| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 279
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Implementacija nove IT rešitve z obratnim mentorstvom
Simon Kos, 2021, magistrsko delo

Opis: Živimo v 21. stoletju, v obdobju, ki ga zaznamujeta digitalizacija in nove tehnologije. Digitalizacija nas obdaja na vsakem koraku; od vožnje z avtomobilom, ki nam v digitalni obliki daje informacije o hitrosti, porabi, preverja našo zbranost med vožnjo, se avtonomno drži svojega voznega pasu ali zavira in prepreči nesrečo do avtomatskega odpiranja vrat in brezstičnega plačevanja v trgovinah. Pri zdravniku se lahko naročimo preko elektronske pošte in davčno napoved oddamo preko spletenega portala, vse v nekaj minutah in brez stroškov prevoza. Za naš zdrav način življenja skrbijo pametne ure, ki nas opozarjajo, da naredimo zadostno število korakov ali nas spomnijo, da zaužijemo dovolj vode in nam merijo srčni utrip ter nam sporočajo trenutna stanja in podatke o našem telesu. Vse to je digitalizacija, ki nam izboljšuje kakovost življenja. Vendar s seboj v obliki zasvojenosti in odvisnosti prinaša tudi tveganja in nevarnosti. Predvsem lahko predstavlja velik izziv vsakemu posamezniku, ki ni vešč nove tehnologije in se mora z njo spoznati in jo sprejeti v uporabo, da mu bo koristila v vsakdanjem življenju. V poslovnem svetu ni prav nič drugače, le da so prednosti in nevarnosti še izrazitejše. Namreč, organizacije lahko s pomočjo novih tehnoloških rešitev prihranijo več deset ali celo sto milijonov evrov in izboljšajo uspešnost delovanja in poslovanja. Na drugi strani lahko zaradi nepravilnega delovanja nove tehnologije zastane proizvodnja in povzroči večjo izgubo ali jim nepridipravi, hekerji, vdrejo v bazo podatkov in ogrozijo njihovo varnost. Za podjetja in organizacije iz prejšnjega stoletja oz. organizacije, v katerih delajo starejši zaposleni, ki niso od malih nog živeli s tehnologijo, je velik problem, kje, kako in predvsem, na kakšen način brez večjih negativnih posledic za starejše zaposlene uvesti ali implementirati nove tehnološke rešitve v delovne in tehnološke procese v organizacijah. To predstavlja problem za managerja v organizaciji, saj ko najde ustrezno IT rešitev, je izziv, kako to rešitev implementirati ali uvesti v poslovne procese, da bo nov sistem s strani zaposlenih sprejet, in da bo optimalno uporabljen in bo prinašal želeno dodano vrednost organizaciji. Predpostavljali smo, da mlajši zaposleni bolje obvladujejo sodobno tehnologijo kot starejši zaposleni in obratno mentorstvo lahko reši takšen problem. Morali smo se spoznati z digitalizacijo, sodobnimi IT rešitvami, pojasnili smo teoretične pristope k implementaciji tehnologije v organizaciji. Kot način za implementacijo nove IT rešitve smo izbrali obratno mentorstvo in ga raziskali skozi teorijo in prakso. V aplikativnem delu smo v raziskavo vključili slovensko podjetje iz gospodarstva, ki je tudi izvedlo implementacijo nove IT rešitve. Dokazali smo, da je implementacija nove IT rešitve v organizaciji zahtevna in potrebuje posebno pozornost. Z uporabo obratnega mentorstva, smo dokazali, da je implementacija IT rešitve učinkovitejša. V praksi smo tudi ugotovili, da je pravzaprav obratno mentorstvo tesno povezano s samo implementacijo nove tehnologije, saj tudi, če obratnega mentorstva formalno ne vzpostavimo, se le-to do določene meje naravno razvije na neformalni ravni.
Ključne besede: digitalizacija, digitizacija, tehnologija, nova tehnologija, informacijska tehnologija, implementacija, mentorstvo, obratno mentorstvo, organizacija, podjetje, informacijski sistem, rešitve.
Objavljeno: 19.10.2021; Ogledov: 89; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

2.
Stili vodenja mlajših generacij
Eva Tihole, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema tako teoretični kakor tudi praktični del. Teoretičen del diplomskega dela obsega teorijo na temo vodenja in generacij. Vodenje je sposobnost spodbujanja, vplivanja in usmerjanja ljudi k doseganju želenih ciljev. Uspešnost vodenja je odvisna od osebnostnih značilnosti vodij, zato smo le-te opisali in s tem opredelili značilnosti, ki bi jih moral imeti dober vodja za uspešno vodenje organizacije. K večji uspešnosti in razumevanju zaposlenih pripomore tudi izbrani stil vodenja. Stile vodenja smo opredelili skozi prizmo vedenjskih in situacijskih teorij vodenja ter spoznali temeljne vodstvene sposobnosti. Vodenje ima v današnjem času velik pomen, saj je zaščita in ustrezno vodenje zaposlenih pomemben dejavnik k uspešnosti podjetja. Kako bo vodja ravnal s svojimi zaposlenimi, veliko pove o njegovi osebnosti in ugledu podjetja. Raziskovalci so preučevali veliko stilov vodenja, ki so lahko specifični tudi za vsakega posameznika. S pomočjo teorij vodenja smo poudarili tiste, kjer so vodje usmerjene k nalogam/delu ali k zaposlenim. Vse skupaj smo povezali z opredelitvijo generacij, ki nam veliko povedo o načinu življenjskega sloga in pogledu na življenjske in sprejete odločitve. Vsaka generacija ima svoje pozitivne in negativne vrline in tako bomo spoznali, kako bodo mogoče oni nekoč vodili zaposlene. Od vseh generacij, ki so se razvile do danes in smo jih v nadaljevanju tudi spoznali – veterani, »baby boom«, generacija X, Y in Z , smo se v nalogi osredotočili na generaciji Y/milenijci in Z. V praktičnem delu smo s pomočjo izvedenega anketnega vprašalnika, raziskali kakšen stil vodenja bo značilen za mlajše generacije oz. ali bo njihov stil vodenja usmerjen na zaposlene ali naloge. S pomočjo raziskave smo ugotovili, da se v določenih trditvah pojavljajo generacijske razlike, največja se je pojavila pri trditvi ali bi pokvaril/a prijetno in udobno razpoloženje skupine, na drugem mestu največjih razlik je trditev, kjer bi sodelavcem podelil/a nagrado za uspešnost in na tretjem mestu trditev, kjer bi bile moje ideje vedno v korist sodelavcem. Trditve, ki so si bile med seboj najbolj podobne so, da se o spremembah v podjetju obvešča vnaprej, da bi naredil/a urnik dela, da bi bilo sodelavcem lažje in tako delo pravočasno opravljeno ter da bi sodelavcem obrazložil/a, kakšen položaj in vlogo imajo v podjetju. Na koncu se je izkazalo, da bodo bodoče generacije v večji meri usmerjene na zaposlene.
Ključne besede: vodenje, vodja, organizacija, stili vodenja, generacije, podjetje, vedenjske teorije vodenja
Objavljeno: 15.10.2021; Ogledov: 172; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

3.
Možnosti vzpostavljanja krizne komunikacije organizacij na socialnih medijih v logistiki
Tadej Gračner, 2021, magistrsko delo/naloga

Opis: Dandanes podjetja poslujejo v okolju, ki predstavlja mnoge nepredvidljive situacije, katere lahko ogrozijo vsakodnevno poslovanje podjetij. K nepredvidljivim situacijam pa lahko zadnja leta štejemo tudi razna dogajanja na družbenih omrežjih, kjer ospredje predstavljajo uporabniki družbenih medijev. Zaradi omogočene svobode govora, hitre možnosti interakcije med uporabniki ter omogočenega hitrega širjenja informacij med uporabniki, družbeni mediji predstavljajo možnost hitrega sporočanja kriznih sporočil, vzpostavitev dvosmerne komunikacije med podjetjem in uporabniki ter dodaten dejavnik, ki pospeši ali podaljša trajanje krize. Krize so neizogiben del poslovanja vsakega podjetja v današnjem času. Zato so podjetja primorana predvidevati krize, se pripraviti na morebiten nastanek ali, če je možno, se jim izogniti. Kljub nevarnostim, ki jih povzroči kriza, krizni časi ponujajo tudi številne priložnosti dokazovanja strokovnosti. Tako teoretični del predstavlja ključne sestavne dele kriz, krizne komunikacije ter družbenih omrežij. V praktičnem delu so predstavljene ključne ugotovitve izbranih vzorcev člankov. Ugotovili smo, da družbeni mediji omogočajo podjetjem cenovno ugodne objave ključnih kriznih informacij, ki hitro potujejo do ciljnih skupin uporabnikov pri obveščanju o potencialnih nevarnostih. Omenjeno pa prinese hitre pozitivne rezultate v primeru uporabe ustrezne vrste družbenih medijev kot posamična izbira ali kot kombinacija različnih vrst družbenih medijev.
Ključne besede: kriza, krizna komunikacija, družbeni mediji, logistika, organizacija – podjetje
Objavljeno: 24.09.2021; Ogledov: 139; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

4.
Vodenje v izbranem podjetju
Dušanka Štandeker, 2018, diplomsko delo

Opis: Prva misel, ki jo dobimo ob besedi vodenje, pomislimo na politike, vodenje države in oddaj. V današnjem času je veliko raziskovalcev ki se ne morejo zediniti glede tega kaj to vodenje je. In čeprav je vodenje ustaljena praksa v vsakem podjetju, pri izkazovanju moči, usmerjanju na pravo pot, se številni avtorji v svojih delih ne poenotijo. Predstavljamo si ga lahko, kot ambicije in želje, da nekoga vodimo ter usmerjamo proti izpolnjevanju ciljev. Vodenje lahko opredelimo kot neko voljo po nadzoru dogodkov, kot sposobnost določanja smeri in moč, da se z uporabo znanja in spretnosti drugih ljudi opravi neko delo. Vodenje se izraža preko značaja. V raziskovalnem delu našega seminarja smo s pomočjo 60. izpolnjenih anketnih vprašalnikov, ugotavljali, kakšno mnenje imajo vodje o sebi ter, kaj zaposleni menijo kakšni so njihovi vodje. V ta namen, smo izdelali dva anketna vprašalnika. Eden je bil namenjen vodjem, drugi pa zaposlenim. Razdelili smo jih v razmerju 10:50 kar pomeni da je deset anketnih vprašalnikov izpolnilo vodje, drugih petdeset vprašalnikov pa so izpolnjevali zaposleni. Hipoteze, ki smo si jih postavili v raziskovalnem delu, katere smo potrdili ali ovrgli na podlagi izpolnjenih anketnih vprašalnikov, so nam pokazale, da so zaposleni precej nezadovoljni in da se počutijo zapostavljene. Ko smo pregledali anketne vprašalnike vodij pa smo ugotovili, da se njim zdi njihovo delo predvsem solidno in ne čutijo, da bi zapostavljali svoje podrejene ali bili do njih neposlušni.
Ključne besede: vodenje, vodja, organizacija, podjetje, zaposleni
Objavljeno: 23.12.2019; Ogledov: 337; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

5.
Management neprofitnih organizacij
Maja Knežević, 2019, magistrsko delo

Opis: Neprofitne organizacije so organizacije, ki v sodobnem svetu zavzemajo iz leta v leto pomembnejše mesto. Gre za nadvse raznolike organizacije, ki jih je velikokrat težko razlikovati od profitno usmerjenih organizacij. Osnovni smisel njihovega obstoja predstavlja delovanje v splošne družbeno koristne namene in ne ustvarjanje dobička, kot je to cilj pri profitno usmerjenih organizacijah. Temeljna naloga managementa je enaka tako v neprofitnih kot tudi v profitno usmerjenih organizacijah. Management načrtuje, organizira, usmerja in nadzira delovanje pripadnikov organizacije na način, da organizacija uspešno ter učinkovito dosega cilje, ki so bili določeni s strani lastnikov, ustanoviteljev, oblasti, članov. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela. To sta teoretični in empirični. V teoretičnem delu so podrobneje predstavljena pojma management neprofitne organizacije ter neprofitna organizacija, v empiričnem delu pa smo predstavili management dveh neprofitnih in hkrati tudi nevladnih organizacij. To sta Zveza prijateljev mladine Slovenije ter Rdeči križ Slovenije. S pomočjo primerjalne analize smo prikazali razlike in podobnosti njunega managementa.
Ključne besede: neprofitne organizacije, nevladne organizacije, management, organizacija, društvo, ustanova, zavod, podjetje, prostovoljstvo, financiranje, družbeni interes, dobrodelnost
Objavljeno: 24.10.2019; Ogledov: 669; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (1007,93 KB)

6.
Proces organizacije dogodka na primeru mednarodnega tekmovanja
Klemen Schweighofer, 2019, magistrsko delo

Opis: V sodobnih razmerah delovanja organizacij moramo vedno strmeti in težiti k spremembam, ki jih lahko uspešno izvedemo samo s pravilno ciljno zastavljenimi in načrtovanimi zahtevami. Do uspešnih pozitivnih sprememb in izboljšav lahko pridemo na osnovi pravilno zastavljenih različnih nalog in ciljev. Ena izmed njih je organizacija dogodkov, s katerimi želimo vzpostaviti boljše in uspešnejše delovanje ter poslovanje, in sicer z vidika finančnega cilja in tudi vidika medsebojnega poslovnega sodelovanja z različnimi partnerji, kot so kupci, dobavitelji, izobraževalni sistemi ali potrošniki in mnogi drugi. Vsi ciljno usmerjeni in organizirani dogodki predstavljajo in pripomorejo k prepoznavnosti in povečevanju ter dvigovanju ravni podjetja. Kaj je dogodek? Od kod in zakaj ideja? Kaj z njim dosežemo? Kateri so pozitivni in negativni aspekti dogodka? Kako ga pripravimo, organiziramo? Vse to so vprašanja, na katera bomo poskušali odgovoriti v nalogi, in sicer skozi prizmo posameznih temeljnih funkcij managementa. Osredotočeni bomo na mednarodni dogodek manjše organizacije in poskušali skozi oči izvajalca-organizatorja predstaviti probleme, cilje, izboljšave in končni cilj mednarodnega dogodka, povezovanje gospodarstva s šolstvom in njihov napredek. S kompleksno pripravo, organizacijo in analizo dogodka želimo predstaviti pomembnost in zahtevnost managementa pri procesu organizacije dogodka. Z nalogo pa želimo dokazati, da uspešno začrtan dogodek predstavlja pripomoček za uspešno rast, spremembe in izboljšanje dobrih odnosov pri rasti poslovanja podjetja.
Ključne besede: management, organizacija, dogodek, zakonodaja, podjetje
Objavljeno: 18.03.2019; Ogledov: 604; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (2,02 MB)

7.
Organizacijska struktura na primeru podjetja COMTRADE D.O.O.
Tjaša Leš, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu predstavimo kaj je organizacija, cilji organizacije, ter kakšne vrste organizacij poznamo. Nato podrobneje predstavimo organizacijsko strukturo in organizacijsko shemo in spoznamo vrste organizacijskih struktur. Kasneje predstavimo lastnosti organizacijske strukture, ter njene dejavnike. Predstavimo podjetje COMTRADE D.O.O., kjer spoznamo nekatere njegove dejavnike v organizacijski strukturi.
Ključne besede: organizacija, organizacijska struktura, poslovanje, cilji, podjetje
Objavljeno: 04.03.2019; Ogledov: 679; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (930,32 KB)

8.
Organizacijski vidiki logističnega poslovanja podjetja gea-vipoll
Kaja Zver, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali temo organizacijski vidiki logističnega poslovanja podjetja Gea-Vipoll. Na začetku smo opredelili namen, cilje, hipoteze, predpostavke in omejitve raziskave ter predstavili metode raziskovanja. Magistrsko delo smo razdelili na sedem poglavij. Opredelili smo pomen organizacije v podjetju, definirali organizacijsko strukturo in predstavili pet vrst organizacijske strukture: funkcijsko, divizijsko, projektno, matrično in dinamično. Sledilo je poglavje o logistiki, ki je osrednja tematika našega magistrskega dela. Definirali smo pojem logistika, opredelili njene cilje in pomen za podjetje ter raziskovali vpliv globalizacije nanjo. V nadaljevanju smo se odločili podrobneje definirati elemente in podsisteme logistike. Osredotočili smo se predvsem na poprodajno logistiko, in sicer na logistiko rezervnih delov, nakupnoodločitveni proces in poprodajne storitve. Prav tako smo se ukvarjali tudi s povezanostjo logistike z drugimi poslovnimi sistemi. s pomočjo podjetja Gea-Vipoll smo teorijo podkrepili s praktičnimi primeri. Podjetje se ukvarja s proizvodnjo visokotehnološko dovršenih polnilnih linij in je v začetku letošnjega leta začelo delovati pod vodstvom drugih lastnikov. Čeprav smo bili mnenja, da je menjava lastnikov prinesla spremembe v organizaciji dela, temu ni tako. Analizirali smo potek dela v logističnih podsistemih in opredelili možnosti za izboljšanje logistike v podjetju.
Ključne besede: organizacija podjetja, logistični elementi, logistični podsistemi, podjetje Gea-Vipoll
Objavljeno: 21.12.2018; Ogledov: 727; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (1,94 MB)

9.
Vodenje malega podjetja
Tomaž Orthaber, 2018, diplomsko delo

Opis: Vodenje podjetja pomembno določa raven njegovega delovanja in tudi pričakovanih rezultatov. To še posebej velja za mala podjetja, pri katerih ima vodenje odločilno vlogo pri obstoju in razvoju. Naloga obravnava problematiko vodenja malih podjetij, na katero vplivajo značilnosti delovanja teh podjetij ter specifičnosti pri oblikovanju ter izvajanju vodenja. Zaradi svojih posebnosti se vodenje malega podjetja pomembno razlikuje od vodenja velikega podjetja. Iz celotne teorije vodenja smo v nalogi predstavili in preučili Fiedlerjev model vodenja, transformacijski model vodenja ter Crosbyjev pristop k vodenju. Teoretična spoznanja o vodenju smo nato uporabili za obravnavo slogov vodenja po Kurtu Lewinu in Rensisu Likertu ter značilnosti njihove uporabe v okolju malih podjetij. Dodatno smo primernost posameznih slogov vodenja preučili v okviru življenjskega cikla obravnavanih podjetij. V nalogi smo življenjski cikel podjetij preučili na osnovi teorije rasti in razvoja podjetij. V aplikativnem delu naloge pa smo teoretična spoznanja o vodenju povezali z dejavnostmi in procesi, ki potekajo v temeljnih fazah življenjskega cikla malih podjetij. To smo naredili tako, da smo izvedli intervju z lastnikom malega podjetja, nato pa smo povezali njegove izkušnje in prakso s teoretičnimi spoznanji v tem diplomskem delu.
Ključne besede: vodenje, malo podjetje, stil vodenja, teorije vodenja, življenski cikel, organizacija
Objavljeno: 28.11.2018; Ogledov: 606; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (578,76 KB)

10.
Optimizacija procesa recenzije projektov in njen vpliv na kadre v mikro podjetju
Saša Otrin, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu smo optimizirali potek organizacije recenzije projektov v podjetju z izvedbo aplikacije. V uvodu smo predstavili cilje, namen in metode dela. V nadaljevanju so opisane teoretične osnove, kjer se dotaknemo kadrov, sprememb v podjetju, zadovoljstvo zaposlenih in prenove poslovnega procesa. S prikazom obstoječega stanja smo predstavili podjetje in potek recenzij projektov. Ugotovili smo, da je obstoječe stanje organizacije recenzije zamudno in neorganizirano. V nadaljevanju smo predstavili potek raziskave. Najprej smo izdelali aplikacijo s programskim orodjem Microsoft Access. S pregledom arhiva smo določili koliko časa je potrebno za organizacijo recenzije posamezne skupine. Po testiranju aplikacije smo ocenili, koliko časa prihranimo z uvedbo aplikacije. V nadaljevanju so aplikacijo testirali vsi zaposleni. Z anketnim vprašalnikom smo preverili zadovoljstvo zaposlenih z organizacijo recenzije pred in po uporabi aplikacije. Na podlagi odgovorov in njihove analize, smo rezultate primerjali ter v zaključku podali odgovore na raziskovalna vprašanja.
Ključne besede: projektantsko podjetje, organizacija recenzije, optimizacija, aplikacija z Microsoft Access, zadovoljstvo zaposlenih
Objavljeno: 28.11.2018; Ogledov: 515; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici