| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Opereta pri pouku glasbene umetnosti na razredni stopnji osnovne šole : magistrsko delo
Mojca Zupanič, 2023, magistrsko delo

Opis: Operete na razredni stopnji osnovne šole ne zasledimo, zato smo pripravili magistrsko delo, ki predstavlja le-to. Namen magistrskega dela je izdelava izobraževalnega videoposnetka, ki vključuje predstavitev operete in je prilagojen za pouk glasbene umetnosti na razredni stopnji osnovne šole. S pomočjo izdelka želimo učencem na poučen in zanimiv način predstaviti zgodovino in značilnosti operete. Predstavitev vsebuje razlago, igro, petje in ples, kar pomeni, da učenci spoznajo tudi klasično petje in odrsko igro. Na zanimiv in učencem približan način opereto predstavimo skozi njeno zgodovino. Teoretični del zajema svetovno in slovensko zgodovino operete, v njem pa so opisani tudi skladatelji in njihova najbolj znana dela. Na podlagi teoretičnih spoznanj je pripravljen scenarij, ki je vključen v empirični del. Vanj je vključena tudi kvalitativna analiza vsebine izobraževalnega videoposnetka in recenzija strokovnjaka, ki poda pozitivno oceno izdelka ter potrdi njegovo uporabnost pri pouku glasbene umetnosti na razredni stopnji osnovne šole.
Ključne besede: opereta, glasbena umetnost, razredni pouk, osnovna šola, izobraževalni videoposnetek
Objavljeno v DKUM: 23.01.2024; Ogledov: 599; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (2,76 MB)

2.
Opereta na mariborskih odrih : magistrsko delo
Andreja Mrak, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Opereta na mariborskih odrih je v teoretičnem delu predstavljeno, kaj je opereta, njeni začetki in razvoj ter podrobnejša predstavitev razvoja operete v Sloveniji. Pomemben del naloge predstavlja zgodovina in vloga operete v Mariboru ter primerjava z vlogo operete v Ljubljani. Empirični del naloge vključuje popis vseh premiernih izvedb operet tako v Mariboru kot v Ljubljani od leta 1919 do 1939. Ravno med temi leti je opereta dosegla svoj vrhunec, bila je najbolj zastopana na repertoarjih in najbolj popularna, saj je bila izvedena v domačem jeziku, vsebovala je ples, govorjene dialoge in pompozen finale. Bila je lažja kot opera, bolj preprosta, komična, za občinstvo je predstavljala zabavo, prav tako pa je na razširjenost operete vplivala neprimernost prostorov in pomanjkanje ustreznega strokovnega kadra. Hkrati je uspešnost operet zagotavljala finančno varnost in uspešnost delujočih gledališč in kulturnih društev ter omogočala njihov obstanek. Poseben poudarek naloga daje tudi razmerju med izvedenimi slovenskimi in tujimi operetami, razmerju med opero in opereto ter primerjavo med izvedenimi slovenskimi in tujimi operetami v Mariboru in Ljubljani z dodanim skladateljem, datumom premiere in številom izvedb v sezonah med letom 1919 in 1940.
Ključne besede: opereta, opereta v Sloveniji, opereta na mariborskih odrih, premiera
Objavljeno v DKUM: 13.12.2021; Ogledov: 693; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (2,37 MB)

3.
PO POTEH OPERETE OD OFFENBACHA DO IPAVCA
Mitja Krajnc, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Po poteh operete od Offenbacha do Ipavca je v teoretičnem delu predstavljena definicija pojma opereta, razvoj operete od njenih začetkov v Franciji in do vrhunca v Avstriji. Pomemben del teoretičnega dela predstavlja razvoj operete v Sloveniji. Prav tako je v teoretičnem delu predstavljen seznam neizvedenih slovenskih operet na slovenskih profesionalnih odrih in seznam slovenskih operet, ki še sploh niso doživele svoje krstne uprizoritve. Teoretični del se zaključi s poglavjem, v katerem so predstavljene nekatere razlike med opereto in muzikalom. V empiričnem delu so predstavljeni intervjuji s Simonom Krečičem, umetniškim vodjo Opere SNG Maribor, z dr. Henrikom Neubauerjem, z dirigentom Simonom Robinsonom, s sopranistko Andrejo Zakonjšek Krt in s tenoristom Matjažem Stopinškom. Empirični del obsega tudi podroben opis vseh izvedb operet v obeh slovenskih opernih gledališčih od leta 1868 do danes. Opis izvedb vsebuje naslov dela, skladatelja, dirigenta, režiserja in datum premiere. Praktični del je sestavljen s kratkim opisom magistrskega nastopa, ki smo ga s pevci Fiero Spirito Glasbene in baletne šole Antona Martina Slomška iz Maribora opravili v dvorani Zavoda Antona Martina Slomška. Predstavitev pevcev Fiero Spirito je prav tako del praktičnega dela te magistrske naloge.
Ključne besede: Opereta, Jacques Offenbach, Dunajska opereta, opereta v Sloveniji, pevci Fiero Spirito GBŠ Antona Martina Slomška Maribor, izvedbe operet v Sloveniji
Objavljeno v DKUM: 09.11.2016; Ogledov: 1822; Prenosov: 309
.pdf Celotno besedilo (49,16 MB)

4.
Bob iz Kranja : vesela igra s petjem v enem djanji
1865

Ključne besede: veseloigra, opereta
Objavljeno v DKUM: 21.12.2015; Ogledov: 881; Prenosov: 44
URL Povezava na celotno besedilo

5.
PRAIZVEDBA KOMORNE OPERE ASTEROID 62
David Hojsak, 2014, diplomsko delo

Opis: Komorna opera, Asteroid 62, se ne razlikuje dosti od same definicije komorne opere. Asteroid 62 je glasbeno scensko delo, v katerem je petje in recitiranje teksta podprto z manjšim orkestrom. Najtežji del priprav na praizvedbo so bile prve muzikalne vaje, ne samo zaradi novih vokalnih tehnik, temveč predvsem zaradi izredno komplicirane notacije, tako bi v bodoče, pri podobnih modernih opernih projektih svetoval, da se posebna pozornost posveti čim enostavnejšemu notnemu zapisu, ki že ob prvem pogledu deluje dosti bolj prijazno in predvsem razumljivo. V bodočih opernih kompozicijah bi omejil uporabo mikrofonov in vokalnih tehnik, ki tovrstno ojačanje zvoka, ter šumov tudi potrebujejo.
Ključne besede: ASTEROID 62, OPERA, OPERETA, MUZIKAL, KOMORNA OPERA, PETJe.
Objavljeno v DKUM: 15.07.2014; Ogledov: 1437; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (3,15 MB)

6.
REPERTOARNE SMERNICE OPERE IN BALETA SNG MARIBOR MED LETOMA 1919 IN 2011
Smiljana Lunić, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je na začetku predstavljen razvoj operne in baletne glasbe v evropskem prostoru ter razvoj opere in baleta na Slovenskem. Sledi predstavitev razvoja Slovenskega narodnega gledališča v Mariboru. Poglobljeno je predstavljen repertoar Slovenskega narodnega gledališča od prve sezone 1919/1920 do sezone 2010/2011. Metodološko je delo osnovano na podlagi treh načel, ki se med seboj dopolnjujejo, in sicer na podlagi zgodovinske analize ter raziskave sekundarnih in nekaterih primarnih virov, ki so pomembni za popis in analizo repertoarja Slovenskega narodnega gledališča v Mariboru.
Ključne besede: Opera, balet, opereta, repertoar, Slovensko narodno gledališče Maribor, SNG Maribor.
Objavljeno v DKUM: 21.05.2012; Ogledov: 2267; Prenosov: 286
.pdf Celotno besedilo (706,89 KB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici