1. RAZLIKA V RAZUMEVANJU ORGANIZACIJSKE KULTURE MED MANAGEMENTOM IN ZAPOSLENIMI IZBRANEGA PODJETJATadej Švarc, 2014, magistrsko delo Opis: Z organizacijsko kulturo se srečamo v vsaki organizaciji. Pomaga nam razumeti na kakšnih načelih, prepričanjih deluje organizacija in kakšno vedenje udeležencev organizacija podpira. Organizacijsko kulturo, je možno začutiti že s samim vstopom v organizacijo. Nosilci organizacijske kulture so vsi notranji udeleženci organizacije. Odgovornost za nastajanje, ohranjanje in krepitev kulture pa ima management. Management služi v organizaciji, kot vzgled in temeljni člen za prenos kulture na nižje ravni v organizaciji. Organizacijska kultura se tako prenaša od zgoraj navzdol.
Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvi del, ki je teoretični so vključena tri poglavja. Prvo poglavje tega dela, govori o tem, kaj je organizacijska kultura, katera so izhodišča za obravnavo organizacijske kulture, katere so glavne sestavine kulture in kakšno vlogo oziroma funkcijo ima v organizaciji.
Naslednje poglavje govori o tipologijah organizacijske kulture. V tem poglavju izvemo, zakaj potrebujemo tipologijo in kaj nam določena tipologija pove o organizacijski kulturi. Predstavljene so štiri tipologije: po Charlesu Handyu, Dealu in Kennedyu, Carterju McNamari in po Cameronu in Quinnu. S pomočjo zadnje omenjene tipologije je izpeljana tudi raziskava.
V zadnje poglavje teoretičnega dela je vključeno, upravljanje in delo z organizacijsko kulturo. Prikazana je vloga managementa pri oblikovanju in izvajanju organizacijske kulture. Poudarek je na tem kako ustvarjati, ohranjati in spreminjati organizacijsko kulturo in na kaj moramo biti pri tem pozorni. Opisana in prikazana so orodja, s katerimi lahko prenašamo organizacijsko kulturo na udeležence. Teoretični del se zaključi s poglavjem, v katerem so prikazane razlike v razumevanja organizacijske kulture med različnimi skupinami udeležencev organizacije.
Drugi del magistrskega dela, predstavlja empirična raziskava, ki je bila izvedena v izbrani organizaciji. Raziskava je bila izvedena s pomočjo metodologije po Cameronu in Quinnu. Predstavljeni so rezultati raziskave in analiza organizacijske kulture v izbrani organizaciji. Prikazana je razlika v razumevanju organizacijske kulture med managementom in ostalimi zaposlenimi v organizaciji. Ugotovili smo, h kateri kulturi je nagnjena organizacija, katero kulturo si v organizaciji želijo, in kakšna je razlika v želeni kulturi managementa in ostalih zaposlenih. Na koncu so podani predlogi za izboljšanje trenutne organizacijske kulture.
Organizacijska kultura se v organizacijo uvaja postopoma in zahteva veliko časa za uvedbo, saj jo morajo udeleženci sprejeti. Kar pa pomeni, da morajo sprejeti določena prepričanja, poglede in vedenje. Uvajanje organizacijske kulture v organizacijo, je tako dolgotrajni proces. Ključne besede: Organizacijska kultura, tipologije organizacijske kulture, ustvarjanje ohranjanje in spreminjanje organizacijske kulture, ocenjevanje organizacijske kulture, proces socializacije. Objavljeno v DKUM: 02.02.2015; Ogledov: 2053; Prenosov: 308
Celotno besedilo (3,76 MB) |
2. Organizacijska kultura v podjetju Surovina d.d. : diplomsko deloJana Fon, 2007, diplomsko delo Ključne besede: organizacijska kultura, definicija, podjetje, odpadki, surovine, organizacijske strukture, medkulturna komunikacija, sociologija kulture, kultura, sistemi, modeli, kultura podjetja, spremembe, vodenje, razlike, ocenjevanje, moč, uspešnost poslovanja, management, predstava, analiza poslovanja, poslovanje podjetja, izboljšave, teorija, praksa Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 1561; Prenosov: 75
Celotno besedilo (559,16 KB) |
3. Organizacija proizvodnega podjetja : diplomsko deloJulija Bukovinsky, 2007, diplomsko delo Ključne besede: organiziranost, proizvodnja, produktivnost, medkulturna komunikacija, podjetje, sociologija kulture, analiza poslovanja, organizacijska kultura, kultura podjetja, poslovanje podjetja, izboljšave, ocenjevanje, proizvodna politika, organizacija podjetja, organizacijske strukture, definicija, poslovne funkcije, značilnosti, spremembe, integracijski procesi, modeli, Slovenija, povezanost, delovna organizacija, perspektive, uspešnost poslovanja, problematika, poslovni proces, metode, predstava Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 2289; Prenosov: 162
Celotno besedilo (702,19 KB) |