1. Analiza sistema managementa kakovosti v malem podjetjuSabina Filipović, 2021, diplomsko delo Opis: Poslanstvo in smisel obstoja vsakega podjetja je zadovoljiti svoje kupce. Stranke v zameno za plačilo pričakujejo kakovostne proizvode. Podjetja, ki se zavedajo, kako je v današnjem času postala pomembna kakovost, postavljajo njeno nenehno izboljševanje pred dobiček podjetja. Pri tem igra pomembno vlogo vodstvo, ki se mora najprej zavezati k vzpostavitvi ustreznega sistema doseganja kakovosti, nato pa spodbujati svoje zaposlene v smeri njenega doseganja.
V diplomskem delu smo želeli poudariti, kako pomembno vlogo ima danes kakovost in njeno vključevanje v storitve že v fazi samega planiranja. V teoretičnem delu bomo podrobneje opredelili kakovost skozi oči različnih strokovnjakov s tega področja in predstavili pomembno orodje za njeno doseganje, t. i. management celovite kakovosti. Nadaljevali bomo s poglavjem o standardizaciji in samih standardih, natančneje pa si bomo ogledali tudi najbolj znan standard za kakovost SIST EN ISO 9001 iz leta 2015 in postopek njegove certifikacije. Zanimali nas bodo pozitivni vidiki uvedbe standarda v podjetje in tiste slabosti, ki večinoma odvrnejo podjetja od odločitve za njegovo vpeljavo. Obvladovanje procesov določene organizacije tako poteka z vidika kakovosti, količine in stroškov, ker pa je poudarek tega diplomskega dela pretežno na analizi obvladovanja kakovosti, se bomo stroškov samo dotaknili. V empiričnem delu naloge bo predstavljeno storitveno podjetje, zato bomo kratko opisali tudi kakovost njihovih storitev in model vrzeli kot orodje za njihovo analizo.
Raziskovalni del diplomskega dela bo temeljil na anketnem vprašalniku in bolj poglobljenem vidiku obvladovanja kakovosti znotraj izbranega podjetja. S pomočjo rezultatov ankete in izbrane strokovne literature smo oblikovali predloge in smernice za doseganje še višje kakovosti izvajanja storitev. Predlogi in smernice so opredeljeni skozi sedem dimenzij kakovosti, ki so jih ocenjevali anketiranci (kakovost storitev, zaposleni v podjetju, njihova dostopnost in komunikativnost, ugled podjetja, družbena odgovornost podjetja in splošna kakovost), ter na podlagi njihovega mnenja, ali vidijo uvedbo standarda kakovosti SIST EN ISO 9001: 2015 kot prednost, slabost oziroma v primeru njegove vpeljave ne vidijo dodane vrednosti.
Pri analizi obstoječega stanja v podjetju smo primerjali zahteve, ki jih opisuje standard SIST EN ISO 9001:2015 z že ustaljeno prakso zagotavljanja kakovosti v podjetju Vesles, d. o. o., in na podlagi ugotovitev izdelali morebitne predloge za izboljšavo. Ključne besede: kakovost, celovito obvladovanje kakovosti, standard kakovosti ISO 9001, kakovost storitev, model vrzeli. Objavljeno v DKUM: 07.12.2021; Ogledov: 1423; Prenosov: 262
Celotno besedilo (2,19 MB) |
2. Management kakovosti, priložnost in izzivKaja Medved, 2020, diplomsko delo Opis: Družbenim in tehnološkim spremembam sledi vse bolj dinamičen življenjski ritem, prosti čas je dragocen, vse bolj smo ekološko ozaveščeni, poudarjamo zdrav življenjski slog in spoštljiv odnos med ljudmi. Ozaveščenih kupcev, ki se zavedajo svojih pravic, pri odločanju za nakup izdelkov ali storitev ne vodijo več zgolj tehnične karakteristike izdelkov in cena, temveč je odločitev za nakup pogosto odvisna od odnosa, ki ga ima podjetje do zaposlenih, kupcev in okolja.
Na drugi strani si podjetja prizadevajo preseči pričakovanja kupcev ter si zagotoviti dolgoročni obstoj in razvoj. V želji, da bi sledili nenehno menjajočim se zahtevam kupcev, se vse več podjetij odloča za vzpostavitev poslovanja po načelih managementa kakovosti. Najbolj uveljavljen in razširjen sistem za vzpostavitev vodenja kakovosti v mednarodnem merilu je Standard za sistem vodenja kakovosti ISO 9001. Poslovanje po načelih managementa kakovosti prinaša podjetjem številne prednosti in koristi, kar smo izpostavili v delu diplomskega seminarja ter na podlagi primera managementa kakovosti v praksi potrdili zastavljene hipoteze in predpostavke. Ključne besede: Kakovost, zagotavljanje kakovosti, management kakovosti, celovito obvladovanje kakovosti, sistem vodenja kakovosti. Objavljeno v DKUM: 08.12.2020; Ogledov: 1442; Prenosov: 298
Celotno besedilo (946,40 KB) |
3. ANALIZA KAKOVOSTI PROCESA IZDELAVE TISKANEGA VEZJA V PODJETJU INTEC TIV D.O.O.Ana Žagar, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Potreba po stalnem izboljševanju kakovosti izdelkov ali storitev je nastala zaradi močne konkurence na trgu, hitrega razvoja in predvsem vse večjih zahtev kupcev. Cilj vsakega podjetja je uspeti in to lahko dosežejo le s tem, da ponudijo kupcu dober/kakovosten izdelek. Pri zagotavljanju kakovosti so jim v veliko pomoč različna statistična in nestatistična orodja in ISO standard.
Namen diplomskega dela je bila analiza kakovosti izdelave tiskanega vezja v podjetju Intec Tiv d.o.o. V prvem, teoretičnem delu, smo v grobem razložili, kaj so kakovost, standardizacija in standardi kakovosti, TQM, orodja managementa kakovosti, nestandardizirani sistemi obvladovanja kakovosti in AQL. Proizvodnja temelji na principu serijske proizvodnje in skupinske (procesne) razmestitve, kjer so prvi kosi vsake operacije ključnega pomena za zagotavljanje kakovosti celotnega procesa. V empiričnem delu smo se osredotočili na podjetje Intec Tiv d.o.o. in podrobno opisali postopek izdelave tiskanega vezja ter ključni metodi, ki jih podjetje uporablja za zagotavljanje kakovosti (prvi kosi in končna kontrola). Ključne besede: kakovost, zagotavljanje kakovosti, obvladovanje kakovosti, orodja managementa kakovosti, izdelava tiskanega vezja Objavljeno v DKUM: 14.11.2016; Ogledov: 1912; Prenosov: 103
Celotno besedilo (3,24 MB) |
4. Vloga modela E-Qalin pri doseganju zadovoljstva zaposlenih v socialno varstvenem zavoduBarbara Groznik, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Diplomsko delo temelji na tezi, da je zadovoljstvo zaposlenih eden pomembnejših dejavnikov, ki vplivajo na kakovost bivanja starostnikov v socialno varstvenem zavodu. Vemo, da je dober delavec tisti, ki je zadovoljen. Zadovoljstvo je odvisno od tega, ali se delavec čuti sprejetega in slišanega na delovnem mestu. Socialno varstveni zavodi se tega vedno bolj zavedajo in vpeljujejo v ustanove model kakovosti E-Qalin, ki naj bi jim pomagal pri doseganju večjega zadovoljstva zaposlenih in stanovalcev.
Diplomsko delo smo razdelili na dva dela. V teoretičnem delu smo na kratko opredelili kakovost in njeno vlogo v socialno varstvenem zavodu, opredelili smo organizacijsko klimo in zadovoljstvo zaposlenih, predstavili modele obvladovanja kakovosti s poudarkom na modelu kakovosti E-Qalin in predstavili socialno varstveni zavod Dom Tisje, kjer so oktobra 2014 pridobili certifikat kakovosti E-Qalin. Nato smo v raziskovalnem delu z anketnim vprašalnikom izvedli raziskavo v socialno varstvenem zavodu Dom Tisje z namenom, da bi ugotovili, ali sta se z uvedbo modela E-Qalin izboljšala zadovoljstvo zaposlenih ter področje komunikacije med zaposlenimi in nadrejenimi.
Ugotovili smo, da so zaposleni zadovoljni na svojih delovnih mestih in s komunikacijo med zaposlenimi in vodstvom. Menimo pa, da se bo z modelom E-Qalin zadovoljstvo še stopnjevalo, saj je model usmerjen k zadovoljstvu zaposlenih in njihovi motiviranosti. Ključne besede: kakovost, obvladovanje kakovosti, socialno varstveni zavod, E-Qalin, zadovoljstvo zaposlenih Objavljeno v DKUM: 04.10.2016; Ogledov: 1570; Prenosov: 104
Celotno besedilo (799,62 KB) |
5. Analiza razvrščanja stroškov kakovosti na primeru treh podjetij v dejavnosti predelave aluminijaDanijela Ravnjak, 2015, magistrsko delo Opis: Podjetja poslujejo v stalno spreminjajočem se okolju, in če želijo preživeti, morajo biti sposobna ustvarjati takšne proizvode ali storitve, ki jim konkurenca ne bo sposobna slediti. Glavna prednost podjetja je, da si ustvari ugled, kateremu bodo odjemalci zaupali in verjeli v kakovost proizvodov ali storitev. Kakovost proizvodov in storitev je glavni vir, ki prinaša podjetju dobiček ter konkurenčno prednost pred ostalimi podjetji na trgu. Če pa želijo podjetja proizvajati in prodajati kakovostne proizvode ali storitve, so s tem povezani tudi stroški, to so tako imenovani stroški kakovosti poslovanja ali učinkov, ki se morajo obvladovati, podjetja pa morajo ob optimalnem višanju kakovosti skrbeti tudi za nižanje stroškov na področjih, kjer je to moč storiti.
Magistrsko delo je nastalo na podlagi spoznanja, da je kakovost tista, ki omogoča podjetjem obstoj in razvoj na trgu. Z zagotavljanjem in izboljševanjem kakovosti pa se zadovoljujejo potrebe odjemalcev ter z višanjem vrednosti podjetja tudi zadovoljstvo in blagostanje vseh udeležencev podjetja. V našem delu smo se tako osredotočili na kakovost poslovanja kot tudi na stroške, ki pri tem nastanejo.
Delo vsebuje teoretični in empirični del. Teoretični del je osredotočen na pojmovanje kakovosti na podlagi mnenj različnih avtorjev, izboljševanje in zagotavljanje kakovosti ter metode in orodja za zagotavljanje le-te. Opredeljeni so tudi stroški kakovosti poslovanja, ki vključujejo vrste stroškov kakovosti poslovanja, modele merjenja ter možnosti zniževanja le-teh.
V empiričnem delu smo se osredotočili na proučevanje celovitega obvladovanja kakovosti treh izbranih podjetij v dejavnosti predelave aluminija, katerih imena niso razkrita. Glavni namen je proučiti prakso vodenja kakovosti in sistem razvrščanja stroškov kakovosti poslovanja v izbrani dejavnosti ter ugotoviti enakosti in razlike med posameznimi podjetji.
Glavna ugotovitev magistrskega dela je, da se sistem razvrščanja stroškov kakovosti nanaša na posamezno podjetje in ne na dejavnost poslovanja podjetij. Prav tako tudi, da podjetja običajno razvrščajo stroške kakovosti poslovanja na preventivne stroške (to so stroški preprečevanja nastanka napak), stroške ocenjevanja in nadzora ter notranje oziroma zunanje izgube podjetja. Ključne besede: kakovost, celovito obvladovanje kakovosti, ISO standardi, EFQM model, stroški kakovosti Objavljeno v DKUM: 20.11.2015; Ogledov: 1655; Prenosov: 227
Celotno besedilo (1002,54 KB) |
6. ANALIZA OBVLADOVANJA KAKOVOSTI V PROIZVODNEM PODJETJUJulijan Pugelj, 2015, diplomsko delo/naloga Opis: Namen diplomskega dela je analizirati sistem zagotavljanja in obvladovanja kakovosti v proizvodnem podjetju, ki deluje v panogi avtomobilske industrije. Podjetje izdeluje sedežne garniture za vgradnjo v osebne avtomobile po principu proizvodnje Just In Time. Razumevanje koncepta Just In Time je v veliki meri povezano z razumevanjem zagotavljanja in obvladovanja kakovosti. Podjetje mora zagotoviti izdelek, narejen v okviru standardov in ustrezne kakovosti in ga kupcu dostaviti ob pravem času na pravo mesto in v pravilnem zaporedju. Da vse to lahko zagotovijo, v procesu uporabljajo različna orodja in tehnike managementa kakovosti, kot tudi standarde kakovosti. V diplomskem delu najprej opredelimo teoretična izhodišča orodij managementa kakovosti in nato uporabnost orodja predstavimo na praktičnem primeru obravnavanega podjetja. V empiričnem delu za lažje razumevanje predstavljamo celotno proizvodnjo ter na kratko opišem njeno delovanje. Posebno pozornost namenjamo tistim točkam procesa, ki so namenjene zagotavljanju kakovosti: vhodni kontroli, JIT proizvodnji - v procesu ter v METAL proizvodnji. Na primeru iz prakse predstavljamo problem, ki se je pojavil pri vgradnji sedeža v avtomobil. Ta problem je podjetje rešilo s pomočjo metode QRQC (Quick Resonse Quality Control), ki je namenjena obravnavanju neskladnih proizvodov. Na osnovi analize študije primera lahko izpostavimo pomembnost vključevanja orodij in metod managementa kakovosti v sistem managementa kakovosti, zlasti z vidika hitrega reševanja problemov in zagotavljanja visoke stopnje kakovosti. Ključne besede: kakovost, zagotavljanje kakovosti, obvladovanje kakovosti, orodja managementa kakovosti, avtomobilska industrija Objavljeno v DKUM: 16.09.2015; Ogledov: 2205; Prenosov: 311
Celotno besedilo (3,72 MB) |
7. PRESOJANJE KAKOVOSTI ZUNANJEGA REVIDIRANJAUroš Skledar, 2013, diplomsko delo Opis: Predznak zunanji reviziji je nujno potrebno podati v besedi kakovost. To je tista beseda, ki daje zaupanje javnosti v finančno poročanje in revizorjevo delo.
V diplomskem seminarju smo najprej opredelili kaj pomeni pojem kakovosti in kaj to je zunanja revizija, saj je potrebno, da razumemo najprej oba pojma, da ju lahko nato združimo in opredeljujemo skupaj. Predstavili smo tudi katere so pravne, strokovne in poklicnoetične podlage, ki obravnavajo področje zunanje revizije. Uvedenih je bilo nekaj sprememb z 8. Direktivo in ZRev-2, tako je bila v Sloveniji ustanovljena Agencija za javni nadzor nad revidiranjem (z letom 2008).
Agencija za javni nadzor skupaj s Slovenskim inštitutom za revizijo izvaja nadzor nad revizijskimi družbami in revizorji. Tega smo predstavili v nadaljevanju diplomskega seminarja. Prav tako smo opredelili in preko različnih obravnav različnih avtorjev, predstavili poglede na kakovost zunanje revizije in na kakšen način se ta presoja, ocenjujejo oziroma vrednoti. Spoznali smo, da je za celovito obvladovanje kakovosti, potrebno presojati kakovost z različnih vidikov in tako priti preko različnih odgovorov do skupne ocene končne kakovosti opravljene revizije. Ključne besede: presojanje kakovosti zunanjega revidiranja, nadzor, obvladovanje kakovosti, pravna, strokovna in poklicnoetična pravila, samoocenjevanje, intervju Objavljeno v DKUM: 19.11.2013; Ogledov: 1594; Prenosov: 206
Celotno besedilo (273,21 KB) |
8. KAKOVOST KOT KLJUČ DO UČINKOVITEGA IN USPEŠNEGA PODJETJAAleš Lupše, 2013, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu obravnavamo problematiko zagotavljanja kakovosti v poslovnem procesu. V teoretičnem delu predstavljamo model celovitega obvladovanja kakovosti – TQM in model poslovne odličnosti EFQM. Predstavimo tudi področje odnosov s kupci – CMR. Teorija je nujno potrebna za razumevanje kakovosti in odločitev podjetja, katera orodja in tehnike bo izbralo za svojo čim boljšo učinkovitost ter uspešnost na trgu. V drugem, empiričnem delu smo z raziskavo, ki smo jo opravili s pomočjo anketnega vprašalnika v srednje velikem podjetju, ugotavljali, kako naši kupci opredeljujejo kakovost, in ugotavljali tudi njihovo zadovoljstvo. Z anketo smo želeli pripomoči k oblikovanju izhodišč podjetja za naslednje leto. Ključne besede: kakovost, celovito obvladovanje kakovosti – TQM, model poslovne odličnosti EFQM, odnosi s kupci, zadovoljstvo Objavljeno v DKUM: 08.11.2013; Ogledov: 1583; Prenosov: 189
Celotno besedilo (320,01 KB) |
9. OCENA UČINKOV UVEDBE IN IZVAJANJA STANDARDA ISO 9001:2000 V RAČUNOVODSKEM SERVISUPetra Vešnik, 2012, diplomsko delo Opis: Učinkovit sistem vodenja kakovosti je temeljni pogoj za uspešno nastopanje na razvitih svetovnih trgih. S hitrim ekonomskim razvojem ter vse večjimi zahtevami po kakovosti so se razvijali tudi standardi za obvladovanje sistem kakovosti. Ena izmed takšnih so standardi družine ISO. Standardi so dokumentirani sporazumi oziroma dogovorim, ki vsebujejo tehnične specifikacije in druge natančne kriterije, kot so pravila, napotki in definicije. Glavne prednosti uvedbe sistema kakovosti so predvsem preglednejša organiziranost poslovanja, preglednost poslovnih procesov, dokumentiranost postopkov z odgovornostmi in pristojnostmi, izboljšanje notranje komunikacije ter tudi večja kakovosti storitev, zadovoljstvo odjemalcev ter lažji dostop do globalnega tržišča. Standardizacija poslovanja podjetja sama ne more zagotoviti dolgoročne konkurenčne prednosti. Podjetja si jo lahko zagotovijo predvsem z inovativnostjo in nenehnih iskanjem ter izkoriščanjem poslovnih priložnosti. Ključne besede: kakovost, podjetje, standardizacija, ISO, certifikat, celovito obvladovanje kakovosti, presoja Objavljeno v DKUM: 14.11.2012; Ogledov: 1512; Prenosov: 115
Celotno besedilo (1,99 MB) |
10. |