SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
OJAČITVE LESENIH KONSTRUKCIJSKIH ELEMENTOV S KONTINUIRANIMI OGLJIKOVIMI VLAKNI IN CFRP KOMPOZITI
Rene Konrad, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili lastnosti in karakteristike nekaterih ojačitvenih materialov s poudarkom na ogljikovih vlaknih in CFRP kompozitih ter možnosti njihove uporabe v lesenih konstrukcijah. V eksperimentalnem delu smo opravili natezne in upogibne preizkuse na ojačanih in neojačanih vzorcih različnih dimenzij. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da so vzorci ojačani z ogljikovimi vlakni in CFRP lamelami dosegli večje natezne in upogibne trdnosti ter module elastičnosti v primerjavi z neojačanimi vzorci. Pri ekonomski raziskavi smo s pomočjo vrednostne analize ugotavljali smotrnost uporabe ogljikovih vlaken za ojačitev lesenih konstrukcijskih elementov. Izkazalo se je, da je ojačitev z ogljikovimi vlakni in s CFRP lamelami dosegla nižji rang v primerjavi s povečanim prerezom lesenega elementa, predvsem zaradi relativno visoke cene ogljikovih vlaken.
Ključne besede: leseni konstrukcijski elementi, ogljikova vlakna, kompoziti, ojačitev, natezni preizkus, upogibni preizkus
Objavljeno: 22.07.2014; Ogledov: 662; Prenosov: 225
.pdf Celotno besedilo (4,11 MB)

6.
OJAČITEV NEVEZANIH NOSILNIH SLOJEV VOZIŠČNIH KONSTRUKCIJ S PROSTORSKO MREŽNO STRUKTURO TRAKOV
Samo-Peter Medved, 2016, doktorska disertacija

Opis: Voziščne konstrukcije so najpomembnejši element vsake prometnice in tisti del, od katerega je najbolj odvisna varnost, in nivo uporabe prometnice. Prav tako je element, ki pomeni bistven investicijski element pri vsaki gradnji prometnice in element, v katerega se največkrat posega, vzdržuje, obnavlja … Čeprav se zdi, da gre za enostavno konstrukcijo, tako po izboru materialov, tehnologiji gradnje kot matematičnemu modelu za analizo konstrukcije, pa v praksi vse do danes nismo uspeli učinkovito rešiti probleme trajnih deformacij voziščnih konstrukcij. Kljub razvoju materialov v zadnjem obdobju, vsaj kar se tiče vezanih nosilnih plasti, pa problemi voziščnih konstrukcij ostajajo enaki, malo je inovativnih rešitev in modelov. Nevezane nosilne plasti imajo izrazito slabost, da niso sposobne prevzeti nateznih napetosti v horizontalni ravnini. Zaradi tega prihaja do plastičnih deformacij, ki se posledično prenašajo na površino vozišča v obliki razpok in kolesnic. Kljub preoblikovanju naravnega kamnitega materiala in dodajanjem veziv, se še posebej pri preobremenitvah ali poslabšanih hidrogeoloških pogojih naravnih temeljnih tal, ne moremo izogniti vertikalnim deformacijam vozišča, ki so posledica prekomernih horizontalnih napetosti v nevezanih plasteh voziščne konstrukcije. Reševanje z uporabo ojačitvenih mrež (geomrež) v horizontalnem nivoju nevezanih nosilnih plasti, ne da želenih rezultatov, saj prihaja do strižnih deformacij med nivoji ojačitev. V zadnjih letih pa vse do danes, je ideja doživela velik razvoj v smeri 3D struktur vertikalno nameščenih trakov - geocelic. Vezane deformabilne obrabno-nosilne plasti v kombinaciji z geocelicami ojačenimi nevezanimi nosilnimi plastmi zemljin predstavljajo učinkovit inovativen sistem voziščne konstrukcije, ki s svojo sestavo zagotavlja trajno elastičnost, fleksibilnost in zadostno nosilnost same konstrukcije. Eksperimentalna analiza je pokazala bistveno izboljšanje nosilnosti in zmanjšanje deformacij z uporabe mrežne strukture vertikalnih trakov geocelic. Uporabljen material za takšno strukturo, pa je lahko v celoti uporabljen iz recikliranih sintetičnih materialov, kar je z uporabo lokalnih gradbenih materialov lahko tudi pomemben prispevek ekološki gradnji, manjši porabi energije in zmanjšanju emisij v okolje.
Ključne besede: voziščne konstrukcije, geocelice, geosintetiki, nevezani nosilni sloji, fleksibilne voziščne konstrukcije, ojačitev, mrežna struktura, trakovi, prodi
Objavljeno: 18.07.2016; Ogledov: 550; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (10,95 MB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici