| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Okolju prijazna vozila in dejavniki, ki vplivajo na njihov nakup
Neja Golob, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V zadnjem času se vedno več govori o onesnaževanju okolja in prizadevanju za njegovo zmanjšanje. Velik vir onesnaževanja je tudi promet. V diplomski nalogi smo se osredotočili na cestni promet in avtomobile, ki onesnažujejo okolje s svojimi izpusti. To onesnaževanje se lahko bistveno zmanjša z zamenjavo klasičnih vozil z okolju prijaznimi vozili. Ob tem pa se pojavlja vprašanje, kako kupca prepričati v nakup okolju prijaznega vozila. Da bi podali predloge, kako povečati uporabo okolju prijaznih vozil, smo analizirali anketo, ki so jo za potrebe diplomske naloge izvedli na Škotskem. S pomočjo odgovorov in primerjave le-teh z že izvedenimi anketami (Borthwick & Carreno, 2012; Zupan, 2014), smo ugotovili, kateri so glavni dejavniki, ki vplivajo na odločitev o nakupu okolju prijaznega vozila. Z analizo odgovorov ankete smo ugotovili, da sta cena in polnilna infrastruktura med glavnimi dejavniki, ki vplivajo na odločitev za nakup okolju prijaznih vozil. Pri avtomobilskih značilnostih so anketirancem zelo pomembne varnostne značilnosti, pri finančnih značilnostih stroški zavarovanja, pri emisijah CO2 in ostali TGP plini, najbolj pa jih spodbujajo subvencije. Ob višanju cene goriva, nižanju cene EV ter bolje razviti polnilni infrastrukturi bi se vedno več ljudi odločilo za nakup.
Ključne besede: okolju prijazna vozila, okoljski vplivi prometa, Škotska, Slovenija, vpliv na odločitev za nakup
Objavljeno: 21.04.2021; Ogledov: 65; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (433,28 KB)

2.
Analiza ravnanja z izrabljenimi gumami v sloveniji in povzročeni okoljski vplivi
Igor Kotnik, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Smo manjše podjetje, ki se ukvarja s transportom izrabljenih avtomobilskih gum (IAG). V diplomskem delu bomo skušali v prvem delu prikazati teoretične osnove ter potek postopka pri ravnanju z IAG. Smo mikro podjetje z osmimi zaposlenimi in pretežno delegacijskim načinom vodenja podjetja. Vsak povzročitelj IAG (vulkanizerji, transportna podjetja, javne komunalne službe) odda naročilo za odvoz, ki ga izpolni na spletu, pri čemer vnese količino in vrsto pnevmatik. Naročilo se zabeleži pri nosilcu izvajanja skupnega načrta ravnanja z IAG, družbi Slopak, ki naročilo posreduje enemu od treh podizvajalcev. To so podjetje Sme-tra d. o. o. in dve konkurenčni podjetji, Rebolkop d. o. o. in Get-inzeniring d. o. o. Za vsako pobrano naročilo se izdela evidenčni list, kjer se zavedejo naslov povzročitelja, naslov predelovalca, datum in količina IAG. Evidenčni list se odda družbi Arso in služi povzročiteljem kot dokazilo o odstranitvi IAG, družbi Arso pa tudi za statistične podatke. V drugem in tretjem delu pa sledi opis težav, ki jih podjetje opaža pri poslovanju, možnosti izboljšav in poslovanja z manj stroški. Glavna težava, ki jo podjetje opaža, je, da je količina IAG večja, kot je sposobnost predelovalcev. Iz tega sledi, da Slovenija nujno potrebuje predelavo pnevmatik. Ker so predelovalci večinoma v tujini, cementarna v Avstriji in snovna predelava na Hrvaškem, to pomeni, da se vse gume transportirajo v tujino, kar predstavlja transportne stroške in okoljske vplive. Prav tako pa plačilo za vse te gume odteka v tujino. V diplomskem delu bomo predstavili, koliko bi privarčevali z rešitvijo omenjenih težav. Prva rešitev je ekonomska in se nanaša na to, koliko privarčujemo v primeru lastne predelave, ko strošek transporta odpade. Druga pa se nanaša na to, koliko omilimo okoljske vplive, ki so v zadnjem času vedno bolj vroča tema.
Ključne besede: izrabljene avtomobilske gume (IAG), transport, predelava, transportni stroški, okoljski vplivi
Objavljeno: 24.05.2018; Ogledov: 627; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (3,69 MB)

3.
VPLIV MATERIALNIH KARAKTERISTIK TER OBLIKE CESTNIH OVIR NA VIBRACIJE ZARADI PROMETA
Matej Moharič, 2016, diplomsko delo

Opis: Cestne grbine vplivajo na umirjanje prometa in preprečujejo vožnjo z veliko hitrostjo. Dimenzije in uporaba le-teh so opredeljenje v tehničnih specifikacijah Direkcije RS za ceste. V Sloveniji smo priča vedno množičnejši postavitvi grbin v različnih izvedbah, ki vplivajo na inducirane vibracije tal zaradi prometa. Povzročene so z vplivom dinamične sile koles na površino podlage s širjenjem pod zemljo in na daljših razdaljah le počasi izgubljajo svojo intenziteto.Za presojo potencialno škodljivih učinkov talnih vibracij na ljudi in objekte je ključnega pomena ugotavljanje širjenja vibracij po tleh ter njihov prenos na objekte. V diplomskem delu smo opredelili vibracije in primerjali vpliv različnih cestnih grbin, njihovo obliko in material na vertikalno komponento vibracije tal pri temeljih ter njihov vpliv na človeka in bivalni prostor.
Ključne besede: prometne vibracije, hitrostne ovire, širjenje vibracij, okoljski vplivi, zgradbe, človek
Objavljeno: 17.10.2016; Ogledov: 1011; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (9,26 MB)

4.
Problematika zagotavljanja okolju prijaznega potniškega prometa
Mitja Najžar, 2016, diplomsko delo

Opis: Človeštvo s svojimi dejanji vsak dan vpliva na okolje. Tehnološki napredek ni vedno pozitiven, saj s sabo prinaša tudi negativne vplive na okolje in povzroča podnebne spremembe. Eden glavnih onesnaževalcev okolja moderne dobe je promet. Predvsem mesta in njihove okolice so podvržene velikim količinam izpušnih plinov, ki jih povzročajo vozila predvsem pri dnevnih migracijah prebivalstva. Evropska unija in mesta sama so se začela zavedati tega problema in spoznala negativne vplive onesnaženega ozračja na floro, kot tudi na prebivalstvo samo, saj so se pri prebivalstvu začele povečevati bolezni dihal. Eden izmed ukrepov, da zmanjšamo vpliv na zrak v mestih je tudi uporaba javnega transporta. Vendar spremeniti potovalne navade ljudi ni tako enostavno. Prebivalcem je potrebno ponuditi alternativo, ki je boljša ali vsaj enakovredna prevozu z osebnim avtomobilom. Javni transport mora biti cenovno ugoden, dostopen, frekventen in zanesljiv. V slovenskih mestih, ki so globalno gledano majhna, je primerna oblika javnega transporta predvsem avtobusni promet. Modernizacija, vzdrževanje in inovacije pa s seboj prinesejo velike stroške, ki so povezani predvsem z investicijami v osnovna sredstva in infrastrukturo. V diplomskem delu bomo skušali predstaviti načine s katerimi lahko slovenska mesta financirajo in izboljšajo javni transport, ter tako povečajo kvaliteto svojih storitev, kot tudi kvaliteto življenja svojih prebivalcev.
Ključne besede: potniški promet, mestni avtobusni promet, financiranje, okoljski vplivi, kohezijska politika, Evropska unija
Objavljeno: 23.06.2016; Ogledov: 1307; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

5.
SONARAVNI RAZVOJ TURISTIČNE DESTINACIJE ČRNA NA KOROŠKEM
Alan Vidovič, 2015, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega seminarja je analiza možnosti razvoja turizma v občini Črna na Koroškem. V teoretičnem delu naloge prikažem smernice strategije razvoja turizma Slovenije ter strategije razvoja Mežiške doline in Črne na Koroškem s poudarkom na trajnostnem sonaravnem razvoju. Predstavljene so tudi osnovne geografske značilnosti in značilnosti turistične ponudbe obravnavane turistične destinacije. Osrednji del diplomskega seminarja predstavlja analiza dosedanjega razvoja turizma v turistični destinaciji Črna na Koroškem. Orišem vidike sonaravnega razvoja v občinski strategiji in njeno usklajenost s strategijo razvoja regije (Mežiška dolina) kot celote. Ugotavljam, da je turistična destinacija v glavnem upoštevala zakonitosti sonaravnega razvoja turizma. S pomočjo ankete analiziram zaznavanje Črnjanov o gospodarskih, socio-kulturnih in okoljskih vplivih turizma. Glavni problem je v precejšnji nezainteresiranosti domačinov glede turizma. Ob koncu prikažem tudi nekatere izzive in možnosti za nadaljnji sonaravni trajnostni razvoj turistične destinacije.
Ključne besede: trajnostni razvoj turizma, strategija razvoja turizma, turistična destinacija Črna na Koroškem, gospodarski, socio-kulturni in okoljski vplivi turizma, zaznavanje domačinov o učinkih turizma.
Objavljeno: 01.12.2015; Ogledov: 1095; Prenosov: 145
.pdf Celotno besedilo (2,75 MB)

6.
MALA HIDROELEKTRARNA V VELENJU
Janez Jelenko, 2013, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je preveriti možnost izgradnje male hidroelektrarne med Velenjskim in Družmirskim jezerom. Izvedena je analiza velike količine pridobljenih podatkov o stanju obeh jezer in pritokov. Glede na analizo podatkov so določeni parametri akumulacijske hidroelektrarne z opisi sestavnih delov male hidroelektrarne. Predstavljeni so vplivi na okolje. Narejen je ekonomski izračun za ugotavljanje smiselnosti projekta.
Ključne besede: mala hidroelektrarna, akumulacijska hidroelektrarna, parametri vodne turbine, izračuni tlačnih padcev, primerjava cevovodov, okoljski vplivi, stroški, ekonomski izračun
Objavljeno: 13.01.2014; Ogledov: 1504; Prenosov: 274
.pdf Celotno besedilo (4,74 MB)

7.
ANALIZA RAZVOJA TURIZMA V OBČINI PTUJ
Suzana Malenčić, 2012, diplomsko delo

Opis: Za uspešen razvoj turizma v nekem kraju je potrebno dobro sodelovanje med domačini in lokalnimi turističnimi delavci. Načrt razvoja mora biti sestavljen tako, da ustreza prebivalcem in ljudem, zaposlenim v turistični dejavnosti ter da ga je možno uresničevati.
Ključne besede: ponudba občine Ptuj, ekonomski, socio-kulturni in okoljski vplivi turizma, pozitivni in negativni učinki turizma v turističnem kraju, zaznavanje domačinov o učinkih turizma.
Objavljeno: 12.07.2013; Ogledov: 1105; Prenosov: 249
.pdf Celotno besedilo (847,52 KB)

8.
FOTOVOLTAIČNI MATERIALI
Marko Budler, 2011, diplomsko delo

Opis: Fotovoltaika je veda, ki preučuje pretvorbo sončne energije v električno s pomočjo polprevodnikov, pri katerih pride do fotovoltaičnega efekta. Njen pomen narašča sorazmerno s pomanjkanjem fosilnih goriv in stroški le-teh, zato je vsakršno udejstvovanje na tem področju pomembno. V nalogi smo preučili fotovoltaične materiale, ki se uporabljajo v sončnih celicah, njihove karakteristike pa v primerjalni analizi razvrstili v več sklopov. Ugotovili smo, da se lastnosti fotovoltaičnih materialov razlikujejo. Poleg komparativnih metod smo z anketnim vprašalnikom preverili poznavanje inovacij in tehnologije sončnih celic. Izkazalo se je, da ljudje vedno bolj natančno pojmujejo opredelitve s področja terminologije invencijsko-inovacijskega managementa, prav tako pa so vedno bolj informirani na področju solarne tehnologije.
Ključne besede: fotovoltaika, fotovoltaični materiali, polprevodniki, dopiranje, okoljski vplivi, inovacije, agenti spreminjanja, mnenjski vodje, difuzija novosti
Objavljeno: 14.05.2013; Ogledov: 1057; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

9.
RAZVOJNA NARAVNANOST TURISTIČNO-IGRALNIŠKE ORGANIZACIJE
David Kamšek, 2012, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi obravnavamo področje igralniškega turizma. Analiziramo zaznave domačinov o učinkih igralniško-turistične dejavnosti v občini Kranjska Gora in njihovo mnenje o razvojni naravnanosti ponudnika igralniških storitev in hotelirstva. V teoretičnem delu naloge predstavimo splošni sporazum o trgovini s storitvami (GATS) in turizem v povezavi s sporazumom. Orišemo razvoj igralniškega turizma v svetu, Evropi in v Sloveniji. Predstavimo deležnike v igralniškem turizmu s posebnim poudarkom na domačinih. V empiričnem delu naloge s strukturiranim vprašalnikom analiziramo zaznavanje ekonomskih, socio-kulturnih in okoljskih vplivov igralniškega turizma pri domačinih v Kranjski Gori. Oblikujemo model vpliva navezanosti domačinov na lokalno okolje in pripadnosti domačinov lokalni skupnosti v povezavi s pozitivnimi in negativnimi učinki igralniškega turizma. Na koncu analiziramo odgovore domačinov glede obstoječe ponudbe, vplive na razvoj skupnosti in prihodnji razvoj igralniškega turizma v občini. Ugotavljamo, da mora Občina Kranjska Gora sprejeti dolgoročno strategijo razvoja igralništva in turizma, ki bo zagotavljala postopno nastajanje celovite ponudbe turističnih storitev v povezavi z igralništvom. Igralniška in hotelirska dejavnost naj ostaneta v današnjem obsegu. Glede na trende vremenskih vplivov mora biti ponudba čimbolj neodvisna od vremenskih okoliščin. Za uspeh mora strategija imeti podporo domačinov in podporo države. Zakonodaja s področja igralništva naj stimulira investicije v dodatno ponudbo turistično-igralniških storitev.
Ključne besede: deležniki v turizmu, ekonomski, socio-kulturni in okoljski vplivi turizma, zaznavanje vplivov turizma pri domačinih, igralniški turizem, vplivi igralniškega turizma, turistične storitve in GATS
Objavljeno: 30.05.2012; Ogledov: 2155; Prenosov: 307
.pdf Celotno besedilo (2,23 MB)

10.
PRIMERJALNA EKONOMSKA IN OKOLJSKA ANALIZA TEHNOLOŠKIH POSTOPKOV PROIZVODNJE BIOGORIV
Neža Filipič, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je bilo sistematično zbrati in celovito vključiti različne tehnološke postopke proizvodnje biogoriv prve in druge generacije v Sloveniji v sistemsko analizo, ki bi upoštevala vse vidike trajnostnega razvoja. Ocenili smo potencial in prioriteto uporabe različnih vrst biomase za proizvodnjo goriv. Osrednji cilj naloge je bila ekonomska in okoljska analiza 12 tehnoloških postopkov proizvodnje biogoriv glede na 14 izbranih surovinskih materialov. Izvedli smo tri okvirne ekonomske in okoljske analize proizvodnih sistemov biogoriv: (1) glede na enako površino gojenih surovin, (2) primerjavo proizvedenih količin biogoriv iz obstoječe biomase v Sloveniji in (3) s potrebno količino biomase za zagotavljanje direktive EU o uvajanju biogoriv v transportna goriva v Sloveniji. Na osnovi rezultatov smo ugotovili, da postajajo tehnologije za proizvodnjo druge generacije biogoriv s predelavo lignocelulozne biomase ekonomsko dosegljive in izvedljive. Vložek v postavitev obratov je sicer velik, vendar se ekonomsko izplača. Med tehnologijami za proizvodnjo prve generacije biogoriv so ekonomsko dosegljive in izvedljive tiste za proizvodnjo biodizla.
Ključne besede: biogoriva, biomasa, tehnologije, ekonomska analiza, okoljski vplivi
Objavljeno: 04.01.2011; Ogledov: 2306; Prenosov: 175
.pdf Celotno besedilo (944,14 KB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici