstaviti primer popolnoma organiziranega tekmovanja v igranju videoiger v Sloveniji. V diplomskem delu je izveden pregled področja in zgodovine video iger ter računalniških tekmovanj. Analiziran je potek izvedbe iger ter identificirani morebitni nastali problemi. Za boljše organiziranje smo analizirali primere znanih tekmovanj v igranju videoiger v Sloveniji in po svetu ter ocenili njihove prednosti in slabosti. Ko smo pridobili zadovoljivo količino ustreznih informacij s strani aktivnih igralcev, smo pripravili načrt organizacije in izvedbe tekmovanja. S pomočjo programa figma smo oblikovali spletno stran, preko katere se udeleženci lahko prijavijo na tekmovanje ter pridobijo potrebne informacije. Pri pisanju diplomske naloge smo se tako osredotočili predvsem na pogoste probleme ter s pomočjo uporabljene literature in pridobljenih odgovorov intervjuja s fokusno skupino opredelili postopek organizacije popolnega računalniškega tekmovanja. Ključne besede: videoigre, igranje, tekmovanja, organizacija Objavljeno v DKUM: 24.11.2023; Ogledov: 91; Prenosov: 3
Celotno besedilo (885,29 KB) |
2. Upravljanje in reševanje konfliktov v podjetjuLuka Božić, 2023, diplomsko delo Opis: Zaposleni so danes temeljni element uspeha v vsakem poslu. Njihovo zadovoljstvo ali nezadovoljstvo je ključni dejavnik, ki vpliva na delovno uspešnost, rezultate dela in vzdušje, ki vlada v organizaciji. Vodstvo se zaveda, da je v konkurenčnem okolju zelo pomembna skrb za zaposlene, njihove medsebojne odnose in odnose z vodji. V primeru da so ti odnosi slabi, je raziskava pokazala, da bo njihova motivacija nizka, skupaj z delovno uspešnostjo. Po drugi strani pa koliko so zaposleni pri delu zadovoljni, motivirani in zavzeti, toliko so boljši tudi njihovi rezultati. Medčloveški odnosi so včasih vir stresa,
napetosti in na koncu vodijo v konflikte. Konflikte je mogoče "preprečiti ali ozdraviti". V teoretičnem delu obravnavamo temeljne pojme in raziskave v zvezi s konflikti, njihovimi vzroki, stopnjami in načini reševanja, s posebnim poudarkom na preventivi. V nadaljevanju sledi empirični del raziskave, v katerem ugotavljamo trenutno stanje anketirancev in njihovo mnenje glede odločitve o povečanju delovne intenzivnosti v podjetju X. Postavljene in preverjane so tri hipoteze, katerih cilj je ugotoviti kako skrajšan
delovni čas, za enak obseg dela, vpliva na verjetnost pojava konfliktov, kot tudi občutka jeze, nezadovoljstva in nesoglasja. Na podlagi podatkov, ki so bili pridobljeni z raziskavo, je opravljena analiza in oblikovana rešitev za ta zapleteni problem. Za odstranitev stopnjevanja konfliktov, je v delu podano tudi več predlogov za dobro počutje zaposlenih v celotni organizaciji. Na ta način pride do izboljšanja poslovanja in gradnje zdravih odnosov v prihodnosti. Reševanje problematike konflikta, ki je nastal med zaposlenimi in managerji, je lahko recept za reševanje podobnih problemov v praksi. Korist za nezadovoljne zaposlene in management se odraža v skupnem cilju. S takim pristopom k omenjenemu problemu se ustvari ravnotežje na obeh straneh. To je kompromis, ki je zanesljiv in dober za obe strani. Ključne besede: konflikt, upravljanje, reševanje, organizacija, uspeh Objavljeno v DKUM: 03.11.2023; Ogledov: 82; Prenosov: 6
Celotno besedilo (5,67 MB) |
3. Organizacija gradbišča in terminsko planiranje gradnje hotela A v Žalcu : diplomsko deloJan Knez, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je obravnavana organizacija gradbišča in terminsko planiranje Hotela A v Žalcu. Najprej je predstavljen splošni opis objekta (lokacija, funkcionalna zasnova, velikost in tlaki prostorov v posameznih nadstropjih idr.). Sledi opis konstrukcije in njena obdelava, kakšni materiali bodo vgrajeni in njihove dimenzije. Zajeti so tudi komunali priključki in kako jih pravilno izvesti.
Organizacija gradbišča se prične s predhodnim proučevanjem pogojev gradnje objekta. Prikazane so dolžnosti investitorja in izvajalca, proučevanje lokacijske informacije, vplivov objekta na okolico in preskrba gradbišča s potrebnimi materiali. Predstavljeni so tudi tehnološki procesi grajenja za predvideni projekt, ureditev gradbišča, dimenzioniranje in postavitev začasnih objektov ter začasnih priključkov, ki so potrebni za normalno obratovanje gradbišča.
Zadnji del zajema terminsko planiranje, kjer so prikazane logično in racionalno razporejene aktivnosti na gradbišču. Opisane so aktivnosti, ki se bodo izvajale v fazi gradnje objekta in so prikazane v gantogramu, kjer so razvidni začetek, konec in dolžina trajanja posamezne aktivnosti ter medsebojne povezave. Na koncu bomo dobili skupno število dni, potrebnih od začetka do končanja vseh del na objektu, ki morajo biti izvedena v pogodbenem roku. Ključne besede: gradbeništvo, organizacija gradbišča, terminsko planiranje Objavljeno v DKUM: 02.11.2023; Ogledov: 57; Prenosov: 13
Celotno besedilo (2,13 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Pristopi k vodenju uspešnih podjetijUrška Klopčič, 2023, diplomsko delo Opis: Vsako podjetje si želi v svojem delovanju in poslovanju doseči maksimalno zmogljivost in dobiček ter uspeh na splošno. Pomembni elementi, ki k sami uspešnosti poslovanja pripomorejo, so predvsem dober vodja, zadovoljni zaposleni, dobri motivatorji ter medsebojno razumevanje. Podjetje, ki nima teh elementov razvitih na visoki ravni, bo malo verjetno izkoristilo svoje sposobnosti maksimalno ali pa bo že na sredini življenjskega cikla propadlo. Dober vodja mora biti oseba, ki trdno stoji za svojimi odločitvami, jih korektno predaja svojim podrejenim in jih tudi sam upošteva. Vodja, ki je v dobrih odnosih s svojimi zaposlenimi, bo bolj uspešen kot vodja, ki svoje podrejene zapostavlja oziroma jim daje občutek manjvrednosti. Vodja, ki ima takšen način vodenja, je pogosto že na samem začetku obsojen na neuspeh. Ljudje potrebujemo medsebojno razumevanje, občutek stabilnosti ter varnosti in to predvsem na delovnem mestu. Dober vodja, ki se z zaposlenimi razume, bo dosegel večji uspeh, saj mu bodo zaposleni zaupali in ga tudi upoštevali. Dobro medsebojno sodelovanje v samem podjetju prinese tudi pozitiven signal zunanjim udeležencem podjetja in ljudem, ki so na kakšen drugačen način povezani s podjetjem. Uspešno vodenje podjetja je lahko za vodje in managerje izziv, zato se ga je treba lotiti premišljeno, zbrano in samozavestno. Uspešno podjetje lahko daje dober vtis in zgled tudi sami konkurenci. Uspešnost podjetja bo podjetje lahko pripeljala v sam vrh konkurenčnosti, kar je cilj vsakega podjetnika in organizacije, skupaj z vsemi zaposlenimi. Vodja mora torej pri svojem vodenju gledati na več dejavnikov, ki bodo vplivali na uspešnost podjetja. Pozoren mora biti na to, da z zaposlenimi delajo v dobro samega podjetja ter so usmerjeni k istim ciljem po istih načrtih. Vodja za uspešnost podjetja poskrbi tudi s svojo odločnostjo in pripadnostjo, vztrajnostjo in trdim delom. Ključne besede: vodenje, uspešnost, vodja, zaposleni, organizacija, podjetje Objavljeno v DKUM: 27.10.2023; Ogledov: 90; Prenosov: 14
Celotno besedilo (1,01 MB) |
5. Primerjava kritičnih dejavnikov rešitev erp med proizvodnimi in storitvenimi organizacijamiRijad Mušović, 2023, magistrsko delo Opis: V tej raziskavi bomo raziskovali uvedbo poslovnih informacijskih rešitev v organizacije, s posebnim poudarkom na ključnih dejavnikih uspeha in primerjavi med proizvodnimi in storitvenimi organizacijami. Uvedba ERP rešitev zahteva celostni pristop, ki obsega načrtovanje, analizo procesov, konfiguracijo, testiranje, usposabljanje in podporo. Z analizo literature in izvedbo ankete so bili pridobljeni rezultati, ki kažejo na ključne dejavnike uspeha, kot so jasno postavljeni cilji, ustrezna alokacija virov, uspešno usposobljeni uporabniki ter podpora prodajalca. Primerjava med proizvodnimi in storitvenimi organizacijami kaže na nekaj razlik v zaznavanju pomembnosti posameznih dejavnikov. Ta naloga daje vpogled v pomen pravilne uvedbe ERP rešitev v organizacije in spodbuja nadaljnje raziskovanje, da bi bolje razumeli dejavnike, ki vplivajo na uspeh uvedbe ERP rešitev. Ključne besede: ERP rešitev, Uvedba, Kritični dejavniki uspeha, Proizvodna/Storitvena organizacija Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 69; Prenosov: 5
Celotno besedilo (1,66 MB) |
6. Zadovoljstvo z delom v podjetju C&A MODA D. O. O., poslovna enota KranjAleksandra Kovačević, 2023, diplomsko delo Opis: Zadovoljstvo zaposlenih je ključnega pomena za uspešnost organizacij iz več razlogov. Zadovoljni zaposleni so bolj motivirani, produktivni in angažirani pri delu. Prispevajo k nižji fluktuaciji kadra, boljšemu timskemu delu, večji inovativnosti ter izboljšanemu odnosu do strank. Visoko zadovoljstvo zaposlenih krepi ugled organizacije, vpliva na zdravje in počutje zaposlenih ter zagotavlja dolgoročno uspešnost podjetja.
Raziskovali smo zadovoljstvo zaposlenih v podjetju C&A MODA D. O. O., s poudarkom na poslovalnici v Kranju. Zadovoljstvo zaposlenih je ključni dejavnik uspešnosti organizacij, ki vpliva na produktivnost, angažiranost in delovno okolje. Cilj raziskave je pridobiti globlji vpogled v zadovoljstvo zaposlenih v tem podjetju in identificirati ključne dejavnike, ki vplivajo nanj. Preučuje se tudi povezava med zadovoljstvom zaposlenih ter uspešnostjo podjetja.
Raziskava se osredotoča na analizo zadovoljstva zaposlenih v C&A MODA D. O. O., poslovna enota Kranj. Skozi analizo teorije in dejavnikov vpliva na zadovoljstvo zaposlenih raziskava ponuja smernice za izboljšanje upravljanja zadovoljstva in doseganje trajnostne konkurenčne prednosti.
Na podlagi narejene raziskave ugotavljamo, da je zadovoljstvo zaposlenih ključno za uspešno delovanje podjetja. C&A MODA D. O. O. prepoznava pomen zadovoljstva zaposlenih in izvaja strategije za izboljšanje delovnih pogojev, komunikacije ter omogočanje osebnega in poklicnega razvoja. Rezultati naše raziskave kažejo na pozitiven trend zadovoljstva zaposlenih v podjetju. Ključne besede: zadovoljstvo, delo, delovno mesto, kadrovski management, organizacija Objavljeno v DKUM: 17.10.2023; Ogledov: 87; Prenosov: 12
Celotno besedilo (1,73 MB) |
7. Aplikacija za organizacijo taekwondo turnirjevMatevž Koren, 2023, diplomsko delo Opis: V okviru diplomskega dela smo razvili aplikacijo za organiziranje taekwondo turnirjev. Pred samo implementacijo smo preučili obstoječe aplikacije in izpostavili njihove prednosti ter slabosti. Predstavili smo tudi vse uporabljene tehnologije in načrt za njihovo uporabo. Osrednji del diplomskega dela je implementacija funkcionalne delujoče aplikacije, katere bistvene lastnosti so dinamična interakcija, hranjenje in uporaba podatkov iz podatkovne baze ter avtomatsko generiranje žreba. Na koncu smo jo primerjali z že obstoječimi aplikacijami in ji določili omejitve. Ključne besede: spletno programiranje, organizacija taekwondo turnirjev, Express, Angular, žreb turnirja Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 97; Prenosov: 12
Celotno besedilo (2,22 MB) |
8. Krizno upravljanje : turistične destinacije in podjetjaBarbara Pavlakovič, Dunja Koren, 2023, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: »Pričakovati nepričakovano« je zagotovo temeljni moto sodobnih organizacij, če želijo preživeti v svetu, kjer iz ene krizne situacije že skočimo v drugo krizno situacijo. Prav zato izpostavljamo velik pomen kriznega upravljanja tudi za destinacijske organizacije, da se lahko spopadejo z aktualnimi izzivi. Ravno ustrezno reševanje kriznih situacij, primeren odziv in na koncu proces učenja iz doživetih izkušenj lahko naredijo destinacijo odporno in sposobno novega razvoja. V poglavju najprej predstavimo teoretične osnove in definicije krize, njene značilnosti in oblike. Nadaljujemo z definicijo kriznega upravljanja in opisom posameznih faz tega procesa. Nato predstavimo sistem kriznega upravljanja v turizmu in izpostavimo pomen dobre organiziranosti ekipe, odgovorne za izvedbo kriznega upravljanja. Potem predstavimo temelje krizne zakonodaje v Republiki Sloveniji in priporočila za pripravo priročnika za krizno upravljanje v turizmu. Priročnik za krizno upravljanje naj zajema spisek možnih kriz, opis deležnikov, opis splošnih aktivnosti, diagram poteka usklajevanja in načrt kriznih komunikacij. Poglavje zaključimo s primeri dobre prakse, v katerih so uspešno izvajali krizno upravljanje in rešili negotove situacije. Ključne besede: krize, krizno upravljanje, destinacijska organizacija, turizem, turistična podjetja Objavljeno v DKUM: 04.10.2023; Ogledov: 165; Prenosov: 10
Celotno besedilo (29,07 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
9. Tehnologija gradnje Splavarske brvi v Mariboru : diplomsko deloAleš Zakošek, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je opisana gradnja novega mostu za pešce v Mariboru. V ta namen smo se v nadaljevanju omejili predvsem na tehnologijo izvedbe. Opisovali smo materiale, stroje ter delovne vire, uporabljene pri gradnji. Delo smo razdelili na glavne izvedbene faze, kot so potekale pri projektu. Opisovali smo temeljenje, temeljne nastavke, jekleno konstrukcijo, leseno oblogo in na koncu obremenilni test. Ta se je izvedel po končani gradnji in nam pokazal odziv konstrukcije na statične ter dinamične obremenitve. Ugotovili smo, da je načrtovanje projekta močno povezano s tehnologijo izvedbe. Projektne rešitve, predstavljene v diplomskem delu, so pripomogle k lažji, dostopnejši tehnologiji gradnje. Ključne besede: Brv, most, organizacija gradbišča, tehnologija gradnje mostu, obremenilni preizkus mostu. Objavljeno v DKUM: 28.09.2023; Ogledov: 197; Prenosov: 35
Celotno besedilo (4,80 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
10. Motivacija za izobraževanje na Mestni občini KranjNika Klemenčič, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo se osredotočili na motiviranje zaposlenih na dodatna izobraževanja, saj s tem sledijo trendom na trgu in so posledično konkurenčna ostalim organizacijam. Določili smo tri raziskovalna vprašanja v povezavi z motivacijo za dodatno izobraževanje na Mestni občini Kranj.
V teoretičnem delu diplomske naloge smo na kratko predstavili pojem izobraževanja in motivacije, predstavimo tudi 14 najbolj učinkovitih načinov za motiviranje zaposlenih. V teoretičnem delu smo uporabili metodo deskripcije (opisovanja) in kompilacije (povzemanja). V raziskavi smo uporabili kvantitativno metodo, torej anketiranje preko anketnega vprašalnika. Namen raziskovalnega dela naloge je preučiti problem motiviranja zaposlenih v Mestni občini Kranj, kjer smo anketirali zaposlene. Anketa je potekala preko spletnega portala Enka. V anketi je sodelovalo 43 zaposlenih, njihove rezultate pa smo v raziskovalni nalogi analizirali.
V anketi smo ugotovili, da se organizacija redno trudi za izobraževanje na delovnem mestu in da so zaposleni zadovoljni z delom, ki ga opravljajo. Za dodatna izobraževanja so najbolj motivirani zaradi osebnega zadovoljstva, najbolj pa jih ovira pomanjkanje časa. Kot rešitev smo predlagali krajše seminarje v roku delovnega časa. Ključne besede: Organizacija, motivacija, zaposleni, izobraževanje Objavljeno v DKUM: 26.09.2023; Ogledov: 98; Prenosov: 10
Celotno besedilo (1,43 MB) |