1. Kako TripAdvisor, Booking.com in Google poskušajo povečevati verodostojnost izjav uporabnikov o oceni storitve v namen povečevanja učinkovitosti tehnike socialnega vplivanja kot prepričevalne tehnike? : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijaMaruša Rau, 2025, diplomsko delo Opis: V zaključnem delu smo raziskovali, kako največje turistične platforme, TripAdvisor, Booking.com in Google, gradijo verodostojnost uporabniških ocen in s tem povečujejo njihov prepričevalni učinek. Zaključno delo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo predstavili vpliv spletnih vsebin, socialnih omrežij in uporabniških ocen na vedenje potrošnikov. Prav tako pa tudi delovanje izbranih platform, njihove poslovne modele in pristope k vzpostavljanju zaupanja v uporabniške vsebine. Poseben poudarek smo namenili tehnikam socialnega vpliva, ki smo jih obravnavali skozi štiri dimenzije verodostojnosti: strokovnost, neanonimnost, podobnost in privlačnost. V empiričnem delu pa smo uporabili kvalitativno metodo raziskovanja, ki je vključevala analizo pogojev uporabe posameznih platform in tematsko multimodalno analizo uporabniških komentarjev. Raziskovali smo vlogo različnih tehnik, ki vplivajo na percepcijo verodostojnosti, kot so preverjanje uporabniških profilov, verifikacija izkušenj in vključevanje vsebin, ki povečujejo povezanost z uporabniki. Na podlagi analiziranih primerov smo prepoznali ključne strategije, ki jih platforme uporabljajo za povečanje verodostojnosti in vpliva uporabniških ocen. Ključne besede: spletne turistične platforme, uporabniške ocene, verodostojnost, socialni vpliv, tehnike prepričevanja Objavljeno v DKUM: 28.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
Celotno besedilo (2,67 MB) |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. Marko Jesenšek, 2024: Poglavja o različicah slovenskega jezika : (Mednarodna knjižna zbirka Zora, 155). Maribor: Univerza v Mariboru, Univerzitetna založbaNina Ditmajer, 2025, recenzija, prikaz knjige, kritika Ključne besede: ocene in poročila, zgodovina jezika, jezikovne različice Objavljeno v DKUM: 11.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
Celotno besedilo (832,06 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
7. Preverjanje matematičnega znanjaDarjo Felda, 2018, izvirni znanstveni članek Opis: Matematično znanje se preverja v šoli, na nacionalnih preverjanjih znanja in v okviru mednarodnih raziskav. Preverjanja znanja imajo različne namene, a vseeno naj bi bila do neke mere uglašena. V zadnjih desetletjih se je v slovenskih osnovnih šolah močno povečal delež učencev z nadpovprečnimi ocenami, primerjava zaključnih ocen v 9. razredu osnovne šole in dosežkov na nacionalnem preverjanju znanja pa nakazuje potencialno neobjektivnost šolskih ocen pri matematiki, kar pod vprašaj postavlja njihov smisel. Prav nacionalno preverjanje znanja, katerega dosežki so usklajeni z dosežki mednarodnih raziskav (TIMSS), bi lahko uporabili za usklajevanje kriterijev vrednotenja znanja in postopoma zagotovili objektivnejše in pravičnejše ocenjevanje. Ključne besede: matematika, matematično znanje, nacionalno preverjanje znanja, dosežki, interno ocenjevanje, zaključne ocene, osnovne šole Objavljeno v DKUM: 04.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
Celotno besedilo (434,82 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
8. |
9. Primerjava stališč učencev in učiteljev do številčnih ocen : magistrsko deloHajdi Hauptman, 2023, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga se osredotoča na raziskovanje stališč in mnenj učencev ter učiteljev glede uporabe številčnih ocen v šolskem sistemu. Ocenjevanje s številčnimi ocenami je pomemben del izobraževalnega sistema, saj meri dosežke učencev in vpliva na njihovo motivacijo, samopodobo in odnos do učenja. Kljub temu se pojavljajo vprašanja in dileme glede uporabe številčnih ocen, zato je namen magistrske naloge raziskati, kako jih učenci in učitelji dojemajo, kakšno vrednost jim pripisujejo ter kakšen vpliv imajo na učenje, poučevanje, motivacijo in počutje.
Naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljeni osnovni teoretični okvirji ocenjevanja ter osnove ocenjevanja v slovenskem šolskem sistemu, medtem ko se empirični del osredotoča na analizo in primerjavo stališč učencev ter učiteljev glede številčnih ocen. Za zbiranje podatkov je bil uporabljen anketni vprašalnik, ki je vključeval vprašanja o namenu ocenjevanja, verodostojnosti številčnih ocen, številu ocen v enem šolskem letu in subjektivnosti pri ocenjevanju. V raziskavi je sodelovalo 117 učencev in 133 učiteljev, podatki pa so bili analizirani s pomočjo deskriptivne in kavzalno-neeksperimentalne metode raziskovanja.
Primerjava mnenj med učenci in učitelji glede številčnega ocenjevanja ni razkrila izrazitih razlik, saj so učenci in učitelji pri svojih stališčih do številčnega ocenjevanja v veliki meri skladni, vendar smo kljub temu prišli do zanimivih spoznanj. Ugotovili smo, da učenci dojemajo ocenjevanje tudi kot ustrahovanje in discipliniranje, medtem ko so mnenja do številčnih ocen kot realnega pokazatelja znanja števila ocen, ki jih je treba pridobiti v enem šolskem letu kar razdeljena – tako pri učencih, kot tudi pri učiteljih. Nadalje smo ugotovili, da tako učitelji, kot učenci raje vidijo številčno ocenjevanje kot opisno. Nazadnje smo dobili vpogled v mnenja o pravičnosti ocenjevanja. Ugotovili smo, da so učenci z zadostnim in odličnim učnih uspehom mnenja, da učitelji ocenjujejo pravično, medtem ko učenci z dobrim in prav dobrim uspehom temu nasprotujejo. Ključne besede: ocenjevanje znanja, številčne ocene, osnovnošolci, učitelji, pravičnost Objavljeno v DKUM: 07.09.2023; Ogledov: 376; Prenosov: 112
Celotno besedilo (1,64 MB) |
10. Možnost uvajanja načina dokumentiranja in uporabe dokumentacije po pristopu Reggio Emilia v 1. in 2. razred javnih osnovnih šol v SlovenijiŠpela Jevšnik, 2020, magistrsko delo Opis: Pristop Reggio Emilia je sodoben pedagoški pristop, ki poudarja pomembnost celostnega razvoja otroka, vključenost vseh deležnikov vzgojno-izobraževalnega procesa in okolja. Ob tem nastaja edinstvena dokumentacija, ki je eden od elementov pristopa Reggio Emilia. V magistrski nalogi smo proučevali možnosti uvajanja načina dokumentiranja in uporabe dokumentacije po pristopu Reggio Emilia v 1. in 2. razredu javnih osnovnih šol v Sloveniji. Na podlagi polstrukturiranih in strukturiranih intervjujev z vzgojiteljicami in z učiteljicami ter opazovanja z udeležbo je bilo ugotovljeno (i) da je mogoče z manjšimi prilagoditvami uvajati vse raziskovane elemente RE pristopa; (ii) da ima RE dokumentacija oz. celoten RE pristop vpliv na dobro sodelovanje med starši oz. skrbniki in vzgojno-izobraževalno ustanovo; (iii) da se z RE elementom moč dokumentacije otroku omogoča spremljanje samega sebe v procesu, s tem je spodbujena otrokova samostojnost, samomotivacija in kreativnost ter (iv) da bi lahko bila RE dokumentacija uspešna dopolnitev opisnemu ocenjevanju. Učitelju bi se namreč omogočilo zajeti vsa področja učenčevega dela, tudi tista, ki se pri opisni oceni pojavljajo redkeje; ker RE dokumentacija omogoča in spodbuja sprotno (samo)refleksijo vseh vpletenih, bi bilo razumevanje opisnih ocen večje in boljše; vključili bi vse deležnike vzgojno-izobraževalnega procesa, predvsem pa starše, ki bi na podlagi Reggio Emilia dokumentacije in Reggio Emilia pristopa nasploh, postali pomemben del otrokove učne izkušnje. Ključne besede: pristop Reggio Emilia, dokumentacija, opisne ocene, pedagogika, javne šole, javni vrtci, alternativni pedagoški pristop Objavljeno v DKUM: 28.10.2020; Ogledov: 1013; Prenosov: 156
Celotno besedilo (946,77 KB) |