| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
POMEN SKRBNEGA PREGLEDA ZA USPEŠEN PREVZEM ALI ZDRUŽITEV IN ZA ODLOČITEV O NAKUPU PODJETJA
Lea Drobne, 2014, magistrsko delo

Opis: Skrbni pregled v okviru prevzema predstavlja podporni proces skozi vse faze prevzema. Pomembno vpliva na doseganje zastavljenih ciljev po prevzemu, saj predstavlja organizirano podporo pri obvladovanju tveganj, ki se po prevzemu lahko pojavijo zaradi vzpostavljanja na novo organiziranega procesa poslovanja. V sklopu skrbnega pregleda prehajajo tri prevzemne faze. V prvi fazi je skrbni pregled prisoten v okviru analize izbora prevzemne tarče, v drugi fazi poteka proučevanje poslovnih dogodkov in dokumentacije izbranega subjekta, tretja faza integracije pa je faza vzpostavljanja poslovanja, kjer se skrbni pregled pojavlja tudi v okviru vprašanja medkulturnih razlik in zagotavlja podporo pri doseganju zastavljenih ciljev. V preteklosti je bilo v razvitih državah zaznanih veliko neuspešnih prevzemov, in sicer v smislu, da investitorji po prevzemu bodisi niso dosegli pričakovanega donosa bodisi niso uspeli doseči drugih zastavljenih ciljev ali pa dobička preprosto niso dosegli zaradi konflikta interesov vodstva oz. drugih zaposlenih. Vzroke je mogoče iskati tudi v tem, da je bilo mnogo prevzemov izvedenih z bežnim ali omejenim skrbnim pregledom ob slabi komunikaciji med ravnmi ali v precenjenih kupninah. Raziskava odkriva, da je za prevzem potrebno učinkovito obvladovanje vseh dejavnikov, ki lahko predstavljajo tveganje za prevzemnika. Ugotavljamo tudi, da so odločitve pri prevzemih večinoma sprejete zaradi finančnih podatkov podjetja, sprejemljivih za investitorja, in zaradi sprejemljivega zahtevanega donosa, za katerega se predvideva, da ga bo podjetje lahko doseglo po prevzemu. Primeri v praksi pa kažejo, da je problem neuspešnih prevzemov predvsem slaba komunikacija, slab medkulturni dialog, konflikt interesov, preplačano podjetje, precenjeni cilji in slab skrbni pregled, iz česar lahko sklepamo, da je potreben bolj diverzificiran pristop k preučevanju podjetja tarče, ki ni omejen zgolj na glavne pravne in finančne iztočnice podjetja.
Ključne besede: Skrbni pregled, vrednost podjetja, prevzemi in združitve, temeljni računovodski izkazi, odločitev o prevzemu.
Objavljeno: 23.05.2014; Ogledov: 1303; Prenosov: 404
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici