| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 142
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Projektno učno delo v podaljšanem bivanju na primeru natečaja Čudoviti svet vode : magistrsko delo
Špela Cehner, 2024, magistrsko delo

Opis: Zaključno delo druge bolonjske stopnje z naslovom Projektno učno delo v podaljšanem bivanju na primeru natečaja Čudoviti svet vode, predstavlja izsledke teoretičnih spoznanj na področju podaljšanega bivanja in projektnega dela. Magistrsko nalogo sestavljata teoretični del in praktični del. V teoretičnem delu je predstavljeno podaljšano bivanje, projektno učno delo in natečaj Cinkarne Celje. Praktičen del magistrske naloge pa vključuje poročilo o izvedbi projektnega učnega dela, opis dela in evalvacija končnega izdelka. Rezultati projektnega učnega dela v podaljšanem bivanju kažejo na bolj kakovostno preživljanje ustvarjalnega časa, napredek pri razvoju sposobnosti in spretnosti učencev, nadgradnjo znanja in ozaveščanje o vplivih onesnaževanja na kakovost naravnih voda.
Ključne besede: projektno učno delo, podaljšano bivanje, ponovna uporaba, vodni krog, onesnaževanje vode
Objavljeno v DKUM: 14.06.2024; Ogledov: 156; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (3,30 MB)

2.
Posodobitev voznega parka v Šolskem centru Pek d.o.o. : diplomsko delo
Dejan Teran, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo analizira potrebo po posodobitvi voznega parka Šolskega centra Pek d.o.o., ki se ukvarja s poučevanjem kandidatov za voznike motornih vozil. Vozila, ki jih uporablja Šolski center Pek d.o.o. so na dizelski in bencinski pogon, ki pa negativno vplivajo na okolje, zato se podjetje spogleduje z zamenjavo s prijaznejšimi alternativnimi vozili. Analiza obstoječega stanja voznega parka kaže, da podjetje uporablja štiri vozila, ki povzročajo onesnaževanje zraka in visoke stroške goriva. Skozi diplomsko delo so predstavljene alternative za zamenjavo voznega parka, pri čemer pa se pojavljajo težave z ukinitvijo vozil na notranje izgorevanje, saj so le ta opremljena z ročnim menjalnik, ki je po aktualni zakonodaji potreben za poučevanje, da lahko kandidati po opravljenem izpitu vozijo tako vozila z ročnim kot avtomatskim menjalnikom. Nadalje smo v predlogi rešitev podali predloge oziroma rešitve za zamenjavo vozil na fosilna goriva, z vozili na električni pogon.
Ključne besede: šolski center, motorna vozila na notranje izgorevanje, vozni park, zamenjava vozil, onesnaževanje
Objavljeno v DKUM: 21.05.2024; Ogledov: 169; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

3.
Vpliv povišanih vrednosti PM10 delcev v zraku na obravnavo pacientov v urgentnem centru
Maja Kramberger, 2024, magistrsko delo

Opis: Uvod: Kakovost zraka je ključnega pomena za zdravje ljudi povsod po svetu. Obremenitve onesnaženosti zraka vplivajo tudi na poslabšanje zdravstvenega stanja predvsem v okoljih, kjer je vpliv industrializacije vse višji in se vozni park vedno veča. Namen zaključnega dela je raziskati povezave med onesnaženostjo zraka z delci PM10 in povečanim obiskom bolnikov v enem izmed urgentnih centrov v Sloveniji ter s tem ugotoviti vpliv na zdravje posameznikov. Metode: Pri pripravi zaključnega dela smo uporabili kvantitativno metodologijo. Izvedli smo retrospektivno raziskavo, kjer smo pri teoretičnem delu uporabili opisno metodo dela. Raziskava je potekala v enem izmed urgentnih centrov v Sloveniji, kjer smo zbrali podatke tudi o vrednostih delcev PM10 iz štirih okoliških merilnih mest. Pridobljene podatke smo analizirali in obdelali z uporabo računalniškega programa IBM SPSS 22.0. Rezultati: Med pregledom in analizo podatkov nismo v nobeni izmed postavljenih hipotez opazili statistično pomembne razlike, ki bi dokazovala vpliv delcev PM10 na zdravje ljudi. Opažamo trend ob povišanih delcih PM10 povprečno več bolnikov na dan in več hospitalizacij, več smrti in več bolnikov z astmo. Ugotovili smo, da je bila povprečna vrednost delcev PM10 v letu 2020 in 2021 19,03 µg/m3. Razprava in zaključek: Signifikantnih razlik nismo ugotavljali. Ugotavljali nismo tudi večje obremenjenosti in izpostavljenosti prašnim delcem. Na opazovanem območju in času ugotavljamo 58 dni povišanih vrednosti PM10 z vključenim dvodnevnim zamikom. Minimalna dosežena vrednost PM10 je znašala 3,6 µg/m3, maksimalna pa 140,8 µg/m3.
Ključne besede: PM10 delci, onesnaževanje zraka, vpliv na zdravje, urgentni center, povečanje hospitalizacij
Objavljeno v DKUM: 28.03.2024; Ogledov: 198; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

4.
Sistem trgovanja z emisijskimi kuponi znotraj območja Evropske unije : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Gregor Trnjak, 2023, diplomsko delo

Opis: Podnebje in okolje se skozi obstoj planeta Zemlja močno spreminjata. Na podnebne in okoljske spremembe vpliva mnogo različnih dejavnikov, v zadnjih letih pa se v povezavi s to problematiko izraziteje pojavlja besedna zveza emisije toplogrednih plinov, ki so opredeljene kot ene izmed poglavitnih vzrokov globalnega segrevanja ozračja našega planeta. Emisije toplogrednih plinov v večji meri zajemajo skupek nezaželenih in ozračju škodljivih plinov, ki se ob svojem pojavu absorbirajo v dolgovalovno sevanje in prek tega vplivajo na sevalno oz. toplotno bilanco Zemlje, ki se v zadnjih letih konstantno dviguje. Glede na to, da je vpliv gospodarske in podnebne politike na delovanje evropske trgovalne sheme velik, smo v diplomskem delu podrobneje opisali in navedli podrobnosti s področja trgovanja z emisijskimi kuponi. V večji meri smo se opredelili zgolj na območje EU, saj ta igra najvidnejšo vlogo v boju z emisijami toplogrednih plinov na celotnem planetu. Želeli smo ugotoviti, kako močan je učinek političnih ukrepov na zmanjšanje izpustov emisij toplogrednih plinov. Ugotovili smo, da je bilo in bo na področju podnebnih sprememb s strani podnebne politike EU sprejetih mnogo pozitivnih spodbud in direktiv, katerih vpliv bo v prihodnosti zagotovo blagodejno vplival na podnebno stanje našega planeta. Kot eno izmed ključnih spodbud, ki smo jih zaznali, je zagotovo dvig cene emisijskega kupona, ki bo posledično spodbudil večje število gospodarskih družb k naložbam v zelene tehnologije, kar je glavni cilj na področju večjih onesnaževalcev. Prav tako bo razširitev trga emisijskih kuponov na ostale večje onesnaževalce blažilno vplivala na podnebno stanje. Kljub vsem pozitivno naravnanim smernicam in direktivam smo ugotovili, da je na voljo še vedno veliko možnosti in prostora za izboljšavo posameznih zakonsko opredeljenih podnebnih in energetskih načrtov, ki pa se bodo morali odvijati v skorajšnjem časovnem intervalu, v kolikor želimo nadaljnjim rodovom omogočiti dostojno življenje tudi v prihodnje.
Ključne besede: podnebje, onesnaževanje, Evropska unija, evropska trgovalna shema, emisijski kupon, zelena tehnologija
Objavljeno v DKUM: 14.02.2024; Ogledov: 275; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

5.
Vpliv industrijskega onesnaževanja zraka na zdravje ljudi
Verena Gračner, 2023, magistrsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Industrijski razvoj ima štiri glavne vire onesnaževanja zraka. V povezavi z industrijo govorimo o mobilnih virih, pri katerih zgorevajo fosilna goriva, in o stacionarnih virih, kamor sodijo rafinerije, elektrarne in emisijski produkti tovarn. Vse to povzroča izredne razmere v javnem zdravju, predvsem za ogrožene skupine (otroke in starejše ljudi), saj vpliva na nastanek ali poslabšanje bolezni dihal, kardiovaskularne bolezni, predvsem pa je onesnažen zrak vzrok za 10 % vseh smrti. Metoda: V zaključnem delu smo uporabili opisno in komparativno metodo dela. Literaturo smo iskali v bazah podatkov, kot so: ScienceDirect, PubMed, SAGE Journals. Pri iskanju literature smo uporabili vključitvene kriterije: celotna besedila, jezik članka (angleščina, hrvaščina, srbščina, slovenščina), leto objave članka, raziskovalni članki, pregledni članki, posamezne kvantitativne ali kvalitativne raziskave. Uporabili smo tudi knjižna poglavja, praktična poročila, informacije s konferenc, poročila stalne prakse. Analiza literature je bila opravljena po metodologiji PRISMA. Rezultati: Pri analizi strokovne literature smo ugotovili, da industrijsko onesnaževanje in življenje v bližini naftnih rafinerij škodljivo vplivata na zdravje (težave z dihanjem, splav, rak, kožne bolezni) in bistveno povečata umrljivost. V določenih situacijah so bile koncentracije onesnaževal na minimalni ravni, pa to vendar vseeno predstavlja težavo za zdravje zaradi dolgotrajne izpostavljenosti zračnim onesnaževalom. Razprava: Prašni delci, plin in dim v ozračju presegajo ravni kakovostnega zraka (predvsem pozimi, ko se industrijskim in cestnim virom pridružijo še onesnaževala iz kurišč). Skoraj 9 od 10 ljudi, ki živijo v urbanih območjih po vsem svetu, je prizadetih zaradi onesnaženosti zraka. Danes se je nemogoče izogniti onesnaženosti zraka, saj ga kot posledice industrije ni mogoče popolnoma odpraviti, vendar ga lahko s strogimi ukrepi, s skupnimi močmi ali individualnim pristopom zmanjšamo.
Ključne besede: industrijsko onesnaževanje, zrak, zdravje ljudi
Objavljeno v DKUM: 08.12.2023; Ogledov: 359; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (818,93 KB)

6.
Ekološko-kriminološki vidiki hitre mode : magistrsko delo
Ajda Potočnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Kot tretja največja industrija na svetu ima hitra moda številne škodljive posledice na okolje in družbo. Njena masovna proizvodnja in transport prispevata več letnih emisij toplogrednih plinov kot mednarodni zračni in pomorski promet skupaj. Uporaba sintetičnih oz. umetnih materialov, ki onesnažujejo okolje z mikroplastiko, je problematična. Porabi veliko količino vode in odlaga industrijske odpadne voda, kar dodatno onesnažuje vodo in tla v bližini le-teh. Na svetu je preveč oblačil, odpadna oblačila iz sintetičnih materialov se ne razgradijo hitro, spuščajo toplogredne pline in zastrupljajo tla in rečne struge. Velika težava je tudi neekološko pridobivanje materialov, saj se zaradi različnih vrst pesticidov uničujejo rodovitna tla, krčijo gozdovi in kontaminirajo jezera. Te kemikalije ostanejo tudi v oblačilih, ki so pozneje tudi v stiku z delavci v tovarnah in z našo kožo, kar izredno negativno vpliva na naše zdravje. Za čim cenejšo proizvodnjo velikih količin oblačil se modne znamke ne ubadajo z ekološkimi in etičnimi praksami. Številne blagovne znamke tako selijo proizvodnjo produktov in najamejo zunanje izvajalce v drugih državah, ki niso preveč stroge pri nadzoru delovnih pogojev za delavce in proizvajalce ter v zakonodaji za varovanje okolja. Uporabljajo poceni delovno silo, pogosto »zaposleno« v tekstilnih tovarnah ali potilnicah (angl. sweatshops), kjer so zaposlenim vsakodnevno kršene njihove pravice (delajo dolge ure in v slabih in nevarnih delovnih pogojih za izredno nizko plačilo). Osrednja tema magistrske naloge je ekološko-kriminološki vidiki modne industrije, s posebno pozornostjo na pojavu hitre mode. Obravnavamo zlorabe in izkoriščanje delavcev in kršitve njihovih pravic v procesu proizvodnje hitre mode ter onesnaževanje okolja in posledice onesnaževanja le-tega na ljudeh. Analizirali smo tudi povezavo ekološke škode hitre mode s korporacijsko ekološko kriminaliteto in ekološko kriminologijo ter kritično kriminologijo. Cilj magistrske naloge je bil izpostaviti škodljive učinke, ki jih ima hitra moda na ljudi in okolje. Družbena in ekološka škoda je neenakomerno porazdeljena po vsem svetu, njeni največji povzročitelji so korporacije, potrošniki pa smo s tem sokrivci. Razviti morajo orodja za boljše ravnovesje med proizvodnjo in porabo, pa tudi strategije za povečanje družbene in okoljske odgovornost proizvajalcev in porabnikov.
Ključne besede: hitra moda, onesnaževanje, vplivi na okolje, ekološka kriminologija, trajnost, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 27.10.2023; Ogledov: 513; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (934,57 KB)

7.
Zelena logistika in trajnostna mobilnost v prometu
Tali Lekše, 2023, diplomsko delo

Opis: Napredek sodobne družbe, takšno kot jo poznamo danes, se kaže kot posledica pomembnih dogodkov skozi zgodovino, eden od mnogih je zagotovo razvoj prevoznih sredstev, brez katerih si danes vsakdanjika žal ne moremo predstavljati. Tako sta mobilnost in promet postala del nas in zajemata od vsakodnevnih voženj na delo do prevoza blaga znotraj in zunaj meja. Ker nam mobilnost prinaša neskončne ugodnosti, bi morala tudi družba poskrbeti za prihodnost našega planeta in nadaljnje generacije. Ker pa smo to veliko časa zapostavljali in pozabili na naše zeleno okolje, nam narava vrača hude udarce z globalnimi podnebnimi posledicami; to vključuje emisije toplogrednih plinov, onesnaževanje zraka itd. V ta namen se je družba začela posluževati trajnostne uporabe prevoznih sredstev za prevoz oseb in tudi blaga, čeprav še zdaleč ni dosežena tista stopnja trajnostne mobilnosti, ki bi nam povrnila naše zdravo okolje. Prav tega problema smo se lotili tudi v našem diplomskem delu, kajti zanima nas, kakšno je trenutno stanje uporabe trajnostnih ''zelenih'' prevoznih sredstev in kakšna zelena prihodnost naš čaka v prometnem sektorju. V teoretičnem delu smo predstavili pojma zelena logistika in trajnostna mobilnost ter naredili analizo obstoječega stanja prevoznih sredstev. Pri praktičnem delu smo zastavljene hipoteze potrdili oziroma ovrgli s pomočjo člankov in analiz spletnih strani. Prav v ta namen smo potrebovali veliko časa za iskanje kvalitetnih, znanstvenih in preverjenih člankov, ki so nam omogočili ustvariti zaključek diplomskega dela.
Ključne besede: zelena logistika, trajnostna mobilnost, onesnaževanje, prihodnost prevoznih sredstev
Objavljeno v DKUM: 19.10.2023; Ogledov: 352; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

8.
Analiza vpliva električnih avtomobilov na okolje skozi celoten življenjski cikel
Lovro Mesec Košir, 2023, diplomsko delo

Opis: Prodaja električnih vozil se je s pomočjo oglaševanja okoljevarstva, izboljšanja infrastrukture in obljube manjših stroškov vzdrževanja v zadnjih letih povišala. V diplomski nalogi želimo ugotoviti in predstaviti, kakšen vpliv na okolje ima električni avtomobil skozi celoten življenjski cikel in kateri dejavniki pripomorejo k njegovi večji čistosti. Raziskali smo, kako poteka pridobivanje surovin, ki so potrebne za sestavo baterije in permanentnih magnetov. Primerjali smo električne avtomobile z avtomobili z motorji z notranjim izgorevanjem v času uporabe glede na njihove emisije CO2 oziroma emisije vira energije in emisije trdnih delcev. Poleg omenjene primerjave smo raziskali tudi druge tipe vozil, ki uporabljajo elektriko kot vir energije, ter kakšne so možnosti reciklaže in kako se ravna z odsluženimi baterijami. S pomočjo anketnega vprašalnika smo preverili, ali se ljudje zavedajo celotnega vpliva električnega avtomobila na okolje.
Ključne besede: električni avtomobili, onesnaževanje okolja, emisije trdnih delcev, varstvo okolja, permanentni magneti
Objavljeno v DKUM: 10.10.2023; Ogledov: 348; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (997,76 KB)

9.
Zmanjševanje obremenjevanja ozračja z uvedbo električnih avtomobilov
Katarina Koren, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo predstavili problem uvajanja električnih avtomobilov in težave, ki pri tem nastajajo. Poudarili bomo predvsem okolijske in organizacijske vidike uvajanja električnih avtomobilov. Število avtomobilov se je povečalo predvsem v drugi polovici 20. stoletja. Posledično je postala množična uporaba avtomobilov, ki jih poganja motor z notranjim izgorevanjem, problematična. Avtomobili pomembno prispevajo k obremenjevanju okolja.
Ključne besede: električni avtomobili, onesnaževanje okolja, avtomobilske emisije, varovanje okolja
Objavljeno v DKUM: 01.02.2023; Ogledov: 465; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

10.
Analiza pripravljenosti slovenskega trga na električna vozila : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Dijana Arsova, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga temelji na osnovi analize pripravljenosti uporabe električnih vozil na slovenskem ozemlju. V nalogi smo zajeli razvoj električnih vozil, njihovo stagnacijo ter njihovo uporabo danes. Dotaknili smo se tudi podnebnih sprememb, ki nastanejo zaradi emisij toplogrednih plinov. Diplomska naloga prav tako zajema javnomnenjsko analizo, ali je večina prebivalstva v Sloveniji pripravljena narediti zamenjavo vozil na notranje izgorevanje z vozili na električni pogon. Poleg tega smo raziskali, kakšne so napovedi Evropske unije in Slovenije v zvezi z uporabo električnih vozil. Obravnavali smo prav tako prednosti in slabosti, ki jih imajo električna vozila, ter kakšne prispevke nam lahko prinese nakup električnega vozila. V zadnjem delu diplomske naloge smo analizirali podatke in poiskali rešitev, in sicer katero električno vozilo bo najbolj primerno za prodajni slovenski trg.
Ključne besede: električna vozila, podnebne spremembe, Evropska unija, promet, onesnaževanje, toplogredni plini
Objavljeno v DKUM: 16.01.2023; Ogledov: 616; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (2,85 MB)

Iskanje izvedeno v 2.99 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici