| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza in primerjava uporabniške izkušnje z airbnb in booking platformama za kratkoročno oddajo nepremičnin z vidika gostitelja
Barbara Jerković Golob, 2024, magistrsko delo

Opis: V sodobni dobi digitalizacije se turizem, zlasti pa kratkoročna oddaja nepremičnin hitro razvija, kar za gostitelje po svetu prinaša nove izzive in priložnosti. Ta magistrska naloga se osredotoča na analizo in primerjavo uporabniške izkušnje na dveh priljubljenih platformah za kratkoročno oddajo nepremičnin, AirBnb in Booking.com, z vidika gostiteljev, ki se soočajo s številnimi dejavniki, ki vplivajo na uspešnost njihovega poslovanja. V uvodnem delu naloge je izpostavljen pomen turizma za gospodarsko rast, saj ta sektor v Sloveniji predstavlja ključno komponento, ki prispeva k višjemu bruto domačemu proizvodu (BDP) in zaposlenosti. Z rastjo ponudbe kratkoročnih najemov se odpirajo nove možnosti in spremembe v obnašanju potrošnikov, ki vplivajo na marketinške strategije ter postopke komunikacije z gosti. Teoretični del magistrske naloge se osredotoča na analizo marketinga storitev, značilnosti in razvoj storitvenega sektorja, s posebnim poudarkom na vprašanjih, povezanih z konceptom marketinga storitev ter na to kako ta koncept s svojimi specifičnimi značilnostmi vpliva na strategije trženja in kakovost storitev. Skozi teoretični okvir raziskava ugotavlja, kako lahko ponudniki in odjemalci izboljšajo svoje storitve in uporabniško izkušnjo ter s tem povečajo zadovoljstvo uporabnikov in dosežejo višjo stopnjo zvestobe. Magistrska naloga tako ponuja celovit vpogled v teorijo marketinga storitev, ki lahko služi kot osnova za analizo in primerjavo praktičnih izkušenj gostiteljev na izbranih platformah, teoretični okvir pa postavlja temelje za empirični del naloge. Naloga natančno opisuje različne aspekte delovanja obeh platfrom, od postopka registracije nepremičnine do interakcije z gosti, pristojbin in cenovne politike, kar je ključnega pomena za razumevanje, kako lahko gostitelji optimizirajo svojo izkušnjo na teh platformah. S pomočjo empirične raziskave smo analizirali uporabniško izkušnjo, pri čemer smo se osredotočili na zbrane podatke o prednostih in slabostih obeh platform, s katerimi se lahko uporabniki srečajo pri svojem poslovanju. Obdobje analize se specifično osredotoča na leto 2023, ko se ugotavlja, da AirBnb in Booking.com ponujata različne funkcionalnosti in značilnosti, ki lahko močno vplivajo na učinkovitost oddajanja nepremičnin. Pomembne spremenljivke, ki jih raziskava preučuje vključujejo pogostost rezervacij, komunikacijo med gostom in gostiteljem, pričakovanja ter ocene uporabnikov, kot tudi ekonomske rezultate, ki jih gostitelji uspejo doseči na obeh platformah. V osrednjem delu raziskave so zbrani podatki analizirani in interpretirani z namenom globjega razumevanja dinamike delovanja obeh platform. Rezultati raziskave kažejo, da AirBnb gostiteljem, ki so v neposrednem stiku z gosti omogoča bolj osebno in pristno izkušnjo, medtem ko Booking.com ponuja večjo preglednost in več možnosti pri upravljanju rezervacij in partnerstvih. V analizi zaslužkov pa se naloga osredotoča na konkretne primere dveh enot, Apartments Jerković 2+2 in Place for 2, kjer so zbrani podatki o rezervacijah, zaslužkih in spreminjajočih se trendih na obeh platformah. Te informacije so izjemno dragocene pri razumevanju, kako optimizirati cene in povečati stopnjo zasedenosti v enoti. Na osnovi raziskovalnih izsledkov predlagamo priporočila za potencialne in obstoječe uporabnike obeh platform, z namenom, da bi le ti izboljšali svoje odločitve in strategije upravljanja nepremičnin. Ugotovitve nudijo pomemben vpogled v delovanje platform, kar lahko pripormore k boljšim poslovnim strategijam in učinkovitosti pri oddajanju nepremičnin. Sklep naloge podaja celovito sliko o vplivu teh platform na uporabniško izkušnjo in uspešnost gostiteljev v sodobnem turističnem sektorju, kar nakazuje na nujnost nadaljnih raziskav, prilagoditev strategij v skladu z nenehnimi spremembami v turizmu ter na vse hitrejše in frekventnejše spremembe potrev in pričakovanj sodobnih potrošnikov, ki preoblikujejo trg kratkoročnih najemov.
Ključne besede: marketing storitev, uporabniška izkušnja, airBnb, booking, kratkoročno oddajanje.
Objavljeno v DKUM: 29.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (7,09 MB)

2.
Lo-fi hip hop kot tekmec sodobnega radia : diplomsko delo
Gašper Kobale, 2022, diplomsko delo

Opis: Razvoj medijskih platform spreminja obstoječe distributerske modele, na katere smo navajeni že leta, in jih preurejajo v neposredni odnos med ustvarjalcem in gledalcem vsebin. Namen diplomske naloge je raziskati novo medijsko platformo YouTube in orodje oddajanja vsebin v živo, ki ga brezplačno ponuja uporabnikom. Ta je omogočil veliko porast v nišnem žanru, kot je ta v temi naše raziskave; lo-fi glasba, ki narašča v popularnosti na spletu, pretežno na platformi YouTube. V ta namen smo naredili svojo raziskovalno študijo s svojim spletnim radiem, ki oddaja ta glasbeni žanr, ter spremljevalno raziskavo o mnenju glede distribucije lo-fi glasbe med mladim občinstvom. Ugotovili smo, da je med mladimi, sodelujočimi v anketi, 61 odstotkov seznanjenih z glasbenim žanrom lo-fi. V raziskavi je bilo tudi ugotovljeno, da 41 odstotkov anketirancev zanima poslušanje slovenskega YouTube radia, ki bi predvajal lo-fi glasbo. Rezultati, pridobljeni s pomočjo te študije, lahko služijo za nadaljnje raziskave distribucije raznih vsebin preko spletnih platform ali za sledenje razvoja lo-fi v slovenski kulturi.
Ključne besede: lo-fi hip hop, radio, oddajanje, glasba, YouTube, mediji
Objavljeno v DKUM: 20.10.2022; Ogledov: 488; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (4,60 MB)

3.
Vojaška privatizacija in Slovenija
Erik Kopač, Maj Fritz, Maja Garb, 2014, izvirni znanstveni članek

Opis: Namen prispevka: Avtorji v prispevku proučujejo fenomen privatizacije vojaške dejavnosti in oddajanje storitev na vojaškem področju zasebnim izvajalcem v svetu in v Sloveniji. Metode: V ta namen so uporabljene ključne kvalitativne metode, kot so analiza primarnih in sekundarnih virov, deskriptivna metoda, analiza vsebin ter študije praktičnih primerov. Ugotovitve: V svetu zasebna vojaška in varnostna podjetja vse bolj prevzemajo vojaške naloge, kot so usposabljanje, obveščevalna in varnostna zagotovitev, logistična podpora in deli inženirske zagotovitve (razminiranje), ter s tem omogočajo oboroženim silam, da se ukvarjajo s ključnimi nalogami bojevanja. Čeprav nekatera zasebna vojaška podjetja kažejo vedno večjo željo za sodelovanje v bojnih operacijah, pa trenutno še ni velikih potreb po tovrstnih storitvah. Ni dvoma, da bo v Sloveniji, podobno kot je že v številnih drugih državah, kmalu dozorela in zaživela primerna ideja oz. pobuda za prodor zasebnega kapitala na področje nacionalne obrambe. Zato, da bo res uspešna bo treba pred tem izdelati strokovno neodvisno stroškovno analizo, kaj se znotraj Slovenske vojske splača zadržati in kaj oddati, ter analizo ponudbe, ki bo proučila kvaliteto in koristi zasebnega interesa na drugi strani. Temu pa bi morala hkrati slediti tudi politična volja, da omogoči potrebne spremembe in dopolnitve naše zakonodaje na tem področju. Omejitve/uporabnost raziskave V teoretičnem delu se analiza omejuje predvsem na ekonomske vidike vojaške privatizacije na sploh. Po drugi strani pa se naša empirična analiza omejuje na pravni in izkustveni vidik vojaške privatizacije v Sloveniji, zato ostaja odprto vprašanje stroškovne smotrnosti in učinkovitosti tovrstnega početja pri nas. Praktična uporabnost: Prispevek podaja pregled nad procesom vojaške privatizacije na sploh. Z analizo zakonodaje in študij primerov pa nakazuje, kaj vse je v Sloveniji še treba narediti, da bodo tudi pri nas nastale in obstale različne vrste zasebnih vojaških podjetij. Izvirnost/pomembnost prispevka: Prispevek celovito proučuje pojav privatizacije vojaške dejavnosti in oddajanje storitev na vojaškem področju zunanjim izvajalcem v svetu. Hkrati poskuša podati nekoliko drugačno klasifikacijo različnih vrst dejavnosti, ki so podvržene vojaški privatizaciji. Ta tako poleg zunanjega oddajanja storitev nacionalnih oboroženih sil vključuje tudi zunanje oddajanje storitev v mednarodnih (varnostnih) organizacijah. Prispevek, kot eden prvih, proučuje tudi pravne in izkustvene možnosti ter ovire za ustanovitev zasebnega vojaškega podjetja v Sloveniji.
Ključne besede: vojaška privatizacija, zunanje oddajanje storitev na vojaškem področju, zasebna vojaška podjetja
Objavljeno v DKUM: 12.05.2020; Ogledov: 1080; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (407,68 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
KAZNIVA DEJANJA NA LADJI
Sara Mernik, 2015, diplomsko delo

Opis: Problematika kaznivih dejanj na ladji sega globoko v preteklost. Skozi zgodovino se je mednarodno pomorsko pravo razvijalo in dosegalo velike spremembe. Na tem področju je temelji pravni akt Konvencija ZN o pomorskem mednarodnem pravu, ki je tudi osrednji temelj te diplomske naloge. Konvencija obsega široko problematiko mednarodne pomorske plovbe, med drugim pa ureja tudi kazniva dejanja na ladji. Kot taka so opredeljena dejanja piratstva, prepovedane trgovine s sužnji, dejanja nedovoljenega radijskega ali televizijskega oddajanja in trgovina s prepovedanimi drogami. Izpostavila sem tudi problematiko mednarodnega terorizma na morju, ki ga ne moremo enačiti s piratstvom. Mednarodni pomorski terorizem pa je bil povod za nastanek Konvencije za preprečevanje nezakonitih dejanj zoper varnost pomorske plovbe, ki nekoliko podrobneje opredeljuje kazniva dejanja oboroženega ropanja ladij. Ta Konvencija pa se razlikuje od Konvencije o pomorskem mednarodnem pravu tudi po tem, da zanjo ne velja univerzalna jurisdikcija, ki velja za Konvencijo o pomorskem mednarodnem pravu. Prav tako se konvenciji razlikujeta po kraju, kjer je lahko izvršeno kaznivo dejanje. Za obstoj konvencij gredo zasluge Organizaciji Združenih Narodov, ki je na tem področju gonilna sila in skupna točka pri pogajanjih med državami. K lažjemu delu in urejanju celotnega pomorskega prava pa pripomoreta tudi Mednarodna pomorska organizacija in Mednarodni tribunal za pravo morja.
Ključne besede: mednarodno pomorsko pravo, Konvencija ZN o pomorskem mednarodnem pravu, piratstvo, trgovina s sužnji, nedovoljeno radijsko ali televizijsko oddajanje, trgovina z drogami, mednarodni pomorski terorizem
Objavljeno v DKUM: 22.04.2016; Ogledov: 1794; Prenosov: 194
.pdf Celotno besedilo (498,83 KB)

5.
SODOBNI NAČINI PRENOSA AVDIO IN VIDEO VSEBIN
Borut Bencik, 2010, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih smo priča hitremu razvoju tehnologij, ki poenostavljajo prenos takšnih ali drugačnih multimedijskih vsebin. Trenutno je v Sloveniji digitalizacija klasične televizije v polnem teku. Prav tako se pospešuje razvoj širokopasovnih tehnologij, ki vse bolj prednjačijo po priljubljenosti pred klasično televizijo. V diplomski nalogi smo opravili pregled tehnologij od analogne do digitalne televizije. Primerjali smo različne načine zagotavljanja sprejema TV-programov, navedli prednosti in pomanjkljivosti. V nadaljevanju smo se osredotočili na pregled nekaterih spletnih strani z avdio in video vsebinami. Predstavili smo postopke, kako ustvariti lastno spletno stran, na katero je mogoče namestiti avdio in video vsebine.
Ključne besede: analogna televizija, digitalna televizija, oddajanje, bitna hitrost, video vsebina, spletna stran, spletna domena
Objavljeno v DKUM: 30.03.2010; Ogledov: 2645; Prenosov: 417
.pdf Celotno besedilo (4,95 MB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici