| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 52
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
PRAVNI VIDIKI PREVOZA IZREDNIH POŠILJK PO ŽELEZNICI
Mateja Bukovec, 2009, diplomsko delo

Opis: Železniški prevoz je mlajša prometna panoga, ki se je začela razvijati po iznajdbi parnega stroja v 19. stoletju in je hkrati pomembna transportna panoga v prometnem sistemu vsake posamezne države in je z vidika kakovosti transporta dokaj dobro organizirana. Železniški prevoz lahko glede na njegovo varnost štejemo med razmeroma varen prevoz. Kar pa se tiče prevoza tovora se pri prevozu večjih količin in na daljših razdaljah, železniški prevoz šteje za zelo ekonomičen in hiter prevoz blaga, kar je velika prednost pred drugimi prometnimi panogami. Pozitivni dejavnik železniškega prometa je velika zanesljivost, ki jo zagotavlja dobro poslovanje podjetja in razmeroma gosto omrežje Slovenskih železnic. V prometu je najvažnejše upoštevanje norm in prometnih predpisov ter pravilnikov, ki so temeljnega pomena za dobro in racionalno delovanje Slovenskih železnic. Predstavljeni in precizirani so najvažnejši pojmi v železniškem prometu, železniškem pravu, mednarodni in slovenski pravni viri prevoza izrednih pošiljk, opisane in analizirane pa so temeljne značilnosti pogodbe prevoza izrednih pošiljk po železnici ter odgovornosti, pravice in obveznosti pogodbenih strank iz pogodbe o prevozu izrednih pošiljk. Na osnovi pridobljenih rezultatov so predstavljena najpomembnejša spoznanja, ki so plod te diplomske naloge.
Ključne besede: železniški promet, železniško pravo, pravni viri, izredne pošiljke, pravni odnosi, obveznosti, odgovornosti, pravice
Objavljeno: 07.12.2009; Ogledov: 2252; Prenosov: 189
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

5.
RAČUNOVODSKA POROČILA KOT PODPORA VODJEM POSLOVNIH PROGRAMOV V PODJETJU X
Metka Podbregar, 2009, diplomsko delo

Opis: V vsaki organizaciji mora pri zbiranju informacij računovodja delovati kot selektor, tako da v poročilu navede samo pomembne informacije in izpusti tiste, ki niso nujne. Izbira informacij mora biti skladna z zahtevami uporabnikov. Pomembne informacije so tiste, katerih posledica so ukrepi oz. so koristne za nameravane ukrepe, saj si z njimi olajšamo pot do zaželenega cilja ali ga celo dosežemo. Zbiranje pomembnih informacij je bistvo poslovodnega računovodstva. Če informacija za tistega, ki jo potrebuje, ni pomembna, potem ni vredna. To je pomembno poudariti, ker je poslovodno računovodstvo tesno povezano z vsemi poslovnimi ravnmi odločanja. Oblikuje namreč informacije za vse ravni odločanja in zato mora poslovodno računovodstvo dobro poznati delovanje podjetja, njegov poslovni proces, ravni odločanja, odgovornost za odločanje in drugo.
Ključne besede: vodje poslovnih programov, računovodska poročila, računovodske informacije, decentralizirana organizacija, mesta odgovornosti
Objavljeno: 05.02.2010; Ogledov: 1334; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (375,86 KB)

6.
ZAVAROVANJE ODGOVORNOSTI PODJEMNIKA MULTIMODALNEGA TRANSPORTA
Tomaž Lotrič, 2009, magistrsko delo

Opis: Promet je eden od temeljnih dejavnikov gospodarskega razvoja države in neustavljivega procesa globalizacije, ki je odvisen od modernizacije prometnih tokov in od sprejemanja novih oblik transporta tako na nacionalni kot mednarodni ravni. Prav zaradi tega ima vedno večjo vlogo multimodalni transport, ki je najvišja razvita oblika transporta. Multimodalni transport predstavlja transport blaga od mesta, kjer je podjemnik multimodalnega transporta prevzel blago za transport pa vse do mesta predaje blaga, z uporabo najmanj dveh različnih načinov transporta, na osnovi ene pogodbe o multimodalnem transportu in enega dokumenta, ne glede na vrsto in število uporabljenih prevoznih sredstev. Ključni faktor optimalnega funkcioniranja multimodalnega transporta predstavlja podjemnik multimodalnega transporta. Ta mora, zaradi spleta nepredvidljivih okoliščin, zapletenosti poslovnih procesov, muhavosti narave in nepazljivosti, dobro organizirati in izvrševati multimodalni transport na vseh nivojih. Zaradi omenjenih nevarnosti in dejstvu, da se še vedno ne posveča dovolj pozornosti obvladovanju in strategiji zavarovanja odgovornosti podjemnika v multimodalnem transportu, ki bi skozi pregled obstoječe ureditve multimodalnega transporta z eno samo zavarovalno pogodbo krile vse vrste transporta in spremljajoče dejavnosti odgovornosti podjemnika multimodalnega transporta, je bilo treba podrobno raziskati področje in podati oceno ter predlog razvoja zavarovanja odgovornosti podjemnika multimodalnega transporta. Cilj pri tem je bil, da se skrbno oblikuje in afirmira model zavarovanja odgovornosti podjemnika multimodalnega transporta, ki bi ga lahko koristil predvsem podjemnik multimodalnega transporta in bi hkrati bil v dobrobit številnim gospodarskim subjektom, ki so posredno ali neposredno vpleteni v multimodalni transport.
Ključne besede: Transportno zavarovanje, multimodalni transport, podjemnik multimodalnega transporta, sistemi odgovornosti podjemnika multimodalnega transporta, sistem mednarodnega kasko zavarovanja v multimodalnem transportu, sistem mednarodnega zavarovanja blaga v multimodalnem transportu, sistem zavarovanja odgovornosti podjemnika v multimodalnem transportu, multimodalna infrastruktura, multimodalna suprastruktura, multimodalni intelektualni kapital, multimodalne informacijske tehnologije, sodobne multimodalne tehnolog
Objavljeno: 21.12.2009; Ogledov: 3902; Prenosov: 268
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

7.
REGISTRACIJA MOTORNIH VOZIL S POREKLOM IZ DRUGE DRŽAVE ČLANICE
Tjaša Zagorc, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je obravnavano področje registracije motornih vozil s poreklom iz druge države članice EU, predvsem v luči novega razlagalnega sporočila Komisije, ki velja od 9. maja 2009 dalje. Pred registracijo v Republiki Sloveniji morajo biti vozila odobrena v skladu s homologacijskimi predpisi, ki so usklajeni s predpisi držav članic EU. Vozila, ki so bila že odobrena in registrirana v kateri od držav članic EU, morajo biti pred registracijo identificirana, kar pomeni, da se tehnični podatki o vozilu zberejo, preverijo in vnesejo v enotno državno podatkovno bazo. Posamična odobritev in identifikacija vozila se izvaja v pooblaščenih kontrolnih organih z izvedbo predpisanega postopka in se zaključi z izdajo potrdila o skladnosti, ki je osnova za registracijo vozila. Kljub temu, da je področje homologacije in registracije vozil v državah članicah že bilo izčrpno urejeno z Razlagalnim sporočilom iz leta 1996, je bil prenos motornega vozila v drugo državo članico še vedno predmet mnogih pritožb, zlasti glede postopkov homologacije in registracije. Z namenom še dodatno olajšati nakup motornega vozila v drugi državi članici, ali prenos motornega vozila v drugo državo članico, je Evropska komisija 24.3.2007 izdala Razlagalno sporočilo o postopkih za registracijo motornih vozil s poreklom iz druge države članice, ki velja od 9. maja 2009 dalje in v katerem so navedena pravila, ki olajšujejo nakup vozila v drugi državi članici. Poleg slednjega pa je bila sprejeta tudi Uredba 764/2008/ES, ki se je začela uporabljati 13. maja 2009. Ta uredba opredeljuje pravice in obveznosti držav članic in podjetij, ki želijo prodajati proizvod, ki se zakonito prodaja v drugi državi članici in je kot takšna prav tako pomembna za uporabo načela prostega pretoka blaga.
Ključne besede: homologacija, certifikat o skladnosti, zavarovanje civilne odgovornosti, nacionalna odobritev, tehnični pregled, registrska tablica
Objavljeno: 15.07.2010; Ogledov: 1416; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (565,30 KB)

8.
INOVATIVNA DRUŽBENA ODGOVORNOST PODJETJA KOT INOVATIVEN ODGOVOR NA DRUŽBENO PROBLEMATIKO IN PRIČAKOVANJA DRUŽBE
Nina Mauhler, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Dolgoročen, širše zasnovan in primerno celovit pristop podjetja k poslovanju, vključno z družbeno problematiko, doslej ni bil dovolj običajna praksa, da ne bi nastali sedanji družbeno-ekonomski problemi, zato je nujno potrebna inovacija družbeno-ekonomske prakse, imenovana družbena odgovornost. Le-ta preprečuje marsikatere, danes povsem nepotrebne stroške. Stroške stavk, izgube odjemalcev in pridobivanja novih, odporov, vse do terorizma in vojn, obnove zdravja, naravnega okolja ipd. Dosedanja pretirana enostranskost skupaj z individualizmom, torej pretirana samozadostnost in kratkotrajna samozadovoljnost, prinaša vsaj toliko težav, kot prinaša koristi. Razvoj dogodkov, kakršnim smo bili priča zadnjih nekaj desetletij, ne pomeni le koraka nazaj, ampak tudi korak bližje k propadu človeštva, človeških norm, etike, morale, človeka, okolja in našega planeta. Da preprečimo katastrofo, se moramo upreti nadaljnjemu razvoju dogodkov v smeri nadaljevanja izključno neoliberalne teorije. Tradicionalni kazalci uspešnosti poslovanja, ki so jih podjetja uporabljala vse do danes in jih še uporabljajo, v današnjem času ne bi smeli biti edini kazalniki, ki bi opredeljevali, ali je podjetje uspešno ali ne. Idejo in zavest družbeno odgovornega ravnanja je potrebno širiti, razlagati in predstavljati vsak dan, na vsakem koraku, v vseh družbenih situacijah našega življenja. Ljudi je potrebno osveščati in družbeno odgovorno ravnanje vplivnih predstaviti kot edino, za vse nas sprejemljivo alternativo. To bi pomenilo revolucionarno novost, inovacijo v naši prevzgoji, v vzgoji, izobraževanju odrasle populacije in generacij, ki odraščajo. Še več, pomenilo bi primerno celovito, družbeno (odgovorno) inovacijo družbe, nas samih. Inovacije, če so samo tehnično-tehnološke, namreč nimajo samo ugodnih posledic in ne rešujejo vseh problemov same, ampak so orodje ljudi, odvisne od njihovih vrednot, kulture, etike in norm, izraženih v navadah in interesih. Sedanja kriza je nastala v državah, ki so glede tehnološkega inoviranja na »vrhu sveta«, a so razvile premalo celovitosti in družbene odgovornosti.
Ključne besede: družbeno-ekonomski problemi, inovacija družbeno-ekonomske prakse, družbena odgovornost, pretirana enostranskost, družbeno odgovorno ravnanje, družbeno odgovorno ravnanje vplivnih, primerno celovito, družbeno odgovorna inovacija družbe, inovacija vrednot, kulture, etike in norm, premalo celovitosti in družbene odgovornosti.
Objavljeno: 29.10.2010; Ogledov: 2802; Prenosov: 495
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

9.
REORGANIZACIJA NABAVNEGA ODDELKA V PODJETJU KRAŠKI ZIDAR D.D.
Peter Samsa, 2010, diplomsko delo

Opis: Nabavna funkcija v sodobnih podjetjih čedalje bolj povečuje svoj pomen, saj se številna podjetja vse bolj zavedajo, kako pomembno vlogo ima nabava za uspešnost in učinkovitost ostalih funkcij v podjetju, še posebej proizvodnje in prodaje. Cenejši in kakovostnejši kot so vhodni materiali, konkurenčnejši in kakovostnejši so naši prodajni produkti. V teoretičnem delu sem s pomočjo domače in tuje literature opredelil glavne pojme nabave, kot so opredelitev nabave, naloge in odgovornosti nabave, strateška vloga nabave in organiziranost nabavne funkcije. Največjo pozornost sem namenil teoriji organiziranosti nabavne funkcije ter to teorijo primerjal z organiziranostjo v naše podjetju. V praktičnem delu sem predstavil podjetje Kraški zidar d.d. in podrobno analiziral organiziranost, naloge in odgovornosti nabavne funkcije v našem podjetju. Pri tem sem izpostavil glavne napake in težave, ki se pojavljajo pri sedanji organiziranosti nabavnega oddelka, jih primerjal s sodobnimi teoretičnimi prijemi in podal predlog nove organiziranosti nabavne funkcije v našem podjetju.
Ključne besede: Nabava, nabavne naloge in odgovornosti, organiziranost nabavne funkcije, reorganizacija, strateška nabava.
Objavljeno: 12.11.2010; Ogledov: 1775; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (332,19 KB)

10.
Zavarovanje odgovornosti podjemnika v multimodalnem transportu : diplomsko delo
Nada Bobik, 2009, diplomsko delo

Opis: Multimodalni transport je prevoz blaga vse do mesta, kjer bo podjemnik multimodalnega transporta predal blago. Tukaj se istočasno uporabljata dve sodobni transportni sredstvi iz dveh različnih transportnih panog. Pri tem prvo transportno sredstvo skupaj s tovorom postane tovor za drugo transportno sredstvo iz druge transportne panoge, in sicer na osnovi ene pogodbe multimodalnega transporta in enega dokumenta, ne glede na vrsto in število uporabljenih prevoznih sredstev. Zato ima v multimodalnem transportu pomembno vlogo podjemnik omenjenega transporta. Ta veja transporta je kompleksna, zato dober podjemnik multimodalnega transporta dobro organizira in izvršuje ta transport na vseh nivojih. Podjemnik tega transporta ima interes, da opravi pogodbene in izvenpogodbene obveznosti kot dober podjemnik, saj odgovarja od trenutka prevzema blaga do trenutka predaje blaga. Prav tako odgovarja za ravnanje svojih uslužbencev in za druge osebe, ki jih je najel za izvedbo pogodbe o multimodalnem transportu. Prav zaradi tega je zelo pomembno, da svojo odgovornost podjemnik multimodalnega transporta primerno zavaruje, saj nima vpliva na različne nevarnosti, s katerimi se srečuje. Cilj tega diplomskega dela je podrobneje raziskati multimodalni transport, podjemnika multimodalnega transporta in njegovo odgovornost v multimodalnem transportu.
Ključne besede: transportno zavarovanje, multimodalni transport, podjemnik, odgovornost, zavarovanje odgovornosti
Objavljeno: 03.09.2010; Ogledov: 1814; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (519,01 KB)

Iskanje izvedeno v 0.27 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici