| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 48
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Problematika ekološkega ozaveščanja na razredni stopnji izobraževanja, v času dela na daljavo, na področju pomurja. : magistrsko delo
Kaja Premzel, 2022, magistrsko delo

Opis: Zaradi vedno večjega onesnaževanja in poseganja v naravo se svet sooča z okoljskimi problemi. Pomembno je, da se o varovanju okolja ozavešča že najmlajše generacije, ki bodo naredile spremembe in ohranjale okolje, v katerem bodo živele še naslednje generacije. Vsak posameznik se mora zavedati, da je prav on tisti, ki mora prevzeti odgovornost in spoštovati naravo, saj brez nje ne bi bilo nas in življenja na Zemlji. Ekološko ozaveščanje ima veliko vlogo pri razvoju takšnega razmišljanja, učenci pa znanje in vrednote pridobijo prek okoljskih projektov in delavnic, kjer spoznajo pomen varovanja narave. Med pandemijo covida-19 so se šole zaprle in učenci so se šolali doma, vendar pa se je ozaveščanje o varovanju okolja nadaljevalo tudi na daljavo. V empiričnem delu smo prek spletne ankete raziskali, kakšno je zanimanje za varovanje okolja pri učiteljih razrednega pouka, saj imajo prav oni pomembno vlogo pri ozaveščanju učencev. Veliko vlogo pri ekološkem ozaveščanju predstavljajo tudi projekti, ki potekajo na šolah, zato nas je zanimalo, kakšna je vključenost osnovnih šol v okoljske projekte. Učitelji veliko novega znanja, idej in izkušenj pridobijo s sodelovanjem na konferencah, zato smo raziskali tudi, kako ocenjujejo svojo vključenost na konferencah, katerih tematika je varovanje okolja. Med raziskavo je potekalo šolanje na daljavo zaradi pandemije covida-19, zato smo med drugim raziskali, kakšne težave so imeli pri ozaveščanju o varovanju okolja v času dela na daljavo, katere načine ozaveščanja so ubrali, kako ocenjujejo poučevanje med delom na daljavo in kakšnih sprememb si želijo glede ekološkega ozaveščanja na šolah. Anketo je ustrezno izpolnilo 96 učiteljev razrednega pouka, ki poučujejo v Pomurju. Učitelji se največ vključujejo v različne okoljske akcije za varovanje okolja. Skoraj vsi učitelji, ki so bili anketirani, se strinjajo, da so s šolo in razredom vključeni v okoljske projekte za varovanje okolja, medtem ko se konferenc o varovanju okolja udeležuje manj kot polovica učiteljev razrednega pouka. Ugotovitve so pokazale, da večina učiteljev ni imela težav pri ozaveščanju o varovanju okolja v času dela na daljavo, ubrali pa so različne načine, kako učence ekološko ozaveščati. Učitelji so se v večini strinjali, da bi snov okoljske tematike bolje izpeljali v šoli. Se pa na splošno anketirani učitelji v večini strinjajo, da so potrebne spremembe glede ekološkega ozaveščanja na šolah.
Ključne besede: ekološka ozaveščenost, okoljska vzgoja, trajnostni razvoj, šolanje na daljavo, okoljski projekti.
Objavljeno v DKUM: 14.10.2022; Ogledov: 501; Prenosov: 72
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

2.
Okolju prijazno vedenje bodočih učiteljev razrednega pouka
Urša Repič, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo raziskuje okolju prijazno vedenje bodočih učiteljev razrednega pouka in je sestavljeno iz dveh zaključenih celot – teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljena teoretična izhodišča empirične raziskave, in sicer stanje okolja, trajnostni razvoj, okoljska vzgoja, okoljska ozaveščenost, okolju prijazno vedenje in vpliv učitelja na slednje. V empiričnem delu je predstavljena empirična raziskava (n = 159). Proučuje stopnjo okoljskega vedenja bodočih učiteljev razrednega pouka, ki obiskujejo 4. letnik (1. stopnje) ali 1. letnik (2. stopnje) ene izmed treh slovenskih pedagoških fakultet, in sicer Pedagoško fakulteto Univerze v Ljubljani, Mariboru ali na Primorskem. Raziskava ugotavlja, da bodoči učitelji razrednega pouka ocenjujejo pomembnost varovanja in ohranjanja okolja kot pomembno ali zelo pomembno. Njihova stopnja okoljskega vedenja je dokaj povprečna (\bar{x} = 3,23) in povezana z oceno pomembnosti ohranjanja in varovanja okolja: višja kot je ocena pomembnosti varovanja in ohranjanja okolja, višja je stopnja okoljskega vedenja; ne pojavljajo pa se razlike v stopnji okoljskega vedenja glede na univerzo, ki jo vprašani obiskujejo. Nadaljnja analiza je pokazala, da večina vprašanih meni, da pedagoška fakulteta, na kateri se šolajo, ni imela vpliva na njihovo okoljsko vedenje ter da učitelj s svojim okoljskim vedenjem vpliva na učenčev odnos do okolja in njegovo okoljsko vedenje.
Ključne besede: trajnostni razvoj, okoljska vzgoja, okoljska ozaveščenost, okolju prijazno vedenje, bodoči učitelji razrednega pouka
Objavljeno v DKUM: 07.09.2020; Ogledov: 1067; Prenosov: 211
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

3.
Kaj o trajnostnem razvoju vedo in kako v skladu z njim ravnajo učenci drugega triletja OŠ Tišina?
Monika Gomboc, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo Kaj o trajnostnem razvoju vedo in kako v skladu z njim ravnajo učenci OŠ Tišina sestavljata teoretični in empirični del, ki se med seboj dopolnjujeta in nadgrajujeta. V teoretičnem delu sta opredeljena trajnostni razvoj in okoljska vzgoja ter relacije med njima. Zapisana je analiza okoljske vzgoje skozi vso osnovnošolsko vertikalo. Prav tako je opredeljena okoljska pismenost. V teoretičnem delu je predstavljena občina Tišina, izpostavljena je Osnovna šola Tišina, saj je na njej potekala empirična raziskava. V empiričnem delu so predstavljeni izsledki raziskave, katere namen je bil ugotoviti, kakšno znanje o varovanju narave imajo učenci drugega triletja na Osnovni šoli Tišina in kako z naravo v resnici ravnajo. V raziskavi, ki je potekala junija 2018, sta bila vključena 102 učenca, četrtega (N=33), petega (N=33) in šestega (N=36) razreda. Ugotovljeno je, da anketirani učenci veliko vedo o varovanju okolja in trajnostnega razvoja, vendar pa v vsakdanjem življenju tega dosledno ne upoštevajo.
Ključne besede: trajnostni razvoj, okoljska vzgoja, Občina Tišina, Osnovna šola Tišina
Objavljeno v DKUM: 29.10.2019; Ogledov: 1064; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

4.
OHRANJANJE NARAVE - ZNANJE IN RAVNANJE UČENCEV OSNOVNE ŠOLE MAJŠPERK
Manuela Valant, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Ohranjanje narave – znanje in ravnanje učencev osnovne šole Majšperk sestavljata teoretični in empirični del. V prvem je predstavljen trajnostni razvoj, definirano okolje in njegova problematika, poudarjen pomen ekologije in okoljske vzgoje, pojasnjena okoljska pismenost ter predstavljeno medpredmetno učno področje Okoljska vzgoja v osnovni šoli. V empiričnem delu so predstavljeni izsledki empirične raziskave (N=119), ki je bila izvedena junija 2016 na osnovni šoli Majšperk. Vključeni so bili učenci tretjega, petega, sedmega in devetega razreda. Podatke smo zbirali s pomočjo anketnega vprašalnika. Po obdelavi podatkov ugotavljamo, da anketirani učenci dobro poznajo problematiko ohranjanja okolja, da pa deklice v praksi to svoje znanje nekoliko bolje uporabljajo.
Ključne besede: trajnostni razvoj, okoljska vzgoja, varovanje okolja, osnovna šola
Objavljeno v DKUM: 17.11.2016; Ogledov: 1409; Prenosov: 179
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

5.
DOSEGANJE CILJEV OKOLJSKE VZGOJE IZ PODROČJA ONESNAŽEVANJA ZRAKA NA RAZREDNI STOPNJI
Alenka Šebjanič Herman, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko deloDoseganje ciljev okoljske vzgoje iz področja onesnaževanja zraka na razredni stopnji osnovne šole je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in praktičnega, ki sta vsak zase zaokrožena celota in se med seboj dopolnjujeta. Namen diplomskegadela je bil, da raziščemo, v kolikšni meri je v učnem načrtu pri okoljski vzgoji zastopano onesnaževanje zraka, kako pripravimo didaktično ustrezno gradivo za doseganje nekaterih ciljev okoljske vzgoje na razredni stopnji, povezanih z onesnaževanjem zraka − kisli dež, in s praktičnimi primeri učencem približamo razumevanje tega. V teoretičnem delu diplomskega dela smo se podrobneje posvetili onesnaževanju zraka. Razložili smo nekatere pojme okoljske vzgoje in se osredotočili na okoljske cilje s poudarkom na onesnaževanju zraka. Naredili smo pregled in način dela pri ciljih, ki vključujejo onesnaževanja zraka za razredno stopnjo in pregled novejših gradiv za pouk glede teme in ciljev. V praktičnem delu diplomskegadela smo pripravili didaktična gradiva in poskus s časovnim spremljanjem dogajanja po onesnaženju zraka za doseganje nekaterih ciljev okoljske vzgoje iz področja onesnaževanja zraka − kisli dež, in izvedli šolski uri v tretjem in petem razredu ter ju ovrednotili. Z eksperimentalnim delom z opazovanjem smo ugotovili, da je takšna učna metoda za doseganje ciljev zelo priporočljiva in učinkovita.
Ključne besede: kisli dež, okoljska vzgoja, spoznavanje okolja, naravoslovje in tehnika, onesnaževanje zraka
Objavljeno v DKUM: 24.05.2016; Ogledov: 1456; Prenosov: 144
.pdf Celotno besedilo (4,29 MB)

6.
Načrtovanje in izvajanje obravnave življenjskih prostorov v naravi
Martina Rajšp, Nuša Pintarič, Samo Fošnarič, 2013, izvirni znanstveni članek

Opis: Narava je prva človekova učiteljica. Slovenci se velikokrat ponašamo, da je naša država zelena oaza sredi Evrope in da ima mnogo naravnih geografskih danosti. Zanimalo nas je, ali se z njimi v naravnem okolju seznanjajo mlajši osnovnošolci, zato smo na vzorcu 84 učiteljev razrednega pouka prekmurskih osnovnih šol izpeljali empirično raziskavo. Preverjali smo, če (in koliko) neposrednih obiskov različnih življenjskih prostorov načrtujejo učitelji v svoji letni delovni pripravi in koliko jih v času pouka z učenci obiščejo. Ugotovili smo, da učitelji svojim učencem (pre)malokrat omogočajo pridobivanje informacij neposredno iz narave.
Ključne besede: okoljska vzgoja, življenjski prostori, osnovne šole, začetni pouk
Objavljeno v DKUM: 21.12.2015; Ogledov: 1124; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (166,58 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
EKOLOŠKA OZAVEŠČENOST UČENCEV 4. IN 5. RAZREDA NA OSNOVNI ŠOLI TRŽIŠČE
Nina Šinkovec, 2015, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V diplomskem delu smo predstavili koncept vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj in koncept okoljske vzgoje kot del vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj. Predstavili smo vlogo šole in učiteljev pri izobraževanju za trajnostni razvoj. Ugotovili in ovrednotili smo pomen ekološke ozaveščenosti v vzgoji in izobraževanju za trajnostni razvoj. Na osnovi analize pedagoške dokumentacije Osnovne šole Tržišče smo predstavili projekt Ekošola in njene težnje delovanja. Našteli in opisali smo eko dejavnosti in eko vsebine, ki sovpadajo z okoljskim vidikom trajnostnega razvoja in načeli vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj. Analizo eko dejavnosti smo izvedli s pomočjo koordinatorice Osnovne šole Tržišče. Izvedli smo analizo Učnega načrta za Naravoslovje in tehniko za 4. in 5. razred osnovne šole z vidika vsebin okoljske vzgoje in načel vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj v sklopu Smernic vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj, izdanih 2007 pri Ministrstvu Republike Slovenije za šolstvo in šport. Rezultati analize so pokazali dobro zastopanost učnih ciljev z okoljskega vidika, a so ti vsebinsko preozko zastavljeni. Ugotavljamo, da je vključevanje okoljskih vsebin trajnostnega razvoja v učenje in poučevanje v veliki meri odvisno od učiteljevega znanja, osebne ozaveščenosti in lastne angažiranosti. Preučili smo pomen učnega predmeta Naravoslovje in tehnika v 4. in 5. razredu osnovne šole za izobraževanje za trajnostni razvoj. V zaključnem delu diplomskega dela smo izvedli raziskavo o ekološki ozaveščenosti med učenci 4. in 5. razreda OŠ Tržišče v šolskem letu 2013/14. V intervjuju smo se osredotočili na ekološke vsebine, ki kažejo njihovo raven ekološke ozaveščenosti.
Ključne besede: okoljska vzgoja, ekološka ozaveščenost, ekošola, razredni pouk, načela vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj, trajnostni razvoj
Objavljeno v DKUM: 08.12.2015; Ogledov: 3025; Prenosov: 256
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

8.
PROJEKTNO DELO V VRTCU: SKRBIMO ZA NAŠ PLANET
Nina Podgoršek, 2015, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je predstaviti projektno delo, v okviru katerega se otrok seznanja in se aktivno vključuje v različne načine ohranjanja in varovanja okolja ter ob tem razvija spoštljiv odnos do žive in nežive narave. Predvsem želimo, da otroci razumejo pomembnost pitne vode, varčevanja z energijo ter škodljivost onesnaževanja okolja in zraka. V teoretičnem delu so predstavljene značilnosti zgodnjega učenja naravoslovja in vloga vzgojitelja pri naravoslovnih dejavnostih. V nadaljevanju je opisana vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj, vsebine, cilji, opredelitev v Kurikulumu in možne socialne interakcije. Praktični del zajema celostno, desetdnevno, didaktično zasnovo okoljskega projekta za predšolske otroke »Skrbimo za naš planet«. Za vsak dan posebej so ob didaktični opredelitvi in podrobni pripravi podani opisi izvedbe in končne evalvacije z osnovnimi ugotovitvami in spoznanji otrok.
Ključne besede: okoljska vzgoja, predšolski otrok, ekologija, projektno delo, naravoslovje.
Objavljeno v DKUM: 07.10.2015; Ogledov: 1797; Prenosov: 381
.pdf Celotno besedilo (3,19 MB)

9.
10.
Sodelujte z nami v projektu E-študij okolja
Ana Vovk, 2008, strokovni članek

Ključne besede: okoljska vzgoja, ekosistemi, trajnostni razvoj, sonaravni razvoj, e-študij, projekti
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1487; Prenosov: 38
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.54 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici