| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
MERJENJE IZPUSTOV CO2 IZ RAZLIČNO OBDELANIH TEŽKIH TAL
Doroteja Brumec, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Leta 2013 je bil izveden poljski poskus v bližini Zg. Kungote, pri katerem smo primerjali pojavnost izpustov CO2 iz težkih tal zaradi različnih tehnik obdelave tal; oranje in priprava tal s predsetvenikom, rahljalnik in direktna setev. Ugotoviti smo želeli vplive različnih načinov obdelave tal in vremenskih dejavnikov na mesečno velikost izpustov CO2. Pri obdelavi s pomočjo pluga se je v mesecu maju pri povprečni temperaturi 14,77 °C in 35,2 mm padavin povprečno sprostilo 26,16 μmol/m2s. Pri konzervirajoči obdelavi smo največjo vrednost izpustov CO2 (9,0 μmol/m2s) izmerili v mesecu septembru, pri povprečni temperaturi 14,92 °C in 143,6 mm padavin. Prav tako smo meseca septembra zabeležili največje izpuste CO2 pri direktni setvi (11,00 μmol/m2s). Povprečne letne vrednosti izpustov CO2 so znašale pri konzervirajoči obdelavi 4,90 μmol/m2s, pri direktni setvi 5,40 μmol/m2s in pri obdelavi s plugom 8,0 μmol/m2s, kar pomeni, da lahko z izbiro različnih načinov obdelave tal pomembno vplivamo na zmanjšanje izpustov CO2 pri poljedelstvu.
Ključne besede: obdelava tal, oranje, rahljalnik, direktna setev, izpusti CO2 iz tal
Objavljeno: 27.01.2017; Ogledov: 1008; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (5,06 MB)

2.
Vpliv tlaka v pnevmatikah na zdrs koles in porabo goriva pri oranju
Alen Kacijan, 2010, diplomsko delo

Ključne besede: traktor, gorivo, zdrs, oranje, plug, tlak, pnevmatike
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 566; Prenosov: 33
URL Povezava na celotno besedilo

3.
Vpliv različne obdelave tal, temperatur in padavin na izpuste CO2 iz lahkih tal
Maja Hohler, 2014, diplomsko delo

Opis: Leta 2012 je bil izveden poljski poskus na lokaciji Podova v občini Rače-Fram, v kraju Gorica ob glavni cesti. V poskusu smo primerjali pojavnost izpustov ogljikovega dioksida iz lahkih tal med tremi tehnikami obdelave tal; oranje in priprava tal s predsetvenikom, rahljalnikom ter direktna setev. Namen poskusa je bil ugotoviti, kateri načini obdelave tal povzroča večje izpuste ogljikovega dioksida iz tal in ali so izpusti ogljikovega dioksida odvisni od temperature tal in padavin. Iz pridobljenih rezultatov smo ugotovili, da je najprimernejši način obdelave tal neposredna oziroma direktna setev. Ta način obdelave v primerjavi z drugima dvema načinoma ne prihrani le časa in energije za obdelavo, ampak tudi v veliki meri zmanjšuje izpuste CO2 iz tal, ne glede na količino padavin in temperaturo. Sledi ji konzervirajoča obdelava tal, ki izboljšuje vse lastnosti konvencionalne obdelave tal. Povprečni letni izpusti so se zvišali pri oranju 4,71 μmol/m2 s, pri rahljanju 4,53 μmol/m2 s in pri direktni setvi 2,70 μmol/m2 s.
Ključne besede: obdelava tal, oranje, rahljalnik, direktna setev, izpusti CO2 iz tal
Objavljeno: 26.09.2014; Ogledov: 1020; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (2,33 MB)

4.
Vpliv tlaka v pnevmatikah na zdrs koles in porabo goriva pri oranju
Alen Kacijan, 2010, diplomsko delo

Opis: Pri oranju tal prihaja pri prenosu sile s traktorja na podlago do določenega zdrsa pogonskih koles, ki ga ne moremo popolnoma izničiti, želimo pa, da bi bil čim manjši. V diplomskem delu smo proučevali vpliv tlaka zraka v pnevmatikah na zdrs pogonskih koles in porabo goriva pri oranju s traktorjem Deutz Fahr K100, pri tlaku v pnevmatikah od 0,8 do 2,4 bara. Pogonska kolesa imajo najmanjši zdrs pri oranju s tlakom 0,8 bara, zato smo pri tem tlaku tudi izmerili najnižjo porabo goriva, 21,875 l/ha preorane površine. Pri oranju s tlakom 1,2 bara je zdrs koles znašal 15,63 % in poraba goriva 22,239 litrov na hektar preorane površine, pri tlaku 1,6 bara zdrs 19,73 % in poraba 23,697 l/ha, pri tlaku 2,0 bara zdrs 21,21 % in poraba 23,854 l/ha ter pri tlaku 2,4 bara zdrs 24,32 % in poraba 25,781 l/ha preorane površine. Glede na izmerjen zdrs pogonskih koles in porabo goriva, je pri oranju najprimernejši tlak zraka v pnevmatikah 0,8 bara.
Ključne besede: traktor, gorivo, zdrs, oranje, plug, tlak, pnevmatike
Objavljeno: 13.10.2010; Ogledov: 2957; Prenosov: 360
.pdf Celotno besedilo (9,15 MB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici