| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Prepoznavanje okoljskega znaka eko marjetica med študenti
Tamara Šter, 2021, diplomsko delo

Opis: Posledice današnjega načina življenja se vse bolj odražajo v številnih okoljskih problemih, s katerimi se vsakodnevno soočamo. Hkrati smo potrošniki s strani proizvajalcev in trgovcev vsak dan izpostavljeni najrazličnejšim oglasom za izdelke in storitve, s katerimi nas želijo prepričati, da izdelek ali storitev nima negativnih vplivov na okolje. V teoretičnem delu zaključnega dela tako obravnavamo pojem zelenega potrošništva in proučujemo okoljske znake za izdelke in storitve. Izpostavljena so merila za pridobitev okoljskega znaka eko marjetica. V praktičnem delu pa se osredotočamo na raziskavo, v kateri smo študente spraševali, ali se zavedajo pomena, ki ga imajo njihove potrošniške navade oziroma odločitve na okolje. Ugotavljamo, da se študenti zavedajo, da imajo njihovi nakupi vpliv na okolje in da jih večina le redko nakupuje okolju prijazne izdelke. Kot največjo oviro pred nakupom okolju prijaznih izdelkov opredeljujejo višjo ceno, slabšo kakovost v primerjavi z ostalimi izdelki ter premajhno ozaveščenost o prednostih okolju prijaznih izdelkov in storitev. V zaključku dela podajamo nekaj predlogov, kako študente spodbuditi k pogostejšemu nakupu »zelenih« izdelkov, da bodo z uporabo tovrstnih izdelkov pripomogli k varovanju okolja.
Ključne besede: okoljski znak, okoljska marjetica, študent, nakupovalne navade, ozaveščenost
Objavljeno: 22.09.2021; Ogledov: 59; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

2.
Kanvas poslovnega modela specializirane spletne trgovine z eko pohištvom
Mateja Domiter, 2020, diplomsko delo

Opis: Tema diplomskega projekta je izdelava celostnega kanvas poslovnega modela za specializirano spletno trgovino, ki posluje na slovenskem trgu. Gre za poslovanje med končnim uporabnikom in podjetjem (B2C). Podjetje ima vizijo postati vodilni ponudnik dizajnerskega eko pohištva na domačem trgu. Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. V prvem - teoretičnem delu - predstavimo pojem podjetništva, poslovne ideje in opredelimo poslovni model ter njegove sestavine. Opišemo elektronsko poslovanje, njegove oblike in podrobneje opredelimo spletno prodajo glede na pravno uredbo, načine plačil, potek oglaševanja preko spleta in optimizacijo spletne trgovine. Ker je obravnavana spletna trgovina trajnostno naravnana, opredelimo tudi trajnostno poslovanje in nekatere okoljske vidike, kot je okoljska ozaveščenost. V drugem – aplikativnem delu - izdelamo celosten kanvas poslovni model in združimo opisano teorijo s prakso. Podrobneje predstavimo obravnavano podjetje ter opredelimo rešitve za povečanje prodaje in prepoznavnosti podjetja na slovenskem trgu, kot so: podrobnejša opredelitev ciljne skupine kupcev, podrobnejša opredelitev ciljev podjetja in strategij za doseganje le-teh, analiza slovenskega trga in konkurence podjetja, proučitev metod spletnega oglaševanja in izdelava finančne projekcije podjetja za obdobje treh let.
Ključne besede: Poslovni model, kanvas poslovni model, spletna prodaja, trajnostno poslovanje, okoljska ozaveščenost
Objavljeno: 06.01.2021; Ogledov: 263; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

3.
Okolju prijazno vedenje bodočih učiteljev razrednega pouka
Urša Repič, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo raziskuje okolju prijazno vedenje bodočih učiteljev razrednega pouka in je sestavljeno iz dveh zaključenih celot – teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljena teoretična izhodišča empirične raziskave, in sicer stanje okolja, trajnostni razvoj, okoljska vzgoja, okoljska ozaveščenost, okolju prijazno vedenje in vpliv učitelja na slednje. V empiričnem delu je predstavljena empirična raziskava (n = 159). Proučuje stopnjo okoljskega vedenja bodočih učiteljev razrednega pouka, ki obiskujejo 4. letnik (1. stopnje) ali 1. letnik (2. stopnje) ene izmed treh slovenskih pedagoških fakultet, in sicer Pedagoško fakulteto Univerze v Ljubljani, Mariboru ali na Primorskem. Raziskava ugotavlja, da bodoči učitelji razrednega pouka ocenjujejo pomembnost varovanja in ohranjanja okolja kot pomembno ali zelo pomembno. Njihova stopnja okoljskega vedenja je dokaj povprečna (\bar{x} = 3,23) in povezana z oceno pomembnosti ohranjanja in varovanja okolja: višja kot je ocena pomembnosti varovanja in ohranjanja okolja, višja je stopnja okoljskega vedenja; ne pojavljajo pa se razlike v stopnji okoljskega vedenja glede na univerzo, ki jo vprašani obiskujejo. Nadaljnja analiza je pokazala, da večina vprašanih meni, da pedagoška fakulteta, na kateri se šolajo, ni imela vpliva na njihovo okoljsko vedenje ter da učitelj s svojim okoljskim vedenjem vpliva na učenčev odnos do okolja in njegovo okoljsko vedenje.
Ključne besede: trajnostni razvoj, okoljska vzgoja, okoljska ozaveščenost, okolju prijazno vedenje, bodoči učitelji razrednega pouka
Objavljeno: 07.09.2020; Ogledov: 282; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

4.
5.
EKOLOŠKA OZAVEŠČENOST UČENCEV 4. IN 5. RAZREDA NA OSNOVNI ŠOLI TRŽIŠČE
Nina Šinkovec, 2015, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V diplomskem delu smo predstavili koncept vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj in koncept okoljske vzgoje kot del vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj. Predstavili smo vlogo šole in učiteljev pri izobraževanju za trajnostni razvoj. Ugotovili in ovrednotili smo pomen ekološke ozaveščenosti v vzgoji in izobraževanju za trajnostni razvoj. Na osnovi analize pedagoške dokumentacije Osnovne šole Tržišče smo predstavili projekt Ekošola in njene težnje delovanja. Našteli in opisali smo eko dejavnosti in eko vsebine, ki sovpadajo z okoljskim vidikom trajnostnega razvoja in načeli vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj. Analizo eko dejavnosti smo izvedli s pomočjo koordinatorice Osnovne šole Tržišče. Izvedli smo analizo Učnega načrta za Naravoslovje in tehniko za 4. in 5. razred osnovne šole z vidika vsebin okoljske vzgoje in načel vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj v sklopu Smernic vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj, izdanih 2007 pri Ministrstvu Republike Slovenije za šolstvo in šport. Rezultati analize so pokazali dobro zastopanost učnih ciljev z okoljskega vidika, a so ti vsebinsko preozko zastavljeni. Ugotavljamo, da je vključevanje okoljskih vsebin trajnostnega razvoja v učenje in poučevanje v veliki meri odvisno od učiteljevega znanja, osebne ozaveščenosti in lastne angažiranosti. Preučili smo pomen učnega predmeta Naravoslovje in tehnika v 4. in 5. razredu osnovne šole za izobraževanje za trajnostni razvoj. V zaključnem delu diplomskega dela smo izvedli raziskavo o ekološki ozaveščenosti med učenci 4. in 5. razreda OŠ Tržišče v šolskem letu 2013/14. V intervjuju smo se osredotočili na ekološke vsebine, ki kažejo njihovo raven ekološke ozaveščenosti.
Ključne besede: okoljska vzgoja, ekološka ozaveščenost, ekošola, razredni pouk, načela vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj, trajnostni razvoj
Objavljeno: 08.12.2015; Ogledov: 1823; Prenosov: 196
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

6.
VLOGA OKOLJSKEGA MANAGEMENTA IN OKOLJSKA OZASVEŠČENOST PODJETIJ IZ RAZLIČNIH PANOG
Sandra Jagarinec, 2014, diplomsko delo

Opis: V preteklosti se varovanju okolja ni posvečalo toliko pozornosti kot danes. Vedno bolj se krepi zavedanje, da v nedogled ne bomo mogli izkoriščati virov in povzročati tako velikega onesnaževanja, kot to počnemo sedaj. Posledice tega se že močno odražajo, in sicer na različne načine (kisli dež, klimatske spremembe in drugo). Največji onesnaževalci so nedvomno podjetja s svojo dejavnostjo. Vsaka dejavnost podjetja posega v okolje na različne načine in tako spreminja njegovo podobo, zato so tudi njihovi vplivi različni. V delu diplomskega seminarja smo v grobem razdelili panoge v tri skupine, glede na stopnjo onesnaževanja okolja. V prvo skupino smo uvrstili panoge, ki s svojim delovanjem najbolj onesnažujejo okolje, v drugo skupino tiste panoge, ki s svojim delovanjem znatno prispevajo k onesnaževanju okolja in v tretjo skupino smo uvrstili panoge, ki s svojim delovanjem najmanj onesnažujejo okolje. V delu diplomskega seminarja je prikazan tudi pomen okoljskega managementa in njegova vloga za podjetja. Prikazana je okoljevarstvena zakonodaja EU in Slovenije ter pomembnejši ukrepi, ki se nanašajo na onesnaževanje okolja. Podani so primeri dobrih okoljskih praks podjetij in na podlagi zbranih podatkov izdelana analiza trenutnega stanja okoljske ozaveščenosti podjetij. Ugotovili smo, da so podjetja, ki so zaradi svoje dejavnosti onesnaževalci večjega obsega, bolj okoljsko ozaveščena kakor druga podjetja. V nalogi so podani tudi napotki za dobro okoljsko upravljanje za vse panoge.
Ključne besede: Okoljski management, Panoge, Podjetja, Okoljska ozaveščenost, Onesnaževanje okolja
Objavljeno: 04.12.2014; Ogledov: 1081; Prenosov: 203
.pdf Celotno besedilo (727,94 KB)

7.
ZELENO POSLOVANJE PODJETIJ S POUDARKOM NA STORITVENIH ORGANIZACIJAH
Jani Bezjak, 2012, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrski nalogi smo najprej predstavili tematiko okolju prijaznega poslovanja v podjetjih iz teoretičnega vidika. V tem delu smo združili teoretične osnove različnih avtorjev in jih dopolnili s svojimi mišljenji. Predstavili smo tudi štiri podjetja iz domačega in tujega okolja, ki v svoje poslovanje vključujejo ''zeleno'' poslovanje. Omenjena podjetja smo predstavili, da ponazorimo, kako poteka okolju prijazno poslovanje v praksi. Naloga pa je predstavljena tudi iz praktičnega vidika, v katerem smo analizirali značilnosti ''zelenega'' poslovanja in le-te predstavili v nazorni obliki kot priročnik. Rezultate smo nadgradili tudi z raziskavo, opravljeno z anketo, ki smo jo izvedli med naključno izbranimi anketiranci, da bi pridobili kar se da celostne rezultate. Rezultate smo komentirali in podali možne rešitve problemov. Podjetja se vse bolj soočajo z novimi izzivi in tveganji, ki izhajajo iz okoljskega, ekonomskega in družbenega napredka in sprememb. Danes je skrb za trajnostni razvoj in posledično za ohranjanje okolja ključ do zagotavljanja prihodnosti generacijam, ki prihajajo za nami. Podjetja, ki so osvojila koncept trajnostnega razvoja, so se pripravljena spoprijemati z različnimi poslovnimi izzivi tako na domači kot tudi globalni ravni. Vlaganje v trajnostni razvoj vodi k ustvarjanju dolgoročne vrednosti za podjetja in njegove delničarje. To spodbuja dodatna vlaganja in njihov pozitivni učinek na družbo in gospodarstvo tako razvitega kot tudi nerazvitega sveta.
Ključne besede: Okolju prijazno ''zeleno'' poslovanje, trajnostni razvoj, okoljska ozaveščenost, eko, brezpapirno, okoljski benchmarking, hibridna vozila, recikliranje, energetsko učinkovito, varstvo okolja, okoljska odgovornost, življenjski cikel.
Objavljeno: 24.05.2012; Ogledov: 2607; Prenosov: 313
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

8.
SONARAVNO ŽIVLJENJE UČENCEV ČETRTEGA IN PETEGA RAZREDA OŠ GORIŠNICA
Jasmina Križaj, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Sonaravno življenje učencev četrtega in petega razreda OŠ Gorišnica je razdeljeno na dva dela: teoretični in empirični del. V prvem, teoretičnem delu smo predstavili ekologijo in njene dejavnosti, ekološko ozaveščenost ter odgovornost, globalno stanje okolja s poudarkom na stanju okolja v Sloveniji ter pomen okoljske vzgoje v osnovni šoli. Analizirali smo splošne cilje okoljske vzgoje v drugo-vzgojnem izobraževalnem obdobju ter pri predmetu naravoslovja in tehnike. Podrobneje smo pregledali Nacionalni učni načrt za pouk naravoslovja in tehnike v četrtem in petem razredu, s stališča okoljske vzgoje. V drugem delu diplomskega dela, empiričnem delu, predstavljamo rezultate, podrobnejšo analizo in ugotovitve empirične raziskave, v kateri so sodelovali učenci OŠ Gorišnica. Z empirično raziskavo smo želeli identificirati okoljsko ozaveščenost učencev četrtega in petega razreda OŠ Gorišnica. Zanimalo nas je tudi, v koliki meri na njihovo znanje, okoljsko ozaveščenost ter dejavnosti v naravi, vplivajo spol, razred šolanja ter lokacija bivališča. Pridobljena empirična spoznanja razkrivajo, da so anketirani učenci OŠ Gorišnica relativno dobro okoljsko ozaveščeni.
Ključne besede: Ekologija, stanje okolja, okoljska vzgoja, okoljska ozaveščenost, učenci.
Objavljeno: 08.05.2012; Ogledov: 2862; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (653,20 KB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici