1. Vizualna komunikacija na Instagramu : primer Slovenske turistične organizacije in izbranih slovenskih destinacijLuka Stanić, 2024, magistrsko delo Opis: Instagram je postal eno glavnih promocijskih orodij. Destinacija se mora zavedati trendov in promocijskih vsebin, ki so predstavljene na Instagramu, da lahko konkurira na visoko konkurenčnem trgu. Za uspešno promocijo destinacije je treba razumeti, kako destinacijo promovirati, in kar je še bolj pomembno, vedeti, katere vsebine promovirati. Vsebina promocije mora temeljiti na preferencah uporabnikov, torej občinstva. Da bi ugotovili, kaj promovirati, še več, kakšne so preference občinstva, smo naredili tematsko analizo Instagram objav STO in izbranih slovenskih destinacij ter izvedli kvantitativno raziskavo, katere namen je bil pridobiti preference anketirancev glede določenih pojavov. Prišli smo do spoznanja, da se na Instagramu najbolj promovirajo naravni elementi, da sta na fotografijah najbolj zastopani naravni barvi modra in zelena ter da so predmeti na fotografijah največkrat povezani z naravo. Ugotovili smo tudi, da anketiranci dajejo prednost naravni dediščini pred kulturno dediščino, imajo višjo stopnjo naklonjenosti fotografijam s prevladujočimi naravnimi barvami (modro in zeleno) kot fotografijam z drugimi prevladujočimi barvami, dajejo prednost fotografijam iz uradnih virov v primerjavi s fotografijami iz neuradnih virov (UGC) in da imajo raje fotografije pokrajin, kjer ni ljudi. Na podlagi ugotovitev smo izdelali model za uspešno objavo fotografij na Instagramu, ki služi kot vodilo destinacijam in turističnim deležnikom. Ključne besede: vizualno komuniciranje, identiteta destinacije, turizem, družbeni mediji, odnosi z javnostmi. Objavljeno v DKUM: 26.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 28
Celotno besedilo (12,18 MB) |
2. Analiza odnosov z javnostmi na primeru organizacije in izvedbe Merilne konference 2024 v visokotehnološkem podjetjuJan Hočevar, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu sem analiziral, kako se visokotehnološko podjetje v okviru Merilne konference obnaša do svojih javnosti, katere izmed njih so jim najpomembnejše in katerim morajo v prihodnosti dati več poudarka. V teoretičnem delu sem najprej zapisal nekaj o marketingu in komuniciranju v marketingu, nato pa definiral termina javnost in odnosi z javnostmi, zapisal nekaj o zgodovini odnosov z javnostmi po svetu in tudi v Sloveniji sami, nadaljeval z vrednotenjem in razdelitvijo javnosti, kako z javnostmi komuniciramo, katere komunikacijske tehnike poznamo in katere aktivnosti izvajamo v njenih okvirih ter kje vidim prihodnost oz. do zdaj še neizkoriščene ali vsaj premalo izkoriščene priložnosti na področju odnosov z javnostmi. Nato sem nadaljeval na primeru visokotehnološkega podjetja in najprej opisal podjetje, kaj proizvaja in kaj ga dela tako uspešnega v svoji panogi, potem pa še njegovo Merilno konferenco in vse, kar je potrebno za to, da ta dogodek poteka nemoteno in po načrtih. Nadaljeval sem s tremi analizami, in sicer z osnovno analizo posledic, ki jih ima udeležba na Merilni konferenci za vsako izmed ključnih javnosti, SWOT-analizo prednosti, slabosti, priložnosti in groženj ter analizo medijskega pojavljanja Merilne konference v sodelovanju s podjetjem PressClipping, d. o. o. Na koncu pa sem oblikoval še priporočilo za implementacijo pridobljenih spoznanj v naslednjih izvedbah Merilne konference za visokotehnološko podjetje in hkrati tudi splošna priporočila za podjetja pri organiziranju podobnih dogodkov. Ključne besede: odnosi z javnostmi, merilna konferenca, ključne javnosti, SWOT-analiza, analiza medijskega pojavljanja. Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 28
Celotno besedilo (2,98 MB) |
3. |
4. Analiza kvalitete obveščanja in informiranja policijske postaje Žalec o varnostnih dogodkih na območju občin Žalec in Polzela : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloGregor Šemen, 2024, diplomsko delo Opis: Policijsko delo v skupnosti je še vedno nov koncept policijskega dela in predstavlja enega novejših načinov zagotavljanja varnosti, kjer je v ospredju preventivno delovanje, ki temelji na sodelovanju med skupnostjo in policijo. Danes je policijsko delo vedno bolj usmerjeno v izboljšanje kakovosti življenja ljudi in temelji na pristnejšem odnosu z ljudmi v skupnosti, saj je v tem primeru preiskovanje in preprečevanje kriminalitete učinkovitejše. V diplomskem delu nas je zanimalo predvsem, ali je sodelovanje med policisti Policijske postaje Žalec in prebivalci dobro. Odločili smo se za raziskavo v obliki kvalitativnega intervjuja in pridobili odgovore o ustreznosti obveščanja in informiranja občanov ter o morebitnih težavah pri komunikaciji med policijo in občani. Intervjuje smo izvedli z županoma občin Žalec ter Polzela, s štirimi vodji policijskih okolišev, s policistom na PP Žalec, s predstavnico za stike z javnostjo na Policijski upravi Celje in s tremi prebivalkami obravnavanih občin. Učinkovitost policijskega dela je v veliki meri odvisna od skupnosti, ki je vir informacij za reševanje kriminalitete in drugih varnostnih problemov, saj je velika večina kaznivih dejanj policiji znana tako, da jih najprej prepozna javnost. Spoznali smo, da ima vodja policijskega okoliša najpomembnejšo vlogo na področju obveščanja občanov o varnostni problematiki, vendar je zaradi vedno večjega obsega dela premalo prisoten na terenu. Iz odgovorov intervjuvancev smo ugotovili, da policija na lokalni ravni še vedno uporablja standardne načine za obveščanje občanov. Zanimalo nas je, ali uporablja novejše oblike, ki jih je omogočil splet. Ključne besede: policijsko delo v skupnosti, policijski okoliš, odnosi z javnostmi, Žalec, Polzela, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 05.06.2024; Ogledov: 152; Prenosov: 46
Celotno besedilo (917,93 KB) |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. Marketinško komuniciranje v Notranjskem regijskem parkuAlja Maček, 2023, magistrsko delo Opis: Marketinško komuniciranje je skupek dejavnosti, ki se jih podjetja poslužujejo za komuniciranje s svojimi obstoječimi in potencialnimi potrošniki. Za uspešnost podjetja je pomembno, da pred začetkom izvajanja marketinškega komuniciranja oblikujejo komunikacijski načrt, ki je sestavljen iz sedmih korakov komunikacijskega programa. Neizbežen korak je izbor ustreznega komunikacijskega spleta. Komunikacijski splet je sestavljen iz štirih aktivnosti, in sicer oglaševanja, pospeševanja prodaje, osebne prodaje in odnosov z javnostmi. Naloga podjetja pa je, da izbere eno ali več orodij komunikacijskega spleta, s katerimi želi doseči zastavljene marketinške cilje in strategije. Danes je poslovna uspešnost vedno bolj odvisna od marketinškega komuniciranja, zato mu podjetja pripisujejo večji pomen. Ker ima javni park Notranjski regijski park unikatno naravno in kulturno dediščino, ki privablja mnoge obiskovalce, in si v prihodnosti želi postati najuspešnejši slovenski naravni park in svetovno prepoznano območje, nas je zanimalo, kako se z marketinškim komuniciranjem soočajo v zavodu.
V magistrskem delu smo se osredotočili na marketinško komuniciranje javnega zavoda Notranjski regijski park. S teoretičnim delom smo želeli predstaviti komuniciranje in marketinško komuniciranje. Pri marketinškem komuniciranju smo se osredotočili na potek oblikovanja celovitega komunikacijskega programa, instrumente marketinškega komuniciranja, neposrednega marketinška komuniciranja, kot tudi strategije marketinškega komuniciranja. Z empirično raziskavo smo analizirali stanje marketinškega komuniciranja Notranjskega regijskega parka v obdobju zadnjih petih let. S pomočjo teorije in empirične raziskave smo izvedli še kvalitativno raziskavo v obliki polstrukturiranih globinskih intervjujev. To nam je omogočilo, da smo pridobili tako objektiven kot subjektiven vpogled v marketinško komuniciranje Notranjskega regijskega parka.
Javni zavod Notranjski regijski park se zaveda pomena kvalitetnega in učinkovitega marketinškega komuniciranja, za realizacijo svoje vizije pa mora uspešno komunicirati s ciljnim občinstvom in lokalnim prebivalstvom. Na kakšen način so izvajali marketinško komuniciranje pa je podrobno opredeljeno in razloženo v nadaljevanju magistrskega dela. Na koncu smo na podlagi rezultatov intervjuja pripravili predloge za izboljšanje obstoječega marketinškega komuniciranja v Notranjskem regijskem parku. Ključne besede: komuniciranje, marketinško komuniciranje, celovit komunikacijski program, oglaševanje, pospeševanje prodaje, odnosi z javnostmi, osebna prodaja, neposredno marketinško komuniciranje, javni zavod Notranjski regijski park Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 413; Prenosov: 62
Celotno besedilo (1,99 MB) |