| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 671
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Pomembnost države porekla pri nakupnem odločanju odjemalcev
Maja Camlek, 2021, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je raziskovanje nakupnih navad odjemalcev. Na nakupno odločanje vpliva več različnih dejavnikov. Različni ponudniki izdelkov in storitev se trudijo spoznati in razumeti naše nakupno vedenje. V tem delu smo raziskovali pomembnost države porekla izdelka. Zanimalo nas je predvsem, ali obstajajo razlike v pomembnosti porekla države izdelka pri nakupnem odločanju glede na demografske dejavnike. V teoretičnem delu smo najprej opredelili vedenje odjemalcev. Nato smo obravnavali teorijo nakupnega odločanja in dejavnike, ki vplivajo na nakupno odločanje. V tem poglavju smo obravnavali tudi proces in stopnje v procesu nakupnega odločanja. V naslednjem poglavju smo najprej opredelili državo porekla izdelka in dejavnike, ki vplivajo na podobo države, nato pa smo naredili še pregled raziskav na to temo. V zadnjem delu teoretičnega dela smo opisali še etnocentrizem ter vzroke za pojav etnocentrizma odjemalcev. V praktičnem delu smo želeli raziskati, koliko ljudi pred nakupom sploh preveri poreklo izdelka, in če ga, pri katerih izdelkih. Ugotoviti smo želeli tudi, ali obstajajo razlike v pomembnosti porekla izdelka glede na spol, starost, izobrazbo in prihodek. Na koncu smo želeli izmeriti in ugotoviti, ali so slovenski odjemalci v povprečju nagnjeni k etnocentrizmu in ali je etnocentrizem povezan z zaznano pomembnostjo izvora izdelka pri nakupu. V raziskavi smo ugotovili, da vsi sodelujoči v raziskavi preverijo poreklo izdelka pri vsaj enem izmed naštetih izdelkov. Med demografskimi dejavniki smo uspeli dokazati, da obstajajo razlike glede pomembnosti porekla izdelka samo med starostnimi skupinami. Ugotovili smo tudi, da slovenski odjemalci v povprečju niso nagnjeni k etnocentrizmu ter da obstaja povezava med etnocentrizmom in zaznano pomembnostjo države porekla izdelka.
Ključne besede: etnocentrizem, država porekla izdelka, vedenje odjemalcev, nakupno odločanje.
Objavljeno: 15.04.2021; Ogledov: 16; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (3,35 MB)

2.
Uporaba večkriterijskih metod pri izbiri najustreznejše delnice za naložbo
Mojca Horvat, 2020, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta obravnavamo problem odločanja po več kriterijih hkrati za izbiro najustreznejše delnice za naložbo. Čedalje več ljudi se odloča za investiranje v delnice, vendar ni nujno, da se investicija izplača. Pomembno je, da opravimo razne finančne analize in določimo kriterije, s pomočjo katerih bomo lažje izbrali najustreznejšo delnico, ki bo zadovoljila naša pričakovanja. V delu diplomskega projekta predpostavljamo, da investitor ni poučen o investiranju v delnice in se ne spozna na finančne analize. Odločal se bo na podlagi treh kriterijev na prvi ravni, to so ugodnosti, tveganje in stroški, ter treh kriterijev na drugi ravni, to so dividendna donosnost, multiplikator čistega dobička in kazalnik donosnosti kapitala. S pomočjo metod odločanja po več kriterijih hkrati in računalniškega programa Web-HIPRE smo dobili najboljšo izbiro glede na naše izbrane kriterije. Glavni cilj naloge je izbrati najustreznejšo delnico za naložbo. Podrobneje predstavimo tudi večkriterijsko odločanje in delnice. Največji pomen v delu diplomskega projekta dajemo večkriterijskemu odločanju. Pristopi odločanja po več kriterijih hkrati so nam v veliko pomoč pri iskanju prave rešitve pri kompleksnih problemih, na podlagi več, konfliktnih kriterijev. Pomembno je, da problem dobro poznamo in ga pravilno opredelimo. Za pomoč pri reševanju, oziroma za praktično uporabo teh metod, poznamo veliko računalniških programskih oprem, s pomočjo katerih rešujemo probleme večkriterijskega odločanja. V delu diplomskega projekta se osredotočamo na program za večparametrsko modeliranje Web-HIPRE. Investiranje v delnice je zelo priljubljeno zaradi velikih možnih donosov, vendar je hkrati zelo tvegana naložba in nimamo zagotovila, da se bo naše investiranje obrestovalo, torej, da bomo prejeli kakršen koli donos. V delu diplomskega projekta izbiramo med petimi alternativami in sicer delnico delniške družbe Cinkarna Celje, delnico Intereuropa, delnico Krka, delnico delniške družbe Luka Koper in delnico Petrol. Po uporabi izbranih metod ugotovimo, da je najboljša izbira med vsemi alternativami za investicijo delnica delniške družbe Luka Koper. Vrednosti alternativ, delnic, se pri spreminjanju uteži izbranim kriterijem spreminjajo, vendar to pri manjših spremembah uteži, v obravnavanem primeru, ki bi jih naredil kompetenten odločevalec, ne vpliva na izbiro najboljše alternative.
Ključne besede: Delnice, investicija, večkriterijsko odločanje, Web-HIPRE.
Objavljeno: 26.03.2021; Ogledov: 53; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (611,48 KB)

3.
Motivi lastnikov ekoloških kmetij za ekološko kmetovanje
Špela Hribernik, 2020, diplomsko delo

Opis: Odločitev je dejanje, ki človeka izoblikuje in zaznamuje. Vse večja globalizacija potrošnikom omogoča hiter pretok in dostop informacij, zaradi katerih vsakodnevno nastajajo nove potrebe in želje. Iskanje končnega zadovoljstva, ki je posledica pravilne odločitve, se začne ravno pri prepoznavanju teh potreb in želj. Od vsakega posameznika je odvisno, kako in na kakšen način bo informacije iz okolja sprejel in jih interpretiral. Izbira lahko med različnimi viri in na koncu izbere najoptimalnejšo možnost za svojo situacijo. Okolje, ljudje, situacije in osebni vplivi so eni izmed tistih dejavnikov, ki imajo pomembno vlogo pri končnih odločitvah. Rutinsko odločanje je prisotno na vsakodnevni ravni posameznikov, veliko pa je tudi zavestnega sprejemanja informacij in odločitev, ki so lahko bodisi dobre bodisi slabe. Ne glede na izid bo vsaj minimalno prisotna posledica odločitve na posameznika ali potrošnika. Zato je pomembno, da so sprejemanje, interpretiranje in odločanje skrbni in premišljeni, saj lahko velike stvari prinesejo velike težave – in obratno. Naloga prikazuje premišljene odločitve lastnikov ekoloških kmetij, ki s svojim delom zavestno prispevajo k boljšemu zdravju ljudi in prostora, v katerem živimo. Vsi se zavedajo današnjega okoljskega problema in kaj to pomeni za človeka. Ravno zato so s svojim pridobljenim znanjem ter ekološkimi izdelki začeli ozaveščati ljudi okoli osebe. Za vsakim lastnikom ekološke kmetije se skriva motiv, ki ga je pripeljal do ekološkega kmetovanja. Prav tako je vsak šel skozi proces odločanja, ki je od lastnika do lastnika drugačen in edinstven. V raziskavi je sodelovalo trinajst lastnikov ekoloških kmetij, ki sodelujejo na ekološki tržnici v nakupovalnem središču Europark in na ekološki tržnici na Glavnem trgu Maribor. S pomočjo raziskovalnih vprašanj so ugotovljeni in prikazani razlogi, zakaj, kako in na kakšen način. Analizirana je primerjava različnih procesov odločanja in dejavnikov, ki so vplivali na odločitev za ekološko kmetovanje.
Ključne besede: vedenje potrošnikov, proces odločanja, kategorije procesa odločanja, motivi za odločanje, ekološko kmetovanje
Objavljeno: 24.03.2021; Ogledov: 26; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (339,83 KB)

4.
Vodenje in odločanje v zdravstveni negi gorenjske regije
Suzana Nikolić, 2020, magistrsko delo

Opis: Vloga vodje v kliničnem okolju je izjemno pomembna in odgovorna. Vodja mora biti strokovnjak na svojem področju in imeti profesionalen odnos do zaposlenih v zdravstveni negi, saj je od slednjega odvisno njihovo zadovoljstvo z vodenjem in na splošno vzdušje v delovnem okolju. Namen magistrske naloge je bil predstaviti zadovoljstvo zaposlenih v zdravstveni negi z vodenjem in odločanjem v Gorenjski regiji. Preverili smo stališča zaposlenih na področju zdravstvene nege o osebnostnih lastnostih vodij, kako slednja vplivajo na vzdušje in občutek zadovoljstva na delovnem mestu ter kako so vključeni v proces odločanja. Pri izdelavi teoretičnega dela smo se oprli na izbrano domačo in tujo literaturo. Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji in je bila izvedena med zaposlenimi v zdravstveni negi (n = 121). Uporabili smo anonimen anketni vprašalnik, ki smo ga razvili za namen raziskave. Raziskava je potekala od 01. 09. 2020. do 28. 10. 2020. Podatki so bili obdelani s programom IBM SPSS 26.0 (IBM Corp., Armonk, NY). Uporabili smo opisno statistiko, hi-kvadrat test, t-test za samostojne vzorce, analizo variance in korelacijsko analizo. Za statistično pomembne podatke smo upoštevali razlike, kjer je bila stopnja statistične pomembnosti na ravni 0,05 in manj. Zaposleni v zdravstveni negi so z najvišjo oceno navedli, da ima vodja dovolj strokovnega znanja (PV = 4,5; t = 57,473; p < 0,001), nekoliko slabše so ocenili lastnost vodstvenih izkušenj, ki jih ima vodja (PV = 4,3; t = 48,220; p < 0,001) in obseg managenerskega znanja, ki ga ima vodja (PV = 4,1; t = 38,534; p < 0,001). Višja ocena pri posamezni osebnostni lastnosti vodje je bila povezana z višjo oceno o vključevanju zaposlenih v delovni proces. Zadovoljstvo zaposlenih v zdravstveni negi se je statistično pomembno razlikovalo glede na nivo managementa (F = 4,524; p = 0,013). Najmanj so bili zadovoljni z vodjo zaposleni v zdravstveni negi na terciarnem nivoju managementa (PV = 3,7). Poznavanje ter razumevanje nalog in kompetenc vodij glede na ravni managementa v zdravstveni negi, osebnostnih lastnosti vodij in procesa odločanja bo spodbudilo več raziskav na tem področju in razprav o vključevanju zaposlenih v zdravstveni negi v proces odločanja z namenom izboljšanja splošnega vzdušja na delovnem mestu, tolerance pri zaposlenih in le-teh v zdravstveni negi.
Ključne besede: vodenje, odločanje, zdravstvena nega, vodja, zadovoljstvo
Objavljeno: 01.02.2021; Ogledov: 136; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

5.
Vpliv vizualne podobe izdelka na nakupne odločitve
Klara Hameršak, 2020, diplomsko delo

Opis: Kaj najprej opazimo pri izdelku? Je to vizualna podoba samega izdelka, njegov dizajn, grafika, barve in material, iz katerega je izdelan ta izdelek? Ob paleti različnih vizualnih podob izdelka, se oko odjemalca v največji meri ustavi na barvitih in zanimivih podobah izdelka. Dejstvo je, da je dobra vizualna podoba tista, ki pripomore, da odjemalec začne o njej razmišljati ter ga motivira k nakupu. V prvem delu diplomskega projekta – teoretičnem delu, smo najprej predstavili, kaj je vizualna podoba, opisali embalažo in jo razvrstili glede na različne funkcije, ki jih opravlja. Prav tako smo opisali, katere vrste embalaže poznamo. Zraven embalaže spadajo tudi njeni komunikacijski elementi kot so barva, material, dizajn in grafika, oblika in dimenzija ter napisi na sami embalaži. Drugi del teorije je zavzela predstavitev nakupnih odločitev. Kašne vrste le teh poznamo, kakšen je njihov potek ter kakšne so njihove ponakupne reakcije. Na koncu teoretičnega dela smo opredelili povezavo med vizualno podobo izdelka in njen vpliv na faze nakupnega odločanja. V drugem delu diplomskega projekta smo izvedli raziskavo, s katero bomo potrdili ali ovrgli postavljene hipoteze. Za pridobitev podatkov smo uporabili metodo anketni vprašalnik, pri katerem sta sodelovala 102 odrasla anketiranca v treh različnih starostnih skupinah. Skozi raziskavo smo anketirancem predstavili tri kategorije izdelkov, med katerimi so morali izbrati en izdelek, ki jih je glede na vizualno podobo privlačil ali so za njegovo izbiro imeli kakšen drugi razlog, ki so ga navedli pod vsako kategorijo izdelkov. Skozi raziskavo smo ugotovili, da je dobra vizualna podoba izdelka pri določenih kategorijah pomembna, pri določenih pa ne.
Ključne besede: odjemalec, izdelek, embalaža, nakupno odločanje, dizajn, vizualna podoba.
Objavljeno: 02.12.2020; Ogledov: 123; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

6.
Dejavniki odločanja pri izbiri destinacije
Tanja Germ, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo raziskovali dejavnike, ki vplivajo na odločitev ljudi, ko se odločajo o izbiri destinacija. Zanimalo nas je kateri so tisti dejavniki in kako močno le ti vplivajo na našo odločitev. Zasnova diplomskega projekta je temeljila na teoretičnem in empiričnem delu. V teoretičnem delu smo poiskali in raziskali razna dela avtorjev in njihova mnenja o dejavnikih ter samem vedenju potnikov oz. turistov. Zanimal nas je proces odločanja turistov, kaj jih motivira za potovanje in kako se vedejo pred, med in po potovanju. Podrobneje smo raziskali marketing destinacij s strani ponudnikov in kako je za njih pomembna dvosmerna komunikacija, da lahko še naprej zadovoljujejo turiste v prihodnosti in uresničijo ali presežejo njihova pričakovanja. Tako je pomembno predvsem, da pri marketinškem spletu ravnajo tako, da se osredotočijo predvsem na potrebe in želje kupcev oz. v našem primeru potnikov. To najlažje dosežejo s segmentacijo trga, kjer trg razdelijo v manjše skupine in se osredotočijo predvsem na tisto, ki je njihova ciljna skupina. Namen naše raziskave je bil ugotoviti, kateri dejavniki vplivajo na odločitev turistov in kako močno vplivajo. Anketirali smo 60 oseb, ki so podali svoje mnenje o vplivu dejavnikov na njihovo odločitev pri izbiri destinacije. Ugotovili smo, da sta za njih najpomembnejša dejavnika cena in podnebje na destinaciji. Prav tako pa je med najvišje ocenjenimi varnost destinacije. Zelo nizko pa je ocenjen dejavnik kvaliteta življenja ljudi na izbrani destinaciji, torej življenjski standard lokalnih prebivalcev. Pomembnost dejavnikov pa smo primerjali tudi po starostnih skupinah in po spolu.
Ključne besede: dejavniki, odločanje, izbira, destinacija
Objavljeno: 23.11.2020; Ogledov: 85; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (682,00 KB)

7.
Razvoj odločitvenega modela za podporo izbire strategije vstopa na nove trge
Anita Jurkić, 2020, magistrsko delo

Opis: Podjetje X se trenutno odloča o tem, na kateri tuji trg bi bilo najbolj smiselno vstopiti in katera strategija vstopa bi bila najbolj primerna. V prvem delu magistrske naloge smo preučili teorijo mednarodnega poslovanja, strateškega načrtovanja, raziskav tujih trgov in odločanja. V drugem delu naloge smo predstavili tehnološko podjetje X in naredili podrobno analizo širšega zunanjega okolja Madžarske in Poljske na področju širokopasovnega dostopa. Podjetje si želi neposredno poslovati z večjimi operaterji ter preko poslovnih partnerjev z manjšimi. Ker podjetje X še ni naredilo konkretne analize zunanjega okolja, analize stroškov in časovnega okvira vstopa na tuji trg ter definiralo jasnih prodajnih ciljev in aktivnosti za izbrani trg, smo v magistrski nalogi na podlagi večparametrskega odločitvenega modela v programu DEXi in PEST analize predlagali, kaj bi bilo za podjetje najbolj smiselno in na katera tveganja mora biti pripravljeno. Namen magistrskega dela je preučiti trg Madžarske in Poljske ter definirati odločitvene kriterije za izbiro ustreznega trga. V ta namen smo razvili večparametrski odločitveni model, v katerem smo ovrednotili kriterije na podlagi analize trga. Kot rezultat smo dobili najbolj potencialni trg, na podlagi stroškovne analize in časovnega okvirja pa najbolj primeren način oziroma strategijo vstopa na tuji trg. Ustrezne podatke za analizo zunanjega okolja smo poskusili pridobiti iz različnih preverjenih spletnih virov, nekaj pa tudi iz intervjuja skrbnika ključnih kupcev ter direktorice prodaje poslovne enote Dostop. Na podlagi pridobljenih podatkov smo po metodi PEST analizirali štiri ključna okolja, in sicer politično, ekonomsko, družbeno in tehnološko. Vprašanje in dileme so se pojavile predvsem zaradi pravilnosti umestitve kriterijev v posamezno okolje in ali pomembno vplivajo na odločitev o vstopu na tuji trg. Širša analiza zunanjega okolja podjetju poda grobo sliko, ali je trg primeren za nadaljnje raziskovanje ali ne. Trg naj ne bi bil zasičen, sicer je tržni potencial majhen, smiselno pa je tudi izbrati tisti trg, ki je geografsko bližji, kulturno bolj domač in nekompleksen. Če je trg dovolj perspektiven, je potrebno narediti tudi druge analize, ki so prav tako pomembne pri odločanju o mednarodnem poslovanju. To so analiza konkurence, kupcev, lastnega potenciala idr.
Ključne besede: Strategija, večparametrsko odločanje, telekomunikacije, Dexi, analiza trga
Objavljeno: 09.11.2020; Ogledov: 117; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

8.
Stališča slovenskih odjemalcev do nakupovanja ekoloških izdelkov
Simona Orter, 2020, magistrsko delo

Opis: Velike spremembe, ki jih je človek povzročil s svojim poseganjem v naravo in ekosistem, ter negativne posledice tovrstnega dejanja so privedle do premišljenega ravnanja z naravo in cenjenja ekoloških izdelkov. V ljudeh sta se prebudili zavest in dolžnost, da naredimo nekaj, dokler je to še mogoče, da obvarujemo naravo in okolje, v katerem živimo. Pojavil se je marketinški trend, ki poudarja številne prednosti ekoloških izdelkov. Trg ekoloških izdelkov doma in po svetu predstavlja hkrati številne priložnosti ter izzive. V magistrskem delu smo se osredotočili na stališča slovenskih odjemalcev do nakupovanja ekoloških izdelkov. V teoretičnem delu smo predstavili proces nakupovanja, nakupnega vedenja in odločanja, stališča odjemalcev, ekološka živila, ekološko kmetijstvo, certificiranje ter označevanje ekoloških izdelkov, nadzor nad njimi in dejavnike, ki privedejo do nakupa ekoloških izdelkov. V empiričnem, raziskovalnem delu smo se osredotočili na slovenske odjemalce in nakupovanje ekoloških izdelkov. Osnovni cilj dela je bil raziskati stališča slovenskih odjemalcev do nakupovanja ekoloških izdelkov. Ugotavljali smo, ali obstajajo značilne razlike pri nakupovanju ekoloških izdelkov glede na starost, spol, izobrazbo in območje bivanja, ali so dejavniki, kot so zdravje, prijaznost okolju, varnost in kakovost, povezani z nakupom ekoloških izdelkov, zanimalo nas je tudi, kateri izmed naštetih dejavnikov je tisti, ki v največji meri privede do nakupa ekoloških izdelkov. Na podlagi zbranih podatkov, zastavljenih hipotez in analize smo prišli do naslednjih ugotovitev: glede na starost obstajajo statistično značilne razlike pri nakupovanju ekoloških izdelkov – ekološke izdelke najpogosteje kupujejo odjemalci, stari 61 let ali več, najmanj pogosto pa tisti odjemalci, ki so stari do 30 let. Pri nakupovanju ekoloških izdelkov prav tako obstajajo statistično značilne razlike glede na spol – ekološke izdelke pogosteje kot ženske nakupujejo moški. Pri nakupovanju ekoloških izdelkov opazimo statistično značilne razlike glede na izobrazbo – ekološke izdelke najpogosteje nakupujejo odjemalci s končano osnovno šolo, najredkeje pa odjemalci s končano srednjo šolo. Obstajajo tudi statistično značilne razlike glede na območje bivanja – ekološke izdelke pogosteje nakupujejo odjemalci, ki prebivajo v mestu. Povezava obstaja med pogostostjo nakupovanja ekoloških izdelkov in zaznanimi pozitivnimi vplivi ekoloških izdelkov na zdravje, med pogostostjo nakupovanja ekoloških izdelkov ter zaznano prijaznost okolju ekoloških izdelkov, med pogostostjo nakupovanja ekoloških izdelkov in zaznano varnostjo ekoloških izdelkov, prav tako med pogostostjo nakupovanja ekoloških izdelkov ter zaznano kakovostjo ekoloških izdelkov. Dejavnik, ki v največji meri privede do nakupovanja ekoloških izdelkov, je zdravje.
Ključne besede: nakupovanje, nakupno odločanje, nakupno vedenje, stališča, ekološki izdelki, ekološko kmetijstvo, ekološke oznake
Objavljeno: 09.11.2020; Ogledov: 111; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

9.
Uporaba računovodskih orodij za poslovno odločanje v sloveniji
Špela Vrečnak, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo ugotavljali, katera računovodska orodja v podjetjih uporabljajo za poslovno odločanje. V empirični raziskavi smo iskali odgovore na vprašanje o pomembnosti računovodskih orodij ter o pogostosti uporabe le-teh v slovenskih podjetjih. V teoretičnem delu predstavljamo poslovodno, stroškovno in finančno računovodstvo ter njihov namen in medsebojno povezanost. V sklopu posamezne ravni računovodstva nastajajo različne informacije, ki jih poslovodstvo uporablja pri sprejemanju poslovnih odločitev. V sklopu računovodskih orodij in informacij predstavljamo različne definicije omenjenih pojmov ter vrste in uporabnike le-teh, pa tudi načine pridobivanja informacij. Nadaljnje opisujemo poslovno odločanje na posamezni ravni poslovodstva ter sam proces odločanja. Predstavljamo dejavnike, ki vplivajo na računovodske informacije in vrste poslovnih odločitev. Teoretični del zaključujemo z opisovanjem vpliva računovodskih orodij na poslovno odločanje. Zanima nas uporaba računovodskih orodij pri sprejemanju odločitev in računovodska orodja, ki jih podjetja uporabljajo pri poslovnem odločanju. V empiričnem delu smo z namenom pridobitve rezultatov o uporabi računovodskih orodij v Sloveniji izvedli anketiranje v srednje velikih in velikih slovenskih podjetjih. S pomočjo izvedene raziskave smo ugotovili, da so za slovenska podjetja najpomembnejši pripomočki oziroma orodja obračunski računovodski (finančni) izkazi. Najpomembnejši možni namen uporabe standardnih stroškov je za slovenska srednje velika in velika podjetja predračunavanje. Kot najpomembnejši možni namen informacij stroškovnega računovodstva so slovenska podjetja izbrala upravljanje stroškov. Najpogosteje, in sicer mesečno, pripravljajo izkaze poslovnega izida. Anketirance smo povprašali o tem, katere kazalce in kazalnike uporabljajo za spremljanje uspešnosti podjetja. Sodelujoči so najpogosteje navajali kazalnike EBITDA, EBIT, EOA in ROE. Rezultate raziskave smo primerjali z rezultati raziskave izvedene s strani H. Wijewardena in A. De Zoysa iz leta 1999.
Ključne besede: Računovodska orodja, računovodske informacije, poslovno odločanje, uporabniki informacij
Objavljeno: 06.11.2020; Ogledov: 106; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

10.
Ustvarjalno reševanje problema zaposlitvenih možnosti mladih v času korona krize
Viktorija Špes, 2020, diplomsko delo

Opis: Namen dela diplomskega projekta je ustvarjalno reševanje problema zaposlitvenih možnosti mladih v času korona krize z uporabo izbranih metod. V prvem delu diplomskega projekta smo spoznali zastavljen problem brezposelnosti mladih in vzroke zanj ter možne oblike zaposlitve. V drugem delu smo teoretično spoznali tehnike, s katerimi obravnavamo zastavljen problem, in jih praktično uporabili na našem primeru. Obravnavali smo tri metode za definiranje problemov in priložnosti, in sicer tehniko W za definiranje problema, tehniko petih zakajev za spoznavanje bistva problema, ter tehniko ribja kost za ugotavljanje vzrokov problema. Nadalje smo uporabili program Web-HIPRE za podporo večkriterijskemu odločanju, s pomočjo katerega smo na podlagi alternativ, kriterijev in podkriterijev pridobili končne rezultate najprimernejše možnosti zaposlitve mladih v času korona krize. Ugotovili smo, da je ribja kost najprimernejša tehnika za definiranje obravnavanega problema, saj nam hitro pokaže težave in vzroke, ki se pojavijo pri iskanju zaposlitve mladih. S programom Web-HIPRE smo ugotovili, da se je za najprimernejšo rešitev izkazala zaposlitev v tujini, saj ima najvišjo agregirano vrednost, vendar nam je gradientna analiza občutljivosti pokazala, da gre za občutljivo rešitev glede na spremembo uteži kriterijev na prvi ravni.
Ključne besede: zaposlitev mladih, korona kriza, ustvarjalno reševanje problemov, računalniški program Web-HIPRE, večkriterijsko odločanje
Objavljeno: 23.10.2020; Ogledov: 201; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici