| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza dejavnikov, ki vplivajo na namero za nakup okoljsko trajnostnih izdelkov
Nika Rakuša, 2023, magistrsko delo

Opis: Hitra gospodarska rast ter prekomerna potrošnja sta pospešili degradacijo okolja po vsem svetu, zato okoljsko trajnostno potrošništvo predstavlja ključ do trajnostnega razvoja. Obravnavanje degradacije okolja namreč zahteva spremembe v potrošniškem vedenju, ki temelji na boljšem razumevanju dejavnikov, ki vplivajo na okoljsko trajnostno potrošniško vedenje, saj le-to ni posledica zakonskega nadzora, temveč izhaja iz vrednot, ki jih imajo odjemalci. Podjetja morajo zato imeti več znanja o vrednotah odjemalcev, ki vplivajo na njihovo odločitev o nakupu okoljsko trajnostnih izdelkov, da bi le-te lahko učinkoviteje tržila in vplivala na ciljne segmente odjemalcev. V teoretičnem delu smo po pregledu znanstvene literature opredelili pojem okoljsko trajnostnega potrošništva in naredili pregled nad najpogostejšimi ovirami le-tega, definirali, kdo so okoljsko trajnostni odjemalci, pregledali najpogostejše kriterije za njihovo segmentacijo ter raziskali proces okoljsko trajnostnega nakupnega odločanja, v nadaljevanju pa opredelili še splet marketinga okoljsko trajnostnih izdelkov in njegovih najpomembnejših strategij. V empiričnem delu smo na podlagi teorije načrtovanega vedenja, ki se v raziskavah okoljsko trajnostnega vedenja pogosto uporablja, analizirali vpliv odnosa do okoljsko trajnostnih izdelkov, subjektivnih norm in zaznanega nadzora nad vedenjem ter vpliv okoljske skrbi in okoljskega znanja, ki smo ju vključili v model zaradi izboljšanja njegove napovedovalne moči, na namero za nakup okoljsko trajnostnih izdelkov. Ker pa se poznavanje okoljske problematike, odnos do okoljskih problemov in okoljsko trajnostno vedenje med kulturami razlikujejo, smo analizirali tudi vpliv kolektivizma, dolgoročne usmerjenosti in odnosa do narave kot moderatorskih spremenljivk na odnose med neodvisnimi spremenljivkami in odvisno spremenljivko. Rezultati kažejo, da okoljska skrb, okoljsko znanje, odnos do okoljsko trajnostnih izdelkov, subjektivne norme in zaznani nadzor nad vedenjem pozitivno vplivajo na namero za nakup okoljsko trajnostnih izdelkov. Najmočnejši vpliv v modelu ima okoljsko znanje, sledijo mu subjektivne norme, odnos do okoljsko trajnostnih izdelkov in zaznani nadzor nad vedenjem, medtem ko je vpliv okoljske skrbi na namero za nakup okoljsko trajnostnih izdelkov najšibkejši. Rezultati kažejo tudi, da med vplivom izbranih dejavnikov na namero za nakup okoljsko trajnostnih izdelkov glede na izbrane dejavnike kulture prihaja do razlik, vendar so te razlike znotraj kulture z izjemo nekaterih precej majhne. Na koncu smo oblikovali še uporabna priporočila, ki bodo vodje marketinga vodila k oblikovanju učinkovitih marketinških strategij za okoljsko trajnostne izdelke, predvsem na področju marketinškega komuniciranja, s katerimi lahko pospešijo ali celo odstranijo ovire okoljsko trajnostnega potrošništva, ki prispeva k reševanju okoljskih problemov.
Ključne besede: odnos do okoljsko trajnostnih izdelkov, subjektivne norme, zaznani nadzor nad vedenjem, okoljska skrb, okoljsko znanje, kolektivizem, dolgoročna usmerjenost, odnos do narave, nakupna namera.
Objavljeno v DKUM: 16.03.2023; Ogledov: 654; Prenosov: 195
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

2.
Vpliv spola dijakov na dojemanje okoljske problematike
Tamara Trinkaus, 2018, magistrsko delo

Opis: V literaturi doslej obstaja relativno malo informacij o razlikah med spoloma do okolja. Nekatere raziskave tako prikazujejo, da so glede okoljske problematike bolj zaskrbljeni moški, medtem ko druge raziskave prikazujejo večjo skrb žensk. Na dojemanje okoljske problematike vpliva okoljska zavest, ki je produkt različnih sociogeografskih dejavnikov, ki vplivajo na naše dojemanje sveta. V raziskavah, ki se dotikajo vpliva spola dijakov glede dojemanja okoljske problematike, prevladujejo te, ki izkazujejo večjo skrb dijakinj, medtem ko so te ki prikazujejo večjo skrb dijakov v manjšini. V magistrskem smo v teoretičnem delu s pomočjo literature raziskovali vpliv spola na dojemanje okoljske problematike in ugotavljali, kateri spol izkazuje večjo okoljsko skrb. V začetku teoretičnega dela smo raziskovali vpliv spola na dojemanje okoljske problematike glede na različne dejavnike, medtem ko smo se v drugem delu teoretičnega dela magistrske naloge usmerili predvsem na razlike v vplivu spola dijakov na dojemanje okoljske problematike. V drugem delu magistrskega dela- empiričnem delu, smo s pomočjo anketnih vprašalnikov na podlagi vzorca 300-tih dijakov Ptujskih srednjih šol, raziskovali razlike v okoljski skrbi glede na spol dijakov. Tako smo na koncu prišli do ugotovitev, da večjo okoljsko skrb izkazujejo dijakinje, kar je potrdil tudi empirični del magistrskega dela, medtem ko so dijaki izkazali večje znanje o okoljski problematiki.
Ključne besede: spol, okoljska skrb, okoljska zavest, okoljska problematika
Objavljeno v DKUM: 28.02.2018; Ogledov: 1190; Prenosov: 153
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici