| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 667
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv številčnega ocenjevanja pri likovni in glasbeni umetnosti ter športu na samopodobo učencev v 4. in 5. razredu : magistrsko delo
Lina Likavec, 2024, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je raziskati, v kolikšni meri vpliva številčno ocenjevanje pri predmetih šport, likovna in glasbena umetnost na splošno in učno samopodobo učencev 4. in 5. razreda. Želeli smo ugotoviti, kako učenci dojemajo številčno ocenjevanje, kako vpliva na njihovo počutje, ali obstajajo razlike med deklicami in dečki glede vpliva na njihovo samopodobo. V teoretičnem delu magistrskega dela najprej razčlenimo koncept samopodobe, njene sestavine in strukturo. V nadaljevanju izpostavimo samopodobo osnovnošolskega otroka. Še posebej smo opredelili učno samopodobo in njene vplivne dejavnike. Podrobneje smo proučili številčno ocenjevanje pri predmetih šport, likovna in glasbena umetnost ter njegove potencialne vplive na splošno in učno samopodobo učencev. Empirični del magistrskega dela pa se nanaša na kvantitativno raziskavo, v kateri so sodelovali 204 učenci 4. in 5. razreda iz treh slovenskih šol. Raziskava je bila izvedena s pomočjo anketnega vprašalnika. Rezultati raziskave so pokazali, da številčno ocenjevanje povečini ne vpliva na splošno samopodobo učencev pri nobenem izmed teh treh predmetov, hkrati pa je možno razbrati, da številčno ocenjevanje najbolj vpliva na učno samopodobo otrok pri predmetu šport. Prav tako smo ugotovili, da je pri predmetu likovna umetnost možno zaznati tendenco, da številčno ocenjevanje bolj vpliva na mnenje o lastnih likovnih sposobnostih pri dečkih kot deklicah.
Ključne besede: samopodoba, številčno ocenjevanje, šport, likovna umetnost, glasbena umetnost
Objavljeno v DKUM: 24.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (881,49 KB)

2.
Izbira novih komisionirnih viličarjev za skladišče Engrotuš na podlagi koncepta stroškov življenjskega cikla : diplomsko delo
Marko Ivanović, 2024, diplomsko delo

Opis: Analiza stroškov življenjskega cikla (v nadaljevanju: LCCA ali analiza LCC) se v procesih, ki se izvajajo v skladišču, ne uporablja pogosto. Vendar lahko pričakujemo, da bi v prihodnosti postala vse pomembnejša, glede na to, da učinkovito načrtovanje in vrednotenje stroškov prinaša podjetjem velike prednosti. Metoda ocenjevanja stroškov skozi celoten življenjski cikel omogoča načrtovanje in spremljanje stroškov, kar predstavlja ključni pomen pri izbiri med več različnimi možnostmi. Čeprav se analiza LCC ne uporablja pogosto v skladiščnem sektorju, lahko na podlagi literature, ki se nanaša večinoma na sektor gradbeništva, ugotovimo, da obstaja velik potencial za uporabo analize tudi v sektorju skladiščenja. Dejansko bi jo lahko uporabili pri katerikoli uvedbi novih sredstev v skladišče ali celo pri gradbi novega skladišča. Pri analizi stroškov življenjskega cikla je pomembno upoštevati vse faze načrtovanja stroškov, od začetnih, inicialnih stroškov investicije do končne odstranitve sredstev na koncu življenjskega cikla in stroškov, ki potencialno lahko nastanejo pri tem postopku. V prihodnosti lahko pričakujemo, da se bo metoda LCCA več uporabljala v skladiščnem sektorju, saj podjetniki vedno bolj prepoznavajo pomen dolgoročnih prihrankov in trajnostnega poslovanja.
Ključne besede: skladišče, komisioniranje, analiza stroškov življenjskega cikla, življenjski cikel investicije, ocenjevanje stroškov
Objavljeno v DKUM: 17.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

3.
Razvoj modela za ocenjevanje delovne uspešnosti policistov
Boštjan Oblak, 2024, magistrsko delo

Opis: Sistem ocenjevanja v javni upravi predstavlja izziv, saj težje vrednotimo opravljeno delo, kot to lahko storimo v zasebnem sektorju, kjer je v določenih podjetjih produktivnost lahko zlahka merljiva. Prav tako problem predstavlja sistem ocenjevanja, ki je za celotno javno upravo univerzalen oziroma ni prilagojen glede na karakteristike oziroma značilnosti poklica. Sistem plač funkcionarjev in javnih uslužbencev v javnem sektorju, pravila za njihovo določanje, obračunavanje in izplačevanje ter pravila za določanje obsega sredstev za plače določa Zakon o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS). Ne glede na plačno skupino, ki naj bi ločila zaposlene v javnem sektorju, pa je model za ocenjevanje javnih uslužbencev za vse javne uslužbence enak in ni prilagojen glede na karakteristike dela znotraj javne uprave. Ocenjevanje ima v javnem sektorju velik pomen, saj je neposredno povezano s plačnim napredovanjem. Ocena javnega uslužbenca že znotraj iste plačne skupine ne more biti objektivna, saj ima javni uslužbenec, ki je zaposlen na bolj obremenjeni izpostavi (policijska postaja na območju Ljubljane, Uprava Enota Ljubljana ali Upravna Enota Maribor …), večji obseg dela, kot ga ima javni uslužbenec, ki svoje delo opravlja na območju, kjer je število strank manjše. Prav tako omenjeni zaposleni težje svoje delo opravljajo pravočasno, nimajo časa za razvijanje novih idej in dajanja koristnih predlogov in pobud, hkrati pa je ob večji količini dela pogostost napak lahko večja. Primeren sistem ocenjevanja javnih uslužbencev bi moral biti objektiven in specifičen glede na delo znotraj enote, ki jo »pokriva« ocenjevalec. Model za ocenjevanje delovne uspešnosti bi moral biti pregleden, prilagojen zaposlenim in z jasnimi navodili ocenjevalcu ter po možnosti digitalen. Ena izmed ustreznih rešitev bi bila uporaba večparametrskega oziroma večkriterijskega odločitvenega modela z jasno določeno strukturo kriterijev, opisom zalog vrednosti in določeno funkcijo koristnosti. Omenjen model bi odločevalcu pomagal pri vrednotenju in analizi zaposlenih ter pri oblikovanju poročil.
Ključne besede: ocenjevanje delovne uspešnosti, policija, večkriterijski model odločanja
Objavljeno v DKUM: 15.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (4,43 MB)

4.
Kritična analiza metod ocenjevanja vrednosti podjetij v prevzemnih poslih
Aleksander Krajcer, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo preverjali, ali je izbrane metode ocenjevanja vrednosti podjetij mogoče uporabiti tudi v primerih prevzemnih poslov. Slednji so namreč posebne okoliščine, saj dogovorjena tržna cena pogosto odraža še dodatne motive kupcev ali prodajalcev, ki so zunanjim opazovalcem običajno neznani ali pa vsaj težko kvantificirani. Prav tako pa kupci v primeru prevzemnih poslov lahko dostopajo do določenih internih podatkov, ki so širši javnosti neznani, in na ta način izpeljejo kakovostnejšo oceno vrednosti. Izbrali smo konkreten prevzemni posel (prevzem Skupine JUB) ter pet izbranih metod ocenjevanja vrednosti. S pomočjo računovodskih izkazov ter, kjer je to bilo potrebno, lastnih presoj, izdelanih napovedi in ustreznih prilagoditev podatkov smo s pomočjo izbranih metod izračunali ocenjeno vrednost, ki je znašala 210 milijonov evrov po metodi primerljivih poslov. S tem smo se zelo približali dejanski prevzemni ceni, ki je znašala 194,5 milijona evrov. Metoda primerljivih poslov minimizira delež lastnih ocen in prilagoditev ter analizira dejanske tržne podatke, zaradi česar se je izkazala kot najbolj zanesljiva v okoliščinah prevzemnih poslov. Ugotovili smo, da je metoda diskontiranih denarnih tokov, ki sodi med metode na donosu zasnovanega načina in je danes v praksi najbolj razširjena, pogojno uporabna, če nam niso poznana vsa dejstva oziroma nimamo dostopa do vseh podatkov. Metoda namreč zahteva precejšnjo mero strokovne presoje in pripravo lastnih ocen, kar lahko privede do opaznih odstopanj v dobljenih ocenah vrednosti. Sklepna ugotovitev je, da je najboljši način izvedbe ocenjevanja ta, da uporabimo dve ali več različnih metod in dobljene rezultate medsebojno analiziramo in vsebinsko kritično ovrednotimo ter na takšnih podlagah sprejmemo končni sklep o vrednosti predmeta ocenitve.
Ključne besede: prevzemni posli, ocenjevanje vrednosti podjetja, kazalniki poslovanja, Skupina JUB
Objavljeno v DKUM: 12.09.2024; Ogledov: 43; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (2,28 MB)

5.
Merilna negotovost sistema za oceno in napoved atmosferskih pogojev vzdolž daljnovodov : magistrsko delo
Nina Miklavčič, 2024, magistrsko delo

Opis: Moderen elektroenergetski sistem se vedno bolj osredotoča na dinamično določanje termičnega toka v električnih vodnikih. Pravilna določitev dovoljenega termičnega toka predstavlja osrednji element pri obvladovanju tokovne obremenitve in ohranjanju učinkovitega delovanja elektroenergetskega omrežja. S pomočjo vzpostavitve merilnih postaj smo izračunali kombinirano merilno negotovost termičnega toka napovedanih atmosferskih spremenljivk z mikroskalnim meteorološkim modelom CALMET. Poznavanje merilne negotovosti termičnega toka pri dinamičnem določanju meja je ključnega pomena za obvladovanje zanesljivega prenosa električne energije in preprečevanje preobremenitev v elektroenergetskem omrežju.
Ključne besede: merilna negotovost, mikroskalni meteorološki model, dinamično termično ocenjevanje, meteorološke postaje
Objavljeno v DKUM: 26.04.2024; Ogledov: 301; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (7,60 MB)

6.
Usvajanje znanja plavanja predšolskih otrok v plavalni šoli : diplomsko delo
Blažka Hozjan, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Usvajanje znanja plavanja predšolskih otrok v plavalni šoli je bil namen analizirati usvojeno znanje predšolskih otrok v plavalni šoli. Zaključno delo je sestavljeno iz teoretičnega dela, ki zajema učenje plavanja predšolskih otrok z vidika gibalnega učenja plavanja in vloge učitelja z vidika načrtovanja in izvedbe učenja plavanja. Predstavljene so tudi učne metode in organizacija učenja otrok, ocenjevanje plavanja ter usvajanje plavalnega znanja glede na spol otrok ter pomen samoreševanja in prva pomoč. Opredeljenih je nekaj raziskav, ki se povezujejo na temo diplomske naloge. Izvedena je bila empirična raziskava z neslučajnostnim vzorcem 112 predšolskih otrok, ki so obiskovali plavalni tečaj. Za opazovanje napredka je bila uporabljena kavzalna ne-eksperimentalna metoda. Podatki so bili zbrani s kvantitativno tehniko, kot merski instrument so bila uporabljena merila PZS za oceno znanja plavanja. Obdelava podatkov je bila narejena z deskriptivno statistiko in bivariantno analizo (t-test). Zbrani podatki o znanju plavanja na podlagi ocenjevalnega lista potrjujejo, da je povprečna ocena na začetku plavalnega tečaja manjša kot 3, na koncu plavalnega tečaja pa manjša od 4. Na podlagi povprečja je dokazano, da se plavalno znanje vsekakor izboljša od prvega do zadnjega dne. Med spoloma ne obstaja razlika v napredku znanju plavanja.
Ključne besede: Plavalni tečaj, plavanje, predšolski otroci, usvajanje plavalnega znanja, ocenjevanje.
Objavljeno v DKUM: 23.04.2024; Ogledov: 273; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (2,05 MB)

7.
Sistem ocenjevanja vožnje voznikov tovornih vozil : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Miha Frontini, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Sistem ocenjevanja vožnje voznikov tovornih vozil se osredotoča predvsem na sistem ocenjevanja vožnje s sistemom proizvajalca tovornih vozil znamke Scania. V diplomskem delu bomo poskušali dokazati povezavo med pridobljeno oceno s tem sistemom in porabo in obrabo vozila. V teoretičnem delu je najprej predstavljeno, kaj nam sistem ocenjevanja načina vožnje omogoča, katere podatke lahko pridobimo in kako jih med seboj primerjamo. Nato so predstavljeni vplivi in načini varčne vožnje voznikov in kaj je za varčno vožnjo pomembno. Predstavljeni so tudi drugi dejavniki, ki so pomembni za varčno vožnjo, medtem ko smo se v diplomskem delu osredotočili predvsem na človeški dejavnik, ki vpliva na varčno vožnjo. V empiričnem delu diplomskega dela smo najprej predstavili rezultate na podlagi pridobivanja podatkov o pridobljenih ocenah in porabo vozila na opravljenih transportnih poteh. Rezultati zbiranja podatkov o porabi in pridobljenih ocenah prikazujejo povezavo med pridobljeno oceno vožnje in porabo vozila. V nadaljevanju smo predstavili rezultate anonimne ankete, ki so jo izpolnili poklicni vozniki tovornih vozil. Rezultati ankete prikazujejo pripravljenost poklicnih voznikov v uvedbo takšnih sistemov v podjetje. Rezultati prikazujejo tudi pripravljenost voznikov na dodatna izobraževanja na področju varčne vožnje.
Ključne besede: varčna vožnja, ocenjevanje načina vožnje, poraba, cestni tovorni promet
Objavljeno v DKUM: 20.02.2024; Ogledov: 344; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

8.
Ko se srečata znanje in odločanje : Pristopi k ocenjevanju varnostnih tveganj
Kaja Prislan Mihelič, Maja Modic, Branko Lobnikar, Boštjan Slak, Anže Mihelič, 2023, znanstvena monografija

Opis: Ocenjevanje varnostnih tveganj predstavlja temelj strateškega upravljanja varnosti razvitih držav. V monografiji je predstavljen širok pregled različnih usmeritev in pristopov za ocenjevanje varnostnih tveganj in ogroženosti. Predstavljamo tako nacionalne strateške in zakonodajne podlage kot tudi ključne strokovne vire, mednarodne standarde in smernice. Poleg splošnih usmeritev monografija prikazuje nekatere prakse tujih držav ocenjevanja varnostnih tveganj in ogroženosti. Osrednji doprinos tega dela predstavlja predlagani model za ocenjevanje ogroženosti in tveganj na področju javne varnosti, ki je primarno namenjen organizacijam, ki delujejo na področju javne varnosti. Gre za model, ki je v svoji osnovi celovit, enovit in praktično uporaben. Model predstavlja vodilo in orodje za izvajalce (analitike) ter je zasnovan v obliki navodila, ki omogoča izvedbo ocene skozi analitično in sistematično zasnovan proces, skozi katerega se odločevalcem zagotovi ustrezna informacijska podpora za odločanje. Zaradi specifičnih pričakovanj in zahtev je model predlagan v polni in skrajšani različici.
Ključne besede: ocenjevanje tveganj, ocenjevanje ogroženosti, nacionalna varnost, analiza ogroženosti, varnostne organizacije
Objavljeno v DKUM: 03.01.2024; Ogledov: 525; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (5,42 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Napredek študentov pri učenju osnovnih plavalnih tehnik v povezavi z njihovim aktivnim življenjskim slogom : diplomsko delo
Tjaša Gradišnik, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je v teoretičnem delu predstavljen pomen plavanja in učenje plavalnih tehnik. Drugi del teoretičnega dela pa se navezuje na aktiven življenjski slog študentov. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati ocenjevanja plavalnih tehnik (prsno, kravl in hrbtno) in anketnega vprašalnika. Na plavalnem tečaju je bilo na vzorcu študentov študijskega programa Predšolska vzgoja izvedeno ocenjevanje znanja plavanja pred 15-urnim tečajem in po tečaju ter pridobljeni podatki o aktivnem življenjskem slogu s pomočjo vprašalnika IPAQ. Namen raziskave je bil ugotoviti napredek študentov pri učenju osnovnih plavalnih tehnik in povezanost napredka v znanju plavanja z njihovim aktivnim življenjskim slogom. Izračun t-testa za neodvisne vzorce je pokazal statistično značilno razliko v napredku znanja plavanja med spoloma le pri plavalni tehniki hrbtno (p < 0,001), pri plavalni tehniki kravl je izražena tendenca (p = 0,095) v napredku znanja plavanja med spoloma, pri plavalni tehniki prsno pa ni statistično značilne razlike med spoloma v napredku znanja plavanja (p = 0,842). Izračun Pearsonovega koeficienta korelacije je pokazal neznatno povezanost (r = 0,139) med napredkom znanja plavanja in aktivnim življenjskim slogom.
Ključne besede: plavalne tehnike, učenje plavanja, napredek znanja plavanja, aktiven življenjski slog, inicialno ocenjevanje, finalno ocenjevanje, anketa IPAQ
Objavljeno v DKUM: 19.12.2023; Ogledov: 450; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

10.
Ocenjevanje bolečine pri pacientih v urgentnih centrih
Uroš Vidmar, 2023, magistrsko delo

Opis: Bolečina je najbolj pogost simptom pri pacientih v urgentnih centrih. Uporaba ocenjevalnih lestvic omogoča zdravstvenim delavcem, da ocenjujejo bolečine pri pacientih in da se odločajo o nadaljnjih aktivnostih v okviru procesa zdravstvene nege. Na podlagi pregleda literature smo želeli ugotoviti, katere ocenjevalne lestvice so najpogosteje uporabljene v urgentnih centrih.
Ključne besede: bolečina, ocenjevanje bolečine, urgentni center
Objavljeno v DKUM: 11.12.2023; Ogledov: 541; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici