| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Aplikacija modela za izračun ogljičnega odtisa pekarskega izdelka v trgovskem podjetju
Lucija Kavkler, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Na vseh področjih delovanja se vse bolj izraža potreba po zmanjšanju negativnih vplivov na okolje. Emisije toplogrednih plinov kot posledica netrajnostne rabe virov naj bi bile tesno povezane s podnebnimi spremembami, ki so eden od ključnih izzivov 21. stoletja. V zadnjem času številne raziskave navajajo pomembne povezave med poslovanjem podjetij, emisijami toplogrednih plinov v celotnem življenjskem ciklu izdelka in podnebnimi spremembami. Eno izmed orodij za merjenje okoljskega vpliva izdelka v njegovem celotnem življenjskem ciklu je izračun ogljičnega odtisa izdelka. Ta ovrednoti emisije toplogrednih plinov v celotnem življenjskem ciklu izdelka ter nam pomaga razumeti, v kolikšni meri posamezne dejavnosti v življenjskem ciklu izdelka prispevajo k ogljičnemu odtisu, in poiskati možnosti za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov. Teoretični del magistrskega dela vsebuje predstavitev podnebnih sprememb, trajnostne rabe virov, družbene odgovornosti podjetij, ogljičnega odtisa in trajnostnih oskrbnih verig. Predstavljene so novejše ugotovitve iz znanstvenih in strokovnih virov, ki poleg teoretičnega razumevanja ogljičnega odtisa izdelka zagotavljajo smernice in izhodišča za zmanjšanje negativnih vplivov na okolje, znižanje stroškov poslovanja in izboljšanje konkurenčnosti podjetij. V magistrskem delu je predstavljen izračun ogljičnega odtisa pekarskega izdelka trgovske znamke Mercator v skladu z zahtevami modela Publicly Available Specification PAS 2050:2011. Izračun zajema celoten življenjski cikel izdelka od zajema surovin do njegove predelave ter vključuje procese, pri katerih prihaja do emisij toplogrednih plinov, ki so razdeljeni v pet faz. Na podlagi pridobljenih rezultatov so bile v celotni oskrbni verigi in pri deležniku v oskrbni verigi, trgovskem podjetju Mercator, d.d., opredeljene dejavnosti, pri katerih nastaja največ emisij toplogrednih plinov ter obstaja največ možnosti za izboljšave in zmanjšanje emisij toplogrednih plinov. Ugotovitve, ki izhajajo iz rezultatov izračuna ogljičnega odtisa pekarskega izdelka trgovske znamke Mercator, so bile osnova za predloge tehnoloških, organizacijskih in kadrovskih sprememb, s katerimi se lahko zmanjša obremenjevanje okolja, znižajo stroški poslovanja in poveča konkurenčnost trgovskega podjetja Mercator, d.d. Z upoštevanjem ugotovitev, ki izhajajo iz rezultatov izračuna ogljičnega odtisa pekarskega izdelka trgovske znamke Mercator, se lahko zagotovi tudi preprostejša in učinkovitejša uporaba tega orodja za izračun ogljičnega odtisa izdelka v trgovskih podjetjih.
Ključne besede: ogljični odtis izdelka, emisije toplogrednih plinov, trajnostna raba virov, konkurenčnost trgovskega podjetja, kruh
Objavljeno: 05.10.2016; Ogledov: 460; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici