| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 73
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Učinki integracijskih klavzul v pogodbah, za katere se uporablja dunajska konvencija (CISG), v skladu s členom 8 Dunajske konvencije : magistrsko delo
Nastja Gorenc, 2025, magistrsko delo

Opis: Dunajska konvencija spodbuja sklepanja mednarodnih pogodb, saj omogoča strankam, da spremenijo ali nadomestijo katero koli njeno določbo s pridržkom 12. člena Dunajske konvencije, pod pogoji, ki ustrezajo vsem pogodbenim strankam. Med pomembnejša pravila Dunajske konvencije sodi 8. člen, ki ureja razlago pogodb. Prva dva odstavka 8. člena določata dve teoriji razlage pogodb, ki se morata uporabiti, ko so izpolnjeni določeni pogoji. Razlaga pogodbenih določb se namreč sprva presoja po subjektivni teoriji, ki je zajeta v prvem odstavku 8. člena Dunajske konvencije. Slednji določa, da se izjave in ravnanja strank interpretirajo v skladu z njihovim namenom, vendar pod pogojem, da je nasprotna stranka za ta namen vedela ali bi zanj morala vedeti. Sodišča morajo tako pri razlagi pogodbe razjasniti, kaj je bil pravi namen strank. V praksi se sodišča poslužujejo objektivnega kriterija, ki je zajet v drugem odstavku 8. člena Dunajske konvencije. Ta določa standard razumne osebe, ki se uporabi pri presoji izjav in ravnanj strank, ko pravega namena in volje strank ni mogoče pridobiti. To pomeni, da je potrebno taka dejanja strank oceniti tako, kot bi jih razumela razumna oseba v enakih okoliščinah. Tretji odstavek 8. člena Dunajske konvencije navaja kriterije, ki se morajo upoštevati, da se lahko odkrije pravi namen strank. To so na primer pogajanja, praksa, ki je vzpostavljena med strankama, običaji in poznejša ravnanja obeh strank. Magistrsko delo poglobljeno obravnava, kako se pravila, ki so zajeta v omenjenem členu, uporabijo pri razlagi prodajne pogodbe, če stranki v pogodbena določila vključita tako imenovano ‘integracijsko klavzulo’. Pravila o razlagi integracijskih klavzul predstavljajo tudi določene omejitve znotraj omenjenih ureditev, zato magistrsko delo izpostavlja mnenja avtorjev, ki predlagajo izboljšave pristopa k interpretiranju klavzul, ki bi celovito zajel posamično dogovorjene in standardne integracijske klavzule v pogodbah, za katere se uporablja Dunajska konvencija. Mnenja CISG-AC vsebujejo tudi nekaj pomanjkljivosti v zvezi z učinki integracijskih klavzul in 8. členom Dunajske konvencije. Sodišča in tribunali bi lahko ob interpretaciji slednjega posledično odločili, da vključitev integracijske klavzule v pogodbo ne pomeni samodejne izključitve zunanjih dejstev za razlago pogodbe. Stranke morajo biti torej pri oblikovanju pogodb pozorne na samo besedilo klavzule in pomena, ki ji ga dodelita.
Ključne besede: Razlaga pogodbenih določb, izključitev zunanjih dokazov, avtonomija pogodbenih strank, omejitve, integracijska klavzula, razlaga volje strank, Konvencija Združenih narodov o pogodbah o mednarodni prodaji blaga (CISG), veljavnost, 8. člen CISG.
Objavljeno v DKUM: 02.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

2.
Odgovornost ponudnika storitev deljenja vsebin na spletu v zvezi s kršitvijo avtorskih pravic : magistrsko delo
Anika Rovan, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava odgovornost ponudnikov storitev deljenja vsebin na spletu v zvezi s kršitvami avtorskih pravic. Zaradi hitrega napredka digitalnih tehnologij se pojavljajo novi načini izkoriščanja avtorskih del, hkrati pa se pojavljajo tudi nove možnosti kršitve avtorskih pravic. Nenehno spreminjanje regulativnega okvirja na področju avtorske in sorodnih pravic je zato vselej pomembno. K temu je prispevala Direktiva 2019/790, ki je na področju avtorskega prava na digitalnem trgu v EU osrednji predpis. S členom 17 je določila nov režim odgovornosti ponudnikov storitev deljenja vsebin na spletu. V nalogi je prikazano, kako je sodna praksa Sodišča EU s široko razlago pojma priobčitve javnosti že pred sprejetjem Direktive 2019/790 pripisovala odgovornost PSDVS za kršitve avtorske in sorodnih pravic, ki so jih izvedli uporabniki platform. Ti so takrat še zmeraj imeli možnost, da se razbremenijo na podlagi določbe varnega pristana iz člena 14(1) Direktive 2000/31 (zdaj urejene v členu 6 Akta o digitalnih storitvah). Nova ureditev po Direktivi 2019/790 pa PSDVS omogoča razbremenitev odgovornosti za dejanja priobčitve njihovih uporabnikov le, če delujejo v skladu s predpisanimi obveznostmi. Te obveznosti so prizadevanje za pridobitev dovoljenja od imetnikov pravic, vzpostavitev avtomatiziranega sistema filtriranja vsebin, in da ob prejemu utemeljenega obvestila imetnika ravnajo hitro, da kršitve odstranijo ter preprečijo dostopnost prijavljenih vsebin v prihodnje. V povezavi z izpolnjevanjem slednjih obveznosti naletimo na določene ovire. Zakonodajalec EU je z obveznostjo prizadevanja za pridobitev dovoljenja želel preprečiti nastajanje vrednostne vrzeli med PSDVS in imetniki pravic. Ker standard „prizadevanja za pridobitev dovoljenja“ ni pojasnjen, cilj po zmanjševanju vrednostne vrzeli ni učinkovito izpolnjen. Konkretizacija standarda je zato pri prenosu Direktive 2019/790 vselej potrebna. Največ polemik se pri novi ureditvi pojavlja glede obveznosti vzpostavitve sistema avtomatiziranega filtriranja vsebin. Ta namreč lahko privede do situacije prekomernega blokiranja vsebin, kar ogroža pravico uporabnikov do svobode izražanja na spletu. Magistrsko delo zato preučuje pravne mehanizme, s katerimi je mogoče takšne situacije preprečiti. Podani sta dve rešitvi, in sicer možnost predhodnega označevanja (pre-flagging) in izjema za krajša dela. Ti mehanizmi so bili vzpostavljeni v nemškem pravnem sistemu ob prenosu Direktive 2019/790 in so prepoznani kot učinkovita sredstva za preprečitev prekomernega posega v svobodo izražanja. Obveznost vzpostavitve avtomatiziranega sistema filtriranja je lahko problematična tudi z vidika prepovedi splošne obveznosti spremljanja, zato naloga obravnava tudi problem pravne negotovosti, ki se pojavlja pri razmerju med obveznostjo vzpostavitve sistema filtriranja in prepovedjo splošne obveznosti spremljanja. V nalogi je obravnavana tudi sodba Youtube/Cyando ter odgovor na vprašanje, kako nova ureditev odgovornosti PSDVS vpliva na izid v zadevnem primeru. Ugotovljeno je, da se je že pred sprejetjem Direktive 2019/790 Sodišče EU nagibalo k vzpostavitvi režima odgovornosti kot ga poznamo danes, kljub temu pa lahko opazimo tudi določene spremembe.
Ključne besede: odgovornost za kršitve avtorskih pravic na spletu, ponudniki storitev deljenja vsebin na spletu, priobčitev javnosti, vrednostna vrzel, avtomatizirani sistemi filtriranja vsebin, izjeme in omejitve avtorskih pravic na spletu, svoboda izražanja na spletu.
Objavljeno v DKUM: 02.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

3.
Pravilo obrestne omejitve - direktiva EU o določitvi pravil proti praksam izogibanja davkom, ki neposredno vplivajo na delovanje notranjega trga
Marko Kerin, 2024, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: S 1. 1. 2019 so bile nekatere države članice EU zavezane implementirati pravilo obrestne omejitve na podlagi Direktive proti izogibanju davkom (ATAD), druge države članice, vključno s Slovenijo, s primerljivo učinkovitim pravilom tanke kapitalizacije, pa morajo to napraviti najkasneje do 1. 1. 2024. Namen prispevka je obravnavati pravne dileme na ravni EU v zvezi s pravilom obrestne omejitve, zlasti z vidika njegove skladnosti s primarnim pravom EU. Članek osvetli problematiko preko sodne prakse Sodišča EU. Prikaže tudi potencialno neustavnost pravila obrestne omejitve v Nemčiji. V zadnjem delu najprej proučim sodbe slovenskih sodišč v zvezi s tanko kapitalizacijo. Sledi pregled slovenskih sodb v zvezi z davčnim načelom plačila davka na podlagi ekonomske sposobnosti in objektivnega neto načela. Na podlagi analize sodb Ustavnega sodišča RS lahko sklenemo, da bo z implementacijo pravila obrestne omejitve tudi v Sloveniji takšno pravilo diskriminiralo davčne zavezance. V zaključku prispevka je podanih nekaj predlogov zakonodajalcu.
Ključne besede: pravilo obrestne omejitve, Direktiva proti zlorabam, BEPS, primarno pravo EU, ustavnost omejitvenega pravila
Objavljeno v DKUM: 18.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (831,81 KB)

4.
Omejitve lastninske pravice po volji lastnika : magistrsko delo
Mateja Prša, 2025, magistrsko delo

Opis: Lastninska pravica predstavlja eno izmed najbolj temeljnih človekovih pravic, ki je kot taka tudi varovana s številnimi mednarodnopravnimi akti in nacionalnimi ustavami. Lastninska pravica je stvarna pravica, ki daje njenemu imetniku najširši spekter upravičenj. Njena narava praviloma ne dopušča, da bi jo omejevali oziroma utesnjevali za vsak namen, saj bi tako od nje hitro ostalo zelo malo. SPZ v 38. členu posebej ureja dve omejitvi lastninske pravice, ki lahko nastaneta po volji lastnika, in sicer prepoved odsvojitve in obremenitve (tudi prepoved razpolaganja) ter odkupno pravico. Gre za obligacijski pravici, ki lahko z vpisom v zemljiško knjigo pridobita omejene absolutne učinke. Prepoved odtujitve in obremenitve je izvedena obligacijska pravica, ki zavezancu prepoveduje vsa razpolaganja z lastninsko pravico.1 V skladu s 38. členom SPZ se lahko prepoved odtujitve in obremenitve ustanovi s pravnim poslom ali oporoko. Taka prepoved pa zavezuje le prvega lastnika, ne pa tudi njegovih pravnih naslednikov. Če je dogovorjena med zakoncema ali zunajzakonskima partnerjema, med starši in otroki ter posvojenci in posvojitelji, se lahko vpiše v zemljiško knjigo, in s tem pridobi absolutne učinke, kar pomeni, da učinkuje tudi v razmerju do tretjih. Posebno obliko prepovedi odtujitve in obremenitve ureja tudi Obligacijski zakonik v sklopu pogodbe o dosmrtnem preživljanju. Odkupna pravica pa je pravica, ki daje imetniku pravno možnost, da z enostransko izjavo volje odkupi stvar od zavezanca. Gre za oblikovalno pravico, kar pomeni, da z enostransko izjavo volje odkupni upravičenec povzroči nastanek pravnega razmerja, ki je pravna podlaga za prenos lastninske pravice na upravičenca. Odkupna pravica je neprenosljiva, lahko pa se časovno omeji. Ker je neprenosljiva, preneha s smrtjo oziroma prenehanjem druge pogodbene stranke. Ena izmed omejitev lastninske pravice, ki nastane po volji lastnika je tudi pogodbena predkupna pravica, ki je pri nas urejena v OZ. Predkupna pravica je obligacijska pravica, s katero se lastnik zavezuje, da bo predkupnega upravičenca obvestil o nameravani prodaji stvari ter o pogoji te prodaje ter mu ponudil, naj jo kupi pod enakimi pogoji. Predkupna pravica je strogo osebna in je ni mogoče ne odtujiti in ne podedovati. V skladu s 13. členom Zakona o zemljiški knjigi se lahko tudi predkupna pravica, ki je nastala s pravnim poslom, vpiše v zemljiško knjigo in tako pridobi absolutne učinke.
Ključne besede: lastninska pravica, omejitve lastninske pravice, razpolagalno upravičenje, odkupna pravica, prepoved odtujitve in obremenitve, pogodbena predkupna pravica
Objavljeno v DKUM: 19.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (954,10 KB)

5.
Načini omejevanja vstopa v mestna središča : magistrsko delo
Sara Čepin, 2024, magistrsko delo

Opis: Mesta in mestna središča se zaradi povečanega cestnega prometa, prometnih zastojev in onesnaženosti zraka odločajo za uvajanje različnih načinov omejevanja vstopa vozil v mestna središča, med katerimi se najpogosteje pojavljajo območja pristojbin za zastoje in nizko-emisijske cone. Za izbranih 10 mest smo izvedli analizo in primerjavo vpeljanih shem omejevanja dostopa, predvsem s tehničnega vidika in z vidika tehnološke podpore, vključili pa smo tudi ekonomski vidik. Ugotovili smo, da sheme v mestih uspešno zmanjšujejo promet in prometne zastoje ter izboljšujejo kakovost zraka, vendar pa se rezultati razlikujejo glede na mesto. Pristojbine za zastoje so se izkazale kot učinkovite pri zmanjšanju prometa in prometnih zastojev, medtem ko nizko-emisijske cone niso nujno dosegle enakega učinka. So pa po drugi strani zmanjšale število močno onesnažujočih vozil v mestih. Za izboljšanje rezultatov mestnih shem priporočamo kombinacijo obeh načinov omejevanja, pri čemer se prihodki pristojbin usmerijo v razvoj in izboljšave javnega prevoza ter naložbe v infrastrukturo, uvedejo pa se tudi strožje zahteve glede emisijskih standardov. Osrednji del shem mora biti spodbujanje alternativnih oblik prevoza, velik pomen pa je treba nameniti tudi naprednim tehnološkim sistemom, kot so kamere, sistem za samodejno prepoznavanje registrskih tablic (angl. Automatic Number Plate Recognition; v nadaljanjevanju: ANPR) in globalni satelitski navigacijski sistem (angl. Global Navigation Satellite System; v nadaljevanju: GNSS) za učinkovit nadzor vozil in zmanjšanje administrativnih stroškov.
Ključne besede: sheme omejevanja dostopa, onesnaževanje, omejitve, cestni transport, mestna središča
Objavljeno v DKUM: 27.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

6.
Definicija ključnih pojmov na področju vinskega turizma
Luka Gošek, Katja Murkovič, Vasja Omahne, Jana Podvinšek, Lovro Požarnik, Nika Prevodnik, Tjaša Špenko, Karmen Enci, 2019, samostojni strokovni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Ključne besede: projekt, predpostavke, omejitve, metode dela
Objavljeno v DKUM: 31.01.2024; Ogledov: 226; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (20,28 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Projekt po poti modre frankinje
Luka Gošek, Katja Murkovič, Vasja Omahne, Jana Podvinšek, Lovro Požarnik, Nika Prevodnik, Tjaša Špenko, Karmen Enci, 2019, samostojni strokovni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Ključne besede: projekt, predpostavke, omejitve, metode dela
Objavljeno v DKUM: 31.01.2024; Ogledov: 251; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (20,28 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Omejitev dedovanja premoženja osebe, ki je uživala pomoč v skladu s predpisi o socialnem varstvu : magistrsko delo
Lucija Sovič, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga predstavlja problematiko omejitve dedovanja premoženja osebe, ki je uživala pomoč v skladu s predpisi o socialnem varstvu, v okviru katerega prihaja do trka dveh ustavnih pravic – pravice do dedovanja in pravice do socialne varnosti. Omejitev dedovanja po prejemniku socialne pomoči je urejena v Zakonu o dedovanju in dajalcu pomoči (Republiki Sloveniji ali občini), po smrti osebe, ki je prejemala pomoč, omogoča povrnitev izplačanih sredstev na način, da pridobi premoženje, ki obstaja zaradi izplačane pomoči. Omejitev dedovanja se nanaša na vsako pravico, ki sestavlja zapustnikovo premoženje, vendar pa ni ovir, da Republika Slovenija ali občina z dediči zapustnikovega premoženja ne bi mogli skleniti drugačnega dogovora. Dedovanje premoženja osebe, ki je prejemala pomoč v skladu s predpisi o socialnem varstvu, se omeji na vrednost prejete pomoči, če v predpisih o socialnem varstvu ni določeno drugače. Tako je Zakon o socialno varstvenih prejemkih precej omilil obveznost dedičev glede vračanja socialne pomoči, saj dedičem ni več treba vrniti celotne pomoči, ki jo je prejel zapustnik, v nekaterih primerih pa so celo vračila oproščeni v celoti. Kljub mnogim spremembam in dopolnitvam 128. in 129. člena Zakona o dedovanju v praksi še vedno prihaja do nesoglasij in pomembnih pravnih dilem v zvezi z omejitvijo dedovanja po prejemniku socialne pomoči.
Ključne besede: pravica do dedovanja, pravica do socialnega varstva, socialna pomoč, omejitev dedovanja po prejemniku socialne pomoči, prostovoljna povrnitev socialne pomoči, odpoved pravici do omejitve dedovanja
Objavljeno v DKUM: 08.09.2023; Ogledov: 849; Prenosov: 223
.pdf Celotno besedilo (687,16 KB)

9.
Položaj Judov v srednjeveški Angliji : magistrsko delo
Domen Kac, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je pregled položaja Judov v srednjeveški Angliji ter osvetljuje ključne zgodovinske dogodke, družbene odnose in njihov vpliv na judovsko skupnost. Raziskuje raznoliko naravo judovskega obstoja v tem obdobju, ki je bilo zaznamovano s verskimi, gospodarskimi in družbenimi dinamikami, ki so oblikovale njihovo življenje. Prisotnost Judov v srednjeveški Angliji sega v 11. stoletje, ko so se prvič naselili v državi. Sprva so bili povabljeni s strani Viljema Osvajalca iz gospodarskih razlogov in so igrali pomembno vlogo v vzpostavljajočih se finančnih sistemih tistega časa, saj so ponujali posojila in se ukvarjali s trgovino. Vendar je bila njihova pozicija v angleški družbi negotova in omejena z diskriminatornimi zakoni in politikami. V 12. in 13. stoletju so se Judje soočali z naraščajočo marginalizacijo in preganjanjem. Bili so podvrženi pravnim omejitvam, kot so posebni davki, zahteva po nošenju posebnih znamenj ter omejitve pri lastništvu zemlje. Poleg tega so protijudovska čustva spodbujala različne obtožbe proti judovski skupnosti, vključno z obtožbami obrednih umorov in finančnega izkoriščanja, kar je vodilo do občasnih izbruhov nasilja. Obdobje kralja Edvarda I je pomenilo pomembno prelomnico za Jude v Angliji. Leta 1290 je izdal odlok o izgonu, ki je ukazoval izgon Judov iz države. Ta izgon je ostal v veljavi skoraj štiri stoletja, kar je pripomoglo k odsotnosti stalne judovske prisotnosti v Angliji do 17. stoletja. Ta povzetek predstavlja vpogled v kompleksen in pogosto nemiren položaj Judov v srednjeveški Angliji. Za celovito študijo bi bilo treba raziskati posamezne pripovedi in kulturne ter gospodarske prispevke judovske skupnosti v tem obdobju. Razumevanje zgodovinskega konteksta, ki obdaja izkušnje Judov v srednjeveški Angliji, prispeva k širšemu razumevanju dinamike verskih in etničnih odnosov v srednjeveški Evropi.
Ključne besede: Judje, Anglija, srednji vek, posojanje denarja, omejitve, izgon, obredni umori
Objavljeno v DKUM: 05.07.2023; Ogledov: 509; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (889,86 KB)

10.
Organizacija udeležencev zimskih olimpijskih iger v pekingu v luči epidemije covid 19
Jure Hudobivnik, 2022, magistrsko delo

Opis: Olimpijske igre so prav poseben dogodek za vsakega profesionalnega športnika, ki se odvijajo vsake štiri leta. Po navadi je ta dogodek izpeljan tako, da je čimbolj prijazen za vse, ki se ga udeležijo. Zaradi razsajajoče epidemije pa so bile zimske olimpijske igre v Pekingu nekaj drugačnega in nekaj posebnega. V magistrski nalogi smo zato opisali kakšne pogoje so morali izpolnjevati vsi, ki so se udeležili olimpijskih iger, od športnikov pa do podpornega osebja. Poleg tega smo opisali tudi vse preventivne ukrepe, ki so jih izvajali na olimpijskih igrah in tudi v olimpijski vasi. S pomočjo anketnega vprašalnika pa smo pridobili tudi mnenja in odzive iz prve roke, saj so z nami delili svoje dragocene izkušnje in občutke glede iger športniki in spremljevalci, ki so se udeležili zimskih olimpijskih iger. Na kratko smo tudi opisali cepiva, katera so omogočila športnikom udeležbo na igrah, pojasnili zakaj so cepiva učinkovita in do kakšnih stranskih učinkov lahko pride po cepljenju.
Ključne besede: Olimpijske igre, športniki, ukrepi, omejitve, cepiva
Objavljeno v DKUM: 05.04.2023; Ogledov: 559; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici