1. Analiza odnosov z javnostmi na primeru organizacije in izvedbe Merilne konference 2024 v visokotehnološkem podjetjuJan Hočevar, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu sem analiziral, kako se visokotehnološko podjetje v okviru Merilne konference obnaša do svojih javnosti, katere izmed njih so jim najpomembnejše in katerim morajo v prihodnosti dati več poudarka. V teoretičnem delu sem najprej zapisal nekaj o marketingu in komuniciranju v marketingu, nato pa definiral termina javnost in odnosi z javnostmi, zapisal nekaj o zgodovini odnosov z javnostmi po svetu in tudi v Sloveniji sami, nadaljeval z vrednotenjem in razdelitvijo javnosti, kako z javnostmi komuniciramo, katere komunikacijske tehnike poznamo in katere aktivnosti izvajamo v njenih okvirih ter kje vidim prihodnost oz. do zdaj še neizkoriščene ali vsaj premalo izkoriščene priložnosti na področju odnosov z javnostmi. Nato sem nadaljeval na primeru visokotehnološkega podjetja in najprej opisal podjetje, kaj proizvaja in kaj ga dela tako uspešnega v svoji panogi, potem pa še njegovo Merilno konferenco in vse, kar je potrebno za to, da ta dogodek poteka nemoteno in po načrtih. Nadaljeval sem s tremi analizami, in sicer z osnovno analizo posledic, ki jih ima udeležba na Merilni konferenci za vsako izmed ključnih javnosti, SWOT-analizo prednosti, slabosti, priložnosti in groženj ter analizo medijskega pojavljanja Merilne konference v sodelovanju s podjetjem PressClipping, d. o. o. Na koncu pa sem oblikoval še priporočilo za implementacijo pridobljenih spoznanj v naslednjih izvedbah Merilne konference za visokotehnološko podjetje in hkrati tudi splošna priporočila za podjetja pri organiziranju podobnih dogodkov. Ključne besede: odnosi z javnostmi, merilna konferenca, ključne javnosti, SWOT-analiza, analiza medijskega pojavljanja. Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 21
Celotno besedilo (2,98 MB) |
2. |
3. Analiza kvalitete obveščanja in informiranja policijske postaje Žalec o varnostnih dogodkih na območju občin Žalec in Polzela : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloGregor Šemen, 2024, diplomsko delo Opis: Policijsko delo v skupnosti je še vedno nov koncept policijskega dela in predstavlja enega novejših načinov zagotavljanja varnosti, kjer je v ospredju preventivno delovanje, ki temelji na sodelovanju med skupnostjo in policijo. Danes je policijsko delo vedno bolj usmerjeno v izboljšanje kakovosti življenja ljudi in temelji na pristnejšem odnosu z ljudmi v skupnosti, saj je v tem primeru preiskovanje in preprečevanje kriminalitete učinkovitejše. V diplomskem delu nas je zanimalo predvsem, ali je sodelovanje med policisti Policijske postaje Žalec in prebivalci dobro. Odločili smo se za raziskavo v obliki kvalitativnega intervjuja in pridobili odgovore o ustreznosti obveščanja in informiranja občanov ter o morebitnih težavah pri komunikaciji med policijo in občani. Intervjuje smo izvedli z županoma občin Žalec ter Polzela, s štirimi vodji policijskih okolišev, s policistom na PP Žalec, s predstavnico za stike z javnostjo na Policijski upravi Celje in s tremi prebivalkami obravnavanih občin. Učinkovitost policijskega dela je v veliki meri odvisna od skupnosti, ki je vir informacij za reševanje kriminalitete in drugih varnostnih problemov, saj je velika večina kaznivih dejanj policiji znana tako, da jih najprej prepozna javnost. Spoznali smo, da ima vodja policijskega okoliša najpomembnejšo vlogo na področju obveščanja občanov o varnostni problematiki, vendar je zaradi vedno večjega obsega dela premalo prisoten na terenu. Iz odgovorov intervjuvancev smo ugotovili, da policija na lokalni ravni še vedno uporablja standardne načine za obveščanje občanov. Zanimalo nas je, ali uporablja novejše oblike, ki jih je omogočil splet. Ključne besede: policijsko delo v skupnosti, policijski okoliš, odnosi z javnostmi, Žalec, Polzela, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 05.06.2024; Ogledov: 152; Prenosov: 28
Celotno besedilo (917,93 KB) |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. Marketinško komuniciranje v Notranjskem regijskem parkuAlja Maček, 2023, magistrsko delo Opis: Marketinško komuniciranje je skupek dejavnosti, ki se jih podjetja poslužujejo za komuniciranje s svojimi obstoječimi in potencialnimi potrošniki. Za uspešnost podjetja je pomembno, da pred začetkom izvajanja marketinškega komuniciranja oblikujejo komunikacijski načrt, ki je sestavljen iz sedmih korakov komunikacijskega programa. Neizbežen korak je izbor ustreznega komunikacijskega spleta. Komunikacijski splet je sestavljen iz štirih aktivnosti, in sicer oglaševanja, pospeševanja prodaje, osebne prodaje in odnosov z javnostmi. Naloga podjetja pa je, da izbere eno ali več orodij komunikacijskega spleta, s katerimi želi doseči zastavljene marketinške cilje in strategije. Danes je poslovna uspešnost vedno bolj odvisna od marketinškega komuniciranja, zato mu podjetja pripisujejo večji pomen. Ker ima javni park Notranjski regijski park unikatno naravno in kulturno dediščino, ki privablja mnoge obiskovalce, in si v prihodnosti želi postati najuspešnejši slovenski naravni park in svetovno prepoznano območje, nas je zanimalo, kako se z marketinškim komuniciranjem soočajo v zavodu.
V magistrskem delu smo se osredotočili na marketinško komuniciranje javnega zavoda Notranjski regijski park. S teoretičnim delom smo želeli predstaviti komuniciranje in marketinško komuniciranje. Pri marketinškem komuniciranju smo se osredotočili na potek oblikovanja celovitega komunikacijskega programa, instrumente marketinškega komuniciranja, neposrednega marketinška komuniciranja, kot tudi strategije marketinškega komuniciranja. Z empirično raziskavo smo analizirali stanje marketinškega komuniciranja Notranjskega regijskega parka v obdobju zadnjih petih let. S pomočjo teorije in empirične raziskave smo izvedli še kvalitativno raziskavo v obliki polstrukturiranih globinskih intervjujev. To nam je omogočilo, da smo pridobili tako objektiven kot subjektiven vpogled v marketinško komuniciranje Notranjskega regijskega parka.
Javni zavod Notranjski regijski park se zaveda pomena kvalitetnega in učinkovitega marketinškega komuniciranja, za realizacijo svoje vizije pa mora uspešno komunicirati s ciljnim občinstvom in lokalnim prebivalstvom. Na kakšen način so izvajali marketinško komuniciranje pa je podrobno opredeljeno in razloženo v nadaljevanju magistrskega dela. Na koncu smo na podlagi rezultatov intervjuja pripravili predloge za izboljšanje obstoječega marketinškega komuniciranja v Notranjskem regijskem parku. Ključne besede: komuniciranje, marketinško komuniciranje, celovit komunikacijski program, oglaševanje, pospeševanje prodaje, odnosi z javnostmi, osebna prodaja, neposredno marketinško komuniciranje, javni zavod Notranjski regijski park Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 413; Prenosov: 54
Celotno besedilo (1,99 MB) |
10. Marketinško komuniciranje v odškodninskem podjetjuMojca Krajnc, 2023, magistrsko delo Opis: Marketinško komuniciranje omogoča podjetjem, da dosežejo svoje ciljne skupine in jih spodbudijo k nakupu njihovih izdelkov ali storitev. S pomočjo marketinškega komuniciranja podjetja promovirajo svoje izdelke ali storitve, vzpostavijo svojo lastno blagovno znamko, ustvarjajo ali izboljšujejo svoj ugled, pridobivajo nove stranke ali ohranjajo obstoječe ter z vsem tem pomembno vplivajo na finančne rezultate podjetja. S pomočjo tržnih raziskav, javne komunikacije, osebne prodaje in promocije podjetja prenašajo sporočila, s katerimi nagovarjajo svoje ciljno občinstvo z različnimi nameni oz. v skladu s predhodno zastavljenimi cilji marketinškega komuniciranja. Pomembno je torej, da podjetja marketinškemu komuniciranju namenijo dovolj pozornosti in sredstev in da se ga lotevajo dovolj sistematično, da bo le-to ustrezno prilagojeno ciljem organizacije in potrebam strank, saj lahko le na takšen način zagotovijo najboljše možne rezultate.
Pri storitvenih podjetjih se marketinško komuniciranje že zaradi same narave poslovanja nekoliko razlikuje od klasičnega marketinškega komuniciranja, ki se ga lotevajo pri trženju izdelkov. Marketinško komuniciranje ima pomembno vlogo pri izgradnji poslovnega odnosa s strankami. Način, kako podjetje s svojimi strankami komunicira, vpliva na to, kako ga stranke dojemajo.
V storitvenih podjetjih se lahko marketinško komuniciranje nanaša na različne vidike, in sicer na oglaševanje, spletno udejstvovanje, odnose z javnostmi, neposredni marketing, promocije in drugo. Glavni cilji teh aktivnosti običajno temeljijo na prepoznavnosti, ustvarjanju pozitivnega odnosa do podjetja in pridobivanju zaupanja potencialnih odjemalcev.
Strategija marketinškega komuniciranja mora biti tudi v storitvenih podjetjih ustrezno prilagojena, tako da popolnoma ustreza ciljni publiki. Pomembno je poskrbeti za to, da so sporočila, ki jih prenašamo, potencialnim odjemalcem razumljiva in da so seveda usklajena s storitvami, ki jih podjetje ponuja. V obdobju izrednega porasta priljubljenosti digitalnega sveta je izrednega pomena tudi to, da storitvena podjetja vzdržujejo svoje aktualne spletne strani, da so v zadostni meri prisotna na družbenih omrežjih in da na splošno skrbijo za svoj ugled na spletu. Na tak način njihove storitve namreč lažje dosežejo pot do potencialnih odjemalcev, ki lahko zelo hitro preverijo, kaj vse podjetje ponuja in kakšne so izkušnje drugih strank. Skupaj z zagotavljanjem dobrih storitev in kakovostne ponudbe ter istočasno z ustreznim marketinškim komuniciranjem si lahko podjetje zagotovi uspeh, pomembno konkurenčno prednost in posledično tudi dolgoročen obstoj na trgu. Ključne besede: storitve, digitalizacija storitev, tipi storitev, marketing mix, komuniciranje, marketinško komuniciranje, komunikacijski načrt, oglaševanje, pospeševanje prodaje, osebna prodaja, odnosi z javnostmi Objavljeno v DKUM: 16.08.2023; Ogledov: 534; Prenosov: 98
Celotno besedilo (2,93 MB) |