| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Biofizikalne osnove endoskopske preiskave zgornje prebavne cevi in pojasnjevalna vloga medicinske sestre pri seznanjanju preiskovanca
Maja Küčan, 2011, diplomsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Gastroendoskopska preiskava je ena izmed nenadomestljivih invazivnih preiskav, zaradi katere preiskovanci še zmeraj poročajo o nelagodju in strahu pred preiskavo ter neprijetnih občutkih tekom preiskave. Zato je največkrat ravno medicinska sestra tista, ki se mora osredotočiti na preiskovanca in njegovo počutje, ter ga s svojimi veščinami komunikacije in znanjem kvalitetno psihično pripravi, da lažje prestane preiskavo. Cilj: Z raziskavo v UKCM na Oddelku za gastroenterologijo in endoskopijo smo ugotavljali seznanjenost preiskovancev s preiskavo ter morebiten efekt uporabljenih metod seznanjanja na njihovo počutje. Zanimalo nas je tudi ali so bile te metode dovolj razumljivo predstavljene. Metode: Uporabljena sta bila dva anketna vprašalnika, pred in po preiskavi. Pred preiskavo smo uporabili tri metode seznanjanja: video posnetek, šolski model endoskopa in demonstracijski fizikalni poskus. Rezultati: Od vseh preiskovancev jih je 90 % seznanjenih z endoskopsko preiskavo. Vsem preiskovancem se je zdela naša metoda seznanjanja razumljiva, ni pa bistveno vplivala na spremembo počutja. Največ vpliva na počutje je imel video posnetek, ki je 33 % preiskovancev pomiril, šolski model endoskopa je pri 23 % preiskovancev vzbudil napet občutek, fizikalni prikaz pa pri 87 % ni imel nobenega vpliva na počutje. Razprava: Ugotovili smo, da je seznanjenost s preiskavo dobra, metode seznanjanja pa so dobrodošle in po mnenju preiskovancev potrebne za boljše razumevanje preiskave. Zasledili smo zanimanje za video posnetek, predvsem predvajanje tistim, ki pridejo na preiskavo prvič. Zaključek: Pomembno vlogo pri seznanjanju ima medicinska sestra, ki s svojim pristopom psihične priprave preiskovanca poskuša vplivati na njegovo sproščenost in s tem posledično na lažji potek preiskave.
Ključne besede: Ključne besede: lom in totalni odboj svetlobe, optična vlakna, pojasnjevalne metode, seznanjenost preiskovancev, gastroskopija
Objavljeno: 27.09.2011; Ogledov: 1769; Prenosov: 208
.pdf Celotno besedilo (2,75 MB)

3.
Priprava mavrice v virtualnem okolju
Matej Lakič, 2017, diplomsko delo

Opis: Mavrica je pogosto uporabljen motiv v animiranih otroških filmih in animacijah. Simbolizira barvitost, igrivost in harmonijo ter že od nekdaj vzbuja človeško domišljijo. V diplomskem delu obravnavamo animacijo fizikalnega ozadja mavrice in tri njene predstavitve v virtualnem okolju. V ta namen najprej predstavimo nastanek mavrice. Nato se posvetimo trem predstavitvam s katerimi želimo doseči realistično upodobitev treh različnih vrst mavric in preveriti kako natančno lahko videz upodobljenih mavric približamo mavricam iz resničnega sveta. V ta namen uporabimo programsko orodje Cinema 4D.
Ključne besede: mavrica, animacija, barvni spekter, lom in odboj svetlobe, geometrija mavric
Objavljeno: 18.08.2017; Ogledov: 553; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

4.
Osnovanje opisnikov gradnikov za dvig naravoslovne pismenosti in njihova uporaba pri poučevanje teme odboj in lom svetlobe
Ana Tement, 2018, magistrsko delo

Opis: Eden izmed pomembnejših ciljev poučevanja fizike je usposobiti učence in dijake za kritično presojo svojega napredka in pomanjkljivosti. Zato je zelo pomembno, da ves čas učnega procesa prejemajo povratne informacije o razsežnostih svojega znanja in spretnosti. To jim omogoča diagnostično in formativno preverjanje znanja, ki služi tudi kot povratna informacija učitelju o uspešnosti njegovega dela. V magistrski nalogi se posvetimo obravnavi izbrane fizikalne teme iz učenega načrta odboj in lom svetlobe z dodanimi opisniki gradnikov. Učne priprave so narejene za osnovno šolo, srednje strokovno izobraževanje, klasično in splošno gimnazijo. V pripravah so razvidne razlike med poučevano vsebino, zahtevnostjo poučevane vsebine in v dodanih opisnikih, glede na stopnjo izobraževanja. Uporabili smo opisnike 1. gradnika, ki so jih razdelali člani projekta Na-Ma POTI, ter 2. gradnika, ki smo jih izdelali sami v magistrski nalogi. S takšnimi pripravami na učne ure želimo izboljšati in povečati raznolikost pouka, izboljšati učiteljevo oziroma profesorjevo podajanje snovi in ne nazadnje dvigniti nivo znanja in razumevanja učencev in dijakov.
Ključne besede: Naravoslovna pismenost, osnovna šola, srednja šola, splošna gimnazija, klasična gimnazija, fizika, gradniki, podgradniki, opisniki, odboj in lom svetlobe.
Objavljeno: 02.10.2018; Ogledov: 232; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (3,37 MB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici