| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
TRAJNOSTNE KONKURENČNE PREDNOSTI IN STRATEGIJE POSLOVNEGA MODELA ZARA
Jasmina Ferlinc, 2011, diplomsko delo

Opis: Globalizacija v oblačilni industriji je pomenila določeno stopnjo homogenizacije trga, povezano z ogromnimi stroškovnimi pritiski. Podjetja morajo imeti možnost za izgradnjo in upravljanje proizvodne in distribucijske mreže, ki jim omogoča svetovno povezanost in distribucijo svojih izdelkov na najbolj dobičkonosne lokacije. Prav tako izredno dinamičen trg potrošnikov in hitro spreminjajoči se modni trendi zahtevajo od ponudnikov oblačil, da zagotovijo take zmogljivosti, ki bodo imele sposobnost razumeti spreminjajoče se potrebe kupcev in prilagoditi svoje dobavne verige. Pri tem pa bo potrebno skrbno loviti ravnotežje med konkurenčnimi prednostnimi nalogami. Inditex s svojo glavno trgovsko verigo Zaro je bil že od vsega začetka zasnovan kot vertikalno integrirano podjetje, ki opravlja večino svojih procesov kar v svoji državi blizu sedeža podjetja, občutno izboljšuje odzivnost oskrbovalne verige in zmanjšuje stroške. Njegova učinkovitost je realizirana v ekonomiji obsega, poenostavljeni komunikaciji in usklajevanjem dejavnosti od zasnove in proizvodnje do prodaje v trgovinah. Upravlja z velikim številom trgovin, racionaliziranim proizvodnim in distribucijskim omrežjem in centraliziranim centrom za oblikovanje. Ta enotna, celostno povezana oblika organizacije oskrbovalne verige mu omogoča ustvarjanje veliko večjega števila vzorcev in modelov, ki jih testira v trgovinah po vsem svetu ter zbere takojšnje povratne informacije preko informacijskih sistemov na prodajnem mestu. Zelo odzivna dobavna veriga omogoča nenehno spreminjanje in prilagajanje izdelkov vsaki trgovini glede na lokalne potrošnikove preference. Zraven vertikalne integracije zasnove in načrtovanja izdelkov, proizvodnje in distribucije ter prodajnih mest, ki je odločilnega pomena za Zarin uspeh poslovnega modela, podjetje sodeluje tudi z zunanjimi podizvajalci za opravljanje manj bistvenih nalog. Nove tehnologije in proizvodne zmogljivosti v državah s cenejšo delovno silo in cenejšimi proizvodnimi viri so bistveno zmanjšale stroške. Vendar prizadevanje za stroškovno najbolj ugodno oskrbovalno verigo se odraža v daljši, manj prilagodljivi verigi, ki v končni fazi proizvede izdelke, po katerih stranke več ne povprašujejo. Po drugi strani je izredno hitra, fleksibilna veriga najverjetneje zelo draga. Ključno je doseči pravo ravnovesje med obema in segmentirati dobavne tokove glede na različne karakteristike povpraševanja. Kombinacija vseh Zarinih strategij: od usklajevanja oblikovanja in proizvodnje skozi optimalen dobavni rok, postopne proizvodnje do optimizacije sistema distribucije še maksimizira koristi poslovnega modela.
Ključne besede: Inditex, Amancio Ortega Gaona, skupna vlaganja, franšizing, strategija multikoncepta, primerjalna LFL prodaja, Zarina dobavna veriga, Zarina veriga vrednosti, življenjski cikel proizvodov, vertikalna integracija, učinek volovskega biča, strategija hitrega odziva, optimizacijski model določanja količin za distribucijo, model napovedi, postopna proizvodnja, optimizacija dobavnih rokov, evrocentričen model, globalna širitev, just-in-time proizvodna strategija
Objavljeno: 18.01.2012; Ogledov: 2438; Prenosov: 446
.pdf Celotno besedilo (3,37 MB)

3.
Optimizacija jeklenega cestnega mostu razpona 50 m
Andrej Jazbec, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava optimizacijo gradbenih konstrukcij s teoretičnega in praktičnega vidika. Predstavljene so metode optimiranja s poudarkom na matematičnem programiranju. Za praktični prikaz je za že dimenzioniran jeklen cestni most razpona 50 m izvedeno stroškovno optimiranje glede na ceno jekla, protikorozijske in protipožarne zaščite. Z metodo nelinearnega programiranja je v okolju GAMS optimirana glavna jeklena konstrukcija mostu, ki obsega glavna vzdolžna, vmesna vzdolžna in prečne nosilce mostu. Zaključek dela predstavlja cenovna primerjava osnovne jeklene konstrukcije z optimirano in ocena smiselnosti optimizacije glede na vložen napor in prihranek.
Ključne besede: gradbeništvo, optimizacija konstrukcij, nelinearno programiranje, optimizacijski model, GAMS
Objavljeno: 27.11.2017; Ogledov: 476; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (2,92 MB)

4.
Modeliranje in optimizacija distribucijskega omrežja za transport modnih izdelkov
Tadej Bratina, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na analizo nekaterih značilnosti distribucijskega omrežja slovenskega trgovca z modnimi izdelki in na izgradnjo ter optimizacijo modela njegovega distribucijskega omrežja. Zaradi zapletenosti procesa pridobivanja podatkov in kompleksne kvantitativne optimizacijske metodologije smo se osredotočili na zgolj 9 vozlišč distribucijskega omrežja, ki sicer dobro predstavljajo značilnosti in karakteristike omrežja ter omogočajo vpogled v delovanje podjetja, ki se ukvarja s prodajo modnih izdelkov, za izvajanje transportnih storitev pa najema zunanje izvajalce. V diplomskem delu smo do potankosti predstavili kvantitativno metodologijo, ki smo jo uporabili za izgradnjo optimizacijskega modela distribucijskega omrežja, prav tako pa smo transparentno predstavili način pridobivanja podatkov, ki smo jih pridobili z zgrajenega modela distribucijskega omrežja v geografskem informacijskem sistemu, s strani slovenskega trgovca z modnimi izdelki in s strani mednarodnega logističnega in transportnega podjetja. Na podlagi pridobljenih podatkov smo lahko do potankosti analizirali značilnosti distribucijskega omrežja, izgradili kvantitativni model in ga optimizirali s pomočjo Excelovega Reševalnika, na koncu pa tudi predstavili optimalne rešitve oz. organizacijske verzije enostavnega in kombiniranega modela distribucijskega omrežja. Najpomembnejša ugotovitev diplomskega dela je, da obstajajo pomembne razlike med karakteristikami stroškovnih podatkov, če so ti podani s strani transportnega podjetja, ali pa so podani s strani podjetja, ki za transport najema zunanje izvajalce. Ko so podatki podani s strani transportnega podjetja, vedno obstaja močna korelacija med transportno razdaljo in stroški transporta, medtem ko te korelacije pri podatkih slovenskega trgovca z modnimi izdelki praktično ni. To se pokaže tudi v optimalnih rešitvah modela distribucijskega omrežja, ugotovitev pa nasprotuje dosedanjim rezultatom preteklih raziskav in s tem odpira nove možnosti za nadaljnje raziskave.
Ključne besede: distribucijsko omrežje, optimizacijski model, cestni tovorni transport, transportni stroški, transport modnih izdelkov
Objavljeno: 28.02.2019; Ogledov: 140; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici