| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 939
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Organizacijska kultura v malih podjetjih
Manja Ančevski, 2025, magistrsko delo

Opis: Organizacijska kultura je eden ključnih dejavnikov, ki pomembno vpliva na uspešnost podjetja, zavzetost in zadovoljstvo zaposlenih ter dolgoročno stabilnost organizacije. Posebej izrazito se njen pomen kaže v malih podjetjih, kjer se zaradi manjšega števila zaposlenih oblikujejo intenzivnejši medosebni odnosi, vsak posameznik pa ima večji vpliv na kulturo podjetja. Mala podjetja se pogosto soočajo z omejenimi viri, kadrovsko fluktuacijo in izzivi pri oblikovanju spodbudnega delovnega okolja, kar lahko vodi v nestabilnost in zmanjšano produktivnost. V teh okoliščinah postane organizacijska kultura temeljni element, ki lahko bodisi prispeva k uspešnosti bodisi predstavlja oviro pri njenem razvoju. V teoretičnem delu naloge so predstavljeni različni modeli organizacijske kulture in dejavniki, ki vplivajo na njen nastanek, oblikovanje in spreminjanje. Analizirani so tudi vplivi močne in šibke kulture ter posebnosti kulture v malih podjetjih v primerjavi z večjimi organizacijami. Poudarjena je vloga vodstva in zaposlenih pri oblikovanju skupnih vrednot, norm in vedenjskih vzorcev ter pomen skladnosti kulture s strateškimi cilji podjetja. Empirični del temelji na raziskavi, izvedeni v štirih slovenskih malih podjetjih, kjer je bil z anketnim vprašalnikom analiziran vpliv organizacijske kulture na zadovoljstvo, motivacijo, predanost, zavzetost, produktivnost in kakovost medosebnih odnosov. Rezultati kažejo, da močnejša in jasneje razvita organizacijska kultura pozitivno vpliva na motivacijo, zavzetost in predanost zaposlenih, hkrati pa prispeva k boljši kakovosti odnosov in večji učinkovitosti dela. Nasprotno pa šibka kultura pogosto vodi v nezadovoljstvo, pomanjkanje motivacije ter slabšo produktivnost. Na podlagi ugotovitev so oblikovani konkretni predlogi za izboljšanje organizacijske kulture v malih podjetjih, kot so krepitev komunikacije, spodbujanje sodelovanja, razvoj vodstvenih kompetenc ter ustvarjanje bolj spodbudnega delovnega okolja. Naloga tako ponuja praktične smernice, ki lahko malim podjetjem služijo kot podlaga za sistematično gradnjo in utrjevanje organizacijske kulture, kar prispeva k dolgoročni uspešnosti in stabilnosti poslovanja.
Ključne besede: organizacijska kultura, mala podjetja, zadovoljstvo zaposlenih, zavzetost in predanost, motivacija, medosebni odnosi
Objavljeno v DKUM: 04.11.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (2,07 MB)

2.
Odnosi na delovnem mestu skozi prizmo medgeneracijskega sodelovanja in vpliva na organizacijsko kulturo
Vanja Kovačević, 2025, magistrsko delo

Opis: Preučujemo vpliv medgeneracijskega sodelovanja na organizacijsko kulturo v sodobnem delovnem okolju. Raziskava je bila izvedena med predstavniki štirih generacij, ki prevladujejo na trgu dela (babyboom, X, Y in Z). Uporabili smo kombinacijo anketnega vprašalnika in poglobljenih intervjujev z različnimi generacijami. Rezultati so pokazali, da so medgeneracijski odnosi pretežno pozitivni, vendar pa mlajše generacije pogosteje zaznavajo stereotipe in komunikacijske ovire. Kot ključne dejavnike za krepitev kakovosti odnosov smo prepoznali mentorstvo, timsko sodelovanje ter odprto in transparentno komunikacijo. Analiza zbranih podatkov je potrdila, da posamezne generacije organizacijsko kulturo zaznavajo različno, kar vpliva na oblikovanje kolektivnih norm, vrednot in vedenjskih vzorcev. Ugotovitve poudarjajo, da generacijska raznolikost ob ustreznem upravljanju predstavlja strateško prednost, saj spodbuja prenos znanja, inovativnost in konkurenčno prednost. Na podlagi teoretičnih izhodišč in raziskave smo predstavili priporočila, namenjena tako organizacijam kot posameznikom, ki lahko prispevajo k spodbujanju medgeneracijskega sodelovanja ter krepitvi vključujoče in podporne organizacijske kulture.
Ključne besede: odnosi, medgeneracijsko sodelovanje, organizacijska kultura, generacija
Objavljeno v DKUM: 22.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (629,59 KB)

3.
Načrt strateškega komuniciranja na primeru frizerskega salona : diplomsko delo
Lana Radej, 2025, diplomsko delo

Opis: V današnjem poslovnem svetu podjetja vse pogosteje prihajajo do spoznanja, da brez dobro usklajene in načrtovane komunikacije težko gradijo dolgoročen uspeh. To še posebej velja za manjša storitvena podjetja, kot so frizerski saloni, kjer osebni stik s strankami ni le dodatek, temveč srce celotne izkušnje. Prav ta odnos pogosto določa, kako zadovoljni, zvesti in povezani ostanejo obiskovalci. V diplomski nalogi smo raziskali, kako lahko strateško komuniciranje podpira uspešnost frizerskih salonov, s poudarkom na primeru salona Frizeraj Anamarija. V teoretičnem delu smo podali okvir ključnih pojmov in pristopov k strateškemu načrtovanju ter opozorili na pomen digitalnih kanalov in etičnih vprašanj. V empiričnem delu pa smo na podlagi pogovora z lastnico in primerjave z drugimi saloni ugotovili, da trenutna komunikacija poteka skoraj izključno prek enega digitalnega kanala, brez jasnega načrta in dolgoročne usmeritve. Na podlagi analize smo pripravili vrsto praktičnih predlogov – od bolj premišljenega upravljanja spletnih orodij do konsistentnejšega oblikovanja vsebin in tona sporočanja. Naše ugotovitve kažejo, da lahko tudi manjši saloni z nekaj ciljanimi izboljšavami in jasnejšo strategijo bistveno okrepijo svojo podobo v javnosti, pridobijo več zaupanja strank ter se uspešno ločijo od konkurence.
Ključne besede: strateško komuniciranje, poslovna komunikacija, frizerski salon, digitalni marketing, odnosi s strankami, družbena omrežja
Objavljeno v DKUM: 15.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (806,33 KB)

4.
Mobing v podjetju Y
Žanin Vidovič, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava pojav mobinga v podjetju Y, ki se navzven predstavlja kot uspešno podjetje z nadpovprečnimi plačami, a v ozadnju skriva resne težave v medsebojnih odnosih in organizacijski kulturi. Mobing se je kazal v ignoriranju dosežkov zaposlenih, javnem izpostavljanju napak, širjenju govoric ter socialni izolaciji posameznikov, kar je vodilo v izgubo motivacije, zdravstvene težave in visoko fluktuacijo zaposlenih. Empirični del, zasnovan na poglobljenem intervjuju z bivšo zaposleno, je pokazal, da odsotnost formalnih pravilnikov, oddelka za človeške vire in jasnih postopkov prijave omogoča sistematično izvajanje mobinga. Analiza je potrdila, da je mobing neposredno povezan z nezadovoljstvom zaposlenih, padcem produktivnosti ter povečanimštevilom odhodov iz podjetja. V zaključnem delu so oblikovani predlogi za podjetje Y, kako z vzpostavitvijo notranjih pravil, izboljšanjem vodenja in krepitvijo sodelovanja ustvariti varno in spoštljivo okolje.
Ključne besede: Mobing, delavno mesto, zaposleni, medsebojni odnosi, vloga vodstva.
Objavljeno v DKUM: 09.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

5.
Odnosi in nasledstvo v družinskem podjetju na primeru Izletniške kmetije Isabela, dopolnilna dejavnost na kmetiji
Julija Kejžar, 2025, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili družinsko podjetje in dopolnilno dejavnost na kmetiji, izletniško kmetijo. Navedli smo gostinske in negostinske oblike turistične kmetije in značilnosti izletniške kmetije. Predstavili smo družinsko podjetje in značilnosti družinskega podjetja. Predstavili smo še prednosti in slabosti družinskega podjetja ter prednosti in slabosti izletniške kmetije, ki jih bomo medsebojno primerjali. V družinskem podjetju je v ospredju družina, zato smo predstavili vlogo družine, vlogo članov družine, odnose med člani družine družinskega podjetja in vpliv na razvoj in delovanje družinskega podjetja. Predstavili smo odnose in konflikte med člani družine družinskega podjetja ter posebej izpostavili odnose, ki pomembneje vplivajo na razvoj in delovanje družinskega podjetja (odnos starši - otroci, odnos med sorojenci in medgeneracijski odnos v družinskem podjetju). V nadaljevanju smo se osredotočili na opredelitev nasledstva in zakaj je potrebno v družinskem podjetju planirati nasledstvo. Opisali smo proces nasledstva ter dejavnike, ki vplivajo na proces nasledstva ob nasledstvu, nasledstvene možnosti in probleme, ki nastanejo ob nasledstvu.V praktičnem delu diplomskega dela smo teoretična izhodišča povezali z izbrano raziskovano Izletniško kmetijo Isabela, dopolnilna dejavnost na kmetiji. Predstavili smo zgodovino Izletniške kmetije Isabela in njihov razvoj. Predstavili smo še prednosti in slabosti na Izletniški kmetiji Isabela. Predstavili smo družino in vloge članov družine Izletniške kmetije Isabela. Nato smo podrobneje predstavili odnose in konflikte med družinskimi člani na preučevani izletniški kmetiji, še posebej odnos med starši in otroci, odnos med sorojenci in medgeneracijski odnos, ter opisali njihov vpliv na razvoj in delovanje Izletniške kmetije Isabela. Navedli smo kateri dejavniki vplivajo na proces nasledstva na tej Izletniški kmetiji Isabela, kakšne so nasledstvene možnosti ter kakšni problemi lahko pri nasledstvu nastanejo. Za zaključek smo dodali priporočila za odnose in nasledstvo na Izletniški kmetiji Isabela.
Ključne besede: družinsko podjetje, turistična kmetija, odnosi v družinskem podjetju, nasledstvo.
Objavljeno v DKUM: 30.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

6.
Konflikti na delovnem mestu v podjetju OTP banka d.d.
Luka Leskovar, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava konflikt v delovnem okolju, s poudarkom na njegovem pomenu, načinih obvladovanja ter vplivu na zaposlene in organizacijsko klimo. Konflikt lahko opredelimo kot neskladje interesov, mnenj ali vrednot med posamezniki oziroma skupinami, ki pogosto sproži čustveno napetost in vpliva na sodelovanje. Njegovo obvladovanje zajema različne pristope, kot so sodelovalni, kompromisni, izogibajoči, prilagoditveni in avtoritativni slog, izbira pa je odvisna od okoliščin in ciljev organizacije. V nalogi je predstavljen primer OTP banke, kjer je bila na podlagi anketne raziskave analizirana pogostost uporabe posameznih slogov reševanja konfliktov ter vedenjski vzorci zaposlenih v konfliktnih situacijah. Rezultati so pokazali, da zaposleni najpogosteje posegajo po sodelovalnem in kompromisnem slogu, medtem ko je avtoritativen pristop redkejši. Ugotovljeno je bilo, da konflikti negativno vplivajo na motivacijo in odnose med sodelavci, kar poudarja pomen odprte komunikacije in pravočasnega reševanja nesoglasij. Na podlagi izsledkov so bili oblikovani predlogi za izboljšanje medosebnih odnosov, komunikacije in splošnega počutja zaposlenih. Naloga ponuja vpogled v dinamiko konfliktov v sodobni bančni organizaciji ter podaja smernice za krepitev organizacijske kulture.
Ključne besede: Konflikti, delovno okolje, komunikacija, medosebni odnosi, OTP banka.
Objavljeno v DKUM: 11.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

7.
Nevtralnost v mednarodnem pravu: nevtralnost v Evropi v 21. stoletju : nevtralnost v Evropi v 21. stoletju
Tomaž Herzog, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga analizira koncept nevtralnosti v mednarodnem pravu, njen zgodovinski razvoj ter položaj v sodobnih evropskih okoliščinah. Raziskuje pravne definicije nevtralnosti, pravice in dolžnosti nevtralnih držav ter razlike med tradicionalno nevtralnostjo in sodobnimi oblikami nesodelovanja. V nalogi sem nevtralnost opredelil kot pravni položaj države, ki se ne udeležuje vojne in ostaja nepristranska, ter kot trajno politiko izogibanja vojaškim zavezništvom ali konfliktom. Pri tem sem ločil med aktivno nevtralnostjo, kjer država dejavno sodeluje v mednarodnih odnosih, in pasivno nevtralnostjo, ki zasleduje predvsem lastne interese. Zgodovinski pregled zajema razvoj pravil o nevtralnosti od 17. stoletja, vključno s Haaškimi konvencijami iz leta 1907, ki urejajo pravice in dolžnosti nevtralnih držav na kopnem in morju. V nalogi sem predstavil zgodovinske primere nevtralnosti, kot sta Švedska in Švica med drugo svetovno vojno, ter sodobne konflikte, kjer se države pogosto znajdejo v sivem območju med nevtralnostjo in aktivnim sodelovanjem. V nalogi sem podrobneje analiziral razkorak med tradicionalno nevtralnostjo in sodobnimi obveznostmi kolektivne varnosti, kot jih določa Ustanovna listina Združenih narodov, ki državam nalaga sodelovanje v ukrepih proti agresorjem. Obravnavana je tudi kompleksna vloga nevtralnosti v okviru članstva v Evropski uniji, kjer so določene države, kot sta Švedska in Finska, nedavno opustile nevtralnost zaradi groženj, ki jih predstavlja ruska invazija na Ukrajino. Naloga preučuje prednosti in slabosti nevtralnosti, ki med drugim vključujejo večjo suverenost in možnosti za mediacijo, po drugi strani pa opozarja na izoliranost in visoke stroške vzdrževanja oborožene nevtralnosti. Iz uporabe zgodovinske, dogmatične in primerjalnopravne metode raziskovanja naloga izhaja, da so pravice in dolžnosti nevtralnih držav v sodobnem mednarodnem pravu sicer jasno definirane, vendar so zaradi sprememb v načinih vojskovanja pogosto težje izvedljive v praksi. Naloga odpira vprašanja o smiselnosti nevtralnosti v sodobnem globalnem kontekstu in izpostavlja potrebo po prilagoditvi mednarodnega prava sodobnim realnostim.
Ključne besede: Nevtralnost, nevtralnostno pravo, pravo oboroženih spopadov, pravila vojskovanja, suverenost, oborožena nevtralnost, mednarodni odnosi, Evropska Unija, NATO (Severnoatlantska pogodbena organizacija), vojaška zavezništva, rusko-ukrajinska vojna
Objavljeno v DKUM: 03.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

8.
Značilnosti razredov, kjer je medvrstniškega nasilja več
Katja Košir, 2025, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: V poglavju utemeljujemo pomen proučevanja značilnosti na ravni razredov za razumevanje medvrstniškega nasilja. Povzemamo ugotovitve preteklih raziskav, ki so proučevale demografske in psihosocialne značilnosti razredov: velikost razreda, starost učencev, razredne hierarhije, razredne norme, moralno nezavzetost ter odnose med učitelji in učenci. Te raziskave kažejo, da izrazite razredne hierarhije in norme, ki povezujejo priljubljenost z agresivnostjo, povečujejo tveganje za nasilje. Prav tako je več nasilja v razredih z več moralne nezavzetosti, slabšimi odnosi z učitelji in višjimi cilji priljubljenosti. V zadnjem delu poglavja predstavljamo preliminarne rezultate naše raziskave: povezanosti med načini udeleženosti v medvrstniškem nasilju in značilnostmi razredov na razredni ravni; osnovno enoto torej predstavljajo razredi. Naši preliminarni podatki potrjujejo ugotovitve preteklih raziskav, ki so proučevale dejavnike različnih načinov udeleženosti v medvrstniškem nasilju na ravni psihosocialnih značilnosti razredov.
Ključne besede: značilnosti razreda, razredne norme, odnosi v razredu, priljubljenost, razredne hierarhije, moralna nezavzetost
Objavljeno v DKUM: 21.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (487,26 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Odnosi med zaposlenimi v družinskem podjetju Rupnik d. o. o.
Rebeka Rupnik, 2024, diplomsko delo

Opis: V družinskih podjetjih so medosebni odnosi ključni za uspešno delovanje podjetja in vzdrževanje pozitivnega delovnega vzdušja med zaposlenimi. V diplomski nalogi smo raziskali medosebne odnose med zaposlenimi v družinskem podjetju Rupnik d. o. o., s poudarkom na njihovem vplivu na delovno okolje ter odnose z ostalimi zaposlenimi v organizaciji. Rezultati raziskave so pokazali, da se večina družinskih članov in ostalih zaposlenih v podjetju strinja, da dobri medosebni odnosi pozitivno vplivajo na vzdušje v podjetju. Med drugim je analiza pokazala, da družinski člani redko zaznavajo medosebne konflikte, medtem ko ostali zaposleni pogosteje opažajo konflikte. Kljub temu, da so rezultati pokazali, da ni večjih odstopanj v mnenjih med družinskimi člani in ostalimi zaposlenimi glede medosebnih odnosov, je pomembno, da se podjetje zaveda, da se lahko trenutna situacija kadar koli spremeni. Zato je ključnega pomena, da vodstvo podjetja še naprej zavzeto vzdržuje dobre medsebojne odnose in sproti rešuje morebitne konflikte.
Ključne besede: družinsko podjetje, družinski člani, zaposleni, medosebni odnosi
Objavljeno v DKUM: 15.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

10.
Vizualna komunikacija na Instagramu : primer Slovenske turistične organizacije in izbranih slovenskih destinacij
Luka Stanić, 2024, magistrsko delo

Opis: Instagram je postal eno glavnih promocijskih orodij. Destinacija se mora zavedati trendov in promocijskih vsebin, ki so predstavljene na Instagramu, da lahko konkurira na visoko konkurenčnem trgu. Za uspešno promocijo destinacije je treba razumeti, kako destinacijo promovirati, in kar je še bolj pomembno, vedeti, katere vsebine promovirati. Vsebina promocije mora temeljiti na preferencah uporabnikov, torej občinstva. Da bi ugotovili, kaj promovirati, še več, kakšne so preference občinstva, smo naredili tematsko analizo Instagram objav STO in izbranih slovenskih destinacij ter izvedli kvantitativno raziskavo, katere namen je bil pridobiti preference anketirancev glede določenih pojavov. Prišli smo do spoznanja, da se na Instagramu najbolj promovirajo naravni elementi, da sta na fotografijah najbolj zastopani naravni barvi modra in zelena ter da so predmeti na fotografijah največkrat povezani z naravo. Ugotovili smo tudi, da anketiranci dajejo prednost naravni dediščini pred kulturno dediščino, imajo višjo stopnjo naklonjenosti fotografijam s prevladujočimi naravnimi barvami (modro in zeleno) kot fotografijam z drugimi prevladujočimi barvami, dajejo prednost fotografijam iz uradnih virov v primerjavi s fotografijami iz neuradnih virov (UGC) in da imajo raje fotografije pokrajin, kjer ni ljudi. Na podlagi ugotovitev smo izdelali model za uspešno objavo fotografij na Instagramu, ki služi kot vodilo destinacijam in turističnim deležnikom.
Ključne besede: vizualno komuniciranje, identiteta destinacije, turizem, družbeni mediji, odnosi z javnostmi.
Objavljeno v DKUM: 26.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (12,18 MB)

Iskanje izvedeno v 0.12 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici