| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 46
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Značilnosti pouka družboslovja na izbrani osnovni šoli v španski regiji Valencia : magistrsko delo
Maruša Špehar, 2023, magistrsko delo

Opis: Pouk družboslovja v osnovni šoli v španski regiji Valencia poteka pri predmetu spoznavanje naravnega, družbenega in kulturnega okolja, ki zajema vsebine tako družboslovnih kot naravoslovnih vsebin. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, katere namen je bil ugotoviti značilnosti pouka družboslovja v petem razredu na izbrani osnovni šoli v španski regiji Valencia. V kvalitativno kvantitativni raziskavi so bili podatki zbrani z opazovanjem pouka, intervjuvanjem učitelja in anektiranjem učencev. Ugotovljeno je bilo, da na izbrani osnovni šoli pri pouku družboslovja najpogosteje uporabljajo frontalno in individualno učno obliko. Pri učnih metodah pa se je najpogosteje uporabljala metoda ustnega razlaganja in metoda pogovora. Učenci so skoraj pri vsaki učni uri uporabljali tablični računalnik, pri čemer so imeli digitalne učbenike, učitelj pa je uporabljal računalnik in projektor. Večinoma so učne ure potekale v učilnici. Kljub temu da je pouk potekal v frontalni učni obliki, je bilo prisotne veliko komunikacije med učiteljem in učenci. Učitelj je podajal veliko povratnih informacij.
Ključne besede: pouk družboslovja, osnovna šola, Španija, opazovanje pouka
Objavljeno v DKUM: 28.09.2023; Ogledov: 231; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)

2.
Otroci iz vrtca Mežica spoznavajo polže : diplomsko delo
Lana Iglar Šipek, 2023, diplomsko delo

Opis: VV vrtcu se trudimo, da bi otroci čim več časa preživeli v naravi, saj narava za otroka predstavlja bogato učno okolje, v katerem so možnosti učenja in raziskovanja neskončne. Na naših spomladanskih sprehodih so otroke pritegnili predvsem polži, kar je bil tudi povod za pripravo projekta na temo polžev, ki smo ga predstavili v našem diplomskem delu. V teoretičnem delu naše naloge smo opisali biologijo polža in nekaj besed namenili tudi gojenju živali v vrtcu. Opisali smo pomen zgodnjega naravoslovja in izkustvenega učenja za otroke ter vlogo vzgojitelja v tem procesu. Podrobneje smo predstavili projektno delo. V empiričnem delu naloge smo predstavili in ovrednotili izvedbo projekta o polžih in ga poimenovali »Otroci iz vrtca Mežica spoznavajo polže«. Otroci so preko natančnega opazovanja in različnih dejavnosti spoznavali polže v igralnici in neposredno v naravnem okolju. Cilj diplomske naloge je bil tudi ovrednotiti, kako so te dejavnosti vplivale na odnos in znanje otrok o polžih. V celoten projekt je bilo vključenih deset otrok, starih 2–3 leta, iz Vrtca Mežica. Njihovo znanje smo preverjali z ustnim anketiranjem pred izvedbo projekta in po njej. Analiza odgovorov je pokazala, da so otroci pridobili veliko znanja o polžih in se znebili nekaterih predsodkov.
Ključne besede: polži, projektno delo, opazovanje, izkustveno učenje
Objavljeno v DKUM: 23.06.2023; Ogledov: 404; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

3.
Vpliv meteoroloških pojavov na astronomska opazovanja objektov sončnega sistema na razredni stopnji : magistrsko delo
Vera Homšak, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi so predstavljeni priprava na astronomsko opazovanje z upoštevanjem vplivov meteoroloških pojavov ter didaktični pripomočki oz. modeli, ki jih učitelj lahko uporabi pri predstavitvi te teme učencem razrednega pouka. V teoretičnem delu je težišče na astronomiji kot vedi in deloma na nastanku vesolja, posvetimo pa se tudi predstavitvi objektov v sončnem sistemu in pripravljanju na opazovanje. Dotaknemo se še meteorologije kot vede in meteoroloških pojavov ter njihovega vpliva na astronomsko opazovanje objektov našega Osončja. Obe obravnavani vedi sta med seboj tesno povezani, kar mora upoštevati tudi učitelj pri obravnavi teh tem, še zlasti pri pripravi na astronomsko opazovanje na razredni stopnji, pa tudi v preostalih razredih osnovne šole. V nalogi se nato posvetimo pregledu učnih vsebin s področja astronomije in meteorologije iz učnega načrta za osnovno šolo, tako za redni pouk od 1. do 9. razreda kot tudi za izbirni predmet v 3. vzgojno-izobraževalnem obdobju. Sledi praktični del zaključne naloge, v katerem so predstavljene štiri astronomske aktivnosti. Vse štiri aktivnosti smo izvedli z učenci 5. razreda, ki so bili naključno izbrani in razvrščeni v dve skupini. Vse izbrane in izvedene aktivnosti spodbujajo učence h globljemu spoznavanju te zanimive znanosti in k boljši predstavi o našem Osončju.
Ključne besede: astronomija, meteorologija, sončni sistem, opazovanje objektov sončnega sistema, osnovna šola
Objavljeno v DKUM: 21.06.2023; Ogledov: 336; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (4,82 MB)

4.
Gozdna igralnica vrtca Stročja vas: Kaj živi v tleh? : diplomsko delo
Anja Makoter, 2023, diplomsko delo

Opis: Gozd nudi otrokom odprto in naravno učno okolje za igro, nove izzive in raziskovanje. Otrokom z raziskovalnim delom in igro v gozdu lahko ponudimo veliko možnosti in priložnosti za razvoj in učenje. Namen diplomske naloge je pripraviti učno enoto, ki smo jo imenovali »Gozdna igralnica« v bližini vrtca Stročja vas. Cilj naloge je bil ugotoviti ali se otroci preko spoznavanja in rokovanja z organizmi naučijo razumeti njihove življenjske potrebe in razvijajo pozitiven odnos do njih. Osredotočili smo se na organizme v tleh. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu sta predstavljena pomen naravoslovja v predšolskem obdobju in področje narave po kurikulumu. Podrobneje smo opisali biologijo talnih živali, in sicer deževnika, pajka ter mokrice. Zelo pomembno je bilo kako, na kakšen način otrok spoznava talne živali in pripravi primeren prostor za gojitev živali v vrtcu, v igralnici ter kakšna je pri tem vloga vzgojitelja. V empiričnem delu smo naprej metodološko opredelili učno enoto, nato pa smo predstavili dejavnosti, ki smo jih izvedli s pomočjo 5−6 let starih otrok. Pred izvedbo dejavnosti smo otrokom zastavili nekaj vnaprej pripravljenih vprašanj povezanih z določeno živaljo. Enaka vprašanja smo jim nato zastavili po izvedbi učne enote. Rezultate smo primerjali med seboj. Ugotovili smo, da neposredna izkušnja in stik z živaljo pri otroku spremenita odnos do same živali v bolj pozitivnega in da se otroci preko spoznavanja in rokovanja z organizmi naučijo razumeti svoje življenjske potrebe. Pri spoznavanju narave in organizmov v gozdu je zelo pomembno vzgojiteljevo vodenje in vzgled.
Ključne besede: gozd, gozdna igralnica, talne živali, spoznavanje, opazovanje, gojitev
Objavljeno v DKUM: 05.05.2023; Ogledov: 402; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (3,28 MB)

5.
Razvijanje opazovanja pri predšolskih otrocih s pomočjo iger v naravnem okolju : diplomsko delo
Tinkara Deželak, 2023, diplomsko delo

Opis: Danes je stik z naravo in primarna izkušnja marsikateremu otroku onemogočena. Ker otroci prva leta veliko časa preživijo v vrtcu, so vzgojitelji tisti, ki morajo otrokom približati naravo in jim omogočiti prijetne aktivnosti v njej. V diplomskem delu smo se osredotočili na doživljajsko pedagogiko, v opazovanje in koncentracijo otrok. S pomočjo strokovne literature smo podrobno predstavili kaj doživljajska pedagogika je, njen namen, cilje in načela. Nadaljevali smo s pisanjem o razvoju otrokovega opazovanja ter predstavili delo Josepha Cornella, avtorja igre Zakrita steza, ki je srž našega diplomskega dela. V praktičnem delu smo načrtovali izvedbo igre Zakrita steza skozi tri letne čase pomladi, poleti in jeseni. Igro smo izvajali v bližnjem gozdu, z otroki skupine Pikapolonice (4–5 let). Igro smo analizirali s pomočjo vnaprej pripravljenih opazovalnih listov. Ob nastajanju diplomskega dela smo spoznali, da so otroci z načrtovano dejavnostjo pridobili nove naravoslovne izkušnje. Otroci so se seznanili z naravoslovno igro Zakrita steza. Skozi večkratna ponavljanja igre so razvili natančno opazovanje in se urili v koncentraciji. Ob analizi smo ugotovili, da so otroci v dejavnostih uživali, se sprostili in izražali pozitivna čustva. Takšen način dela je neznan tudi vzgojiteljem, zato si v prihodnje želimo več podobnih načrtovanih dejavnosti.
Ključne besede: narava, doživljajska pedagogika, opazovanje, naravoslovna igra Zakrita steza
Objavljeno v DKUM: 19.04.2023; Ogledov: 371; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (2,74 MB)

6.
Poučevanje TJ na nižji stopnji OŠ v Španiji : magistrsko delo
Maša Bela, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu predstavljamo značilnosti pouka angleščine kot tujega jezika (TJ) v 1. vzgojno izobraževalnem obdobju (VIO) osnovne šole (OŠ) v Španiji. Z opazovanjem pouka tujega jezika na španski OŠ smo pridobili podatke o uporabi prvega, maternega, jezika oziroma jezika okolja (španščine) in angleščine kot tujega jezika, učnih pristopov in učnih pripomočkov. Opazovanje pouka angleščine kot tujega jezika smo izvedli z vnaprej pripravljenim obrazcem. Opazovali smo razred 18-ih učencev. Ker gre za osnovno šolo, ki izvaja pouk po metodi montessori, so bili učenci v razredu mešanih starosti (od 6 do 8 let). S polstrukturiranim intervjujem smo dobili vpogled tudi v izobrazbo in izkušnje dveh učiteljic, ki poučujeta tuj jezik na razredni stopnji OŠ. Na podlagi opazovanj pouka angleščine kot tujega jezika na razredni stopnji OŠ smo ugotovili, da učiteljici za discipliniranje in podajanje razlage večinoma uporabljata angleščino. Učenci za komuniciranje med seboj in z učiteljicama uporabljajo jezik okolja (španščino). Spoznali smo tudi, da učiteljici najpogosteje uporabljata metodo frontalnega pouka, pa tudi metodo prevajanja iz angleškega jezika v španski jezik, metodo individualnega reševanja učnih listov in nekaj aktivnosti z gibanjem. Uporabljata veliko vizualnega, avditivnega in avdio-vizualnega gradiva. Rabe informacijsko komunikacijskih tehnologij (IKT) se poslužujeta redkeje, najpogosteje tabličnega računalnika. S pomočjo polstrukturiranega intervjuja smo ugotovili, da ima zgolj ena od obeh intervjuvanih učiteljic dokončano univerzitetno izobrazbo za poučevanje angleščine kot tujega jezika. Ugotovitve naše raziskave lahko koristijo učiteljicama opazovanega razreda, ki lahko na podlagi rezultatov naših opazovanj nadgradita svoje pristope k poučevanju angleščine kot tujega jezika. Hkrati lahko ugotovitve našega magistrskega dela služijo kot vodilo pri poučevanju angleščine kot tujega jezika drugim učiteljem, saj smo navedli nekaj primerov učnih pristopov in pripomočkov, ki lahko izboljšajo učenčevo razumevanje podajane snovi pri pouku angleščine kot tujega jezika.
Ključne besede: angleščina kot tuji jezik, opazovanje pouka v Španiji, poučevanje, pedagogika montessori
Objavljeno v DKUM: 13.01.2023; Ogledov: 393; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (957,73 KB)

7.
Uporaba ročnih in senčnih lutk v vrtcu : diplomsko delo
Ela Pečnik, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Uporaba ročnih in senčnih lutk v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj pet- do šestletnega otroka, moč lutke ljubljenke in metode dela z lutkami v vrtcu. Opisali smo ročno in senčno lutko, njun pomen, izdelavo in vlogo vzgojitelja pri izdelavi in uporabi lutke. Posvetili smo se tudi senčnemu gledališču, senci in motivaciji otrok v predšolskem obdobju. V praktičnem delu diplomskega dela smo si zastavili naslednje cilje: otroke spodbuditi za oblikovanje karakterja lutke; spodbuditi jih k ustvarjalnemu izdelovanju lutke in utrjevanju fine motorike; otroke spodbuditi, da se poistovetijo z lutko ljubljenko in jo seznanijo z njihovo dnevno rutino v vrtcu; spodbuditi jih, da se doživeto in domiselno vživijo v vlogo lutke; z ročno lutko spodbuditi manj govoreče otroke k aktivnemu govoru; otroke seznaniti s senčno lutko in z njenim rokovanjem; seznaniti jih s prvinami senčnega gledališča; spodbuditi jih za sodelovanje in timsko delo. Tako smo skozi celoten projekt z otroki ustvarili ročno lutko, ki je postala naša ljubljenka skupine, s katero smo spletli močno vez, jo vključili v dnevno rutino in dejavnosti. Pri izdelavi lutk smo otroke spodbujali k ustvarjalnemu izdelovanju in urili ročne spretnosti. Seznanili smo jih s prvinami senčnega gledališča, ustvarili lutkovni kotiček in uprizorili predstavo s senčnimi lutkami ter jih spodbujali k sodelovanju in timskemu duhu. Ročne in senčne lutke so tako postale naše vsakodnevne prijateljice, ki so otroke spodbujale pri izražanju in bogatile njihov besedni zaklad. Veliko časa smo namenili opazovanju otrok, ki smo jih spremljali s pomočjo opazovalnih listov skozi celotni projekt, ki so ga doživljali kot prijetno izkušnjo. Dobljeni rezultati kažejo na to, da je za uresničitev želenih ciljev treba delo dobro načrtovati in se pred izvedbo nanj suvereno pripraviti. Otroke je treba spremljati, spodbujati in podpirati, saj je le na ta način mogoče slediti njihovemu napredku.
Ključne besede: Ročna lutka, senčne lutke, lutkovna predstava, otrok, predšolsko obdobje, opazovanje
Objavljeno v DKUM: 15.07.2022; Ogledov: 713; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (3,76 MB)

8.
Turizem opazovanja prostoživečih živali na Notranjskem
Anja Šumrada, 2020, diplomsko delo

Opis: Turizem prostoživečih živali vključuje različne dejavnosti, kot so opazovanje, fotografiranje, sprehajalni safariji, potapljanje na koralnih grebenih in tako naprej. Na Notranjskem je največ ponudbe za organizirano opazovanje medveda. Nekateri ponudniki ponujajo zgolj opazovanje z opazovalnice, nekateri pa imajo tudi daljša doživetja za obiskovalce. Interpretacija je izobraževalna dejavnost, ki se uporablja v krajih, katere obiskovalci obiščejo in je pomembna za izboljšanje izkušnje obiskovalcev. Obstajajo vsaj trije osrednji tipi interpretacije (koncept znanja, koncept odgovornosti in čustvena vsebina) in opazovanje brez interpretacije. Odgovor na vprašanje o tem, kakšne načine interpretacije uporabljajo ponudniki turizma opazovanja prostoživečih živali na Notranjskem je pomembno, ker želimo izvedeti kateri tip interpretacije je najučinkovitejši, saj želimo, da obiskovalci odnesejo čim več znanja ter začnejo spoštovati naravo. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, ali ponudniki svojim obiskovalcem ponujajo katerega od tipov interpretacije. Z analizo transkriptov smo ugotovili, da ponudniki uporabljajo interpretacijo s konceptom znanja in s čustveno vsebino, vsak obiskovalec pa je obravnavan individualno, zato se način interpretacije spreminja glede na zanimanje obiskovalcev.
Ključne besede: interpretacija, turizem v naravi, eko turizem, opazovanje prostoživečih živali, opazovanje z udeležbo
Objavljeno v DKUM: 19.11.2020; Ogledov: 999; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

9.
Pomen opazovanja v montessori okolju za presojo napredka pri otroku
Lara Medved, 2019, diplomsko delo

Opis: Opazovanje v montessori okolju je ključnega pomena za spremljanje otrokovega razvoja in napredka. Le z dobro načrtovanim in natančnim opazovanjem lahko otroku pomagamo, da se razvije in odraste v samostojno osebo in tako usvoji spretnosti in sposobnosti značilne za svojo starost. Diplomsko delo z naslovom Pomen opazovanja v montessori okolju za presojo napredka pri otroku je sestavljeno iz teoretičnega, empiričnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili pedagogiko montessori in vse njene značilnosti. V empiričnem delu smo raziskali kakšna je dobra priprava na opazovanje otrok, prav tako smo preučili, kateri dejavniki vplivajo na spretnosti in sposobnosti pri otrocih. Preučili pa smo tudi, kako starost vpliva na samostojnost otrok. V praktičnem delu smo našo pozornost posvetili opazovanju otrok in skozi čas opazovanja preučevali napredek otrok na posameznih področjih razvoja. Rezultati kažejo na to, da se je na dobro opazovanje treba dobro pripraviti, otroke ves čas budno opazovati, spremljati in spodbujati ter jih podpirati pri samostojnosti, le na tak način bomo otrokom lahko pomagali do te mere, da bodo otroci zmožni sami opravit določeno spretnost ali sposobnost na samostojen način.
Ključne besede: montessori okolje, montessori pedagogika, predšolsko obdobje, otrok, opazovanje
Objavljeno v DKUM: 17.12.2019; Ogledov: 1658; Prenosov: 288
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

10.
Značilnosti metode razlage na razredni stopnji osnovne šole
Martina Sinkovič, 2011, strokovni članek

Opis: V članku je predstavljena metoda razlage v osnovni šoli. V teoretičnem delu so predstavljeni pojem pouka in pouk kot komunikacijski proces ter učne metode pri pouku. Podrobneje so predstavljeni metoda razlage, njene značilnosti, vrste oz. načini razlage, prednosti in slabosti te metode ter napotki za kakovostno razlago. Predstavljeno je tudi opazovanje pouka kot eden izmed načinov spremljanja pouka. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, ki je bila izvedena na osnovni šoli Jurija Dalmatina Krško - tri tedne smo opazovali pouk v 2. razredu pri treh predmetih ter zapisovali ugotovitve. Ugotavljali smo, koliko je metoda razlage zastopana na razredni stopnji osnovne šole. Zanimalo nas je tudi, ali se s katerimi metodami pri pouku kombinira, kako je ta kombinacija uspešna ter koliko časa metoda razlage pri določenih šolskih urah traja. Spremljanje pouka je potekalo s pomočjo opazovalnega lista.
Ključne besede: metodika, učne metode, razlaga, opazovanje pouka, razredni pouk, osnovne šole
Objavljeno v DKUM: 12.10.2017; Ogledov: 1743; Prenosov: 239
.pdf Celotno besedilo (69,40 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici