| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 17
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza okoljskih koristi na primeru implementacije drugega tira
Zerina Karajbić, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Razvoj transportne logistike, mednarodnega in notranjega cestnega tovornega transporta se iz leta v leto povečuje, in s tem tudi vpliv na gospodarski razvoj, razvoj logističnih storitev in večja uporaba transportnih poti, kar ima negativen vpliv, ki pa se kaže kot posledica onesnaževanje okolja in preobremenjenost cest. Slovenija dobro povezuje evropske države, ki jo v največji meri uporabljajo za tranzit blaga in tako tuja tovorna vozila povzročajo preobremenjenost slovenskih cest, kar povzroča zastoje, prometne nesreče, onesnaževanje okolja, hrup in druge težave. Cestni tovorni transport, kot najbolj uporabljan način transporta tovora in potnikov v svetu povzroča veliko število negativnih vplivov na okolje, kot so emisije škodljivih plinov, zaradi katerih prihaja do klimatskih sprememb in drugih učinkov, škodljivih za zdravje ljudi. Najbolj obremenjen del ceste s tovornimi vozili v Sloveniji predstavlja primorska avtocesta, kjer povprečni letni dnevni promet tovornih vozil znaša 8.000 vozil na posameznih odsekih. Zaradi takšne obremenitve avtoceste prihaja do problemov, kot so uničevanja infrastrukture, izpuščanje velikih količin ogljičnega odtisa v ozračje, gneč in prometnih nesreč. Da bi se ti problemi rešili, se implementacija drugega tira pojavlja kot ena od rešitev zmanjšanja obremenitev cest in avtocest, ker bi se tovorna vozila prestavila na železnico. Tako bi se zmanjšali zastoji na primorski avtocesti, kar bi pomenilo tudi zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje, ki jih izpuščajo tovornjaki pri transportu tovora. Po prenosu tovora na železnico, bi se emisije vplivov na okolje zelo zmanjšale, saj je železniški transport okolju najbolj prijazen način transporta.
Ključne besede: 1. cestni transport, 2. drugi tir, 3. ogljični odtis, 4. tovorna vozila, 5. železniški transport
Objavljeno: 13.01.2020; Ogledov: 352; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

2.
Vpliv souporabe avtomobilov na okolje v sloveniji
Barbara Gradišnik, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomska naloga se navezuje na model souporabe avtomobilov. V nalogi smo se ukvarjali z zeleno logistiko in modeli, ki so prisotni za trajnostno delovanje prebivalstva. V prvem delu diplomske naloge smo postavili teoretične temelje o zeleni logistiki, modelih delitvene ekonomije … Poiskali smo aktualne podatke o onesnaženosti okolja, ki nastajajo kot posledica prometnega sistema na evropskih tleh in v Sloveniji. Podrobneje smo se ukvarjali s sistemom souporabe avtomobilov, zanimalo nas je dejstvo kako deluje v drugih državah ter kakšne so njegove prednosti za ljudi in okolje. V drugem delu diplomske naloge smo se ukvarjali s trenutnim prometnim stanjem v Sloveniji in v Evropi. Na podlagi drugih študij smo izpisali najpogostejše prakse, ki jih uvajajo po svetu za vpeljavo okolju prijaznejšega prometa. Poiskali smo študijo, ki so jo izvajali v Pakistanu v mestu Peshawar, po njenem zgledu smo pripravili anketni vprašalnik o javnem mnenju slovenskega prebivalstva glede souporabe avtomobilov. Na podlagi anketnega vprašalnika in mnenja anketirancev smo ugotovili, da je za Slovenijo souporaba avtomobilov privlačen način prevoza, s številnimi pozitivnimi lastnostmi za ureditev cestnega prometa, ampak je trenutno še bolj slabo razvita (poznamo le AvantCar), zato je marsikateri prebivalec v Sloveniji še ni uporabljal ali pa niti ni slišal zanj.
Ključne besede: souporaba avtomobilov, delitvena ekonomija, zelena logistika, "carsharing" sistem, ogljični odtis
Objavljeno: 07.01.2020; Ogledov: 431; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

3.
Zavedanje o ogljičnem odtisu v občini ig
Jure Petrič, 2019, diplomsko delo

Opis: Globalno segrevanje ozračja postaja vedno večji problem v današnjem času. Zato smo se tudi posvetili problemu na to temo, bolj natančno ogljičnemu odtisu in ozaveščenosti prebivalcev občine Ig. Diplomsko delo vključuje pregled literature, ki je vezana na tematiko ogljičnega odtisa. Ko smo pridobili potrebno znanje, smo v začetku drugega dela pripravili anketo, ki nam bo kar najbolje pomagala izmeriti trenutno stanje v občini Ig. Po temeljnih pripravah smo se odpravili na teren anketirati občane v mestnem jedru. Temu je sledila analiza anketnih vprašalnikov s pomočjo statističnih metod in opis pridobljenih rezultatov, ter njihova interpretacija. V zaključku smo se posvetili še dokazovanju hipotez, kjer smo ugotovili, da ima stopnja izobraženosti vpliv na razumevanje problematike in vedenje občanov. Pri tem smo prvo hipotezo zavrnili, ker je ozaveščenost v občini Ig na višji ravni kot smo predvidevali. Med tem ko smo ostali dve hipotezi potrdili, saj ima stopnja izobraženosti vpliv na vedenje. V zaključku smo interpretirali dobljene rezultate in poiskali nove smernice, ki bi izboljšale ozaveščenost in trenutno stanje.
Ključne besede: - podnebne spremembe - ogljični odtis - ozaveščenost
Objavljeno: 23.10.2019; Ogledov: 258; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

4.
Mobilnost zaposlenih v logističnem podjetju Cargo-partner d. o. o.
Rok Ritonja, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Mobilnostne navade so v dobi individualizma in osebne svobode poskrbele za veliko pretočnost ljudi, lažje gibanje in hitrejši razvoj, vendar zaradi pretirane uporabe motoriziranih vozil počasi slabijo tudi odpornost planeta na podnebne spremembe ter zdravje ljudi na njem. Onesnaževalci iz prometa pomembno vplivajo na kakovost zraka zlasti v urbanih okoljih, kjer je gneča v prometu najizrazitejša. Znotraj konceptov trajnostnega sonaravnega razvoja, trajnostne mobilnosti in trajnostnega načrtovanja prometa so vzpostavljena načela, ki lahko pripeljejo k čistejšemu svetu, vendar se v praksi še ne uporabljajo v zadostni meri. V okviru raziskave v podjetju Cargo-partner d. o. o. smo s pomočjo anketnega vprašalnika analizirali mobilnostne navade zaposlenih v tem zasebnem podjetju ter jih primerjali z mobilnostnimi navadami zaposlenih in študentov na Fakulteti za organizacijske vede v Kranju. V diplomskem delu nadalje ugotavljamo kakšna je pripravljenost zaposlenih na spremembe mobilnostnih navad k bolj trajnostnim oblikam mobilnosti. Ob koncu podajamo tudi priporočila za dosego ciljev trajnostne mobilnosti podjetju in zaposlenim.
Ključne besede: Trajnostna mobilnost, okolje, Cargo-partner, razvoj, ogljični odtis
Objavljeno: 12.11.2018; Ogledov: 481; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

5.
Analiza učinkov ločenega zbiranja odpadkov v občini Mengeš
Matic Osolnik, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Dandanes je ravnanje z odpadki v svetu zelo aktualna tema. Slovenija je že pred časom uvedla obvezno ločeno zbiranje odpadkov in ker je od te uvedbe minilo že kar nekaj časa, smo se odločili, da bomo v diplomski nalogi raziskali ozaveščenost o ločevanju odpadkov občank in občanov v občini Mengeš. Do rezultatov raziskave smo v diplomski nalogi prišli s pomočjo anketnih vprašalnikov, ki smo jih izvajali v fizični obliki med občankami in občani občine Mengeš. Anketni vprašalnik je sestavljen iz devetih vprašanj zaprtega tipa, od katerih je večina sestavljena iz pet stopenjske lestvice odgovorov. Analiza anketnega vprašalnika je pokazala, da so občanke in občani občine Mengeš z ločenim zbiranjem odpadkov dobro seznanjeni. Rezultate anketnih vprašanj smo analizirali z opisno statistiko, grafe pa kreirali z orodjem Microsoft Excel. Vsak od nas ima možnost, da odpadke ločuje. S tem zmanjšujemo škodljive vplive na naš planet in skrbimo, da bomo imeli mi in generacije, ki prihajajo za nami, čisto in zdravo okolje.
Ključne besede: odpadki, recikliranje, ločeno zbiranje odpadkov, ogljični odtis, krožno gospodarstvo
Objavljeno: 25.09.2018; Ogledov: 4520; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

6.
Okolju prijazno delovanje hotela
Biljana Miljanović, 2018, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrsko delo obravnava problematiko trajnostnega poslovanja hotelov. Tako v hotelski dejavnosti, kot tudi v turističnem sektorju postajajo načela trajnostnega razvoja vse pomembnejša. Ob vplivih na okolje velja poudariti tudi ekonomski in socialni vidik. V raziskavo smo vključili izbrani hotel iz hotelske verige xy. Namen je bilo raziskati, katere možnosti so nam na dosegu za bolj trajnostno poslovanje hotela. Pri tem smo vključili različne vplive na okolje, od odpadkov, porabe električne in toplotne energije do porabe vode. Posebej smo se osredotočili na problematiko odpadne hrane, kjer je poleg okoljskega in ekonomskega izpostavljen tudi etični vidik.
Ključne besede: trajnostno poslovanje hotelov, odpadki v hotelski dejavnosti, problematika zavržene hrane, ogljični odtis hotela, vodni odtis hotela
Objavljeno: 11.04.2018; Ogledov: 678; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

7.
Zelene energije in osveščanje o njih
Boris Kojc, 2017, magistrsko delo

Opis: Naša družba je prišla do razpotja in pred nami je težka odločitev o naši prihodnosti. Odločitev zadeva vsakega posameznika in družbo kot celoto. Bomo nadaljevali po poti brezobzirnega izkoriščanja naravnih virov, predvsem uporabe fosilnih goriv kot vira energija ali bomo postali nizkoogljična družba, ki smotrno uporablja naravne vire in načrtuje svojo prihodnost na zelenih virih energije. Biosfera, katere del je tudi človek, je nastajala milijone in milijone let. Med biotskimi in abiotskimi dejavniki se je skozi zemeljsko zgodovino vzpostavilo ravnovesje, ki ga je začel človek z okoljskim in ogljičnim odtisom krhati. Da se je nekaj spremenilo, nas dnevno po svetu opozarjajo številni vremenski ekstremi. Velike količine izpustov toplogrednih plinov, ki jih je s svojim načinom življenja ustvaril človek, so botrovale dvigu povprečne temperature ozračja. Podnebnih sprememb se več ne da ustaviti, lahko pa se jih upočasni. Potrebne bodo spremembe, v prvi vrsti radikalno zmanjšanje porabe fosilnih goriv in uporaba obnovljivih ter okolju prijaznih zelenih virov energije. Ob tem se zastavi vprašanje, kako pristopiti do ljudi in jim na ustrezen način predstaviti ta problem ter možne rešitve. V načrtovanje in izvedbo prehoda v nizkoogljično družbo se bomo morali aktivno vključiti vsi. Magistrska naloga predstavlja vpogled v energetsko dogajanje male podeželske občine in preverja odnos njenih občanov do problema onesnaževanja zraka s toplogrednimi plini in prašnimi delci ter prehoda na zelene vire energije. Dolgoročno se bomo morali hote ali nehote vsi odreči energetsko potratnemu načinu življenja oziroma postati nizkoogljična družba, da bodo naši potomci imeli možnost preživetja v takšnem novem in močno spremenjenem okolju.
Ključne besede: Zelene energije, nizkoogljična družba, okoljski in ogljični odtis, obnovljivi viri energije, prašni delci, lesna biomasa, problemski pouk.
Objavljeno: 01.09.2017; Ogledov: 870; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

8.
Trajnostna mobilnost – študija primera študentov in zaposlenih UM Fakultete za organizacijske vede
Dejan Kic, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Trajnostna mobilnost je mobilnost, kjer je glavni cilj zadovoljevanje človekovih potreb po mobilnosti na okolju prijazen način. Osebno vozilo zamenjuje hoja, kolesarjenje ali javni prevoz. Z namenom preveriti stanje glede trenutnih mobilnostnih navad in pripravljenost na spremembe mobilnostnih navad v prihodnosti anketirancev na Univerzi Maribor, Fakulteti za organizacijske vede (UM FOV) v Kranju, smo izvedli anketo med študenti in zaposlenimi. Anketo, ki je bila v elektronski in pisni obliki, smo zasnovali v tri sklope. Prvi sklop vprašanj nam je podal osnovne podatke o anketirancih. Z drugim sklopom vprašanj smo pridobili podatke o trenutnih mobilnostnih navadah anketirancev in podatke za izračun ogljičnega odtisa (povzročenega z osebnim vozilom) gospodinjstev anketirancev. S tretjim sklopom vprašanj pa smo pridobili podatke o pripravljenosti anketirancev na spremembe mobilnostnih navad v prihodnosti. Pridobljene podatke smo predstavili s pomočjo opisne statistike, izračunali smo ogljični odtis in s pomočjo X2 testa testirali povezanost spremenljivk (spol, starost, izobrazba, okolje in status) s trenutnimi mobilnostnimi navadami in pripravljenostjo na spremembe v prihodnosti. Ugotovili smo, da imajo trenutne mobilnostne navade slab vpliv na okolje, kar smo potrdili z izračunanim ogljičnim odtisom anketiranih gospodinjstev. Poleg tega smo ugotovili, da je, kljub pripravljenosti anketirancev na spremembe mobilnostnih navad v prihodnosti, ozaveščenost o pomenu trajnostne mobilnosti premajhna. Če želimo našim zanamcem zapustiti okolje, ki bo še primerno za normalno življenje, se moramo usmeriti v trajnostno mobilnost in se o njej ozavestiti.
Ključne besede: varovanje okolja, trajnostna mobilnost, navade, ogljični odtis
Objavljeno: 28.06.2017; Ogledov: 794; Prenosov: 153
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

9.
Vpeljava električnega ali hibridnega avtobusa v javno podjetje marprom d.o.o.
Mitja Mlakar, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi smo skušali ugotoviti, ali se v Javnem podjetju Maprom d.o.o. na liniji 21 Ljubljanska–Tržaška cesta–Merkur izplača vpeljati električni oziroma hibridni avtobus. Analizirali smo izračune povprečne porabe goriva, ogljičnega odtisa in ROI ter prišli do nekaterih ugotovitev. V teoretičnem delu diplomske naloge smo omenili subvencije za avtobuse v Republiki Sloveniji, predstavili električni avtobus in električne baterije ter definirali javni linijski prevoz. V praktičnem delu naloge smo predstavili obstoječe stanje. Pri tem smo primerjali tri vozila, jih temeljito analizirali in na koncu podali kritično analizo. V zadnjem delu diplomske naloge smo predlagali nekaj rešitev in z izračunom ROI potrdili končno analizo.
Ključne besede: električni avtobus, električne baterije, ogljični odtis, ROI, Javno podjetje Marprom d.o.o.
Objavljeno: 09.06.2017; Ogledov: 983; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

10.
Primerjalna analiza pristopov zmanjševanja emisij CO2 v podjetjih
Milena Pogorevc, 2016, magistrsko delo

Opis: Hiter razvoj tehnologij in potrošniški način življenja prinašata velika tveganja podnebnih sprememb v globalnem okolju, zaradi česar je potrebno zmanjšati emisije toplogrednih plinov, ki neposredno vplivajo na učinek tople grede in s tem prispevajo h globalnemu segrevanju ter vplivajo na podnebni sistem. Globalno prizadevanje za zniževanje emisij toplogrednih plinov in trajnostni razvoj sta postali poglavitni nalogi politike Evropske unije v boju proti podnebnim spremembam. V nalogi predstavljamo razsežnost problema podnebnih sprememb, mednarodno prizadevanje za reševanje podnebnih sprememb ter različne pristope za zmanjševanje emisij CO2 oziroma toplogrednih plinov v podjetjih. Podrobneje predstavljamo sistem Evropske unije za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov v Sloveniji in določevanje ogljičnega odtisa za organizacijo. V empiričnem delu smo opravili celovito oceno dveh pristopov zniževanja emisij CO2 oziroma toplogrednih plinov: sistema za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov v Evropski uniji in določevanja ogljičnega odtisa za organizacije. Na podlagi opravljenih SWOT analiz smo opravili primerjalno analizo obeh pristopov ter preučili, kako se pristopa medsebojno dopolnjujeta. Ogljični odtis organizacije ponazarja količine emisij CO2 in drugih toplogrednih plinov, ki jih neposredno ali posredno povzroča organizacija. Predstavlja prostovoljni instrument, s katerim organizacije zmanjšujejo svoj negativni vpliv na okolje. Zaradi velike razsežnosti problema podnebnih sprememb postaja v zadnjih letih vse bolj priljubljen. Iz rezultatov opravljene ekstrapolacije trenda, ki se sicer lahko, zaradi zunanjih dejavnikov, tudi spremeni, smo ob določenih omejitvah glede dostopnosti podatkov napovedali naraščanje poročanja o emisijah toplogrednih plinov tudi v prihodnosti. Sistem za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov v Evropski uniji, ki za nekatera podjetja predstavlja obvezen pristop za zmanjševanje emisij toplogrednih plinov, trenutno zaradi nizke cene emisijskih kuponov ni zadostni spodbujevalec za naložbe v nizkoogljične tehnologije. Nizka cena kuponov je tudi v preteklosti za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov v Evropski uniji predstavljala za sistem veliko težavo. Na podlagi izsledkov opravljene raziskave o preverljivosti in primerljivosti pridobljenih podatkov obeh pristopov ugotavljamo, da je za zagotovitev preverljivih in primerljivih pridobljenih podatkov in s tem širšo uporabo rezultatov posameznih pristopov potrebno natančno določiti metodologijo za izvajanje posameznega pristopa. Področje sistema za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov v Evropski uniji je zakonsko urejeno, z uveljavljeno metodologijo, ki zagotavlja preverljive in primerljive podatke. Za izračun ogljičnega odtisa so bile na mednarodni ravni na različnih ravneh razvite številne metodologije in modeli, zato je potrebno za preverljive in primerljive rezultate natančno in jasno določiti merila, predpostavke in omejitve za njegov izračun. Eden najbolj uveljavljenih standardov, ki daje podrobna navodila o metodah izračuna, je GHG Protocol: A corporate accounting and reporting standard. Oba preučevana pristopa se medsebojno sinergijsko dopolnjujeta ter ob natančnem in doslednem izvajanju uspešno pripomoreta k zmanjševanju emisij toplogrednih plinov v organizaciji.
Ključne besede: podnebne spremembe, toplogredni plini, ogljični odtis organizacije, sistem za trgovanje z emisijami toplogrednih plinov v Evropski uniji, SWOT analiza
Objavljeno: 12.12.2016; Ogledov: 949; Prenosov: 184
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici