| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 45
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Priprava komunikacijskega načrta o aditivih za živila
Ana Starman, 2021, magistrsko delo

Opis: V zaključnem delu je na podlagi pregledane literature o aditivih za živila in obveščanju o tveganjih na področju živil pripravljen komunikacijski načrt. Osnovo za pripravo komunikacijskega načrta je predstavljal pregled načinov ozaveščanja potrošnikov o aditivih. Za obdobje od januarja 2015 do februarja 2021 so opredeljena tri ključna komunikacijska sporočila in aktivnosti ter komunikacijska orodja, katerih namen je splošno ozaveščanje o aditivih. Obravnavane so spletne strani različnih virov (UVHVVR, NIJZ, EFSA, Prehrana.si, ZPS, EUFIC in RTV Slovenija) in njihova aktivnost na družbenih omrežjih (Facebook, Instagram, YouTube). Ugotovitve nakazujejo potrebo po posodobitvi vsebine o aditivih na spletnih straneh in povečanju aktivnosti ozaveščanja na družbenih omrežjih o tej temi. V komunikacijskem načrtu so opredeljeni namen in cilji komuniciranja, ciljna skupina, ključna komunikacijska sporočila, predlagane aktivnosti in komunikacijska orodja ter naveden predviden čas, potreben za izvedbo posamezne aktivnosti. Predlagana je izdelava različnih vizualnih orodij ter izvajanje intervjujev s strokovnjaki v informativnih televizijskih in radijskih oddajah. Skozi celotno komunikacijsko kampanjo je priporočeno redno obveščanje o poteku aktivnosti in uporaba družbenih omrežij. S tovrstnimi pristopi je predpostavljeno učinkovito izvedeno ozaveščanje in dosega zastavljenih komunikacijskih ciljev.
Ključne besede: aditivi za živila, potrošniki, obveščanje o tveganju, komunikacijski načrt
Objavljeno: 03.06.2021; Ogledov: 78; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (968,45 KB)

2.
Geografska informacijska podpora v Gasilski brigadi Ljubljana
Jernej Pance, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: Pomen in poslanstvo gasilcev je reševanje življenj, premoženja in živali ob naravnih in drugih nesrečah. Za učinkovito in uspešno opravljanje tega dela je potrebna velika mera znanja in ustrezne tehnike. Tako je Milan Vrhovec (poveljnik Gasilske brigade Ljubljana v obdobju 1959-1966) zapisal: “Taktika brez tehnike je brez moči, tehnika brez taktike je brez smisla”. Ob vsakem alarmu v gasilski enoti je želja vseh gasilcev, da čim hitreje in čim bolj varno prispejo na mesto nesreče in pomagajo pomoči potrebnim, z vsem svojim znanjem in tehniko, ki jo imajo na razpolago. To je tudi del, o katerem bom pisal v nadaljevanju in poskušal prispevati k našemu poslanstvu. Na intervencijsko pot vpliva ogromno dejavnikov, ki lahko zelo podaljša dostopni čas intervencijskih vozil do mesta nesreče. Gasilci potrebujejo veliko informacij za uspešno posredovanje, zaradi vedno bolj zahtevne infrastrukture v mestih. Med pisanjem diplomske naloge sem želel ugotoviti predvsem pomanjkljivosti na področju geografskih informacijskih sistemov v Gasilski brigadi Ljubljana in dejavnike, ki ovirajo pot do uspeha. Le ugotovitve pa vsekakor ne bi bile dovolj. S poglobitvijo v geografski informacijski sistem, ki nekako prevladuje v svetu, sem želel poiskati predloge, ki bi lahko teoretično odpravile pomanjkljivosti v gasilski enoti. Kot glavno metodo sem uporabil opisno metodo, s katero sem natančno opisal geografski informacijski sistem v Gasilski brigadi Ljubljana in Regijskem centru za obveščanje Uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje. Glavna ugotovitev diplomske naloge je, da je geografski informacijski sistem zelo pomembno orodje v gasilstvu za uspešno načrtovanje in posredovanje.
Ključne besede: Gasilska brigada Ljubljana, zaščita in reševanje, geografski informacijski sistemi, Regijski center za obveščanje, podatkovni sloji
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 252; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (4,26 MB)

3.
Power bi kot orodje za poslovno obveščanje v malih in srednjih podjetjih
Jan Sedlanič, 2020, diplomsko delo

Opis: Ko se lotimo študiranja vsebin o poslovnem obveščanju, si težko predstavljamo, da veliko podjetij posluje brez primernih poslovnih orodji oziroma na svoj prilagojen način. V naši diplomski nalogi bomo najprej razdelali pojem poslovno obveščanje. Kaj pomeni, kaj ga sestavlja in kaj se z njim lahko počne. Glede na temo naše naloge se bomo kasneje dotaknili tudi malih in srednjih podjetji, v nadaljevanju s kratico MSP. Predstavili bomo predvsem to, kako jih med seboj ločimo, kakšne so njihove posebnosti ter ugotavljali, kakšne smernice bi MSP morala upoštevati pri izbiri orodja za poslovno obveščanje. Na koncu jih bomo primerjali tudi s tem, kar ponuja orodje Power BI. Microsoft je na področju poslovnega obveščanja dolga leta vztrajal z dodatki k orodju Excel, vendar s tem komaj sledil konkurenci. Kot odgovor na to, je Microsoft razvil povsem novo orodje, Power BI, ki ga je v tem segmentu poslovanja ponovno povzdignil v sam vrh. Čeprav sta na trgu prisotni tudi dve plačljivi verziji orodja, nam že brezplačna verzija ponuja neverjetne možnosti upravljanja s podatki, pri čemer je omejitev le uporabnikova domišljija.
Ključne besede: Microsoft, MSP, poslovno obveščanje, Power BI
Objavljeno: 17.11.2020; Ogledov: 205; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

4.
Centralni nadzor nad strežniško sobo z uporabo računalnika Raspberry Pi
Jernej Gavez, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo izdelali centralni nadzorni sistem nad strežniško sobo, ki temelji na uporabi mikroračunalnika Raspberry Pi. Glavni nadzorni del je bil razvit v programskem jeziku Python. Sistem s pomočjo raznih senzorjev nadzoruje vrednosti, kot so temperatura, vlaga, plin, dim in svetilnost. Ves čas so pod nadzorom tudi vsa pomembna vozlišča in pa vsi dogodki v strežniški sobi. To pomeni, da če je zaznano gibanje, odpiranje vrat, oken ali pa da je katero od vozlišč nedosegljivo, bo o tem poslano obvestilo. Na podlagi izmerjenih vrednosti je poslano primerno E-mail in SMS sporočilo vsem odgovornim osebam. Pošiljanje SMS sporočil je implementirano s pomočjo mikrokrmilnika Arduino UNO, ki ima nameščen GSM vmesnik. Vse meritve se sproti shranjujejo v relacijsko podatkovno bazo, preko MS SQL strežnika. Za pregled vseh meritev je bila izdelana tudi aplikacija z uporabo ogrodja Windows Forms.
Ključne besede: Raspberry Pi, Python, centralni nadzor, obveščanje, strežniška soba.
Objavljeno: 24.10.2018; Ogledov: 874; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

5.
IZRECNO OBVEŠČANJE O ZAMAŠITVI V OMREŽJIH IP
Alen Bezenšek, 2018, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V projektu smo se ukvarjali z izrecnim obveščanjem o zamašitvi v omrežjih IP. Najprej smo proučili delovanje te metode in kako je podprta v različnih operacijskih sistemih. V nadaljevanju smo s pomočjo analizatorja prometa Wireshark zajemali promet pri dostopanju do spletnih strani in ga analizirali glede izrecnega obveščanja o zamašitvi. V programskem okolju Rivebed Modeler smo modelirali in simulirali omrežja z uporabo izrecnega obveščanja o zamašitvi in brez njega. Rezultate smo primerjali ter razlike komentirali in grafično prikazali. Nazadnje so na kratko podane še ključne ugotovitve projekta.
Ključne besede: izrecno obveščanje o zamašitvi, simulacija, analiza prometa, protokol za nadzor prenosa, medmrežni protokol
Objavljeno: 24.05.2018; Ogledov: 827; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

6.
Obveščanje delavca in vročanje pisanj delavcu s strani delodajalca
Urška Turk, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu so sistematično predstavljeni primeri, v katerih zakonodajalec delodajalcu nalaga obveznost obveščanja delavca glede na posamezne faze delovnega razmerja. ZDR-1 v večini primerov določa pisno obliko obvestila, ustna oblika je določena le izjemoma. Zakonodajalec je na nekaterih mestih predpisal obveščanje delavcev na pri delodajalcu običajen način in že sam ponudil možne načine obveščanja. Z namenom poenostavitve postopka obveščanja je ZDR-1 v določenih primerih na novo določil, da je mogoče delavce obveščati tudi po elektronski pošti. Zakon ne ponuja odgovora na vprašanje, kdaj se pisanje poslano na tak način šteje za vročeno, zato je v magistrskem delu podan predlog rešitve. Prav tako ni jasno, ali lahko delodajalec delavce obvešča po elektronski pošti tudi v primerih, ko tega načina ZDR-1 izrecno ne določa, kot npr. glede obračuna plače. Glede na to, da so vanj vključeni varovani osebni podatki, bi lahko sklepali, da se je zakonodajalec namenoma odločil za takšno ureditev. Magistrsko delo obravnava vročanje odpovedi v slovenskem delovnem pravu, prav tako pa tudi precej drugačne pristope nemškega in avstrijskega delovnega prava. Največ težav pri nas povzroča vročanje odpovedi po pošti, ki se je skozi čas precej spreminjalo. Ustavno sodišče je razveljavilo četrti odstavek 88. člena ZDR-1 glede vročanja odpovedi s priporočeno pošiljko s povratnico, saj je ureditev z vidika pravice do sodnega varstva štelo za ustavno sporno. Nemška in avstrijska delovnopravna ureditev glede vročanja odpovedi po pošti vsaka na svoj način težita h kompromisu med omogočanjem dejanske seznanitve delavca z odpovedjo in preprečevanjem izogibanja vročitvi, za kar bi si bilo potrebno prizadevati tudi pri oblikovanju nove ureditve vročanja po pošti v ZDR-1. Magistrsko delo opozarja tudi na neprimernost določitve roka za vložitev tožbe iz tretjega odstavka 200. člena ZDR-1 kot materialnega, kar delavcem tudi v primeru opravičljivih razlogov za zamudo roka onemogoča vrnitev v prejšnje stanje. Z zadnjo, prav tako procesno temo, pa se želi opozoriti na pomembnost pravilnega štetja rokov slovenskih sodišč v povezavi z nastopom fikcije vročitve, saj je nanjo vezan začetek teka roka za vložitev tožbe.
Ključne besede: obveznosti delodajalca, obveščanje delavca, elektronska pošta, obračun plače, odpoved pogodbe o zaposlitvi, vročanje pisanj, fikcija vročitve, vrnitev v prejšnje stanje, nemško pravo, avstrijsko pravo.
Objavljeno: 18.01.2018; Ogledov: 1518; Prenosov: 249
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

7.
Storitev za nadzor in obveščanje o napakah informacijskega sistema
Nikolaj Grobelšek, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu sta predstavljeni analiza in rešitev potrebe po samodejnem zaznavanju in obveščanju o napakah pri delovanju informacijskega sistema za elektronsko bančništvo v banki. Ker se informacijski sistem stalno razvija ter nadgrajuje, obenem pa je za svoje delovanje soodvisen od drugih podpornih servisov in storitev, se pogosto pojavljajo različne napake. Nastanejo lahko kot posledica napak v programu ali zaradi nedelovanja katerega od soodvisnih elementov. Napake navadno odkrijejo uporabniki, ker pa jih sporočijo le posamezniki, lahko čas od nastanka do začetka reševanja težave traja dlje časa. Predstavljena rešitev samodejno zazna napake, ki se pojavljajo med delovanjem informacijskega sistema in obvesti pristojne osebe na različne načine. Pristojni lahko opazujejo delovanje preko spletne aplikacije, lahko so obveščeni preko elektronske pošte ali celo tudi preko kratkega sporočila, katerega prejmejo na telefonski aparat. Pri diplomskem delu sem uporabil opisno oziroma deskriptivno metodo s študijo tuje literature, spletnih strani ter uporabo svojih dolgoletnih izkušenj, ki sem jih pridobil s svojem dolgoletnim sodelovanjem pri razvoju različnih programskih rešitev za večja podjetja. Izdelal sem programsko rešitev, ki temelji na sodobnih tehnologijah, ki so danes že uveljavljene v drugih informacijskih sistemih po celotnem svetu. Rešitev omogoča, da so skrbniki sistema nemudoma obveščeni o težavi ter o njenem izvoru. Izdelana rešitev bistveno skrajša čas reševanja in odkrivanja napak, ki nastanejo v informacijskem sistemu, saj skrbnikom sistema prihrani ogromno časa pri pridobivanju informacij o izvoru same napake, kakor tudi pri iskanju razloga za nastanek. Obenem pa se prihranijo tudi stroški dela, ki za samo podjetje nimajo dodane vrednosti. Predstavljena rešitev se lahko enostavno vključi v obstoječ informacijski sistem ter z manjšo prilagoditvijo končni stranki ponudi kot dodatno orodje za vzdrževanje informacijskega sistema.
Ključne besede: informacijski sistem, elektronsko bančništvo, spletan aplikacija, spletni servis, samodejno obveščanje, napake, varnost, odpravljanje težav, zanesljivost
Objavljeno: 17.11.2016; Ogledov: 661; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

8.
NAČRT PRENOVE SPLETNE REŠITVE ZA PROCES SLEDENJA POŠILJK
Gašper Jančar, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: V tem magistrskem delu smo predstavili načrt prenove spletne rešitve za obveščanje strank o morebitnih spremembah dogajanja s tovorom. Prikazali smo predlog prototipne rešitve, ki je izdelana v orodju Microsoft Access in proces, kako bi implementirali to rešitev v organizacijo na podlagi metodološkega pristopa, ki smo ga izbrali. Prav tako smo pregledali dobre primere iz literature. V realnosti obstajajo sistemi, ki nudijo strankam, da sledijo svojim pošiljkam, takšne rešitve pa še ni na voljo. Namen te rešitve je, da bi stranke takoj, ko bi se karkoli zgodilo s spremembo poti tovora, prejele obvestilo po elektronski pošti. Rešitev bi izboljšala obveščanje strank v tej organizaciji, saj je želja po takšni rešitvi realna. Tako bi stranke lahko hitro ukrepale, če gre za bolj nujno pošiljko in če je v pošiljki občutljiv tovor. Nekaj podobnih navedb pa smo zasledili tudi v člankih, ki smo jih našli v javno dostopnih bazah podatkov.
Ključne besede: Spletna rešitev, Obveščanje strank, Tovor, Proces sledenja pošiljkam
Objavljeno: 11.10.2016; Ogledov: 635; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (2,07 MB)

9.
MODEL IZBIRE MOBILNE REŠITVE ZA OBVEŠČANJE STRANK RAČUNOVODSKEGA SERVISA
Darko Farič, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Cilj vsakega podjetja je, da je konkurenčno, dobičkonosno in predvsem zanesljivo. Današnje tržišče ne dovoljuje napak saj je preplavljeno s ponudniki in borba za stranke je vedno večja. Nezanesljivost podjetja lahko vodi do povečane nezaupljivosti in posledično izgube strank. To negativno vpliva na poslovanje in ogroža samo podjetje. Potrebno se je držati dogovorjenih oziroma zastavljenih rokov, datumov, ki jih v računovodski panogi ne primanjkuje. Srečujemo se z različnimi datumi kot so oddaja DDV obrazcev, potek različnih pogodb, plačilo davka od dobička, oddaja končnih letnih poročil, itd. Ročna evidenca teh dogodkov je nepregledna in manj zanesljiva. Odločili smo se, da si olajšamo delo in uporabimo mobilno rešitev. S pomočjo programa za večparametrsko odločanje DEXi, smo testirali osem aplikacij za obveščanje strank. Izkazalo se je, da nobena že obstoječa mobilna rešitev ne zajema vseh zastavljenih kriterijev in da je končna izbrana aplikacija Wunderlist le začasna rešitev. V prihodnosti bomo razvili lastno mobilno rešitev za obveščanje in s tem izboljšali zanesljivost računovodskega servisa.
Ključne besede: DEXi, Večparametrsko odločanje, Obveščanje strank, Zanesljivost
Objavljeno: 05.10.2016; Ogledov: 399; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (2,76 MB)

10.
Delavčeva obveznost obveščanja
Barbara Ban, 2016, diplomsko delo

Opis: Delavčeva obveznost obveščanja izhaja iz 36. člena Zakona o delovnih razmerjih in je vsebinsko razdeljena na dva dela. Na eni strani mora delavec delodajalca obveščati o vseh bistvenih okoliščinah, ki vplivajo oziroma bi lahko vplivale na izpolnjevanje njegovih pogodbenih obveznosti in pravic iz delovnega razmerja, na drugi strani pa ga mora obveščati tudi o vsaki grozeči nevarnosti, ki jo zazna pri delu. Predvsem pri obveščanju o okoliščinah, ki (lahko) vplivajo na izpolnjevanje obveznosti in pravic iz delovnega razmerja je težko zarisati mejo med podatki, glede katerih mora delavec delodajalca obveščati in podatki, ki predstavljajo delavčevo zasebno življenje. V diplomskem delu je delavčeva obveznost obveščanja podrobneje predstavljena na posameznih primerih, zakonska in teoretična podlaga je podkrepljena z relevantnimi primeri sodne prakse, avtorica pa predstavi tudi sankcije ki sledijo, v kolikor delavec svoje obveznosti ne izpolnjuje.
Ključne besede: delodajalec, obveščanje, delavec, dolžnost obveščanja, notifikacijska dolžnost
Objavljeno: 19.09.2016; Ogledov: 1236; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (926,54 KB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici