| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 475
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Vpliv stvarnih in pravnih napak na odškodninsko odgovornost nepremičninskega posrednika : magistrsko delo
Martina Klun, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga z naslovom »Vpliv stvarnih in pravnih napak na odškodninsko odgovornost nepremičninskega posrednika« je namenjena razumevanju instituta odškodninske odgovornosti za napake pri opravljanju poklica posredovanja v prometu z nepremičninami, v kateri je za lažje razumevanje predstavljen zgodovinski razvoj posredniške pogodbe in odškodninske odgovornosti. Načela po katerih se v pogodbenem pravu ravnamo, so zakoreninjena že od zgodnjega razvoja rimskega prava. Pred sprejetjem Zakona o nepremičninskem posredovanju (ZNPosr) leta 2003 je nepremičninsko posredovanje vsebinsko urejal predvsem Obligacijski zakonik (OZ), ki posrednika opredeli kot osebo, ki naročitelju pomaga vzpostaviti stik s tretjo osebo za sklenitev določene pogodbe, pri čemer so prisotni elementi dvostranskosti, odplačnosti in neobličnosti. zaradi dispozitivnosti določb OZ, se je pojavila potreba po konkretnejši urejenosti panoge, zato je bil sprejet zakon s kogentnimi določbami, ki določa pogoje za opravljanje dejavnosti, obveznosti nepremičninskih družb in njenih posrednikov ter njihovo odgovornost s predpisanim standardom skrbnosti. Ker se naloga osredotoča na napake na nepremičninah, za katere odgovarja posrednik, so s pomočjo sodne prakse in literature zarisana merila odgovornosti do stranke, za katero je družba posredovala, saj je v tem razmerju naročnik oz. tretja oseba v položaju šibkejše stranke. prav tako se analizira pogodbena klavzula »videno-kupljeno«, ki ne zagotavlja brezhibnosti kupljene stvari in lahko omeji odgovornost nepremičninske družbe za očitne napake, zanimivo pa je tudi to, da ne izključuje odgovornosti za skrite napake, ko je posrednik za njih vedel in zamolčal. V zadnjem delu magistrske naloge je predstavljena primerjava institutov nepremičninskega posredovanja z italijanskim sistemom. Kljub različni nomotehnični ureditvi, vsebinsko najdemo veliko skupnih točk, a je slovenska ureditev v primerjavi z italijansko nekoliko natančnejša, čeprav je pri takšni raznolikosti primerov težko konkretno in taksativno opredeliti situacije, za katere nepremičninska družba odškodninsko odgovarja strankam.
Ključne besede: nepremičninsko posredovanje, odškodninska odgovornost, stvarne napake, pravne napake, posredniška pogodba, skrbnost dobrega strokovnjaka, ZNPosr, OZ, italijanski pravni sistem, Codice Civile
Objavljeno v DKUM: 10.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (736,10 KB)

3.
Kršitev standarda dobrega strokovnjaka kot podlaga za odškodninsko odgovornost zdravnika : magistrsko delo
Vasilisa Kalezić, 2024, magistrsko delo

Opis: Standard dobrega strokovnjaka, poleg zaposlenih, je eden od osnovnih stebrov zdravstvenega sistema. Spoštovanje standardov je pogosto znak uspešnega kolektiva, ki se odraža v uspešnem zdravljenju pacientov. Standard dobrega strokovnega (profesionalni standard) je namreč osrednja stvar pri določanju odgovornosti za nastalo škodo. Igra ključno vlogo, saj kršitve tega standarda pripeljejo do vprašanja odgovornosti. Če zdravstveni delavec ne deluje po priznanih standardih, bi to povzročilo nastanek škode in govorimo o delovanju contra legem artis (nedopustno škodljivo dejanje). Zdravstveni delavec lahko krši ta standard v kateri koli fazi zdravljenja. Kršitev standarda se lahko pojavi, če je nepravilno izpolnil pojasnilno dolžnost, ni prejel pacientovega dovoljenja za zdravljenje, saj je mislil, da se posledice ne bodo pojavile, ni ravnal s potrebno skrbnostjo, zaradi česar je nastala pacientu škoda, itn. Odnos med pacientom in zdravnikom temelji na pogodbi (pogodba o zdravstvenih storitvah), ki opredeljuje pravice in obveznosti. Kršitev standarda prav tako pomeni le kršitev te pogodbe. Odgovornost, ki izhaja iz kršitev tega standarda, je lahko civilna in kazenska. V tej nalogi smo se omejili na civilno odgovornost (oziroma kršitev pogodbene obveznosti). Poleg tega je treba upoštevati, da ima pacient poleg pravic, tudi dolžnosti (pacient je lahko tudi soodgovoren za poslabšanje zdravja, če ni upošteval priporočil zdravnika). Z določitvijo odgovornosti zdravnika za škodo (ko so izpolnjeni vsi pogoji) pacient pridobi pravico do odškodnine. Pacient je upravičen do odškodnine za nepremoženjsko in premoženjsko škodo. Znesek te odškodnine ni nikjer natančno določen.
Ključne besede: Standard skrbnosti, standard dobrega strokovnjaka, kršitev standarda, odškodninska odgovornost, pojasnilna dolžnost, zdravniška napaka, odškodnina.
Objavljeno v DKUM: 10.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

4.
ANALIZA INTEGRACIJE ESG KONCEPTOV V POSLOVANJE IZBRANIH PODJETIJ
Tim Krajnc, Barbara Bradač Hojnik, 2024, magistrsko delo

Opis: POVZETEK Koncept ESG (Environmental, Social, Governance) se je razvil kot odgovor na potrebo po celovitem pristopu k merjenju in vrednotenju trajnostnega poslovanja podjetij, osredotoča pa se na tri ključne stebre: okoljski vpliv (Environmental), odnos do družbe (Social) ter korporativno upravljanje (Governance). Ta pristop omogoča širše razumevanje uspešnosti podjetij, ki presega zgolj finančne kazalnike. Na globalni ravni je ESG postal osrednji element sodobnega poslovanja in pomemben dejavnik pri odločanju vseh deležnikov. ESG prakse danes ne predstavljajo več zgolj moralne ali etične odgovornosti, ampak so postale bistvena sestavina dolgoročne konkurenčnosti podjetij. Trgovinska industrija kot eden najpomembnejših sektorjev svetovnega gospodarstva igra ključno vlogo v distribuciji blaga in storitev ter vpliva na vsakodnevno življenje potrošnikov. Z globalizacijo in digitalizacijo je industrija doživela številne spremembe, ki so povečale pritisk na podjetja, da sprejmejo trajnostne prakse in vključijo ESG koncepte v svoje poslovanje. Kljub naraščajoči pomembnosti ESG pa njihova integracija ostaja izziv, saj so koncepti relativno novi in dinamični, manjkajo pa enotni standardi za njihovo implementacijo in poročanje. To magistrsko delo najprej predstavi področje ESG in posamezne vidike okoljskih, družbenih ter upravljavskih dejavnikov, obenem pa pojasnjuje povezavo med ESG in trajnostnim poslovanjem ter osvetli globalne trende, priložnosti, izzive in zakonodajni okvir ESG v Sloveniji in Evropi. V empiričnem delu se osredotočamo na analizo implementacije ESG konceptov v dveh podjetjih iz trgovinske industrije, Spar Slovenija in Lidl Slovenija. Na podlagi trajnostnih poročil analiziramo obstoječe ESG prakse teh podjetij, ki ju ločeno predstavimo po posameznih komponentah ESG, identificiranih v teoretičnem delu. Sledi primerjalna analiza med podjetjema po posameznih komponentah in dejavnikih ESG. Na podlagi ugotovitev in analize vrzeli v trenutnih praksah smo oblikovali priporočila ter identificirali priložnosti za izboljšave, ki lahko prispevajo k nadaljnjemu razvoju ESG strategij v obeh podjetjih. Ključne besede: ESG, trajnostni razvoj, družbena odgovornost, trajnostna poročila.
Ključne besede: Ključne besede: ESG, trajnostni razvoj, družbena odgovornost, trajnostna poročila.
Objavljeno v DKUM: 09.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (3,16 MB)

5.
Vpliv zelenega zavajanja na ugled in uspešnost podjetja
Brana Živković, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu proučujemo vpliv praks zelenega zavajanja na ugled in uspeh podjetja. Z uporabo literature različnih avtorjev, njihovih analiz, raziskav in zaključkov, spoznavamo osnovne pojme zelenega zavajanja. Seznanjamo se s konceptom trajnostnega razvoja, s psihologijo potrošnikov in njihovo percepcijo prakse zelenega zavajanja. Prav tako preučujemo etiko in družbeno odgovornost znotraj podjetja ter opazujemo, kako pravilno postavljena etika in družbena odgovornost vplivata na uspeh in poslovanje podjetja. Skozi zgodovino spoznavamo razvoj tega pojma in preučujemo primere od samih začetkov pojava zelenega zavajanja do danes. Dotaknemo se tudi pravnih in etičnih okvirov ter preučujemo, kakšna pravila in katera zakonodaja danes obstajajo ter na kakšen način omejujejo širjenje zelenega zavajanja. Spoznamo razdelitev in kategorije zelenega zavajanja ter preučujemo vsako od njih posebej. V drugem delu magistrske naloge se osredotočamo na aplikativni del in preučujemo številne primere iz prakse. Opisujemo in pojasnjujemo primere zelenega zavajanja na območju Slovenije in na mednarodni ravni. Prav tako opazujemo in opisujemo prave primere zelenega poslovanja. Pri primerih zelenega zavajanja in primerih trajnostnega in zelenega poslovanja preučujemo njihov vpliv na okolje, na potrošnike, na njihovo percepcijo ter na samo poslovanje podjetja.
Ključne besede: Zeleno zavajanje, trajnostni razvoj, zelena proizvodnja, zeleno trženje, družbena odgovornost podjetij, poslovna etika
Objavljeno v DKUM: 13.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (10,81 MB)

6.
Primerjava poslanstev, vizij, ciljev in izjav o družbeni odgovornosti v izbranih slovenskih ter skrbskih logističnih podjetjih : magistrsko delo
Marko Miljković, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo preučevali podjetja s področja logistike in oskrbovalnih verig ter predstavili njihove vizije, poslanstva, cilje in družbeno odgovornost. Pri raziskavi smo upoštevali javno dostopne podatke, objavljene na njihovih spletnih straneh. Osredotočili smo se na 60 izbranih podjetij s področja logistike in oskrbovalnih verig v Sloveniji ter Srbiji. Opredelili smo pojme, kot so poslanstvo, vizija, cilji ter družbena odgovornost. Ugotovili smo, da je poslanstvo izbranih podjetij s področja logistike in oskrbovalnih verig v Sloveniji ter Srbiji v veliki meri povezano z »namenom« in »ljudmi« (zaposleni, naročniki, deležniki, zainteresirane strani itd.). Vizije temeljijo predvsem »na konkretnih ciljih«, kar je podobno v obeh državah. Zasledili smo, da od skupno 60 podjetij s področja logistike in oskrbovalnih verig 44 podjetij ni imelo »časovno omejenih« ciljev, torej smo ugotovili, da se raje časovno ne omejujejo. Iz rezultatov smo zasledili, da dve tretjini teh podjetij ni družbeno odgovornih oziroma na svojih spletnih straneh nimajo informacij o družbeni odgovornosti. Prav tako smo ugotovili, da slovenska podjetja v primerjavi s srbskimi podjetji več pozornosti namenjajo varstvu naravnega okolja.
Ključne besede: poslanstvo, vizija, cilji, družbena odgovornost, logistika
Objavljeno v DKUM: 20.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (2,81 MB)

7.
Privolitev oškodovanca v škodo : magistrsko delo
Rok Kuster, 2024, magistrsko delo

Opis: Načelo volenti non fit injuria poznamo že iz časa rimskega prava, v slovenskem pravnem redu pa je kodificirano v 140. členu OZ oziroma v institutu privolitve oškodovanca v škodo. Oškodovančeva privolitev izključuje protipravnost ravnanja in povzročene škode, posledično pa tudi odškodninsko odgovornost povzročitelja škode. Kljub temu da gre za institut, ki ima razmeroma dolgo pravno zgodovino, v slovenskem pravnem prostoru še ni zadostno raziskan. Magistrsko delo se osredotoča na prikaz geneze izvora načela volenti non fit injuria oziroma instituta privolitve oškodovanca v škodo in na njegovo umestitev v slovenski pravni sistem. Avtor analizira pravno naravo instituta privolitev oškodovanca v škodo in na tej podlagi prikaže, na kakšen način privolitev oškodovanca izključi protipravnost ravnanja in povzročene škode. Nadalje avtor analizira predpostavke, ki morajo biti izpolnjene, da privolitvi oškodovanca pripišemo pravno veljavnost in predstavi relevantna stališča obstoječe slovenske pravne teorije. Predstavljeni so tudi razlikovalni kriteriji, ki institut privolitve oškodovanca v škodo ločujejo od instituta ravnanja na lastno odgovornost, končno pa avtor poskuša začrtati tudi vsebinske meje pravno priznane privolitve oškodovanca v škodo.
Ključne besede: civilno pravo, nepogodbena odškodninska odgovornost, privolitev oškodovanca v škodo, izključitev odškodninske odgovornosti
Objavljeno v DKUM: 20.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

8.
Zavedanje o pomenu energijske učinkovitosti v podjetju Eurel d.o.o. in percepcija le-te pri odjemalcih
Jakob Korbar, 2024, magistrsko delo

Opis: V današnjem poslovnem svetu, ki je vedno bolj dinamičen, se raznorazna proizvodna podjetja soočajo z vedno večjim pritiskom, da morajo delovati energijsko učinkovito, hkrati pa zmanjšati svoj vpliv na okolje. Pri tem ne gre le za stvar prihranka stroškov, temveč gre za strateški imperativ, ki se prepleta s širšim konceptom trajnosti. Z optimizacijo energijske porabe lahko podjetja dosežejo proizvodnjo z manj vložka, kar jim veča konkurenčnost na trgu. Sprejem energijsko učinkovitih tehnologij in praks podjetja velja tudi za odraz zavezanosti podjetja k inovativnosti in razmišljanju o prihodnosti. Odjemalci, lastniki in drugi regulativni organi od podjetij vse bolj zahtevajo, da ta izkazujejo odgovornost do okolja. Trajnostne prakse, kot je uporabljanje obnovljivih virov, postajajo sestavni del ugleda podjetja in njegovega dolgoročnega poslovanja. Trendi energetske učinkovitosti se bliskovito razvijajo, poganjajo pa jih tehnološki napredek, spremembe politike in pritiski globalne pobude. Zavedanje o energijski učinkovitosti in prizadevanje za trajnost nista le etična izbira, ampak tudi strateška poslovna odločitev, ki kroji prihodnost proizvodnih podjetij. V teoretičnem delu smo opredelili marketing na splošno ter tudi zeleni marketing oziroma marketing okoljsko sprejemljivih izdelkov. Predstavili smo tudi sedem ključnih področij zelenega marketinga. Opredelili smo splošno marketinško komuniciranje in percepcijo odjemalcev; v tem delu smo podrobno predstavili še družbeno odgovornost podjetij, dojemanje le-te, vedenje in zadovoljstvo odjemalcev. Analizirali smo še proces nakupne odločitve in njen proces pri okolju prijaznejših izdelkih. Opredelili smo tudi raziskovalne koncepte, kot so zaznan vpliv na okolje, skrb za okolje, »zeleno zavajanje«, znanje o okoljskih pobudah in okoljske vrednote odjemalcev. Na koncu smo predstavili še pojem ogljični odtis in energijsko učinkovitost ter predstavili standard ISO50001. V empiričnem delu smo raziskovali, kako odjemalci zaznavajo podjetje Eurel, d. o. o., in njegov vpliv na okolje v primerjavi s konkurenčnim podjetjem ter kako dojemajo verodostojnost njihove komunikacije glede okoljske politike v primerjavi z njihovim konkurentom. Raziskali smo še, ali bodo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja ob nakupu upoštevali morebiten škodljiv vpliv, ki ga ima podjetje na okolje. Ugotavljali smo tudi, ali bodo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja imeli bolj pozitiven odnos do pobud podjetij za energijsko učinkovitost. Rezultati raziskave kažejo, da se podjetje Eurel odjemalcem zdi bolj verodostojno in manj škodljivo do okolja kot njemu konkurenčno podjetje. Izkazalo se je tudi, da bodo odjemalci, ki imajo višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja, upoštevali morebiten škodljiv vpliv podjetja na okolje pri nakupu. Prav tako se je izkazalo, da imajo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja bolj pozitiven odnos do pobud podjetij za energijsko učinkovitost.
Ključne besede: energijska učinkovitost, percepcija odjemalcev, zeleni marketing, zeleno zavajanje, Eurel, korporativna trajnost, družbena odgovornost podjetja
Objavljeno v DKUM: 17.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

9.
Pomen medkulturnih razlik in različnih gospodarskih sistemov pri družbeno odgovorni naravnanosti podjetij po svetu
Monika Rožanc, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskovali vpliv kulturnih razlik in različnih gospodarskih ureditev na družbeno odgovorno poslovanje podjetij po svetu. Glavni cilj raziskave je bil ugotoviti, v kolikšni meri medkulturne razlike in gospodarski sistemi vplivajo na družbeno odgovornost podjetij. Rezultati analiz treh geografskih področij – Severne Amerike, Evrope in Japonske – so pokazali, da so v poslovnem svetu opazne pomembne razlike v izražanju družbene odgovornosti podjetij glede na kulturno in gospodarsko okolje. Ugotovljeno je bilo, da podjetja, ki izražajo visoko stopnjo družbene odgovornosti, lažje obvladujejo krize, kot je bila koronakriza. Prav tako je bilo ugotovljeno, da je ustvarjanje dobička še vedno ena izmed prioritet podjetij, na katero ne gledajo z vidika družbene odgovornosti, temveč še vedno pretežno z gospodarskega in ekonomskega vidika. Raziskava poziva k nadaljnjim analizam in prizadevanju za povišanje stopnje družbene odgovornosti podjetij po svetu.
Ključne besede: medkulturne razlike, družbena odgovornost podjetja, trajnost, obvladovanje kriz, globalizacija.
Objavljeno v DKUM: 10.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

10.
Poročanje o družbeni odgovornosti v zavarovalništvu v Sloveniji
Sabrina Fink, 2024, diplomsko delo

Opis: V zadnjih nekaj desetletjih se je med gospodarskimi subjekti v zahodnih demokracijah povečalo zavedanje, da so moralno dolžni nekaj vrniti družbi. Subjekt, ki ne bo pozitivno prispeval k družbi, bo razumljen kot družbeno neodgovoren! Da bi dokazale, da jim je »skrb« za ljudi in okolje, v katerem delujejo, so organizacije sprejele različne ukrepe. Poročila o družbeni odgovornosti gospodarskih družb/podjetij oziroma trajnostno poročilo, ki so poleg tradicionalnih letnih finančnih poročil zdaj postala letno poročilo, so eden od načinov, s katerimi dokazujejo, kako skrbni so bili v finančnem obdobju, ki se je pravkar končalo, in kako nameravajo nadaljevati da bo v prihodnjih obdobjih še bolj. Družbena odgovornost podjetja se nanaša na vrsto zelo raznolikih vedenjskih vidikov v podjetju in njegov vpliv na okolje v najširšem smislu. Ti vidiki so večinoma pokriti s poročanjem na področjih ESG (Environment, Society, Governance). Za družbeno odgovornost je značilna odgovorna poslovna praksa, zavzemanje za prostovoljne pobude, ki presegajo pravne in pogodbene zahteve, vključevanje družbeno odgovornih aktivnosti v poslovni načrt in upravljanje podjetja, opredelitev trajnostnih ukrepov in aktivnosti za različne interesne skupine podjetja, usklajevanje finančnih socialnih in okoljskih koristi za izboljšanje celovite konkurenčne pozicije podjetja. V nalogi bomo izpostaviti pomembnost poročanja o družbeni odgovornosti. Zanima nas, katere informacije o družbeni odgovornosti izkazujejo slovenske zavarovalnice v svojih letnih poročilih za leto 2021. V raziskavi upoštevamo 13 zavarovalnic. V raziskavi smo ugotovili, da večinoma vse zavarovalnice poročajo o družbeni odgovornosti (letno poročilo, splet).
Ključne besede: družbena odgovornost, poročanje o družbeni odgovornosti, zavarovalnice, letno poročilo, trajnostni razvoj, splet, zdravje in varstvo okolja, dejavniki, poslovna politika
Objavljeno v DKUM: 24.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (984,68 KB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici