1. Analiza procesa prodaje prodajalca v organizaciji Zavarovalnica Sava d.d.Samanta Vogrin, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava prodajni proces zavarovalnega agenta v Zavarovalnici Sava d. d., pri čemer so analizirani tako teoretične osnove kot tudi praktični vidiki izvedbe. V teoretičnem delu so predstavljeni ključni pojmi prodaje, managementa prodaje in osebne prodaje, ki je zaradi neposrednega stika s stranko ena najpomembnejših oblik tržnega komuniciranja. Poseben poudarek je namenjen fazam prodajnega procesa, od iskanja potencialnih strank, priprave na stik in prve predstavitve do obravnavanja ugovorov, sklenitve pogodbe in ponakupnega spremljanja. Opredeljene so tudi značilnosti uspešnega prodajalca, med katerimi izstopajo strokovnost, komunikacijske veščine, videz in odnos do strank.
Empirični del se osredotoča na analizo prodajnega procesa v praksi na primeru Zavarovalnice Sava d. d. Ugotovitve prikazujejo, da sta za stranke ključna dejavnika strokovnost in empatičen pristop agenta ter vzdrževanje stika po sklenitvi pogodbe, ki krepi zaupanje in dolgoročno zvestobo. Nekateri drugi elementi, kot je hitrost predstavitve ponudbe, se izkazujejo kot manj odločilni. Sklepi dela potrjujejo, da uspešnost prodajnega procesa ni odvisna zgolj od same ponudbe storitev, temveč predvsem od osebnih lastnosti in komunikacijskih sposobnosti prodajalcev, kar predstavlja pomembno izhodišče za nadaljnje izboljšave pri razvoju prodajnega osebja in krepitvi konkurenčne prednosti podjetja. Ključne besede: Management prodaje, osebna prodaja, prodajni proces, prodajno osebje, odjemalci. Objavljeno v DKUM: 30.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 1
Celotno besedilo (1,40 MB) |
2. Nakupna pot na primeru spletne trgovine enaa.comSrećko Marković, 2025, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu analiziramo, kako poteka nakupna pot kupcev na Enaa.com. Spletna trgovina Enaa.com omogoča kupcem enostaven dostop do širokega spektra izdelkov, med drugim mobilne telefonije in računalniške opreme in omogoča primerjavo izdelkov na enem mestu. Nakupna pot v digitalnem okolju zajema več korakov od iskanja informacij, primerjave ponudb, ocenjevanja lastnosti izdelkov, do končne odločitve za nakup. Na vsakem koraku odločitev uporabnikov oblikujejo različni dejavniki, kot so cena, tehnične zmogljivosti, mnenja drugih uporabnikov in zanesljivost uradnih opisov izdelkov. Z empirično raziskavo, ki temelji na podatkih zbranih z anketnim vprašalnikom, smo preučili, na kakšen način uporabniki pridobivajo prve informacije o izdelkih, kateri dejavniki najbolj vplivajo na njihovo odločitev o nakupu ter katere ovire povzročijo prekinitev nakupa. Cilj raziskave je pridobiti vpogled v vedenje uporabnikov spletne trgovine in ponuditi priporočila za izboljšanje uporabniške izkušnje ter optimizacijo prodajnega procesa. V raziskavi je sodelovalo 86 anketirancev. Njihovi odgovori kažejo, da uporabniki najpogosteje dostopajo do spletne strani Enaa.com preko priporočil in lastnega iskanja, pri nakupu pa največjo težo pripisujejo ceni, dostavi in pogojem vračila ter preglednosti strani. Večina anketirancev pri nakupu primerja izdelke s konkurenco, medtem ko je le manjšina že kdaj prekinila nakup. Kot glavni razlog za prekinitev so navedli potrebo po dodatnem času za premislek, del pa tudi ceno in težave s plačilom. Od tistih, ki so nakup prekinili, se jih je 60 % vrnilo in izdelek kasneje kupilo. Ključne besede: Nakupna pot, odjemalci, spletna trgovina. Objavljeno v DKUM: 08.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
Celotno besedilo (1,55 MB) |
3. Zaznana pravičnost skimpflacijeGrega Vrhovnik, 2025, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava pojav skimpflacije, pri katerem podjetja prikrito znižujejo kakovost izdelkov/storitev ob nespremenjeni ceni. Raziskava se osredotoča na to, kako odjemalci zaznavajo skimpflacijo ter kakšen vpliv ima ta praksa na njihovo zadovoljstvo, zaupanje in zvestobo do znamke. Podatki so bili zbrani s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika, oblikovanega v orodju 1ka.si. Vprašalnik je vseboval vprašanja glede zaznavanja skimpflacije, presoje pravičnosti ter vpliva na zaupanje in zvestobo znamki. Uporabljen je bil kvantitativni raziskovalni pristop z nenaključnim priložnostnim vzorcem, ki je zajemal 118 slovenskih odjemalcev. Podatki so bili analizirani z deskriptivno in regresijsko analizo v programu SPSS. Ugotovitve kažejo, da večina odjemalcev pojav dojema kot nepravičen ter zavajajoč, kar lahko negativno vpliva na odnos odjemalcev do podjetji. Ob zaznavi skimpflacije se odjemalci pogosto odločijo za zamenjavo blagovne znamke, zmanjšajo pripravljenost za ponovni nakup izdelka/storitve ter delijo negativno izkušnjo z drugimi. Diplomsko delo kaže na to, da lahko prikrite spremembe kakovosti ogrozijo konkurenčnost podjetji. Ključne besede: skimpflacija, pravičnost, zvestoba, zaupanje, odjemalci Objavljeno v DKUM: 07.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 13
Celotno besedilo (1,47 MB) |
4. Primerjava zaznane pravičnosti skrčflacije in skimpflacijeLeon Bunič, 2025, diplomsko delo Opis: Pojava skrčflacija in skimpflacija predstavljata sodobni obliki prilagajanja podjetij na naraščajoče stroške poslovanja ter inflacijske pritiske. Pri skrčflaciji gre za zmanjševanje količine izdelka ob nespremenjeni ceni, medtem ko skimpflacija pomeni zniževanje kakovosti izdelka ali storitve brez spremembe cene. Obe praksi imata skupno značilnost, da se pogosto izvajata prikrito, brez jasne komunikacije do odjemalcev, kar vodi v občutke zavajanja in posledično v vprašanja pravičnosti. V diplomskem delu so najprej predstavljeni teoretični temelji obeh pojavov, njihovi zgodovinski začetki, značilnosti in razlogi za njihov nastanek. Podrobneje je prikazana tudi razširjenost po svetu in v Sloveniji. Raziskava opozarja, da se zaradi skrčflacije in skimpflacije ne spreminja zgolj tržna dinamika, ampak se oblikujejo tudi nove potrošniške navade in različni odzivi glede na starost, družbeni sloj in kulturne posebnosti. Poseben poudarek je namenjen pojmu zaznane pravičnosti, ki ima ključno vlogo pri oblikovanju vedenja odjemalcev. Odjemalci ob zaznavanju tovrstnih sprememb pogosto občutijo nepravičnost, kar vodi v zmanjšano zaupanje do blagovnih znamk, negativne nakupne odločitve in večjo pripravljenost na preusmeritev h konkurenci. Analizirani so tudi psihološki vidiki vedenja odjemalcev ter razlike v dojemanju med skrčflacijo, ki jo odjemalci včasih sprejemajo kot manj bolečo, in skimpflacijo, ki se večinoma dojema kot hujši poseg v vrednost izdelka ali storitve. V diplomski nalogi sem se tudi osredotočil na raziskavi, kjer so bili udeleženci soočeni z obema pojavoma, nato pa ocenili njihovo zaznano pravičnost. Rezultati so pokazali, da potrošniki skimpflacijo zaznavajo kot izraziteje nepravično v primerjavi s skrčflacijo, saj zmanjšanje kakovosti pomeni neposredno izgubo vrednosti za denar in s tem večje razočaranje. Diplomska naloga tako prinaša pomemben vpogled v to, kako podjetja s svojimi praksami prilagajanja ponudbe vplivajo na vedenje odjemalcev, in opozarja, da lahko pretirana uporaba takšnih praks povzroči dolgoročno škodo, tako v obliki izgube zaupanja kot tudi zmanjšane zvestobe blagovnim znamkam. Diplomska naloga izpostavlja pomen transparentnosti in etičnega ravnanja podjetij ter potrebo po nadaljnjih raziskavah na področju vpliva skrčflacije in skimpflacije na odjemalce. Ključne besede: skrčflacija, skimpflacija, zaznana pravičnost, blagovna znamka, transparentnost, odjemalci Objavljeno v DKUM: 23.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
Celotno besedilo (2,31 MB) |
5. Nakupne navade slovenskih kupcev v času epidemije covid-19Melani Djura, 2025, diplomsko delo Opis: Leta 2020 je svet zajel virus, ki povzroča bolezen covid-19. V Sloveniji smo epidemijo
razglasili marca istega leta. Virus pa ni prinesel le zdravstvenih težav, ampak je povzročil
tudi različna prilagajanja na vseh področjih vsakdanjega življenja. Eno izmed pomembnih
prilagoditev so morale narediti tudi fizične trgovine, saj se je tam na majhnem prostoru
zadrževalo veliko ljudi, kar je omogočalo hitro širjenje virusa. Trgovine so bile prisiljene
upoštevati priporočila vlade, saj je to bila edina možnost za nadaljnje poslovanje. V
diplomskem delu smo opredelili dva širša vsebinska sklopa, in sicer nakupne navade in
epidemiji covida-19. Za lažje ugotavljanje sprememb v nakupnih navadah smo uporabili
vprašalnik, s katerim smo raziskovali, kako so se nakupne navade iz časa epidemije
covida-19 prenesle v sedanjost. Predvsem smo se osredotočali na pogostost nakupov,
vrednost nakupov in nakupne preference. Obiski fizičnih trgovin so se po obdobju
epidemije covida-19 nekoliko povečali, vendar ne bistveno. Analiza je pokazala, da
Slovenci raje obiskujemo fizične trgovine, kar je deloma posledica dejstva, da številna
slovenska mesta še vedno nimajo možnosti dostopa do spletnega nakupa prehrambnih
izdelkov. Poleg tega Slovencem še vedno veliko pomeni fizični stik z izdelkom pred
nakupom. Pri spletnih nakupih je razlika v pogostosti nakupov minimalna. Nakupi so bili
nekoliko pogostejši med epidemijo, kar lahko pripišemo dejstvu, da določene
neprehrambne trgovine v tistem času niso obratovale. Velik del odjemalcev, ki so se med
epidemijo raje odločali za spletne nakupe, je to storil zaradi zdravstvene varnosti. Tudi
povprečna vrednost nakupov se med in po epidemiji covida-19 ni spremenila. Med
epidemijo so odjemalci opravili manj večjih nakupov, medtem ko sedaj opravijo več
manjših nakupov. Po celotni analizi vprašalnika lahko ugotovimo, da se nakupne navade
Slovencev po epidemiji covida-19 niso drastično spremenile. Slovenci raje pred nakupom
izdelek vidimo, ga preizkusimo in/ali oblečemo ter se pogosto odločamo za svetovanje.
Prav tako pa se raje držimo ustaljenih nakupnih navad in rutin. S tem nam znane navade
zmanjšujejo možnost za nezadovoljstvo z nakupom, medtem ko rutine pomagajo pri
udobju vsakdanjih opravil. Ključne besede: epidemija, covid-19, odjemalci, prodajalne, nakupne navade Objavljeno v DKUM: 08.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 40
Celotno besedilo (2,97 MB) |
6. |
7. Pravna ureditev shranjevanja električne energije : magistrsko deloNina Rebol, 2024, magistrsko delo Opis: Zaradi vse večjega prodora proizvodnje električne energije iz obnovljivih virov, bodo prihodnji elektroenergetski sistemi potrebovali več prožnosti, stabilnosti in zanesljivosti, da bodo lahko ohranjali ravnovesje med proizvodnjo in porabo. Hitro uvajanje spremenljive proizvodnje električne energije iz obnovljivih virov, ki je trenutno v teku, bo svoj polni potencial doseglo šele z uvajanjem shranjevanja električne energije. Lastnost, da lahko električno energijo shrani in jo pozneje dovede v omrežje, ko in kjer je potrebna, je ključnega pomena in lahko pripomore k razogljičenju ter k večji energetski učinkovitosti in zanesljivosti oskrbe z električno energijo. Vendar pa so uvajanje tehnologij shranjevanja električne energije, poleg dosedanjih visokih stroškov tehnologij shranjevanja in nepripravljenosti nekaterih tehnologij shranjevanja, ovirale tudi regulativne in tržne ovire. Med pomembnejše ovire se štejejo predvsem neobstoj oz. pomanjkljiva pravna opredelitev shranjevanja električne energije, dvojno obdavčevanje in zaračunavanje omrežnin, omejitve pri dostopu in sodelovanju na veleprodajnih energetskih trgih in nejasnost glede možnosti lastništva objektov za shranjevanje električne energije s strani omrežnih operaterjev. V magistrskem delu so na kratko predstavljene tehnologije shranjevanja in različne storitve, ki jih lahko nudijo elektroenergetskemu sistemu. Poudarek je na analizi ovir ter ključnih pravnih aktov Evropske unije, ki urejajo shranjevanje električne energije. Prihodnost shranjevanja električne energije bo v veliki meri odvisna od prilagajanja obstoječe zakonodaje in razvoja novih regulativnih okvirjev, ki bodo spodbujali vključitev tehnologij shranjevanja v elektroenergetski sistem. Ključne besede: energetski prehod, razogljičenje, obnovljivi viri energije (OVE), elektroenergetski sistem (EES), shranjevanje energije, regulativne ovire, prožnost, aktivni odjemalci, lastniška ločitev Objavljeno v DKUM: 20.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 134
Celotno besedilo (3,89 MB) |
8. Vključevanje čutnih elementov v oglaševalske kampanjeKatja Kralj, 2024, diplomsko delo Opis: Preživetje ljudi je povezano z zaznavanjem okolice in drugih ljudi. To velja tudi za oglaševanje, kjer postaja vključevanje čutnih elementov vse pomembnejše. Uporaba vonja, zvoka, dotika, okusa in vizualnih elementov v oglaševalskih kampanjah omogoča blagovnim znamkam, da učinkovito nagovorijo čute odjemalcev, kar vodi v večjo naklonjenost in zvestobo. Vonj lahko vzbudi močna čustva in spomine, zvok vpliva na razpoloženje, vizualni elementi ustvarjajo prvi vtis, otipni elementi povečajo občutek kakovosti, okus pa je ključen v prehrambni industriji.
Celosten pristop, ki vključuje vse čutne elemente, ustvarja edinstvene in nepozabne izkušnje za odjemalce ter krepi emocionalno povezanost z blagovno znamko. To dolgoročno povečuje zadovoljstvo in zvestobo, kar koristi tako njim kot blagovnim znamkam Ključne besede: Oglaševalska kampanja, blagovna znamka, čutni elementi, čutila, odjemalci Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 42
Celotno besedilo (2,24 MB) |
9. Zadovoljstvo kupcev s servisno dejavnostjo podjetja xSimon Mlinarič, 2023, diplomsko delo Opis: Podjetje X je pooblaščen servis, ki se ukvarja z opravljanjem avtomobilskih servisov. V diplomskemu delu raziskujemo zadovoljstvo kupcev s servisno dejavnostjo podjetja X. Zadovoljstvo je namreč eden izmed glavnih pokazateljev uspešnosti prodaje. Z dobrim zadovoljstvom strank pa vplivamo tudi na njihovo zvestobo do podjetja. Dandanes je na trgu vedno večja konkurenca, na cenah pa se pozna vpliv inflacije, zato je zadovoljstvo strank toliko bolj pomembno. V podjetju so zaznali upadanje števila servisov, zato smo se odločili problem raziskati. Podjetje si namreč želi doseči aktivno vračanje svojih kupcev. Namen diplomskega dela je ugotoviti stopnjo zadovoljstva strank s kakovostjo servisnih dejavnosti v podjetju X. V teoretičnem delu naloge smo opredelili značilnosti trga dandanes, zadovoljstvo strank, kako merimo zadovoljstvo in kakšen je pomen zadovoljstva strank. V nadaljevanju predstavimo podjetje X, zaposlene v podjetju X in proces servisa. V raziskovalnem delu smo raziskali, v kolikšni meri so kupci zadovoljni z različnimi storitvami in ali bi ponovno izbrali ta servis. Anketiranje je potekalo po opravljeni storitvi, ko smo našim kupcem posredovali anonimni vprašalnik, v katerem so lahko ocenili opravljeno storitev. Podatke smo nato analizirali s pomočjo statističnega orodja SPSS.
Ugotavljamo, da na zadovoljstvo vplivajo sledeči dejavniki: odnos svetovalcev na servisu, kakovost popravila in strošek servisa. Medtem ko stopnja izobrazbe stranke ne igra bistvene vloge. Prav tako smo ugotovili, da med spoloma ni razlik glede zadovoljstva z odnosom svetovalcev na servisu. Naša glavna ugotovitev je, da je zadovoljstvo kupcev s storitvami podjetja X visoko in da se ti želijo vračati. Ključne besede: zadovoljstvo, odjemalci storitev, servis Objavljeno v DKUM: 11.06.2024; Ogledov: 146; Prenosov: 28
Celotno besedilo (1,26 MB) |
10. Marketinški načrt glasbenega izvajalca EmkejaVeronika Alatič, 2023, diplomsko delo Opis: Izdelava marketinškega načrta je ustaljena praksa v podjetjih, ki podjetjem predstavlja okvir za analizo okolja, v katerem delujejo, postavljanje ciljev podjetja in oblikovanje marketinških aktivnosti za dosego želenih ciljev ter pomaga oceniti ustreznost virov za izvajanje aktivnosti. Marketinško načrtovanje pa je pomembno tudi za glasbenike in vse ostale zaposlene v glasbeni panogi, saj morajo pravilno načrtovati, kako izvajati določene marketinške aktivnosti za doseganje ciljnega občinstva in ostalih ciljev. Prav tako pa morejo vedeti, ali imajo za dosego ciljev potrebne vire in ali jih je mogoče dosegati v okolju, v katerem delujejo.
V diplomskem delu smo proučevali vlogo marketinškega načrta v podjetjih, njegove sestavne dele in vsebino ter vse to predstavili na praktičnem primeru z izdelavo marketinškega načrta za glasbenega izvajalca Emkeja. Opredelili smo, kaj je marketinški načrt in kateri so njegovi deli. Te smo nato podrobno predstavili in opisali. Pojasnili smo, kakšno vlogo ima opredelitev poslanstva in kakšna je pomembnost analize lastnih sposobnosti, ožjega in širšega zunanjega okolja, ki izoblikujejo SWOT-analizo. Prav tako smo proučevali postavljanje strateških in taktično-operativnih ciljev, marketinške aktivnosti na področjih izdelka, cene, marketinških poti in marketinškega komuniciranja ter sestavo finančnega načrta. V praktičnem delu diplomskega dela smo pripravili marketinški načrt za glasbenega izvajalca Emkeja. Ugotovili smo, da ima Emkej veliko virov za ustvarjanje glasbe, kot so glasbeni studio, skupina glasbenih producentov in lastni bend. Izdal je že številne glasbene albume v digitalni in fizični obliki, ki jih distribuira prek digitalnih in nedigitalniih platform. Pri promociji svoje glasbe pa glasbeni izvajalec uporablja različne vrste komuniciranja prek digitalnih medijev, odnose z javnostmi, torej s pomočjo medijev pridobiva publiciteto. Svojo glasbo predstavlja tudi na svojih koncertih v različnih krajih po Sloveniji. Razvoj tehnologije je prinesel veliko inovacij, ki omogočajo boljše delovanje glasbenikov, vendar pa se ti še vedno srečujejo s težavami, kot je primerno plačilo za avtorske pravice. Na koncu diplomskega dela smo podali kritično oceno, ki zajema predloge, ki lahko glasbenemu izvajalcu pomagajo pri izboljšanju marketinškega načrta. Ključne besede: marketinški načrt, marketinške aktivnosti, odjemalci, konkurenti, analiza zunanjega okolja, glasba, Emkej Objavljeno v DKUM: 18.10.2023; Ogledov: 351; Prenosov: 74
Celotno besedilo (1,67 MB) |