| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 151
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
Odnos slovenskih osnovnošolcev in srednješolcev do učnega predmeta biologija
Mirjana Meško, 2009, diplomsko delo

Opis: Zadnja leta v Sloveniji in po svetu osnovnošolski in srednješolski učitelji opažajo zmanjšano zanimanje učencev za naravoslovne predmete. Posledice tega trenda zaznamo kot pomanjkanje kadra z naravoslovno izobrazbo. Tako se lahko zmanjša kakovost znanstvenega in strokovnega dela, kar ima negativen vpliv v znanosti in v razvoju držav. V tem diplomskem delu smo ugotavljali odnos slovenskih osnovnošolcev in srednješolcev do učnega predmeta biologija. S pomočjo anket smo pridobili ustrezne podatke in ugotovili, da se je trend zmanjšanega zanimanja za biologijo ustavil. Med osnovnošolci je biologija v samem vrhu priljubljenih predmetov, prav tako se odločajo za nadaljevanje šolanja v naravoslovni smeri. V prehodu iz osnovne v srednjo šolo pozitivnost odnosa do biologije stagnira oziroma malo nazaduje, čeprav maturanti vse pogosteje izbirajo naravoslovne predmete na maturitetnem preizkusu. Glede na naše podatke bodo družboslovne fakultete v prihodnjih letih še vedno polne, medtem ko si bodo predavalnice naravoslovnih fakultet s prihodom sedanjih osnovnošolcev počasi opomogle. Za izboljšanje odnosa osnovnošolcev in srednješolcev do učnega predmeta biologija bi učitelji morali po mnenju učencev učno snov podajati s pomočjo razgibanih metod dela in predvsem vključevati več praktičnega dela v pouk biologije ter vsebino predmeta povezovati z vsakdanjim življenjem.
Ključne besede: odnos, biologija, učni predmet, osnovna šola, srednja šola, didaktika biologije
Objavljeno: 22.04.2009; Ogledov: 3840; Prenosov: 394
.pdf Celotno besedilo (849,59 KB)

4.
POVEZAVA MED ODNOSOM UČITELJIC DO ŠPORTA IN KAKOVOSTJO IZVAJANJA ŠPORTNE VZGOJE NA RAZREDNI STOPNJI
Metka Žalik, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen raziskave diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšen odnos imajo učiteljice razrednega pouka do športa, kakšna je kakovost izvajanja športne vzgoje ter ali obstaja povezava med odnosom učiteljic do športa in kakovostjo izvajanja športnovzgojnega procesa. Podatki, potrebni za raziskavo, so bili zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika. Vzorec je zajemal 50 učiteljic razrednega pouka (od prvega do petega razreda) iz desetih osnovnih šol z območja Prekmurja. Raziskava je pokazala, da je kakovost izvajanja športne vzgoje na razredni stopnji nizka, polovica učiteljic pa do športa kaže povprečen odnos. Le pri petini učiteljic je bil ugotovljen nadpovprečen odnos do športa. Izkazalo se je, da med odnosom učiteljic do športa in kakovostjo izvajanja športne vzgoje ni povezave, kar je lahko tudi dober znak, da na učiteljice z manjšim interesom za šport ne vpliva njihov odnos na izvedbo športne vzgoje. Kljub temu bi se morale učiteljice bolj zavedati pomembnosti kvalitetne športne vzgoje in se čim bolj potruditi, da jo tako tudi izvedejo.
Ključne besede: športna vzgoja, odnos, kakovost, učiteljice
Objavljeno: 03.06.2009; Ogledov: 1931; Prenosov: 228
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

5.
MOŽNOSTI OBLIKOVANJA ODNOSA OSNOVNOŠOLCEV DO NARAVE V ČASU POUKA
Polona Celan, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi Možnosti oblikovanja odnosa osnovnošolcev do narave v času pouka so v teoretičnem delu predstavljeni bistveni problemi današnjega stanja okolja tako v svetu kot Sloveniji, ter kako lahko onesnaževanje vpliva na zdravje ljudi, predvsem otrok. Predstavljen je projekt Ekošola kot projekt Evropske unije in projekt Ekošola kot način življenja, ki se izvaja v Sloveniji in vključuje v vzgojno-izobraževalni sistem okoljsko osveščanje in izobraževanje že pri majhnih otrocih. V empiričnem delu diplomske naloge smo raziskovali odnos osnovnošolcev do narave. Odnos do narave smo ugotavljali pri anketiranih učencih na naslednjih področjih: znanje in vedenje o ekologiji, igre v naravi, rekreacija v naravi, izvajanje delovnih obvez v naravi, soočanje z nevarnostmi narave in izvajanje dejavnosti, ki razvijajo estetski odnos do narave. Rezultati raziskave so pokazali, da anketirani učenci vedo mnogo o ekologiji, saj veliko časa preživijo v naravi in tako ustvarjajo do nje pozitiven odnos. To se kaže predvsem v tem, da se kar 91 % anketiranih učencev udeležuje čistilnih akcij v okolici šole.
Ključne besede: stanje okolja, bolezni otrok, ekošola, ekošola kot način življenja, odnos osnovnošolcev do narave.
Objavljeno: 11.06.2009; Ogledov: 2672; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (817,74 KB)

6.
LJUBEZEN IN EROTIKA V IZBRANIH ROMANIH GABRIELA GARCIE MARQUEZA
Andreja Klujber, 2009, diplomsko delo

Opis: Gabriel García Márquez, eden največjih sodobnih svetovnih pisateljev, znan tudi kot Nobelov nagrajenec za roman Sto let samote, je v svojih treh romanih: O ljubezni in drugih demonih, Žalostne kurbe mojega življenja in Ljubezen v času kolere izpostavil temo ljubezni in motiv erotike. Oba pojma se vseskozi prepletata in v fabulo romanov vnašata napetost in nepredvidljivost dogajanja. Tema ljubezni, ki je prisotna v treh oblikah, in sicer kot večna, kot hrepenenje in kot iluzija, na nekaterih mestih erotiko dopolnjuje, na nekaterih pa jo izključuje. Ljubezen in erotika sta na prvi pogled pojma, ki ju lahko pridamo vsaki osebi, vendar pa pisatelj s pomočjo obeh nazorno oriše glavne junake in nam jih predstavi kot trpeča bitja. Eni trpijo zaradi prepovedane, neuslišane in hrepeneče ljubezni, drugi pa zaradi zasužnjenosti z erotičnimi nagnjenji. Prisotnost ljubezni in erotike v vseh treh romanih ponazarja globoko razsežnost človeka kot spolnega bitja, ki je ali ni sposoben ljubiti, bitja, ki se je sposoben predajati samo spolni nasladi in ga v sklopu tega nič ne loči od živali, ali bitja, ki ljubezen in erotiko vrednoti kot dopolnjujoči sestavini kvalitetnega odnosa.
Ključne besede: Gabriel García Márquez, O ljubezni in drugih demonih, Žalostne kurbe mojega življenja, Ljubezen v času kolere, ljubezen, erotika, odnos.
Objavljeno: 22.08.2009; Ogledov: 3172; Prenosov: 282
.pdf Celotno besedilo (486,54 KB)

7.
KONFLIKTI V PODJETJU BOXMARK LEATHER D.O.O. IN NJIHOVO REŠEVANJE
Urška Metličar, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je raziskano, kako konflikti vplivajo na delo in odnos med sodelavci ter vodjo v podjetju BoxMark Leather d.o.o., na oddelku odpreme. Iz literature različnih avtorjev o konfliktih in vplivu konfliktov na odnos do dela in sodelavcev je bila pregledana in podrobno proučena snov o konfliktih in njihovem reševanju. Uporabljeni so bili anketni vprašalniki za oddelek odpreme oz. izvoza v podjetju BoxMark Leather d.o.o. iz Kidričevega. Anketirancev je bilo 47. Ker je delo, ki ga opravljajo moji anketiranci v tem podjetju, zelo razgibano in morajo, glede na funkcijo dela, biti zelo prilagodljivi, hitri in natančni, je konflikt na tem oddelku redni spremljevalec odnosov. Konflikt nastane zaradi nasprotujočih si želja, vrednot in cilja ter interesov. Podatki teh anketnih vprašalnikov, ki so bili analizirani, so mi pomagali pri raziskovanju odnosa med sodelavci in njihovo vodjo ter konfliktov in reševanja le-teh na oddelku odpreme.
Ključne besede: • Konflikt; • odnos do dela; • odnos do vodje; • odnos vodje do nastalih konfliktov.
Objavljeno: 20.07.2009; Ogledov: 4786; Prenosov: 501
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

8.
ODNOS ŠTUDENTOV RAZREDNEGA POUKA DO LIKOVNE VZGOJE
Urška Obreza, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili zgodovino likovne vzgoje na Slovenskem in glavne značilnosti le-te v osnovni šoli, zgodovino izobraževanja učiteljev pri nas, izobraževanje učiteljev razrednega pouka danes in v prihodnosti, predvsem pa nas je zanimal odnos in izkušnje študentov razrednega pouka do oziroma z likovno vzgojo v osnovni šoli in če se pri tem pojavljajo razlike med študenti nižjih in višjih letnikov študija razrednega pouka. Zato smo izvedli kvantitativno in kvalitativno raziskavo na podlagi anketnega vprašalnika, ki ga sestavlja dvajset trditev, ki se nanašajo na izkušnje študentov z likovno vzgojo v osnovni šoli in stališče do nje. Ugotovili smo, da je bila likovna vzgoja v osnovni šoli zelo priljubljen predmet in da se v večini primerov ni zanemarjalo njegovega pomena, na drugi strani pa se pri izvajanju pouka pojavljajo pomanjkljivosti pri pokrivanju likovnih področij, organiziranju likovnih delavnic za učence in njihove starše in prikazovanju umetniških reprodukcij, čemur bo v prihodnje potrebno posvetiti več pozornosti. Razlike v odnosu do pomena likovne vzgoje se kažejo med študenti nižjih in višjih letnikov študija, saj študenti 3. in še v večjem številu 4. letnika v primerjavi  s 1. in 2. letnikom likovno vzgojo sprejemajo kot bolj pomembno in zahtevno tako za učitelje kot za učence.
Ključne besede: likovna vzgoja, razredni pouk, študentje razrednega pouka, učitelj razrednega pouka, odnos do likovne vzgoje, izkušnje z likovno vzgojo
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 2368; Prenosov: 201
.pdf Celotno besedilo (17,89 MB)

9.
ODNOS ZAPOSLENIH V DOMU STAREJŠIH OBČANOV DO STANOVALCEV Z DEMENCO
Katica Kožul, 2009, diplomsko delo

Opis: S staranjem prebivalstva, število oseb z demenco v Sloveniji vse bolj narašča. Diplomsko delo govori o starosti, kot zadnjem življenjskem obdobju človekovega razvoja in o sindromu demence kot bolezni, ki je za to obdobje značilna. Osredotočili smo se na varstvo oseb z demenco v domovih za starejše, kjer največ časa z njimi preživijo medicinske sestre/zdravstveni tehniki in bolničarke/ji. Zaposleni na teh delovnih mestih potrebujejo pri svojem delu veliko znanja, fleksibilnosti in energije za tovrstno delo. Glavni namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kako se člani negovalnega tima počutijo in kaj doživljajo ob svojem delu ter koliko so ob tem obremenjeni. Ugotovili smo, da se člani negovalnega tima v večini čutijo dovolj usposobljeni za delo s stanovalci z demenco, vendar so pogosto tako psihično kot fizično obremenjeni pri svojem delu. Pri komunikaciji in prepoznavanju potreb stanovalcev z demenco se počutijo pogosto uspešni, kar je izrednega pomena za kakovostno obravnavo stanovalcev z demenco. S tem diplomskim delom bi opozorili na ugotovljeno psihično in fizično obremenjenost članov negovalnega tima pri delu s stanovalci z demenco. Predlagamo vodilnim delavcem, da omogočijo članom negovalnega tima kontinuirano in redno izobraževanje na področju demence.
Ključne besede: Ključne besede: starost, demenca, kakovost življenja, odnos, čustvene stiske.
Objavljeno: 15.07.2009; Ogledov: 3561; Prenosov: 649
.pdf Celotno besedilo (331,03 KB)

10.
ODNOS DO MOTIVA PRI LIKOVNI VZGOJI V TRETJEM RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Mojca Kovačič, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo odnos do motiva pri likovni vzgoji v tretjem razredu osnovne šole. Namen raziskave je bil ugotoviti, kateri motivi so učencem najbolj všeč ter kako na izbor vplivata spol in okolje, iz katerega izhajajo učenci. V teoretičnem delu je opredeljeno likovno vrednotenje in likovna apreciacija v prvi triadi osnovne šole. Na kratko so opisane plasti likovnega dela in mediji pri likovni vzgoji. Predstavljena je zgodovina in razvoj vrednotenja, primerna likovna dela za likovno vrednotenje ter dosedanje ugotovitve raziskav o otroškem vrednotenju umetniških del. Ob koncu teoretičnega dela sledi še predstavitev izbranih umetniških del, ki so jih vrednotili učenci. V empiričnem delu so prikazane ugotovitve raziskave, v kateri so sodelovali učenci tretjih razredov desetih osnovnih šol iz Podravja. Učenci so med predstavljenimi reprodukcijami slikarskih umetnin izbrali delo, ki jim je bilo najbolj všeč. Ugotovili smo, da obstajajo statistično pomembne razlike v izbiri motiva glede na spol, saj so bili dečkom všeč drugačni motivi kot deklicam. Dečkom so bili najbolj všeč motivi živali in fantazijski motivi, deklicam pa žanrski motivi, portreti in krajine. Tako dečke kot deklice pa je najbolj navdušil motiv živali. Ugotovili smo tudi, da v izbiri motiva ni statistično pomembnih razlik med učenci iz mesta in podeželja. Iz analize odgovorov smo ugotovili, da so se dečki odločali za dela predvsem zaradi motivov, medtem ko so na izbiro umetnine pri deklicah zraven motiva vplivali tudi likovni elementi, predvsem lepe barve. Povzamemo lahko, da je potrebno pri pouku likovne vzgoje izbirati reprodukcije likovnih del z motivi, ki bodo všeč tako dečkom kot deklicam.
Ključne besede: likovna vzgoja, odnos do motiva, 3. razred, likovno vrednotenje
Objavljeno: 07.07.2009; Ogledov: 2951; Prenosov: 317
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici