| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PREDVIDLJIVE CESTE
Jure Prestor, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je obravnavana problematika koncepta predvidljivih SER-ces (ang. "Self Explaning Roads" (SER), v nadaljevanju SER-cest) ki skupaj s konceptom odpuščajočih cest tvorita osnovo za prometno varno načrtovanje cest. Oba koncepta sta zajeta tudi v nizozemski trajnostni prometni varnosti. SER-ceste človeka in njegovo percepcijo postavlja v ospredje pri oblikovanju cestnega okolja. Pravilno oblikovano cestno okolje v povezavi s percepcijo udeležencev v prometu tvori cestni ambient. Osnovni predpostavki koncepta SER-cest sta percepcija in kategorizacija. V magistrskem delu je opisan razvoj in primerjava koncepta SER-cest v Evropi ter izpostavljena problematika več prometno funkcionalnih "sivih cest". Opisani so tudi nekateri ukrepi, ki v standardizirani in kategorizirani obliki predstavljajo osnovo za izvajanje ukrepov SER za upravljanje z varno hitrostjo. Na podlagi analize kategorizacije cestnega omrežja na Nizozemskem, Danskem in v Nemčiji, analize osnovnih pogojev vzpostavitve cestnega omrežja SER ter analize obstoječe kategorizacije cestnega omrežja v Sloveniji je podan predlog optimalne SER-kategorizacije cestnega omrežja v Sloveniji.
Ključne besede: prometna varnost, trajnostna prometna varnost, kategorizacija cestnega omrežja, percepcija, pričakovanje, predvidljive SER-ceste, predvidljivi SER-ukrepi, odpuščajoče ceste, sive ceste, prometno varno načrtovanje
Objavljeno: 16.06.2014; Ogledov: 1896; Prenosov: 320
.pdf Celotno besedilo (3,02 MB)

2.
METODOLOGIJA ZA NAČRTOVANJE PROMETNO VARNE CESTNE INFRASTRUKTURE
Ksenja Stojan, 2016, magistrsko delo

Opis: Načrtovanje prometno varne cestne infrastrukture izhaja iz vizije “Trajnostne varnosti”, katere je sestavni del osnovnih varnostnih načel (funkcionalnost, homogenost, predvidljivost, ozaveščenost) načelo odpuščanja napak voznikov (“odpuščanje”), ki predstavlja temelj koncepta “odpuščajočih cest”. Koncept odpuščajočih cest je sodoben pristop zagotavljanja varnejših cest, s katerim je mogoče preprečiti ali znižati določen odstotek prometnih nesreč, katerih vzroki so napake voznikov. Koncept je inženirski pristop, ki na način prilagoditve cestne infrastrukture in obcestja človeku (ob upoštevanju njegovih kognitivnih in fizičnih omejitev ter zmožnosti) izključi – v največji možni meri – možnosti za človeške napake in tako zagotovi zmanjšanje števila prometnih nesreč oziroma preprečitev njihovih hudih posledic. Magistrsko delo obravnava problematiko načrtovanja prometno varne cestne infrastrukture in obcestja na sekundarnih cestah zunaj naselij. V ta namen smo proučili osnovna izhodišča, osnovni cilj in namen koncepta “odpuščajočih cest” ter izkušnje za njegovo uporabo v nekaterih evropskih državah. Določili smo vidike načrtovanja prometno varne cestne infrastrukture in obcestja, ki izhajajo iz ugotovitev več raziskovalnih projektov v evropskih državah s področja zagotavljanja varnejše cestne infrastrukture, odpuščajočih cest in obcestja. Raziskavo smo izvedli v mesecu februarju 2016 s pomočjo metode delfi, in sicer smo anketirali 36 strokovnjakov s področja prometnoinženirske stroke. Namen raziskave je bil ugotoviti vpliv različnih tehničnih ukrepov koncepta odpuščajočih cest na izboljšanje prometne varnosti oziroma na prometno varno načrtovanje cestne infrastrukture in kakšna bi bila možnost njihove aplikacije/uporabe v Sloveniji. Na podlagi podanih mnenj strokovnjakov v anketnim vprašalnikom, smo podatke frekvenčno in statistično analizirali ter na njihovi osnovi izoblikovali in podali predloge tehničnih ukrepov koncepta odpuščajočih cest za dvo-pasovne ceste zunaj naselij v Sloveniji.
Ključne besede: odpuščajoče ceste (ceste, ki odpuščajo napake voznikov), prometna varnost, trajnostna varnost, človeški dejavnik, napake voznikov, varnejša cestna infrastruktura in obcestje, metoda delfi.
Objavljeno: 08.08.2016; Ogledov: 1073; Prenosov: 198
.pdf Celotno besedilo (8,21 MB)

3.
Ukrepi za prometno varno načrtovanje cest in opremljanje obcestja s poudarkom na motoristih
Jan Jelenc, 2019, magistrsko delo

Opis: Ob hitro naraščajočem cestnem prometu je problematika prometne varnosti na cestah tako v Sloveniji kot v svetu že nekaj let med najbolj izpostavljenimi. Prometna varnost je odvisna od vrste dejavnikov. Infrastruktura je samo eden izmed elementov prometne varnosti in zagotavlja osnovni nivo varnosti oziroma temeljno varnost. Načelo odpuščanja napak voznikov predstavlja temelj koncepta “odpuščajočih cest”, gre namreč za sodoben pristop zagotavljanja varnejših cest, s katerim je mogoče preprečiti ali znižati določen odstotek prometnih nesreč, katerih vzroki so napake voznikov. Koncept je inženirski pristop, ki na način ureditve cestne infrastrukture in obcestja (ob upoštevanju fizičnih omejitev ter zmožnosti) izključi možnosti za človeške napake do neke mere in tako zagotovi zmanjšanje števila prometnih nesreč oziroma preprečitev njihovih hudih posledic. V magistrskem delu smo proučili osnovna izhodišča problema prometnih nesreč motoristov, namen in rešitve koncepta “odpuščajočih cest”. Na podlagi teh podatkov smo določili nekatere ukrepe načrtovanja varne cestne infrastrukture in obcestja za motoriste, ki izhajajo iz primerov dobrih praks evropskih držav s področja zagotavljanja varnejše cestne infrastrukture.
Ključne besede: gradbeništvo, prometna varnost, motoristi, varnostni ukrepi, odpuščajoče ceste
Objavljeno: 23.09.2019; Ogledov: 47; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (3,85 MB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici